Iemand van 1,73 op een shet van 80 cm kan dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Iemand van 1,73 op een shet van 80 cm kan dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:00

Een Shjet is voor mij een volwaardig lief en leuk werkpaardje. Ook als ze voor de wagen loopt.
Maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag; hebben jullie niet iets wat je met je paarden doen wat een ander raar vindt? Of doen jullie alles volgens het boekje? (Alsof die waterdicht zijn qua wat wel of niet kan)..

Ik geniet ervan,d e pony de oortjes erop, veulen er naast, ja, ik heb hjet idee dat wij beide genieten en ga nu niet zeggen dat het niet zo is, want jullie zijn er niet bij! Knipoog

Ik ga afhalen trouwens, ga haar nog ff afraggen Clown , truste dames! Ach gut

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:02

Ik zal nooit op een shetlander stappen. Ik stap sowieso niet meer op een pony onder de 1.50 en daarboven vind ik nog vrij klein. Goed, ik ben rond de 1.90, maar het gaat om het idee. Vroeger heb ik natuurlijk wel op kleinere pony's gereden, maar dan begint het besef te komen dat je toch vrij snel te lang word omdat je lengte de pony gewoon in de weg zit. En dan heb ik het nog niet eens over het gewicht.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:03

Euuhm, ik praat tegen mijn pony, zal ongetwijfeld raar zijn! Maar nee, ik doe geen dingen zoals veuuuuul te groot zijn en er op rijden nee.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:04

Okay dingen die ik doe die niet volgens het boekje zijn...mogen dit ook positieve dingen zijn?
Zonder cap rijden, zonder zadel hoofdstel en halster met enkel touwtje om de hals paard over de weg naar de stal rijden, paard los laten staan tijdens het poetsen/opzadelen, pony naast de scooter meenemen naar stal. Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:05

Het kan echt niet.
En waarom plaats je een topic als het antwoord overduidelijk is?
Sorry maar ik wil wel eens een foto zien van iemand van 1.73 op een shet van 80 cm.
Of loopt die mee?
Of misschien op rolschaatsen ernaast Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:12

Tsja, als jullie mij wetenschappelijk kunnen ebwijzen dat ik deze pony onrecht aandoe in die tien minuten, gewoon face to face dan halen jullie meover en zal ik het noooiot weer doen. ben niet zo verkeerde hoor, met paarden, dont worry.

Paard naast scooter, nee dat zou ik dan weer niet doen. Ik kraak het echter niet af. Vind ik te makkelijk.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:12

Nee maargoed das gewoon onbelast he Knipoog Ga er niet met mn 1.63 op zitten. En nu moet ik erbij zeggen dat naast de scooter slechts 300 m maximaal is Nagelbijten / Gniffelen Niet hele rondjes

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:14

mn broertje kwam ook een keer met zo'n vraag,
ergens helemaal achteraf waar hij toendertijd kranten bezorgde, zag hij regelmatig een volwassen man op 'zo'n kleine pony' (uit beschrijving maakte ik op dat hij een shet bedoelde) rijden,
en toen ik gelijk begon wat aaah, dat kan écht niet zei hij dat ie zich al afvroeg of dat wel kon..

serieus, ik heb een shet van 90 cm,
even om een idee te geven; ik kan het beste contact met haar krijgen als ik er op de hurken bij gaat zitten, (dus ooghoogte) (zo lief zo'n klein paardje Lovers )
en daar zou je dan met je dikke kont óp gaan zitten??? Gestoord
wat een verstand..

over de grote stevige shet van detour, ik heb even profiel bekeken,
daarvan zeg ik niet teveel.
ik denk dat ze zelf wel kan inschatten of de pony haar zo heel soms een stukje kan dragen.
maar een shet van 80 cm, kom op zeg.. No Cheer

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:14

En dan zal er net iets gebeuren...

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:16

Tja dat kan toch ook als jij op de shet zit?
Hij kan schrikken en misschien nog andere dingen.
Het kan altijd, verder ben ik het er niet mee eens dat je er op zit maar ik kan je denk ik niet overhalen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:17

detour schreef:

Ja of jouw pony zegt een keer krak

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:18

Dat kun je ook niet. daar ben ik te eigenwijs voor. net als dat ik mensen probeer te overtuigen dat homeopathie goed werkt, paarden elke dag buiten met soortgenoten horen te lopen, niet in een krul getrokken horen te worden, niet betutteld horen te worden, kortom, geen penny gedoe en een loopdier een loopdier laten zijn.

