Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Als dat is omdat jij gezien heb dat mijn paard heel kort aangebonden zonder water staat... kan ik je zelfs alleen maar gelijk geven
En ze heeft het direct aan de politie gemeld, dat maakt imo wel het verschil
Wil je echt jatten vertel je niet wie je bent en waarom je dat dier hebt en waar.
En dan is het denk ik geen diefstal...tenminste zo maak ik dat op uit dat artikel. En zo maak ik het op uit de goedkeuring van de politie.
Anders waren die toch wel meteen gekomen om haar aan te houden?
Niets makkelijker toch dan een dief die zich zelf aangeeft en het gestolen spul nog in huis heeft
Denk dat het wat gecompliceerder ligt dan alleen maar meteen dief zijn.
En stel dat ze wel aangehouden gaat worden... wat stelt dat in NL nu voor?
Oke dan is diefstal van vee verzwarend, maar dan nog.
Stelt nog geen drol voor, dus daar hoef je het niet voor te laten als iemand zijn dier na herhaaldelijke waarschuwing nog zonder drinken heeft staan

Pensionnetje schreef:Pony staat klem met zijn hoofd dmv. een ketting tegen de paal.
Het hoofd vertoond tekenen dat het halster op punt van ingroeien staat.
Heeft geen water.
Er zal al meerdere meldingen over geweest zonder dat er actie is ondernomen.
De discussie gaat hier dus niet over het feit of er ingegrepen moest worden, maar over het tijdstip waarop.
Het dier nog een week klem laten staan?
Een maand wachten tot het halster echt in het vlees zit?
3 dagen zonder water laten staan zodat hij vanzelf omvalt?
Tja, in echte levensnoods verkeerde hij nog niet. Maar binnen 5 minuten kan zo'n pony zichzelf aan de ketting verhangen! En dat zal niet de eerste, nog de laatste zijn.
Het is dus erg discutabel.
runningkawa schreef:Waarom zou TS over dat water liegen?
En idd een ingegroeid halster komt ook niet in 5 min... daar is wel wat langer voor nodig
Hij zal vast zichzelf in een benarde postitie hebben gebracht
Maar als jij jezelf in een benarde positie brengt..noem waar wat. Brand.
Eerst maar brandweer bellen, terwijl ik je nog makkelijk uit je huis had kunnen krijgen?
En toen ik klaar was met bellen... je helaas toen was het vuur te groot en kon ik je niet meer helpen...goh..jammer...
Wat zou je liever hebben gehad? Dat ik je eerst uit de benarde positie haal...of wat tot de goede instanties erzijn?
Kendra schreef:DB en politie zijn pas ná aktie verwittigd zodat niet meer vastgesteld kon worden dat verhaal klopt imo.Het lijkt me dat TS het juist netjes heeft gedaan. Politie en DB op de hoogte gesteld, redelijk neutrale opstelling, van diefstal is dan toch echt geen sprake. Complimenten!
Dan heb ik ze wel anders langs zien komen hier op Bokt, al die verhalen over zielugge paardjuhs....
runningkawa schreef:Idd Griebels
Teveel mensen die maar niks doen want ojee...
En het dier kan niks zelf veranderen...