heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zutje

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:19

mijn moeder vroeg toen ik 10-11 jaar was altijd of ik nie wou stoppe met paardrijden. Ik hield namelijk uiteindelijk een jaar in draf mn zadel vast en daarna nog een half jaar in galop!!bangerik!!maar ik moest en zou leren paardrijden. Ik deed thuis ook alles met de pony, behalve erop zitten. Toen ik eenmaal een eigen grote pony had die nie zo lief was, ben ik na heel veel vallen over mn angst heen. Ben er zelfs ooit 2 weken lang elke dag jankend afgekome, zo vervelend. Maar ik wou nie opgeve!! Uiteindelijk ben ik er ook een keer ondergevalle met mn been, niet de schuld van de pony, waar ik lang last van heb gehad maar opgeven nooit..zit in de aard van t beestje zeggen ze dan he.. Oh ja..met allebei mijn ponys ist uiteindelijk goed gekome en nog heeeel veel lol aan beleefd en ik heb ze nog, als fokmerries en recreatief rijden als ik tijd heb.
Nu studeer ik en voor trainen heb ik dus geen tijd meer..maar probeer er elk weekend nog relaxt mee buiten te rijden voor zover mijn tijd dat toelaat want stoppen wil ik nooit!! dus ik zou zeggen: ookal zie je het niet meer zitte..toch doorgaan als je dat graag wilt!!

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:20

Ik ben gestopt met paardrijden toen ik mijn paardje in heb moeten laten slapen.
Ik wilde niet meteen mijn maatje proberen te vervangen, moest het eerst nog verwerken.
Dus toen heb ik het besluit genomen even niets meer met paarden te doen, totdat het weer zou gaan kriebelen.
Net toen ik weer op zoek was naar een nieuw paardje hebben mijn ouders en ik besloten naar Amsterdam te verhuizen.
Daar heb ik nu mijn leven opgebouwd en daar past qua tijd en ruimte in de binnenstad geen paard bij.
Dus mijn plan om weer opnieuw iets met paarden te gaan doen is niet doorgegaan.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:21

vorig jaar heb ik ook op een moment gezegd: ik stop er mee voor altijd, 1,5 maand later had ik een eigen paard Nagelbijten / Gniffelen
mijn paard was toen overleden door een ongeluk, mijn manegemaatje (carousselpony) was verkocht, voor mij was het klaar toen.... spullen opgehaald van de manege en wilde er zowieso een half jaar niet meer heen, ik trok het gewoon niet. na een maand weer gegaan, wat miste ik het rijden zeg, een goede band opbouwen met een paard, echt maatjes worden. vooral mijn oude paardje miste ik ontzettend, maar haar kreeg ik hoe dan ook, nooit meer terug Verdrietig
bij toeval zijn we op internet op Mieke gestuit en ik ben achteraf zo ontzettend blij geweest dat wij haar gevonden hebben. ik heb alle gebeurtenissen een plekje gegeven en weet nu zeker: ik stop nooit meer met rijden Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:33

Ja, en ik heb het gedaan ook. Lachen Ben erachter gekomen dat het niet ging dus na een half jaar even snel weer begonnen. Knipoog

megg14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:15

ja heel vaak, instructrice van de manege was weg en opvolgster niet zo leuk.. altijd maar dressuur en nooit wat anders..uiteindelijk doorgezet maar nu wel daar weg.. Lachen

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:53

Ja, heb het wel eens gedacht, maar aangezien ik van uitdagingen hou en graag ergens de beste in wil zijn altijd weer terug gekomen op die gedachte. Bovendien haalde ik meestal zoveel plezier uit het paardrijden dat ik zelf ook wel wist dat het een stomme gedachte was.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:26

Ja twee keer, maar dat is alweer heel lang geleden. Ik was 9 denk ik en zat in de springles. De instructrice die ons les gaf was niet zo subtiel en viel nogal tegen me uit toen ik m'n pony niet in galop kreeg Vork . Toen flitste het wel even door m'n hoofd.
Dacht er ook een keer aan toen diezelfde manege failliet ging. Ik had geen zin ergens anders opnieuw te beginnen, maar na 3 maanden reed ik weer ergens anders Huilen van het lachen

Anouk__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:27

Nooit echt serieus
Toen mijn pony ALWEER geblesseerd was had ik wel even zoiets van 'bekijk het allemaal maar, ik ga op vollybal'
Maar dat was geen serieuze overweging. Ik kan me geen leven zonder paardrijden voorstellen Tong uitsteken

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:33

Anouk__ schreef:
'bekijk het allemaal maar, ik ga op vollybal'

Haha. ROFL Dat is net zoiets als dat ik altijd denk als het weer eens niet gaat zoals ik wil; "schijt eraan, ik ga wel dammen". Huilen van het lachen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:18

Ja, op de manege. Maar ik ben door gegaan en ik ben ergens anders gaan rijden. Manege is niks voor mij... In het begin is het leuk, daarna niet meer.

