kinderen rijden stiekem op onze paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: kinderen rijden stiekem op onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:15

Buiten het feit dat het vrij gevaarlijk is om zomaar op mijn jonkie te gaan rijden Knipoog , zou ik ze er inderdaad aan hun nekvel vandaan trekken en direct naar de ouders gaan. Zijn ze nou helemaal gek geworden!!!! Desnoods de politie bellen (weet niet of dat zin heeft, maar als er niet geluisterd wordt).

Je kunt toch niet zomaar op anderman's paarden gaan rijden zonder toestemming???? Boos!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:16

Nou ik ben benieuwd of het helpt. Succes!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:21

Mijn aanpak:
Als eerste die eerder genoemde bordjes ophangen.

De kinderen betrappen en een foto maken. Dan zeggen dat ze het niet meer mogen doen enzo.
Doen ze dat niet:
foto op flyer en iets als 'Gezocht wegen betreden verboden terrein'

En die dus in de bus verspreiden.
---------------------------------------------------------------
Zie dat je al maatregelen genomen hebt, hoop dat ze werken!
veel succes!!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:28

pfffff....vreselijk...

Een aantal jaar geleden deden twee meisjes het ook bij ons op de wei..
Reden op het paardje van mijn vriendin..alleen is dit helemaal mis gegaan..
Ze hadden de brutaliteit om het paardje uit de wei te halen en een buitenritje te gaan maken!!..

Meisje die op het paard zat viel eraf en het paardje rende terug naar de wei...hij moest een weg oversteken en helaas werd hij geschept door een auto....
Paardje moest afgemaakt worden vanwege zijn verwondingen..

Ik kan het dus niet uitstaan dat er meisjes/kinderen zijn die zonder toestemming een wei ingaan en lekker gaan rijden..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:30

@escardo: wat erg! jeetje ik zou echt niet voor mezelf instaan op dat moment. ik zou die meiden echt wat aandoen! en alsof het allemaal dan nog niet erg genoeg is ben je als eigenaar nog aansprakelijk ook

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:36

Escardo schreef:
pfffff....vreselijk...

Een aantal jaar geleden deden twee meisjes het ook bij ons op de wei..
Reden op het paardje van mijn vriendin..alleen is dit helemaal mis gegaan..
Ze hadden de brutaliteit om het paardje uit de wei te halen en een buitenritje te gaan maken!!..

Meisje die op het paard zat viel eraf en het paardje rende terug naar de wei...hij moest een weg oversteken en helaas werd hij geschept door een auto....
Paardje moest afgemaakt worden vanwege zijn verwondingen..

Ik kan het dus niet uitstaan dat er meisjes/kinderen zijn die zonder toestemming een wei ingaan en lekker gaan rijden..

Wat erg! Verdrietig

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:45

Idd mijn vriendin kon alles betalen...gelukkig melden de meisjes zich samen met hun ouders en die hebben mee vergoed in de kosten...heel erg aardig maar het was maar goed ook dat die ouders erbij waren want mijn vriendin stond echt niet voor haar zelf in...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:47

Ik heb ook 1 keer 'last' gehad van een 3-tal jongens.
Ze hingen al wat op een bankje in de buurt van de stal en mijn vader en ik waren zojuist op de stal.
Wij gingen even verder op de buurt naar een winkel om wat op te halen, tot de buurvrouw belde dat er een 3 tal jongens tussen het hek was gekropen en op het erf voor de paddocks stonden te springen en een poging deden tot het opjagen van de pony's. Deze stonden overigens te kijken zovan: "Eh lukt het?" en waren niet onder de indruk.
Jongens waren inmiddels weggefietst omdat de buurman er aan kwam.
Ondertussen mijn vader en ik terug naar de stal precies over de weg waar ze fietsten.
Auto midden op de weg met piepende banden, 3 verschrikte jongens met zuuuulke ogen.
Wij uitstappen, mijn vader zijn mond losgetrokken (nou dan wil je die niet voor je hebben) en ik heel droog met camera, *klik* *klik*, *klik* foto's van hun gezichten gemaakt.
"Okeeee nog 1 voet op ons terrein en politie wordt ingeschakeld zei ik met een brede grijns" ( Haha! )

Sindsdien als ik de jongens tegenkom, begroeten ze me met een voorzichtige maar vriendelijke "hoi!"

Ook hangen er inmiddels verboden toegang borden, zitten er overal sloten op de hekken, wanneer er ook maar 1 iemand zijn voet over het terrein zet wordt er gewoon aangifte gedaan makkelijk zat.

