Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Re: Het Reading Experiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:14

Nou, volgens mij ben ik totale nitwit als het hier op aankomt, maar here goes:

Foto 1
Het lijkt me een heel ondernemende tante. Ze kan fel zijn, maar houdt wel van gezelligheid. Geen idee of dit mijn 'eigen' geest was die zich er tegenaan bemoeide, maar ik zag haar over een schutting klauteren (nogal snel) in een mandje liggen (lekker warm, want dat vind ze heerlijk, ook op schoot liggen) en uit het raam kijken (alsof ze wat zocht- haar baasje?)

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:44

Hier mijn poging: Foto 3

Dit is een nerveus dier, kan druk zijn met momenten, het lijkt me ook om een jong paard te gaan. Of het een merrie of ruin is durf ik niet te zeggen, ik denk ruin. Lijkt me snel en loperig onder het zadel.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:40

Het is idd niet toegestaan om je paard aan te bieden, en dat is ook DUIDELIJK vermeld Knipoog

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:25

Leuk topic.... ff proberen.

foto 1 de kat
Een onafhankelijk dier, een leider. Niet erg aanhankelijk, verder niet vals of schuw, maar ze is niet steeds op zoek naar bevestiging, dus aandacht van haar baasje. Ze heeft een behoorlijk oerinstinct en zou ook kunnen overleven zonder blikvoer, want ze is een goede jager. Ze is slim en heeft alles snel door en in de gaten, ze is niet bang voor mensen of andere dieren, maar ze weet heel goed bij wie ze wel of niet in de buurt wil zijn, wie er wel of niet gevaarlijk voor haar zouden kunnen zijn. Ze is gezond en sterk.

foto 2 het paard
Een paard met veel zelfvertrouwen. Heeft een rustig karakter en wil graag presteren en winnen. Het is sterk en gezond. Kan wat flegmatiek zijn, moet af en toe wel enthousiasd gemaakt worden, maar wil wel. Soms is een oefening te makkelijk of niet goed gecommuniceerd en dan voert dit paard het gevraagde gewoon niet uit. Het voelt zich dan boven de eigenaar staan en probeert op die manier duidelijk te maken dat er iets niet goed gaat en dat het baasje iets beter moet presteren/zijn best moet doen. Kan vreemde gewoontes ontwikkelen (geen gevaarlijke of gemene dingen), die ontwikkeld dit paard voor de brood nodige lol en afwisseling in het werk. Denk dat het een merrie is maar weet dit niet 100% zeker, aangezien ze een mannelijk voorkomen en uitstraling heeft. Als het een merrie is, zal ze ook niet echt merriestreken vertonen, ook de hengstigheid toont ze niet snel. Ze heeft een rustige invloed op andere paarden, ze speelt niet de leider, maar is dit en hoeft daar niet haar best voor te doen.

Ga nog even verder met de andere foto's. Wel leuk om te doen en ben benieuwd naar de uitkomst

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:59

Ik heb een poging gedaan bij foto 3.

Bij foto 3 kreeg ik iig een heel sterk gevoel van verlangen, maar tegelijk iets van terughoudendheid voor dat verlangen. Ze (?) kan of wil er niet aan toegeven. Niet te overhaast dingen doen, maar eerst erover nadenken. Ik voel wel een hele sterke levensvreugde, en weer een drang naar iets. Ik krijg een beetje een bedrukt gevoel op de borst, waarschijnlijk weer doordat ze er niet aan kan/wil toegeven.
Meer kan ik er niet uithalen, ik weet niet waar dat vandaan kwam en of het ergens op slaat, maar het was wel leuk om een keer te doen.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:10

Foto 4:
Het eerste wat ik doorkrijg is angst, onzekerheid, terughoudendheid, hij is opzoek naar houvast. Iets of iemand om zich helemaal aan te hechten, niet meer los te laten en veiligheid te vinden. Of hij heeft zo'n plek al gevonden, maar iig heeft hij het nodig. Ik voel ook nieuwsgierigheid, wel voorzichtig, maar toch.
Ik kan me voorstellen dat hij een moeilijke periode heeft gehad en nu daarvan herstelt of hersteld is.
Ik krijg ook een een beetje weemoedig gevoel door. Weer de behoefte aan genegenheid, aandacht, liefde.

