Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:Ik ben 39, werk sinds mijn 16de in de paarden![]()
dus jij woonde inderdaad nog IN je vader toen ik begon met paarden te werken
![]()
![]()
En je hebt zoveel ervaring dat je niet eens een simpel dier als een haf de baas kanben helemaal onder de indruki
Ik wordt niet snel pissig hoor, daar ben ik te oud voorik wil alleen jou behoedden voor een grote fout, en jouw paard behoeden voor het leven wat hem te wachten staat na jou.......
Moelie schreef:En dat ze denken te weten dat het niks word tussen mij en mijn paard, zijn het toekomst voorspellers ofzo? Want daar begint het wel erg dichtbij in de buurt te komen (denken ze zelf dan).
LadyElmira schreef:Ik spring hier ook maar in, vind het alleen zo sneu. TS heeft zeer zeker gelijk dat er veel meer mensen bang zijn voor hun paard in het begin, die het ook niet durven zeggen..ik vind het knap dat zij er voor uitkomt .. en dat ze daar ook echt aan wilt werken. TS..dan moet je dat dus ook wel doen, want doe je hier niet je best voor..verpest je het beetje vertrouwen dat je wel hebt in dit paard, en is dat ook niet goed voor het beest zelf.
LadyElmira schreef:KiWiKo, jij bent zo lang in de paarden..wat zou jij tegen de TS als tip meegeven behalve het paard weg te doen, om met deze aan de slag te gaan zonder angst?
.
Moelie schreef:Aline_17 schreef:Misschien niet heel slim om dan een paard van 1 jaar te kopen als je zo onzeker bent met paarden!
Maargoed,
Het is in ieder geval heel goed dat je nu hulp hebt van een vriendin, en maak daar ook zeker veel gebruik van! Ik denk dat het belangrijk is om een goede band met je paard op te bouwen, dit kun je doen door veel te knuffelen etc. Gewoon lekker bij haar/hem zijn. Dat heb ik ook gedaan met mijn pony ( nu 2 jaar) en dat doe ik nog steeds en ik merk dat de band iedere dag nog sterker wordt. Als je een goede band hebt met je paard dan kun je ook veel met haar/hem doen.
Heel veel succes en ik hoop dat je lang van haar/hem mag genieten!!!
Waarom is het niet slim om een 1-jarig paard te kopen? Toen ik Vasco kocht was die ook nog maar 1 jaar, en toen was die nog maar een maandje gecastreerd, hij had toen dus ook nog behoorlijk veel hengstenhormonen. Dat is allemaal goedgekomen, zonder hulp want ik stond op een stal waar er geen andere paardenmensen waren. (Was een zorgboerderij).
Idd, de band tussen ons moet nog komen en dat komt ook wel. Gister (2e keer dat ik bij der was) draaide ze in het begin steeds van me weg, maar ik aaide der elke keer en deed dan weer wat stappen achteruit. Totdat zij vanzelf naar mij toekwam, wat ze op een gegeven moment ook deed).
Dankje, ik zal vast wel lang van der genieten. Dat is iig wel de bedoeling!
Moelie schreef:pasdedeux schreef:En over een paar jaar komt er weer een 'onhandelbaar' paard binnen op een africhtingsstal.Ts is te jong om over eigen te kortkomingen heen te kijken in dit verhaal en te zien dat een leerpaard veel geschikter zou zijn.
Waarheid is hard!
Nou dat weet ik dus wel zeker van niet. Mijn haflinger die ik een halfjaar geleden gekocht had was nog maar sinds een maand een ruin. Dus die was ook behoorlijk druk. Ik heb hem de dingen die die kent allemaal zelf aangeleert. TS is te jong? Pardon, ik ben 19 en ik kan mijn beslissingen zelf heeel goed maken. Ik heb vertrouwen in mezelf en ik weet dat ik over mijn angst heenkom, maar dat het even de tijd nodig heeft, ik moet me paard beter leren kennen en zij ook mij. En dan komt het allemaal goed, geloof het ofniet. Ik weet dat het zo is. Vandaag heb ik al een stuk met der gewandelt en dat ging keigoed. Wil niet zeggen dat dat de volgende keren ook zo is, maar dit is iig een begin. Wat jullie ook zeggen; dit paard blijft bij mij en het gaat helemaal goedkomen. Haha, en no way dat ze naar een africhtingsstal komt. Denk eens ff na, dat jij paarden miss zo verpesy wil nog niet zeggen dat ik dat doe!