Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moyra schreef:Gisteravond ben ik gaan longeren, dit ging boven verwachting goedvoorheen kon je achter haar aan skieen, nu is ze netjes bij je te houden. Toen smurffie naast me kwam staan keek ze even heel zuur naar dr en trachte aan te vallen. Ik heb de longeerlijn over gegeven en ben buiten de bak gaan staan. Na een paar rondjes kon je ook merken dat ze respect voor smurffie kreeg. Dit is het verhaal tot nu toe
Yamcha schreef:Ik heb even het topic doorgelezen
Ik ga totaal mee met wat Poes en Slimmerik zeggen.
Ik denk dat jullie 2 dingen kunnen doen: of het paardje houden en naar het Balingehof sturen, jezelf daar ook heen sturen en leren hoe je met een paard omgaat
Of een huisje zoeken met iemand met verstand van paarden, die het paard een eerlijke nieuwe kans kan geven.
Ik denk namelijk dat jullie het niet zelf moeten proberen. De 1 heeft een rugprobleem en is te kwetsbaar... de ander is te jong en heeft imo veel te weinig ervaring.
Als het paard eerder idd niet normaal te longeren was (en longeren inclusief bokken, steigeren (?????) en omslaan (alsjeblieft zeg) valt bij MIJ niet onder normaal longeren) zegt dat imo genoeg...
Yamcha schreef:En toch... juist die mensen als Monya en John van het Balingehof zijn er echt goed in om vertrouwen te winnen van paarden, op die basis werken ze ook.
Het is je eigen keuze, maar ik raad je eerlijk gezegd af om het zelf te doen.
Maar goed, denk er zelf over na, als je meer wilt weten over ze:
http://www.balingehof.nl
Succes
Edit: Monya zit ook op Bokt, als je haar raad wilt vragen, kun je natuurlijk een pm sturen.
smurffie schreef:Wat jullie dan alle 3 vergeten is dat niet ieder dier andere mensen accepteerd ;) en juist na alles wat er met haar is gebeurt is ze daar heel gesloten in, ook zijn weer nieuwe dingen bekent gewordn over de stal waar ze vandaan komt!
Daarbij komt dat ik wel meer dieren rijd dan alleen pebbelsook tijdelijk op een africhtings en handel gelopen om ervaring op te doen
enkel heb ik dit bij pebbels niet meegenomen, iets dat ik NU wel ga doen
maar goed. Jullie zullen de eerste zijn die een pm krijgen als ze alsnog weggaat, of met het goede nieuws dat het prima gaat, bijgesloten met foto's
!