Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:22

Toevallig heb ik daar gisteren nog over na zitten denken. Het eerste wat in mij opkwam was: NEE! Dus dat is wel duidelijk Vork

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:28

Nouja, mijn Zita is sowieso te koop Knipoog
Maar stel dat ik haar niet wilde verkopen, dan zou ik dat ook niet doen. Ook niet voor heel veel geld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:33

Voor heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld mag de geldschieter Abel een kwartiertje longeren.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:35

Nee echt niet, ben enorm aan mijn paard gehecht.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:40

nee voor nog geen miljoen zou ik 1 van mijn dieren weg doen. en ook mijn verzorgpony's niet Tong uitsteken

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:47

er is al eens ene keer sirieus geld op mijn vriendin geboden.
maarja, we weten wat er het haar dan gaat gebeuren.
dan moet ze weer doen waar ze eigelijk voor gefokt was.
ik was voordat we haar hadden bijna haar ondergang geweest.
kan ik dat mijn paard aandoen?? haar wegdoen voor veel geld terwijl ik weet dat zij weer moet doen waarvoor ze is afgekeurt door de dieren arts?
nee dat kan ik haar niet aandoen. dat vind ik dan egoistisch tegen over haar.
daarom zou ik het niet snel doen. heb liever mijn lieve maatjes dan een saai maar rijk leven.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:49

Een poosje geleden toonde iemand interesse in onze schimmel, die zag hij helemaal zitten en wilde haar kopen. Nou die gaat echt voor geen goud weg. Maar ik vondt het eigenlijk wel leuk, maar ze blijft lekker bij ons al bieden ze tien keer zo veel Haha! Ik ben blij dat mijn man er ook zo over denkt.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:49

haha egt niet voor geen miljoen!Mijn paard is m'n allerbeste vriendje,die me nooit zal laten stikken,die elke dag evenveel van me houdt,waartegen ik elke dag kan vertellen wat me dwarszit,hij gaat niet zomaar weg...geld geef je weg en zie je nooit meer terug...overigens zijn wij 800 euro per maand aan hem kwijt en heb ik hem al iets meer als een jaar,en was hij niet zo duur,dus winst zou ik er niet op hebben,alleen maar verdriet,stress,en ik zou ontzettend kwaad op mezelf zijn.Ze kunnen roepen wat ze willen maar mijn paard is een stukje van mezelf die ik nooit los zou kunnen laten!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:50

Noooiiit!!! Echt niet..
Ik kan natuurlijk wel geld gebruiken..Maar dan heb ik geen schatje meer waar ik dingen voor kan kopen! Haha! Al het geld wat bij mij binnenkomt, gaat naar mijn paard.. En ik houd echt belachelijk veel van haar.. voor 10miloen gaat ze ECHT niet weg. NOOOIt Haha!

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:51

Als er meer als het dubbele wat ik er voor betaalt heb op geboden wordt ga ik toch nadenken, als er rond de 15.000 er meer wordt geboden, dan pak ik hem wel in hoor Haha!

Strik erom en weg ermee Tong uitsteken en nee dan betekent niet dat ik niet van hem hou, maar voor zoveel geld zijn erook nog andere

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:56

ik hoef niet te gissen want ik heb pas een bod gekregen.
ik heb het afgeslagen.
1 paard heb ik voor de helft gekregen [hadden haar samen gekocht] van mijn vader omdat hij ons erg goed bij elkaar vond passen met het verzoek haar niet te verkopen tenzij het niet anders zou kunnen.
de 2e is meer mijn maatje dan mijn paard en ik heb [hoe raar dat ook klinkt] altijd zoiets gehad hij gaat niet meer weg [tegenover hem]
op hem is er al 2x geboden,antwoord nee!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:43

Bonsai: Ja
Ringo: ...Ligt eraan aan wie
Comotu: Nee! Nu niet, nooit niet!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:29

Tamara_H schreef:
Als er meer als het dubbele wat ik er voor betaalt heb op geboden wordt ga ik toch nadenken, als er rond de 15.000 er meer wordt geboden, dan pak ik hem wel in hoor Haha!

