Schamen voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

Re: Schamen voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:27

geweldig topic dit, heb tranen in de ogen staan van het lachen...

Tja dan kan ik niet achterblijven met wat idiote uitspookdingen van quira (thuis vaak kliera genaamt...)

Eerste keer dat ik naar de clubles ga kom ik aan staat madam te schreeuwen brullen stampen op de wagen, iedereen kijken natuurlijk en denken nou daar zal een joekel in staan......komt er een lief merrietje van krap 1.50 uit de wagen......

Slobber eten is ook zo leuk, vooral als er dan iemand langs je stal loopt, dan proest ze je helemaal onder, de viespeuk...

om nog maar te zwijgen over de reactie op de haan van ons.......meneer loopt niets vermoedend richting versgelegde drol samen met zijn dames en wat doet quira????? schrikt springt omhoog en vergeet de benen goed op de grond te zetten, plof bijna boven op een kip......

maar de topper is toch wel als ze boos wordt, of dit nu onder het zadel, aan de longe of op de wei is......madam stampvoet met vier voeten een voor een als een klein kind wat de zin niet krijgt......voelt errrug grappig onder het zadel maar je schaamt je dood op les.......

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:01

Soraya heeft ook een keer als een dolle koe staan brullen toen een ander paard voorzichtig aan d'r snuffelde.

Ik wist echt niet dat paarden zulke geluiden konden maken. Huilen van het lachen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:12

Oh jah, brengt me op vorige week spirit Knipoog

een fell merrie van een stalgenootje van mij en juvance stonden in de bak samen maar ze zijn beiden nogal op zichzelf. Uiteindelijk deed juv dan toch maar een benaderingspoging. Ze snuffelden, bleef 2 seconden stil en vervolgens leken het wel een stelletje ezels. Het ging ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee en niet even maar denk dat ze dat 20 seconden volhielden. Tong uitsteken
daarna draaiden ze zich om en begonnen naar elkaar te slaan met 10 meter lucht ertussen... :S gekke pony´s, die hebben het echt nog niet begrepen Tong uitsteken

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:13

mijn shet kan ook nie hinniken Clown die piept!

en mijnn grote vos maakt ook een horror geluid Clown

Ach! mijn paarden zijn zoals ze zijn! als ik blij met m ben, whatever!!!! Haha!

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:16

mijn berijdpaard liet nooit scheten behalve als we 1 voet in de manege zetten! tjonge jonge! het orkest begon al bij de deur en stopte niet meer tot ik erop stapte. dus ik kreeg de naam: komt zij ook weer aan met der scheten paard. dan schaam je je flink hoor.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:10

Een pony bij ons is in zijn vorige leven een keer losgebroken, scheen hij verderop langs de weg verstopt te staan achter wat bomen en bosjes enzo. Komt er een auto aan, springt die geit ervoor.... hoe dom kan je zijn Gestoord en dat terwijl hij net hersteld was van een andere wond op zn been Knipoog nu lag hij dus weer open...

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:43

Mijn paard heeft wel een leuke hinnik,, ik schaam met meer voor haar manier van lopen als ik erop zit, maarja dat ligt aan ons beiden Bloos

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:45

Mijn paard laat elke stap scheten Huilen van het lachen
En mijn vorige paard maakte dino geluiden Clown

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:52

Mijn verzorgpony staat los op de poetsplaats, ik kan ook gewoon weg lopen en hij blijft staan, kan gewoon mn ding doen, niks aan de hand. Maar áltijd als zijn eigenaar er is of een vriendin mee gaat vind hij het altijd leuk om aan de loop te gaan.. staan ik weer voor banketstaaf Tong uitsteken

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:25

Mijn pony kan niet normaal uit de trailer stappen.
Het gaat met veel gestamp, drukte en herrie. Geweldig als je op wedstrijd aankomt, eerst hoor je mij 'okee hij kijkt om' (we laten hem eerst altijd even achterom kijken) daarna haalt mijn vader zo snel mogelijk de stang eruit en vervolgens vliegt pony er met een noodgang vanaf, iedereen weet, we zijn gearriveerd. Clown

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:31

Op de wei waar mijn veulen loopt is een waterplas. In een speelse bui rent ze er altijd récht op af en dan met zo'n rare hertensprong de plas in, 9 van de 10 keer flikkert ze dan om en hup, kopje onder!
Dan komt ze helemaal van de rel weer op het droge maar de volgende dag gewoon keihard over doen.... Clown

