Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Re: Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:55

hier nog een logical!
heb eindelijk mijn bestemming gevonden.

ben het helemaal met arno8 eens trouwens.
vooral dat profiel is steengoed.
het lijkt overdreven en grappig bedoelt maar zit alleen maar waarheid in.
neem alleen maar het voorbeeld van de stal verschillen.
als wij de stallen van het 2e plaatje zien, schreeuwen we over dierenmishandeling en alles.
maar wat maakt het voor het paard nu uit. hij kan zich amper bewegen en dan maakt het niet uit of de box van goud of van hout is.
wat opvalt en ook erg irritant is, dat er een paar zijn die net doen alsof NHers en dat soort mensen hun paard altijd in de modder zetten en dat ze niet boeit. ik ben wel van mening dat paarden van een beetje modder niet dood gaan.
maar denk dat de meeste het wel met me eens zijn als ik zeg dat een droge plek belangrijk is. neem bijv. dat topic over paardenmishandeling in de Lutte. werd door sommige gewoon doodleuk opgemerkt dat het die naturals wel weer zullen zijn, want die vinden modder niet erg. vind mooder ook niet erg nee, als er ook maar een droge plaats is.

die tegenwerster van arno8: jij slaat de spijker in zijn kop al heb je dat zelf niet door misschien. jou paard geen dag overleven in de natuur. Scheve mond waarom niet?
mijn vriendin haar kwpn kan prima overlevenin de natuur en zeker langer als een dag. het is maar net wat je van je paard maakt.
en er zijn idd paarden die als ze naar buiten mogen toch liever binnen blijven. mijn opa zei daarover: hij is het gewoon niet gewend.
als een verslaafde gaat afkicken gaat hij ook rare dingen doen en wil hij toch niet. zeggen we dan ook: laat maar lekker verslaafd zijn, dat is beter voor hem? als hij ervan af is zal hij er blij om zijn. dan zal hij alle moeite snel vergeten zijn.

voor alles geldt overigens dat er zeker uitzonderingen zijn.vind jij dat ik het mis heb mag dat dus ook. Knipoog
alles wat ik zeg is imo waar en is dus een mening en geen feit(op sommige dingen na dan, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen).

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:59

@ gekvanfleur: je zou mijn paardjes eens moeten komen bekijken. Die schrikken zich dood als ik de staldeur eens een keer dichtdoe...ze kunnen er altijd naar eigen believen in en uit..Mijn reactie was omdat arno8 zelf erg aan het relschoppen was...ik vind zijn profiel namelijk erg treffend, echter zie ik meer nuances dan hij het doet voorkomen...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:15

vanitymay schreef:
@ gekvanfleur: je zou mijn paardjes eens moeten komen bekijken. Die schrikken zich dood als ik de staldeur eens een keer dichtdoe...ze kunnen er altijd naar eigen believen in en uit..Mijn reactie was omdat arno8 zelf erg aan het relschoppen was...ik vind zijn profiel namelijk erg treffend, echter zie ik meer nuances dan hij het doet voorkomen...

kom graag je paardjes en keer bekijken, ben dol op kleintjes.
en al zouden je paardjes niet altijd buiten staan, bijv. 's nachts binnen zou ik ook niet erg vinden.
ik vind dat arno8 een goede mening heb waar ik het met hem eens ben.
het komt allemaal wat overdreven over maar is imo wel waarheid.
misschien dringt hij wel wat veel op, kan ik inkomen.
dat laaste paardje in je profiel is trouwens heel lief Ach gut
hoop dat je het een beetje snapt.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:37

je bent van harte welkom, in april komt er weer een babypaardje bij..das leuk!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:57

Logisch, wat is meer logisch:

een steppedier dat gemaakt is om de hele dag door te lopen, te eten en te spelen te proberen zoveel mogelijk die mogelijkheden in domesticatie ook aan te bieden

een steppedier dat gemaakt is om de hele dag door te lopen, te eten en te spelen, opsluiten in een ruimte van 3x3 meter waarbij lopen, eten en spelen slechts mogelijk is gedurende korte momenten op de dag.

Giraffen, antilopes, zebra's, ezels en przwalskipaarden worden in een dierentuin zo veel mogelijk gehuisvest in een situatie die zo dicht mogelijk de omstandigheden in het wild benadert. Doen ze dat niet, zoals in Artis in het verleden, dan krijg je dieren die stereotiep gedrag gaan vertonen.

met paarden is dit niet anders!