Strik erom en weg ermee Tong uitsteken en nee dan betekent niet dat ik niet van hem hou, maar voor zoveel geld zijn erook nog andere

Voor die prijs gaat bij mij geen paard weg. Ik denk eerder aan een extra 0 in dit topic. De prijs van een halve hypotheek.
Ik merk dat veel mensen die nee zeggen vertellen dat ze een probleem gevalletje hebben. Tja, daar is het natuurlijk ook niet reeel. Je moet er misschien bij bedenken dat paarden waar zoveel voor wordt geboden kerngezond zijn en relatief eenvoudig te sturen. Je zult daar dan ook niet minder snel een echte geschiedenis mee hebben gehad omdat het rijden dan naar verhouding makkelijk was.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:37

Mensen doen rare dingen voor geld Haha! Zeker voor veel geld.
Maar mijn paard verkopen.... Nee absoluut niet. Ik kan mijn maatje niet weg doen. Tuurlijk er zijn zat andere paarden die ook leuk zijn te koop. Maar zo 1 als Kane krijg ik nooit meer.Nee ik zou niet zonder hem kunnen voor geen miljoen!

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:39

Mijn ene paard (landadel, z1 dres) gaat wel weg, maar mijn lieve Vos niet !

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:40

ja en nee,

De ene is absoluut niet te koop. is afgelopen herfst veel voor geboden.. Maar ik heb zelf nog steeds sportambities dus niet te koop...
De andere wel. Die is net zo lief en net zo mooi.. alleen heeft iets minder capaciteiten... (maar daar zal dus ook nooit een werelds bedrag voor geboden worden.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:45

mienmien schreef:
ja en nee,

De ene is absoluut niet te koop. is afgelopen herfst veel voor geboden.. Maar ik heb zelf nog steeds sportambities dus niet te koop...
De andere wel. Die is net zo lief en net zo mooi.. alleen heeft iets minder capaciteiten... (maar daar zal dus ook nooit een werelds bedrag voor geboden worden.)

Maar voor een bedrag van zeg een leuke 2 ton, kan je toch een heel best sportpaard terugkopen + nog een hoop over houden.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:48

LizMD schreef:
Ik wel.
Mijn vader wil het alleen niet... Clown

Bij mij is het juist andersom!
Ik wil het absoluut niet, maar mijn vader zou gelijk ja zeggen
en er een grote rode strik om doen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:50

Ik heb dan wel geen eigen paard, maar als m'n verzorgpony van mij zou zijn, zou het zeker afhankelijk zijn van een aantal factoren. Waarom bieden ze veel geld (om het paard een jaar lang intensief in de sport te gebruiken tot ze geblesseerd raakt en haar dan genadeloos te dumpen?), en waar gaat ze heen.
Maar goed, ik heb niet veel geld nodig en ik ben gewoon gehecht aan m'n pony. Dus ik denk dat ik wel zou twijfelen, maar het toch niet doen. Tenzij ze het echt veel beter krijgt en ik haar niet kan bieden wat de kopers wel kunnen.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:06

Heb ook geen eigen paard maar een vz pony.
Ik zou het niet doen.
je hecht je erg veel aan een paard en ik zou mijn paard niet kunnen missen om geld.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:17

mltex schreef:
De claim : mijn paard is het gelukkigste bij mij vind ik onzin

En dat geld dus niet voor iedereen dat dat onzin is.. Bijv. mijn blinde paard is wel het gelukkigst bij mij, ergens anders heeft ze gewoon geen leven meer .
En er zijn zat paarden die ontzettend eenkennig zijn en gehecht zijn aan hun kudde ect. Dan zijn ze toch echt het gelukkigst in hun vertrouwde omgeving.

Maar verder ben ik het wel met je eens.. Maar het probleem is dan ook: IK kan mijn paarden niet missen Knipoog .

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:14

Ik zou direct ja zeggen Ja Bij een leuk bod Ja

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:28

nee... in de korte tijd dat ik hem heb, heeft hij er voor gezorgd dat ik weer vertrouwen heb, dan ik het plezier
en de liefde voor paarden terug heb... hij betekend te veel voor me !!

Hij gaat niet weg voor een goed bod !!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:03

Nee..mijn paarden zijn mn maatjes, mijn uitlaatklep waar ik alles in kwijt kan, waar ik uren tijd en energie in heb gestopt en ook weer zoveel voor terug gekregen heb.
M'n auto of huis verkoop ik voor veel geld, m'n maatjes nooit.
Als ik een paard zou hebben waar ik geen klik mee heb of niet echt iets bijzonders zou ik het misschien overwegen, maar deze 2 mutzen die nu op stal staan, zijn mn allesjes!

Dus al staan ze morgen aan mn deur met een zak geld voor die gekke haflinger of mn oude peerdje (wat nooit zal gebeuren, want het zijn echte huis tuin en keuken knollies) zeg ik vriendeijk gedag.

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:06

Dat je daar überhaupt een discussie over houdt?
Ik bedoel als je echt met je paardje begaan bent en echt om hem geeft, dan is je paard je toch meer waard als geld? De keuze is voor mij dan makkelijk; stop dat geld maar ergens waar het daglicht niet schijnt!! Vork