Het gehele huis grenst in de lengte aan mijn paarden dus ze kunnen van overal de paarden in de gaten houden en zien dit soort dingen direct!
Zelfs toen wij een andere auto hadden en de buren dit nog niet wisten werden we meteen op de hoogte gehouden dat er eens een andere auto stond Clown
Laatst bijgewerkt door Bojangles op 04-07-08 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:48

Gewéldig Haha!

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:53

Ik denk niet dat je er veel aan kan doen..
Misschien inderdaad eens bij de ouders aanbellen en eens een goed gesprek voeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:58

Escardo schreef:
Idd mijn vriendin kon alles betalen...gelukkig melden de meisjes zich samen met hun ouders en die hebben mee vergoed in de kosten...heel erg aardig maar het was maar goed ook dat die ouders erbij waren want mijn vriendin stond echt niet voor haar zelf in...

Wow, wat een verhaal. Ik mag hopen dat die meisjes nu nog steeds ernstig spijt hebben van wat ze hebben gedaan? Of dat iig flink duidelijk is gemaakt dat wat zij hebben gedaan niet door de beugel kan?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:00

Het is nu 5 jaar geleden...en die meiden komen elkaar jaar een bosje bloemen brengen...op de bewuste datum...

Gelukkig hadden zij ouders die heel erg boos en streng waren...die hebben hun straf echt wel gehad..gelukkig..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:25

Escardo schreef:
Het is nu 5 jaar geleden...en die meiden komen elkaar jaar een bosje bloemen brengen...op de bewuste datum...

Gelukkig hadden zij ouders die heel erg boos en streng waren...die hebben hun straf echt wel gehad..gelukkig..

Wow, wat een triest verhaal zeg... Gelukkig maar dat die dames zulke strenge ouders hebben! Die meiden zullen wel terecht eeuwig een schuldgevoel houden...

Maar voor de TS: Als ik jou was zou ik gewoon wel even een belletje doen nog naar de politie in de buurt daar, dat ze er in elk geval iets vanaf weten en ook hoe het in zijn werk gaat als die meisjes wel weer op je paarden kruipen en er dan af sodemieteren. Want wettelijk gezien ben jij verantwoordelijk voor je paarden en dus ook als die dames er naast komen te liggen met verwondingen. Terwijl jij er op dat moment niks aan kunt doen.

Claire__Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:00

Escardo:Wel lief de elk jaar nog een vloemetje komen brengen.

ik ben zelf 13 en echt 10000000000 %Paardengek maar over een hek klimmen om erop te rijden laatst waren mijjn vriendin aan het fietsen zie ik daar 2 hele lieve friezen staan. en in de bak waar ze stonden was ook gras maar daarom heen ook dus een beetje van dat lange gras gepakt en geaaid en ze manen uit de klit gehaald niet normaal.
En vlakbij mijn vorige woonplaats was een polder met leuke pony's dus elke dag erheen wordtel geven en aaien en toen kwam die man zei hij ej mag ze wel verorgen en mocht ik die shetkanders ook nog inrijden en verzorgen.
Dus als je rustig doet mag ej vast wel een keertje poetsen kijken of helpen

Claire__Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:03

Claire__Kim schreef:
Escardo:Wel lief de elk jaar nog een Bloemetje komen brengen.

ik ben zelf 13 en echt 10000000000 %Paardengek maar over een hek klimmen om erop te rijden laatst waren mijjn vriendin aan het fietsen zie ik daar 2 hele lieve friezen staan. en in de bak waar ze stonden was ook gras maar daarom heen ook dus een beetje van dat lange gras gepakt en geaaid en ze manen uit de klit gehaald niet normaal.
En vlakbij mijn vorige woonplaats was een polder met leuke pony's dus elke dag erheen wordtel geven en aaien en toen kwam die man zei hij ej mag ze wel verorgen en mocht ik die shetkanders ook nog inrijden en verzorgen.
Dus als je rustig doet mag ej vast wel een keertje poetsen kijken of helpen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:06

Claire_Kim, je hoort gewoon uit iemands weiland te blijven! Onvoorstelbaar dat je gewoon een wei inloopt om leuk paardjes te aaien, voeren, en de manen uit de klit gaat halen! Ik zou echt laaiend zijn als ik iemand bij mijn paard aan zou treffen die er niet hoort. Gelukkig staat Vorstin op priveterrein, niet aan de weg.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:09

Ze schrijven niet dat ze ín de wei zijn geweest?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:10

Ik neem aan dat ze niet van achter een hek de manen uit de klit hebben gehaald.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:15

als ik zoiets zou zien zou ik echt uit mijn vel springen! Niet normaal gewoon!
En ik denk dat de eigenaar van de paarden helemaal niet verantwoordelijk kan worden gehouden als er iets gebeurd, hun betreden zonder toestemming andersmans terrein en zitten aan eigendommen van andere!