Het is geen kwestie van begrip hebben voor de normals/traditionals. Het is een kwestie van inzicht krijgen in de werkelijke behoeftes van een paard. Je daar in verdiepen en de huisvesting keer op keer aanpassen en verbeteren.

Ook ik had mijn paard op stal staan en wilde er ijzers onder hebben, reed met bit en was op zoek naar een deken. Want dit hoorde zo, dat doet iedereen en dat word je ook verteld....

Totdat je ontdekt dat natuurlijk gedomesticeerd huisvesten, voeden, bekappen en bitloos rijden eigenlijk veel LOGISCHER is dan de manier zoals je dat altijd deed en zoals je het vroeger geleerd had.

Zie verder ook deze post Arabesk @ [NA] Naturals en Traditionals slaan de handen ineen!!!

in een vergelijkbaar topic

voor alle 'ja maar...' argumenten verwijs ik naar mijn profiel, waar ik alle berichten waarin ik diverse jamaars al eerder heb uitgelegd heb opgeslagen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:36

kjoetie schreef:
ik denk zomaar dat arno8 dolgelukkig is in zijn hokje van übernatural Lachen

ja hoor, want daar zit zijn vriendin Arabesk ook Clown

Sterker nog in dat hokje kwamen ze elkaar tegen en ze leefden nog lang en gelukkig. Lovers

Het zijn meestal trouwens de normals die over hokjes hebben en daar ook hun paard in stoppen, ik ben voor een nieuwe naam 'hokjesfans'. Klinkt leuker dan normal/traditional. Clown Clown

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:45

Tja wat zal ik zeggen van dit topic....
Begrijp niet waarom je jezelf wilt beplakken met een etiket of je in een hokje wilt proppen waar je bij hoort? Verward
Snap de gedachte erachter wel, maar op deze manier houd je gewoon verscheidenheid en komt het nooit in harmonie natuurlijk.

Ik ben gewoon mezelf en doe gewoon mijn ding, ongeacht wat een ander daar van vindt!

- Als ik mijn paarden roze wil verven, omdat ik dat mooi vind, doe ik dat gewoon!
- Als ik mooie sokken voor ze gebreid heb, omdat ik denk dat ze daar warme voeten van krijgen, trek ik ze die lekker aan!
- Als ik mijn paard wil laten fietsen, omdat ik denk dat ze dat best kunnen, leer ik ze fietsen.
- Etc, etc, etc.

Ook al vind een ander dat gek en is het niet goed voor mijn paard volgens hun begrippen, zolang mijn paard er geen hinder van ondervind en er niet onder lijdt, wie zijn zij dan om te bepalen wat goed of fout is?!
Iedereen probeert op zijn of haar manier toch gewoon wat het beste is voor zijn of haar paard, al is dat niet volgens de norm, maar wie heeft het bij t juiste eind? Niemand!

Zelfs bewezen onderzoek, heeft nog geen wezenlijke feiten in mijn ogen.
Een ander kan toch niet oordelen over jouw paard, want die weet immers niet met welke reden jij iets doet.
Ook al hoor je wel aan de basisbehoeften van een paard te voldoen, dat betekent niet meteen dat huisvesting in een stal maar van het lijstje geschrapt moet worden, want dan kun je alle maneges, stalhouderijen ed opdoeken!
Zo kan ik nog tal van voorbeelden gaan geven, maar ik hoef niemand te overtuigen en wil dat niet eens.

Mensen komen vanzelf wel tot inzicht, als ze zien hoe ik het doe en zien dat het werkt, komen ze vanzelf wel om info of uitleg vragen.
Zo niet jammer dan, ik bied mijn diensten niet aan om ze van gedachten te laten veranderen, ik kan wellicht een balletje opgooien wat ze eventueel zouden kunnen proberen, als ze er zelf niet uit komen.
Wat zij er vervolgens mee doen, is aan hun!
Ik kan alleen maar toekijken weliswaar met krom trekkende tenen soms, maar ja wie ben ik om voor hun te gaan uitmaken wat ze moeten doen? Precies!
Leven en laten leven!