Als iemand dan vraagt: "Van wie is dat lompe dier?" blijft het altijd wijselijk stil.................. Haha! Haha!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:33

Dani62 schreef:
Op de wei waar mijn veulen loopt is een waterplas. In een speelse bui rent ze er altijd récht op af en dan met zo'n rare hertensprong de plas in, 9 van de 10 keer flikkert ze dan om en hup, kopje onder!
Dan komt ze helemaal van de rel weer op het droge maar de volgende dag gewoon keihard over doen.... Clown

Als iemand dan vraagt: "Van wie is dat lompe dier?" blijft het altijd wijselijk stil.................. Haha! Haha!

Haha Clown
Veulens kunnen zo grappig zijn Tong uitsteken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:41

als mijn shetje hinnikt is het net een oude diesel moter die slecht op gang komt....verder is mijn fries hengst zoooo ontspannen als hij geborsteld word dat hij aan zelfbevrediging doet,ik ben er allang aan gewend ,maar als ik kinderlogees heb,vinden die het heel grappig....Het is een jongetje,word er geconstateerd.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:14

Mijn ruintje is panisch voor zijn eigen pis. Dat zal ik even toelichten: Hij is zooooo bang voor de spetters, als hij plast strekt hij zich zo onwijs uit, het kan niet verder, strekt vaak 1 voorbeen voor zich uit zodat die in elk geval niet nat word. Raken er toch onverhoopt een paar spettertjes zijn been dat schrikt hij zo verschrikkelijk dat hij OF er vandoor gaat (in de wei of rijbaan) OF in een soort piaffe schiet (in stal). Zo sneu.

En mijn shet heeft allemaal verhalen, soms begint ie tegen me te hinniken en dat houd dan niet meer op. Soort gemompel, en inderdaad een slecht opstartende diesel motor (hij heet Diesel), en dat houd niet meer op. Staat ie minuten lang tegen me te ratelen.

en vroeger wilde mijn (inmiddels overleden) merrie nooit mee naar huis na wedstrijden. Ze ging dan zo 'plof' zitten voor de trailer en d'r was geen beweging meer in te krijgen. Om je rot te schamen. Stond je dan met je kampioens-lint, in je zwart/witte ape-pakkie, naast een schitterende hoog op de benen staande, fijngebouwde, strak ingevlochten merrie die dan in de bagger op de grond voor de trailerklap zat. Pas als het terrein leeg begon te lopen en bijna alle paarden weg waren wilde mevrouw wel mee, alsof ze zeker wilde weten dat iedereen haar wel gezien had...

_Kimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:08

O echt ROFL ook ik lig hier dubbel om sommige verhalen ROFL

Echt dingen waar ik me voor schaam zijn bij mij (nog) niet gebeurd, maar wel zoiets lomps (in mijn ogen dan Huilen van het lachen):
Ik heb een fjord en die is altijd heel relaxed.. Schrikt echt zo ongeveer nergens van. En toen ik dan een keer op een buitenrit was met een vriendin en haar verzorgpaard (vrij schrikachtig, fjordxarabier-achtig), waren we op een lang zandpad aant galopperen.. Het paardje van mn vriendin schrikt vaak nog van planten langs de weg; Heel hard snuiven en brommen en ernaar kijken alsof ze erdoor wordt opgegeten Gestoord... Maar goed dus komen we langs een zijweg dat is afgezet met zo'n wapperend lint.. Paard van mn vriendin kijkt er niet eens naar en die van mij schrikt zich kapot, springt opzij en draait zich om.. Conclusie; ik lig er bijna af en mijn vriendin ligt dubbel van het lachen...
En dan denk je dat je een betrouwbaar paard hebt Clown..