Dat was het.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:45

Mijn reading van "de zwarte" waar foto van weg is op pagina 1 maar nu op pagina 5 staat.

Volgens mij is het een ruin. Lijkt een nare geschiedenis gehad te hebben. Bij meerdere eigenaars geweest. Is wat voorzichtig met het weer vertrouwen van mensen. Het rijden onder het zadel vindt hij niet prettig. Daar tegenover geloof ik dat ie liever voor de wagen loopt. Is erg closed met een mede stalgenoot paard. Heeft daardoor verlatingsangst. Heeft littekens in de zij van grof geweld met rijden bij vorige eigenaars. Heeft het nu wel goed naar de zin....kan ook zijn dat ie niet meer leeft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:26

Hoe lang moeten we nog wachten.... of moet er nog meer geread worden?

*gaat weer verder met die zwarte*

In klein lettertype lijkt het zo weinig Haha!

Ik zie nu dat ik niet vermeld heb dat toen de foto is genomen hij al behoorlijk oud was. Daarom misschien al overleden. Heeft een berustende blik... hij vindt het wel goed zo. Maakt zich niet gauw druk. Aardig bomproof zo te zien. Heeft ook last (gehad) van achterhand. Vindt het readen niet leuk en vraagt eigenaar dat nooit meer te doen Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:36

Dit topic is best interessant geworden, had dit niet verwacht Lachen
Ik wil ook wel een poging gaan wagen, ben benieuwd wanneer de eigenaars zich melden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:37

De poes:

Is ongeveer 4 jaar oud. Heeft last van haar achterpoten (aanrijding?) Is erg nieuwsgierig maar kijkt de kat uit de boom. Kan verwaand overkomen en zoekt vaak de mensen uit die niet van katten houden. Brengt van allerlei prooien mee naar binnen. Zou heel graag een keer een nestje willen hebben. En houdt meer van blikvoer dan brokjes Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:43

Foto 2 en 3 read ik niet want daar stond in eerste instantie teveel informatie bij....zou niet eerlijk zijn.

Paard op de spuitplaats:

Een hete kikker. Heeft eigenlijk een hekel aan buitenritten. Maakt zich daar ook ontzettend sterk. Houdt meer van springen dan dressuur maar is nog wel eens kreupel. Heeft ook al eens op een kliniek gestaan wat ze niet leuk vond. Heeft tandproblemen (gehad?) Is geen paard om achterlangs te lopen. Als ze schrikt dan mept ze ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:22

Zo, ik ben weer uitgerust en ga dus de shet nog even het een en ander vragen:

Is een echte deugniet. Scheurt regelmatig heerlijk bokkend door de wei en ondertussen lekker gillen. Heeft een gouden hart en zou best eens een keer een wagentje willen trekken. Is nog nooit bereden geweest maar zal zich onder het zadel niet gemakkelijk laten temmen. Staat liever buiten als binnen en vindt het prima zoals het nu is, dat hij als gezelschap voor een bange merrie dient.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:31

ik doe geen poging hahah. maar ik vind het wel bijna tijd voor de onthullingen...

en dan als het kan ook nog aangeven wie er een beetje in de buurtzit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:32

Is iedereen hier het ermee eens dat komende zondag (1 juni) de eigenaren van de dieren op de foto's zich bekend maken, en vertellen wat zij vonden van de readings?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:33

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ja

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:33

zoals je ziet.. ik wel natuurlijk!!!!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:56

Dit is wel een leuke opzet! Vandaag even geen tijd, maar ik vindt het wel leuk om met deze foto's te gaan 'spelen'. Krijgt men wel terug gekoppeld wat niet klopte en wat wel? En komen er na zondag nieuwe foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:40

Of er nieuwe foto's komen weten we nog niet... Ik zal een PB gaan sturen aan een van de mods hoe we verder kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:03

Ik doe ook eens een poging, vind het wel interessant topic. Kreeg niet zoveel door en heb geen idee of het klopt:

bij foto 5:
Vlot paardje, kijkerig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:00