@ Arabesk
Ga alsjeblieft ergens anders je 'waarheid' verkondigen, want je wekt zoveel weerstand op bij mensen dat je het toch niet voor elkaar krijgt, met je zogenaamde overtuigingskracht!
Jij bent namelijk niet almachtig en hebt zeker niet de 'waarheid' in pacht!!!
Bovendien ben ik van mening dat boomloos niet altijd een uitkomst is, dat verschilt zo per paard en ja... ik rijd zelf ook boomloos, maar het is niet het enige in de wereld dat er bestaat!
En al helemaal niet logischer!
Als jij geen gezond verstand bezit en ook niet weet hoe je dat hoort te gebruiken, kun je dat beter maar gaan zoeken, dan hier de boel gaan lopen verzieken!
Omdat je denkt dat je het walhalla gevonden hebt, wil dat niet meteen zeggen dat het voor iedereen zo is en werkt!

Er zijn namelijk ook paarden die blij zijn als ze op stal mogen en geen gebreken vertonen, gewoon gezond zijn en nergens last van hebben, dus maak niet zo'n drama en leef je gewoon je 'waarheid' na ipv mensen hier te gaan veroordelen of gaan vertellen hoe het hoort!
Je verbetert de wereld niet door mensen iets voor te kauwen, want zolang ze zelf niet tot een bepaald inzicht komen, bereik je er vervolgens helemaal niks mee.
Bovendien is dat helemaal niet erg, want iedereen is gewoon uniek op zijn eigen niveau!
Ik geloof dat jij dat inzicht nog niet hebt en zelfs dat is niet eens erg, want je weet immers ook niet beter, toch?!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:47

Miska ik ben het helemaal met je eens.
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 18-02-08 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:15

boomloos is niet relevant in deze discussie.

Ik rijd niet boomloos en ontwormen met kruidenpasta's doe ik evenmin, daarvoor trek ik toch echt de chemische pasta's uit de kast.

Het gaat hier om huisvesting en welzijn, dat is de discussie die van belang is.

Ook al heeft een paard geen stalgebrek, dat bewijst nog niet dat hij gelukkig is. Evenmin het 'drammen bij het hek' omdat het paard naar binnen zou willen.

Voor alle andere ja-maars zie profiel.

Gezond verstand = aansluiten bij natuurlijk behoeften van het paard en hem zo natuurlijk mogelijk gedomesticeerd houden. In het belang van je paard, maar uiteindelijk ook jezelf.

Het gaat niet om 'de waarheid verkondingen', het gaat er om mensen bewust te maken, dat de manier die ze geleerd is eigenlijk niet past bij de behoeftes van een paard.

De website van paardnatuurlijk en de boeken van Frans en Ilona, worden ook niet overal in dank afgenomen. Zo heeft een tijdschrift geweigerd om een recensie te schrijven, omdat het te extreem zou zijn.

Als zij water bij de wijn zouden doen, zou er nooit zo'n duidelijke website en boeken van de grond gekomen zijn. De boodschap kan haast niet duidelijker en helderder. En dat niet iedereen dat leuk vindt, is niet hun probleem.

Tenslotte gaat het om het welzijn van paarden, en niet om zoveel mogelijk geld te verdienen, of bergen vrienden te maken.

Wie mijn posts niet wil lezen, kan me onder de foeiknop zetten en je ziet ze gewoonweg niet meer Knipoog

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:29

Arabesk schreef:
boomloos is niet relevant in deze discussie.

Het gaat hier om huisvesting en welzijn, dat is de discussie die van belang is.

Gezond verstand = aansluiten bij natuurlijk behoeften van het paard en hem zo natuurlijk mogelijk gedomesticeerd houden. In het belang van je paard, maar uiteindelijk ook jezelf.

Het gaat niet om 'de waarheid verkondingen', het gaat er om mensen bewust te maken, dat de manier die ze geleerd is eigenlijk niet past bij de behoeftes van een paard.

Als zij water bij de wijn zouden doen, zou er nooit zo'n duidelijke website en boeken van de grond gekomen zijn. De boodschap kan haast niet duidelijker en helderder. En dat niet iedereen dat leuk vindt, is niet hun probleem.

Wie mijn posts niet wil lezen, kan me onder de foeiknop zetten en je ziet ze gewoonweg niet meer Knipoog

A. Boomloos is wel relevant het gaat er tenslotte om of je een natural een normal of een logical bent.
Logicals hebben een zadel wat goed op de paardenrug past en fijne zitvorm heeft denk ik! Ongeacht wel of geen
boom.

B. Het gaat hier niet alleen over huisvesting en welzijn, maar jij ziet als ware natural goeroe je kans weer liggen en
maakt dat thema ervan.