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:08

ik heb er nog nooit echt aan gedacht om te stoppen met paardrijden, Alleen mijn ouders dachten daar anders over dus moest ik kiezen of stoppen, of doorgaan, maar dan kwamen ze nooit meer kijken.. Niet dat ze daarvoor wel vaak kwamen maar toch.. Clown

En van dat dammen, ik denk precies t zelfde als het niet goed gaat Vork

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:12

Jazeker. Afgelopen december heb ik mijn paard verkocht na veel ellende. Toen was ik het paardengedoe zo zat dat ik er mee wou stoppen. Helaas kan ik geen andere interesses kweken en ben ik weer begonnen. Wel wil ik er met een andere insteek (wat meer recreatie en minder serieus) mee doorgaan.

naommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:58

nee, ik zou ik niet meer zonder kunnen Bloos

tomtomgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:13

ik heb nog nooit overwogen om te stoppen met paardrijden, wel heb ik is overwogen om me paard te verkopen en een ander te kopen. (gezien hij alleen maar op 2 benen kon staan of in de sloot)

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:33

Nooit, paardrijden is mijn leven!

Kiimmiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:27

Ik heb geen moment getwijfels om te stoppen. Ik vind het veel te leuk Tong uitsteken
maar ik rijd ook niet zo vaak dus ik denk dat het te veel kriebelt om te stoppen Lachen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:56

Ik heb het gewoon gedaan, gestopt op een manege(ik leerde niks meer) en naar de grootste concurrent gegaan.
Ramona had ik toen nog niet, die kwam later om de hoek snuffelen.
Ik ben toen 2 maand gestopt, maar heb het ontzettend gemist.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:01

toen mijn toenmalige verzorgpaardje werd verkocht heb ik getwijfeld of ik nog wel wou rijden !

Polkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:47

Ik ben gestopt met paardryden..
Aan de ene kant somaar gwn.. ik had er nix meer mee eigenlyk maar ben wel aant sparen voor een eigen paardje Lachen
Tenminste doe myn best Knipoog

En de andere redne waarom ik gestopt ben is omdat omdat myn lievelings pony waar ik op vrijreed elke les op reed eigendenkens en een hoofdstel en borstels alleen voor hem had overleden is Boos!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:49

heb er eerlijk gezegd nog nooit aan gedacht om te stoppen met paardrijden, een keertje dacht ik ik wil niet meer!! maar dat was omdat ik in galop tussen de benen van een paard was gevallen, maar ben er gelukkig meteen weer opgegaan, en wil er nooit meer mee stoppen!!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:54

ik heb het bijna overwogen n.a.v. een clinic. ik had een 2 daagse clinic (2 lessen op een dag) waarbij ik me elke keer zo verschrikkelijk uit de naad gewerkt heb en nog niet het idee kreeg dat ik het goed deed. aan het einde voelde ik me echt super rot, en bovendien heeft het me zeker een maand geduurd voordat ik mn pony weer terug had op het niveau waar we daarvoor reden...
toen heb ik wel even overwogen om iig dressuurmatig te stoppen...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:15

Nee nooit, Ik zou echt niet zonder mijn paarden kunnen leven!
Die horen gewoon bij mij allemaal Haha!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:17

Toen het met mijn vorige pony absoluut niet meer ging (nuja,uiteindelijk heeft het nooit geklikt), had ik er even genoeg van. Uiteindelijk onder lichte dwang van vrienden op zoek gegaan naar een nieuw paardje, en helemaal verliefd geworden om mijn geweldige maflinger Lachen

juttafleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:46

nja, omdat de manege me niet echt beviel heb ik is een anderhalve maand gestopt dan bn ik terug gaan rijden in een andere manege en 'k heb er geen spijt vn Tong uitsteken

juttafleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:50

MieLo schreef:
vorig jaar heb ik ook op een moment gezegd: ik stop er mee voor altijd, 1,5 maand later had ik een eigen paard Nagelbijten / Gniffelen
mijn paard was toen overleden door een ongeluk, mijn manegemaatje (carousselpony) was verkocht, voor mij was het klaar toen.... spullen opgehaald van de manege en wilde er zowieso een half jaar niet meer heen, ik trok het gewoon niet. na een maand weer gegaan, wat miste ik het rijden zeg, een goede band opbouwen met een paard, echt maatjes worden. vooral mijn oude paardje miste ik ontzettend, maar haar kreeg ik hoe dan ook, nooit meer terug Verdrietig
bij toeval zijn we op internet op Mieke gestuit en ik ben achteraf zo ontzettend blij geweest dat wij haar gevonden hebben. ik heb alle gebeurtenissen een plekje gegeven en weet nu zeker: ik stop nooit meer met rijden Haha!

bij wie heb jij mieke gekocht, want ik ken ook zo'n paardj en die is ng ni lang verkocht?