En natuurlijk ook van die zachte 'pffft'-winden laten als je de achterhoeven aant uitkrabben bent, net als er iemand naast staat No Cheer Tong uitsteken

Nou.. Nu ik erover na denk is er toch wel iets genants gebeurd... Mn vriendin (weer dezelfde) en ik waren een buitenrit aan 't maken en toen begon 't keihard te regenen.. Dus wij gaan schuilen bij zo'n afdak van een gebouw. Een man die daar werkte kwam naar buiten en bood ons wat aan, omdat ie ons herkende van een vorige keer. Heel aardig enzo. Toen het was gestopt met regenen wilde we weer verder gaan en ja hoor.. Mijn paardje moet natuurlijk weer voor de deur gaan staan mesten Hamer
Ik kon dr wel wat doen xD..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:11

ik heb wel eens gehad dat die net begon te poepen als ik de achterhoef aan 't uitkrabben was, zie ik opeens een drol langs m'n gezicht vallen (gelukkig niet óp m'n hoofd) om dan snel de hoef uit m'n hand te laten 'vallen' en gauw opzij te gaan, gelukkig nooit iemand gezien (anders had ik me ook te pletter geschaamd) Tong uitsteken

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:23

Het komt wel eens voor dat mijn paard van zijn eigen scheten schrikt Lachen, en er dan keihard vandoor gaat. Gelukkig houdt ie zich altijd netjes in tijdens het rijden Lachen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:32

Ik lees hier van dat stampvoeten. Pret is daar vreselijk in *LOL* Als ze haar zin niet krijgt en ze word echt echt echt boos! Dan begint ze met haar voorbenen om de beurt op de grond te stampen! En dan echt die oren plat in haar nek! En als je haar echt écht boos maakt. Maakt ze een klein hupsje en stampt dan met beide voorbenen een twintigtal centimeter voor haar keihard op de grond. Maar echt zo heel gefrustreerd! Haha!

Verder is Pret nogal dom...Ze stoot keihard met haar hoofd tegen de spiegel omdat ze dacht dat daar nog een tweede bak lag en ze wilde daar even gaan kijken. *LOL* Komt er van als je alles wil weten Ach gut

Verder, als je mensen over Pret hoord, stel je je een 1.80m groot monster voor dat alles uitde weg ruimt dat voor hem komt, zo'n echte onhandelbare hengst!..Kom ik daar af met mijn 1.56 grote merrie'tje Nagelbijten / Gniffelen En nét als mensen zeggen 'Zo Pretty is braaf geworden' Vliegt madam er vanuit het niets bokkend vandoor Rolleyes

Met Pharaon kan je niet onder de mensen komen... Clown

Explo, is een schimmelhengst die vrij imposant overkomt voor zijn grootte...Tot ie hinnikt...Echt zo'n kleine piep... *LOL* "ie ie ie ie ie ie!' alsof hij gesmeerd moet worden *LOL* Zit je daar met je stoere hengst....

Pret was een keer nerveus op wedstrijd. En ze gaat voor de C stil staan en begint te ehm...Ontlasten...Grote wc Bloos Pret loopt normaal áltijd door....Maar net toen ging ze vlak voor de jury staan kakken.... Bloos
Waarop de jury: "Ze heeft er schijt aan precies Nagelbijten / Gniffelen"
"eh...Sorry?"
Ik werd overigens nog eerste...

Pret ging niet op de trailer, dus je kent het wel he...Touwtje! Wij waren ten einde raad dus we lieten het doen. (dat touwtje) gaat ze er zo bovenop zitten.... Bloos! Ze heeft daar tien minuten gezeten!! Bloos! Zit je daar met een bruine merrie...Die op haar kont voor de laadklep zit. Met een meisje dat haar longeerlijn graag terug wilde omdat ze haar paard nog wilde longeren Bloos!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:03

ROFL Hilarisch topic dit.

Mijn vzpony heeft ook af en toe acties ...
Ze rijdt mee in de beginnerslessen, en ze heeft vaak jeuk aan haar neus. Je voelt 'm misschien al aankomen: pony heeft jeuk, houdt halt vanuit draf, duwt haar hoofd naar beneden om eens lekker met haar neus aan haar benen te krabben ... en kindje valt *plof* voor haar neus op de grond.

De eerste keer dat er spiegels in de binnenbak hingen: pony draaft rustig rond, ziet iets roods in haar ooghoeken (zichzelf dus) en schrikt zich een ongeluk, met vier benen de lucht in en daarna zo snel mogelijk weg.

De tweede keer was die mooie nieuwe pony toch wel erg interessant. Dus begon ze te snuffelen, oortjes naar voren, heel lief kennismaken. Totdat ze erachter kwam dat de neus van die andere pony toch wel erg koud en hard was - en mevrouw vreselijk beledigd was. Die nieuwe was niet aardig!