C. Over wat gezond verstand is kunnen we nog heel lang discusieren, maar laten we dat vooral niet doen. Maar
iedereen is in staat in te zien of zijn paard wel / niet gelukkig is. Daar hebben we geen natural horsemanship voor
nodig en ook geen Arabesk

D. Mensen bewust maken doe je niet door opdringerig te zijn en alle andere manier van paardenhouden af te keuren.

E. Website van de grond af komen? En of het nu wel of niet leuk is dat is niet hun probleem. Arabesk, ook niet
mijn probleem, geloof me.

F. Jouw naam onder de foeiknop zetten had ik al gedaan, maar er blijven hiaten komen in alle topics die ook maar
enigzins met hoeven , biks, boxen of wat dan ook te maken hebben wat jouw niet zindt.

Je irriteert me nogal merk ik.....(en das wel mijn probleem)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:34

Join the club!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:34

@ arabesk

Nou het maakt mij niet uit hoor, dan heb ik boomloos erbij gelezen ook goed, maar op deze manier maak je zeker de mensen niet bewust!

Het wekt juist weerstand op, het tegenovergestelde van wat je eigenlijk wilt! Klasse! OK dan!
Zolang je dat inzicht niet krijgt, kun je dingen de wereld in blijven schreeuwen totdat je een ons weegt en houdt je strijd, terwijl het juist de kunst is om die harmonie erin te krijgen!

Wil je ook helemaal niet, zeg je, dus erg kort door de bocht gedacht!
Dat wil dan ook nog eens mensen gaan overtuigen....
Grootheidswaanzin noem ik het, verweven met alleen je eigen ik, EGO!!!

Bovendien wat er in jouw profiel staat, is nog lang niet de volledige 'waarheid'!
Omdat die immers niet bestaat!

Maar keep on dreaming en blijf vooral op sociaal gebied erg onbewust, dan kom je er wel!
Het zal jou namelijk allemaal worst wezen, maar ik denk dat er onder die arrogante houding, een heel klein onzeker nietig meisje zit dat op emotioneel gebied nog veel moet oplossen voordat ze er is!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:40

detail: ik ben niet per se voor boomloos. Wij rijden zelf op wintec zadels.

En dat andere mensen zich ergeren aan mij heb ik ook geen boodschap aan. Waarom zou ik omwille van een ander mijn boodschap aanpassen? Dan komt die niet over zoals ik 'm bedoeld had.

Waarom zou ik me aanpassen omdat JIJ je ergert aan mij Clown

Zo en ik ga nu fijn Ierse traditionals spelen ROFL want ik moet naar de repetitie avond van m'n band Doei!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:44

Ha, eindelijk een hokje voor mij gevonden. Hyper!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:44

Arabesk schreef:

Over slechte zadels gesproken, en dan ook nog van onnatuurlijk kunststof....

Arabesk schreef:
En dat andere mensen zich ergeren aan mij heb ik ook geen boodschap aan. Waarom zou ik omwille van een ander mijn boodschap aanpassen?

Dat is wel duidelijk ja

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:46

Dan ben ik ook Logical!
Heb een ijzerloos en ongeschoren in de wedstrijd startend paard dat in de zomer 24/7 buiten staat en in de winter van 8 tot 5! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:47

Jaaaaaaaaaaa ik ben een Logical Haha!

Pony's staan gewoon 24/7 op wei met een inloopstal, en ze staan de helft van de tijd vrijwillig in de stal, geef ze gewoon voer, en ze worden geënt.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:50

@ Arabesk: je boodschap komt zo überhaupt niet over omdat bijna niemand je serieus neemt met je dogmatische opvattingen Knipoog . Je jaagt mensen juist van je gedachtengoed weg door de manier waarop je je opstelt. Erg jammer, want zo schiet je je doel totaal voorbij. Gelukkig erger ik me niet aan jou/jullie, moet altijd wel weer lachen als er weer een totaal ongenuanceerd tunnelvisie topic geopend wordt, jullie staan hoog in mijn favo boktvermaak top tien Haha! Dus ga vooral door! OK dan!
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 18-02-08 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:52

Kymalin schreef:
Arabesk schreef:

Over slechte zadels gesproken, en dan ook nog van onnatuurlijk kunststof....