Ben erg benieuwd wat de TS gaat ondernemen.

lovewally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:37

ik heb het ook ooit meegemaakt maar dan met iemand die bij ons op stal stond (was 14/15).
hoorde van haar zusje, die vond dat ze eerlijk moest zijn. ze vertelde mij dus dat haar zus er mee was gaan springen etc. (uiteraard zonder los te rijden of iets) en hem daarna weer ''netjes'' terug had gezet.
Nou zei heeft het geweten Bloos toen was ik wel zo kwaad en ben flink tegen der uitgevallen, stond ze met grote ogen te kijken. uiteindelijk ben ik ook nog naar haar moeder gegaan om de boel even duidelijk te vertellen. (en of die moeder boos was!)
uiteindelijk heeft ze haar excuses aangeboden en waarschijnlijk een flinke preek en straf van haar moeder.

ik hoop dat de bordjes en maartregelen helpen,
Succes iig!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:37

Zamora schreef:
als ik zoiets zou zien zou ik echt uit mijn vel springen! Niet normaal gewoon!
En ik denk dat de eigenaar van de paarden helemaal niet verantwoordelijk kan worden gehouden als er iets gebeurd, hun betreden zonder toestemming andersmans terrein en zitten aan eigendommen van andere!

Ben erg benieuwd wat de TS gaat ondernemen.

een pagina terug kun je lezen wat ze gedaan heeft!

ik hoop echt dat het helpt! snap niet dat mensen dit zomaar doen! oke aan de rand staan (buiten de wei) en even aaien als het naar je toe komt, dat doe ik héél soms nog wel eens maar meest van de tijd niet. Het zijn paarden van andere mensen.
Ik heb dit ook gehad dat er 2 meisjes met mijn verzorg shets bezig waren, maar dat was gewoon niet normaal Verdrietig die waren met zwepen aan het slaan terwijl ze netjes stonden aan het hek (ze doen nooit geen vlieg kwaad) en schoppen etc. ben er naartoe geraced en ben gelijk tegen ze tekeer gegaan.. ik kon het echt niet aanzien, ben naar de eigenaar gegaan (ze staan notebene gewoon bij hun op het erf, en nog gaan ze er niet naartoe) heb het verteld en ik moest ze wegsturen en waarschuwen dat ze hier geen stap meer op het terrein meer moesten zetten anders werden ouders en eventueel politie erbij gehaald! gelukkig heb ik ze nooit meer gezien daarna.. maar ik vond het zo erg voor de shets.. Verdrietig
nu zijn ze bij jou wel liever voor de paarden maar toch.. het idee alleen al..
succes ermee en hoop echt dat het werkt!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:48

dan heb ik daar net overheen gelezen Nagelbijten / Gniffelen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:49

Bij onze oude school in de buurt stonden ook wat magere paardjes vond het altijd erg om te zien dus fietste als klein kind zijnde er altijd kei hard langs haha vond ze zo zielig maar bleef er wel vanaf..

Tot ik een klasgenootje zag staan, reed toen ook op dezelfde manege als ik, en die stond daar gewoon die paarden met steentjes op hun kont te gooien.. Ze kon de wei niet in het hek was gruwelijk hoog .. Helaas heeft ook nooit een volwassene dat gezien of er wat van gezegd..

Dat meisje vond het stoer om te doen en zodra we les hadden deed ze dat ook bij de manege paarden als ze alleen bij de wei was, gelukkig heeft iemand daar haar wel betrapt Lachen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:21

Ik hoop voor je dat die briefjes helpen en dat ze het niet meer doen. Wat een brutale kinderen zeg (nouja, echt kleine kinderen zijn het niet meer, dus ze zouden wel beter moeten weten).
Ik vind dat je het nog rustig hebt aangepakt, ik zou echt laaiend worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:25

Escardo schreef:

Heftig hoor. Maar wel een mooi gebaar dat ze ieder jaar nog langskomen. Vreselijk wat er gebeurd is.