Als ze hengstig is staat ze altijd enorm te knuffelen met één bepaalde ruin. Die knuffelt lief mee, totdat m'n vzpony besluit dat het tijd is voor actie. Dan draait ze haar kont naar 'm toe, staart opzij, met zo'n blik van 'kom maar op'. Die ruin snapt er niks van (is al een tijdje ruin) en loopt naar haar hoofd om weer te knuffelen. Uiteindelijk is die arme merrie zo gefrustreerd dat ze hem al gillend in elkaar mept, en de rest van de dag geen paard meer wil zien.

Op zich schaam ik me er niet voor, maar als je net aan mensen hebt vertelt wat een lieve, brave pony het is ....

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:31

haha Tong uitsteken mijn fjord als ik hem zijn hoofdstel aan wil doen doe ik altijd eerst de teugel om z`n nek en dan pas het halster om maar telkens als ik het halster af doe rende hij kei hard weg en dan hing ik er nog zo half achter aan heel erg voor schut alle mensen van stal lache je zwaar uit Tong uitsteken Vingers aflikken

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:35

Mijn merrie denkt soms dat ze een hengst is Vork
Ze springt op der vriendje bij der in stal (dat is een ruin..)
Als ik haar aan het longeren ben, en er worden 2 ruinen in de paddock ernaast gezet zet ze dr nek erop, gaat der staart omhoog, en showe met die benen en keihard hinneken Clown
Allemaal van dat soort rare dingetjes..
Schaam ik me soms ook wel een beetje voor, maar vind het eigenlijk ontzettend grappig en schattig!!:P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:37

Aims schreef:
Mijn verzorgpony staat los op de poetsplaats, ik kan ook gewoon weg lopen en hij blijft staan, kan gewoon mn ding doen, niks aan de hand. Maar áltijd als zijn eigenaar er is of een vriendin mee gaat vind hij het altijd leuk om aan de loop te gaan.. staan ik weer voor banketstaaf Tong uitsteken

Heul bekend....dat deed die gekke haf ook.
Dat was voor de rest een superschat, en dat mocht de hele wereld weten ook. Zo stond ik eens te verkondigen dat Wieb noooooit beet...
Vijf tellen later was het hap in mijn kuit.
En weer hadden we het publiek aan het lachen...

En okay, ik weet het, het is geen paard dus eigenlijk hoort ie er niet bij, maar eigenaren kunnen ook vrij hilarisch zijn, soms...
Twee jaar terug was Prairie geinsemineerd en kwam de VA even opvoelen of er wat inzat. Aangezien de VA en Prairie geen onbekenden van elkaar zijn, en Prair echt een makkelijke is, kon dat volgens de eigenaar wel in het landje. Dat landje grenst aan een fiets en wandelpad naar de supermarkt, altijd publiek dus.
Enfin, staat de VA daar tot aan z'n elleboog ergens op een plek waar Prair die liever niet heeft, komen er twee jochies aan, die het hele schouwspel wel erg interessant vinden, om te vragen wat er gebeurt met dat paard.
Zegt de eigenaar heel droog:'Hij is de batterijen aan het verwisselen'....

luckycharm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:13

echt geweldig topic ROFL ROFL

mijn pony is best wel lomp loopt ook gewoon met zijn hoofd tegen de spiegels aan omdat tie denkt dat de bak aan die kant toch echt veel groter is Frusty

afgelopen maandag was mijn vz hem aan het longeren en ze hoorde de boer aan komen nu is mijn pony niet zo fan van tractors dus ze stopte even met longeren en haalde hem even naar het midden van de longeercirkel lette die niet op viel die met zijn voorbenen zo op zijn knieen en zijn snoet in het zand Gestoord

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:49

Falco laat zijn onderlip heel fel hangen als hij moe is. Dan ziet hij er zo sullig uit Clown

En als hij hinnikt, is hij net een meisje Clown Ik vind het wel schattig. Dan lachen anderen er altijd mee, maar ik neem het voor hem op. Hij heeft zijn eigen "stemmetje" niet gekozen Clown

MarciaBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:35

Een merrie waar ik op gereden heb noemde ik wel een varken!
Als zij iets anders zag dan gewoon dan begon ze ontzetten te knorren.
Ik noemde haar altijd ook mijn varkentje