Denk je dat men zich daar wat van aantrekt?
Ik denk dat de gemiddelde bokker denkt dat hij weet waar hij mee bezig is. Jullie ook.
Nou dames, slaap lekker!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:19

Sappos schreef:
detour schreef:

Ja of jouw pony zegt een keer krak

Haha!

Ik vind dit echt bizar. Zit jouw pony dan zo gammel in elkaar? Ach gut

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:20

Jup...daar durf ik écht niet op te gaan zitten...Zéééker mn jaarling niet...die zou écht krak zeggen...Maargoed je kan me niet vertellen dat je met 1.80 minder dan 50 kilo weegt dus ben je sowieso ook te zwaar voor de shet Nagelbijten / Gniffelen

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:21

Zeg ik ben hier om dingen te leren.
Zelf spring ik ook vaak met een pony van 3/4 jaar.
Maar nu heb ik dat geminderd door Bokt.nl.
En laat je luiheid maar over voor als je wilt slapen, maar je kan te minste nog een klein stukje lopen naast de pony?

Ook telt de lengte ook mee, en dus kun je zo lang en mager zijn dat je niet te zwaar bent.
Maar je bent wel te lang en dat stoort je pony net zo erg als dat je te zwaar bent.
Laatst bijgewerkt door Hiraeth op 22-07-08 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:22

Sappos schreef:
Jup...daar durf ik écht niet op te gaan zitten...Zéééker mn jaarling niet...die zou écht krak zeggen...Maargoed je kan me niet vertellen dat je met 1.80 minder dan 50 kilo weegt dus ben je sowieso ook te zwaar voor de shet Nagelbijten / Gniffelen

Welke debiel gaat er dan op een jaarling zitten?
(Blijft hangen, wordt nu nieuwsgierig)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:23

Nimuz_ schreef:
Zeg ik ben hier om dingen te leren.
Zelf spring ik ook vaak met een pony van 3/4 jaar.
Maar nu heb ik dat geminderd door Bokt.nl.
En laat je luiheid maar over voor als je wilt slapen, maar je kan te minste nog een klein stukje lopen naast de pony?

Ook telt de lengte ook mee, en dus kun je zo lang en mager zijn dat je niet te zwaar bent.
Maar je bent wel te lang en dat stoort je pony net zo erg als dat je te zwaar bent.

Allemensen, jij bent vast erg jong dat je grote mensen zo beledigen wilt, is iemand lui als hij onderweg even op zijn paard klimt? oei, dan zal half Pennyland nu snurken. Jij kunt ook leren van bokt dat je wat respectvoller je medebokker zou kunnen bejegenen, meisje. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:26

Marigold schreef:
mn broertje kwam ook een keer met zo'n vraag,
ergens helemaal achteraf waar hij toendertijd kranten bezorgde, zag hij regelmatig een volwassen man op 'zo'n kleine pony' (uit beschrijving maakte ik op dat hij een shet bedoelde) rijden,
en toen ik gelijk begon wat aaah, dat kan écht niet zei hij dat ie zich al afvroeg of dat wel kon..

serieus, ik heb een shet van 90 cm,
even om een idee te geven; ik kan het beste contact met haar krijgen als ik er op de hurken bij gaat zitten, (dus ooghoogte) (zo lief zo'n klein paardje Lovers )
en daar zou je dan met je dikke kont óp gaan zitten??? Gestoord
wat een verstand..

over de grote stevige shet van detour, ik heb even profiel bekeken,
daarvan zeg ik niet teveel.
ik denk dat ze zelf wel kan inschatten of de pony haar zo heel soms een stukje kan dragen.
maar een shet van 80 cm, kom op zeg.. No Cheer

Thanks, dat is nu een prettige reactie. Knipoog

Ja, ze is een schat, wel een grote, en ze heeft een kindje gekregen van de zwartbonte die ik naar Zweden heb verkocht, dat is echt een enorm dier.
Het zijn schatjes, en beresterk. Ach gut

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:27

Ik ben te minste slim genoeg om niet op mijn pony te gaan zitten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:28

Gelukkig maar! Slimme mensen op deze aardbol zijn zeldzaam, kijk maar eens naar alle narigheid die mensen elkaar aandoen..