Ok, laat ik bij voorbaat zeggen dat ik niet bepaald een 'reading-ster' ben, dit is wat ik bij foto 2 kreeg; (bruin paard met kolletje)

Het eerste wat ik doorkreeg was dat paardje een oudere ruin is en in een luxe stal staat, maar graag meer naar buiten wilt. Over de eigenaresse is paardje tevreden, hij weet dat ze haar best voor hem doet. Daarbij krijg ik een beeld van een jonge vrouw in een geruite paardrijbroek met gepoetste leren rijlaarsen. Of er iets is wat het paard zn eigenaresse wilt laten weten; het zadel knelt bij de schouders. Daardoor gaan sommige oefeningen moeizaam, het is pijnlijk. Naam van het paardje (spreek uit als) Meddock
Ben benieuwd Tong uitsteken

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:07

ik had maar bij 1 foto een gevoel en dat was foto 1:
Ik voelde een beklemmend, angstig gevoel, eigenlijk voelde ik me even niet ze erg goed toen ik deze foto zag. Het gevoel alsog er iets erg met het katje is gebeurd of dat er iets erg gaat gebeuren.
Ik hoop echt van harte dat dit niet zo het geval is want ik voelde ontzettend veel verdriet

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:10

Wel tegenstander nr 1 gaat het ook proberen Cool

De kat, foto 1, omdat de kat mij erg aanspreekt en net als tessyke had ik ook alleen bij díe foto een gevoel.

kat houdt van kopjes geven en of heeft met zijn hoofd of neus een keer klem gezeten. Ik krijg zin om hem onder z'n kin te kriebelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:18

Zo heb mij ook even uitgeleefd.

Foto1(poes) Ik heb het idee dat dit een poes is van een wat oudere dame.
Ze wordt heel erg goed verzorgt en is echt heel erg belangrijk voor deze vrouw.
Volgens mij eet ze gewoon whiskas en brokjes van hetzelfde merk.
Poesje heeft volgens mij een liefdevol karakter en staat graag in de belangstelling, echter kan ze ook zomaar uit het niets uithalen.
Ik zie allemaal oude meubels, geel suede met donker eiken.

Foto 2.(Paard)
Temperamentvol dier, volgens mij is het een ruin.Het is volgens mij een dier wat hard wil werken voor zijn berijder, alleen wil hij wel eerlijk behandeld worden. Dier is erg rustig,
Snuft veel en is erg gericht op zijn verzorger. Blijft stilstaan bij het opstappen. Volgens mij ook weinig problemen met het rijden an sich. Hij is wel snel afgeleid en vidn het allemaal
Erg gezellig.

Foto 3;(Paard)

Dit lijkt me een pittige man. Allert en ziet nog wel eens spoken en kan zich dan heel sterk maken en dr vandoor schieten. Maar gemeen is hij zeker niet. Het lijkt me een onderzoekend
Dier wat erg kan steunen op zijn berijder. Volgens mij heeft hij iets met zijn hals.

Foto4 (Hondje)

Dit dier is volgensmij van ook weer een ouder iemand. Ze hebben een dochter, deze is ook
Erg gesteld op dit hondje. Het dier heeft vroeger iets meegemaakt, ik denk iets van mishandeling. Dit oudere echtpaar heeft het hondje een nieuw warm nest gegeven, maar ze is nog steeds bang.
Ze is gek op van die rode dunne staafjes. Lijkt me een bescheiden hondje die niet veel op de voorgrond zal zijn maar rustig op een achteraffie.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:25

Ik heb zo het gevoel dat slimmerik de spijker op zijn kop slaat met die zwarte Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:51

Alwiene schreef:
Ik heb zo het gevoel dat slimmerik de spijker op zijn kop slaat met die zwarte Bloos

Whaha .... dat zou het ultieme bewijs zijn dat readen niet bestaat en je het idd met puur gokken kunt redden uhhh readen ROFL

Maar ik moet zeggen dat ik wel wat "had" met die zwarte.... Ja

*zweeft weer verder* Afbeelding