Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pubelia schreef:Dank je wel allemaal. En ik blijf zolang foto's plaatsen tot dat bokt een keer op houd met zeiken over dat mensen te zwaar zijn bla die bla die blaaa. Dus je zal nog wel veeeeeeeel meer foto's van mij zien als het aan bokt ligt
plutolover schreef:vroeger wogen de soldaten ook zo gouw 110/120 klilo vanwege hun harnas enz enz.
Citaat:De eerste Haflinger is geboren in Zuid-Tirol in het plaatsje Sludenz. In 1874 werd er uit de Arabische volbloed El Bedavi XIIII en een inheemse merrie de hengst Folie geboren, die genoemd was naar de eigenaar van het paard.
Kir_Ples schreef:De TS rijd voor de LOL.
slimmerik schreef:Ik denk dat het verstandig voor je is de regels een keer door te nemen en de mod opmerkingen in dit topic.
Adil18 schreef:Als jij dit topic goed door had gelezen heb je op veel vragen van jou al antwoord gehad.Kir_Ples schreef:De TS rijd voor de LOL.
De TS rijdt voo de lol...en het paard dan...Jaaaaa, het paard heeft er ook lol aan, beweerd de TS en een paar bokkers (aan hand van foto's, zeer knap)
OMG, ik ben omringt door paardenfluisteraars die zelfs met paarden kunnen communiceren via pc's!!!![]()
De Haf heeft ze zeker persoonlijk verteld dat ze er geen problemen mee heeft, dat het zadel niet in haar rug prikt etc. etc.
Haha, kom nou....Mensen mogen niet oordelen over het zadel omdat ze dat niet n.a.v. een paar foto's kunnen zien (en niemand verklaart waarom niet...) maar mensen mogen wel beweren dat het paardje er lol aan heeft aan hand van diezelfde foto's...
Knap...Ja ja, erg knap zelfs....
Maar Pubelia aan de andere kant, afvallen is erg zwaar (boy I know) en ik vind het ook echt goed dat je rekening houdt met de bewegingsbelasting van je paard, maar je moet echt naar het groter geheel gaan kijken en daarmee bedoel ik ook de toekomst...! Hoe ziet jouw Haf er over 5 jaar uit? Kun je haar dan nog berijden? Of heeft ze dan zoveel pijn dat het niet meer kan...?
En mogen wij een zadel op een dier knikkeren voor ons eigen genoegen terwijl we weten dat het niet optimaal is....? Paardrijden is (misschien is dit niet iedereen met me eens) een zeer gecompliceerde vorm van teamsport. Je werkt namelijk met iemand samen die jou niet rechtstreeks kan vertellen wat haar dwars zit, wat ze graag anders zou zien etc.
Ik vind daarom ook dat we in elk aspectje moeten opletten op het welzijn van onze paarden...
Soms wordt ik gevraagd om een wat kleiner paardje te rijden...Ik doe dat dan wel, maar als ik dan op m'n Hugo van 1.70 m. voel ik me weer veel prettiger, want we passen van lichaamsbouw vel beter bij elkaar....
Maar goed, preken heeft volgens mij helemaal geen zin hier...dus...
pubelia schreef:Vraagje eerst aan jou hou jij net zo veel rekening met jou paard als ik?
pubelia schreef:Daarom omdat je niet weet wat ik doe om rekening te houden met mijn paard, hoe kan het dan dat je weet hoe oa het zadel op mijn paard ligt, en dat het zadel bij mij niet past...? En nee alleen van een foto kan je het niet zien.
En bovendien ben ik niet de enige, denk je nou werkelijk niet dat er een kern van waarheid in zit als meerdere mensen dit zien?pubelia schreef:Als mensen in mijn omgeving zeggen dat het zadel wel de goede maat is, zijn die maar blind, terwijl dat mensen van bokt die een foto zien het zeker in jou ogen goed zien. Year right dream on...
Ik kan jou topics ook gaan afkraken maar ik hou wijs mijn mond, miss is dat wel de wijsheid die bij jou ontbreekt. Doei Adil18
Ik ga er overigens ook niet meer verder op in. Als je mijn Topic goed had doorgelezen was mijn dubbelen antwoord niet nodig geweest. En Was duidelijk dat je weer ontopic moest gaan

Amigos_ schreef:Ik vind het knap dat je ondanks alles toch foto's blijft plaatsen! Het ziet er gezellig uit met je paardje en denk echt wel dat je rekening houd met wat je van dr vraagt!
Je bent misschien wel wat zwaarder, maar dat weet je van je zelf daarom vraag je ook minder van haar.
Ik ben heeeeeel erg slank, misschien mag ik dan maar niet meer rijden want dat paard voelt niet eens dat ik er op zitzucht wat een onzin allemaal.

Moelie schreef:maar als je te zwaar bent, daar kun je het paard dus wel mee belasten. En ik denk dat diegene waar het hier omgaat en der paard heeft gevraagt of die er geen last van heeft, want ze is er zo zeker van!
Als je zoiets durft te plaatsen heb je het topic niet gelezen. Kom je alleen maar kritiek spuien. 

pubelia schreef:Idd daarom schreef ik al lees eerst eens goed het topic door. Maar zulke mensen zijn er nou eenmaal!
Ik heb gisteren mijn meisje gelongeerd, maar ze wilde niet echt. liep erg opgekorpt (had er touwtjes aan gehangen) toen die er vanaf af waren ging het goed!!