---

Wat is er slecht aan een wintec? Verward Past geweldig op mijn paard (en ja dat word vaak genoeg gecontroleert), in de jaren dat ik haar heb nooit geen rugproblemen/drukkingen gehad of enige tegenwerking. Lachen

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:59

Heb er ook 1 gehad en sorry, was er niet tevreden over

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:01

vanitymay schreef:
Als tegenwerping op arno8:

Mijn paarden vinden het fijn om buiten te staan, zo fijn dat ik maar heb besloten de stallen weg te breken. Ze rollen namelijk graag in de modder dus dacht ik: wat maakt mij het uit, ik zet ze er maar meteen de hele dag in. Ijzers heb ik gelukkig niet nodig, ik rijd gelukkig toch nooit op mijn paarden, want dat zou maar zielig zijn. Ik knip af en toe zelf gewoon een stukje van de hoef af als het nodig is. Beetje jammer dat hij nu wel scheef op zijn poten staat, maar ja wat wil je dan ook, in de natuur staan ze er ook allemaal scheef op. Dekens zijn te zielig dus ook die heb ik niet om mijn dier te beschermen tegen het altijd lekkere weer in nederland. in de natuur staan ze toch ook zonder dekens. Het feit dat mijn paard is gefokt uit luxe paarden en als zodanig nog geen dag zou overleven in de natuur maakt niet uit, een paard is een paard..

Zoek de vier verschillen tussen deze kwpn-er en deze prezwalski: Koe Pling

Ze krijgen lekker gras, want dat eten ze in de natuur ook, en ontwormen is niet nodig want ook dat is er in de natuur niet. Als mijn paard nat is, laat ik hem lekker nat, ook al staat hij te bibberen, een virusje is natuurlijk en vijzeld zijn weerbaarheid weer op. Natuurlijk staat mijn paard niet alleen, ze staan met zijn 8en in dezelfde modderpoel en vechten om hun gras. Laatst ging ik weer eens kijken naar mijn paard, want dat doe ik ongeveer 1 keer in de maand, terwijl ik de kat uitlaat en ontdekte dat mijn paard alweer dood is. Dit is alweer de 2e in 3 jaar die het loodje heeft gelegd..naja, geld zat, koop wel weer een nieuwe. In de natuur worden ze ook maar gemiddeld 3 dus eigenlijk wel heel normaal...

Hahah geweldig! *LOL*
Mag ik 'm gebruiken voor mijn profiel? Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:05

Kymalin schreef:
Heb er ook 1 gehad en sorry, was er niet tevreden over

Jý niet.. Maar als je weer even LOGICAL denkt.. Voor een ander misschien wel Knipoog .

Op mijn paard past hij ook PRECIES. Ze heeft een moeilijke rug en hier past hij precies op. Hij is ook nog eens licht, goed betaalbaar en makkelijk in de onderhoud. Ik hoef dan niks anders, als dit zadel perfect past Lachen . Voor een ander zou dit zadel waardeloos zijn, bij mij niet Lachen .

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:06

Ik ben ook een logical vrees ik. Sigaar Geweldig geschreven vanitimay, echt geniaal! Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:18

nina88 schreef:
vanitymay schreef:

Mijn paarden vinden het fijn om buiten te staan, zo fijn dat ik maar heb besloten de stallen weg te breken. Ze rollen namelijk graag in de modder dus dacht ik: wat maakt mij het uit, ik zet ze er maar meteen de hele dag in. Dat ze nou de hele dag een beetje sip in de blubber staan met een chagrijnig hoofd, tsja, dat is niet mijn probleem, dat doen ze op de steppe vast ook (hoewel ik dat niet zeker weet want ik ben nooit echt wilde kuddes op de prairie gaan bekijken).

Ijzers heb ik gelukkig niet nodig, ik rijd gelukkig toch nooit op mijn paarden, want dat zou maar zielig zijn. Ik knip af en toe zelf gewoon een stukje van de hoef af als het nodig is. Beetje jammer dat hij nu wel scheef op zijn poten staat, maar ja wat wil je dan ook, in de natuur staan ze er ook allemaal scheef op. Dekens zijn te zielig dus ook die heb ik niet om mijn dier te beschermen tegen het altijd lekkere weer in nederland. in de natuur staan ze toch ook zonder dekens. Het feit dat mijn paard is gefokt uit luxe paarden en als zodanig nog geen dag zou overleven in de natuur maakt niet uit, een paard is een paard. Mijn paard was vroeger altijd erg lastig, maar sinds ik hem alleen nog hooi voer en hem 2 keer per week rondjes door de longeerbak jaag (heb ik uit een boekje geleerd van een ECHTE cowboy, heus waar) is hij een stuk rustiger geworden. Ook wat magerder en doffer, maarja, dat is de natuur he!

en, dit is mijn naturalkat:
Afbeelding

Natuurlijk bitloos, want een bit is sielugh *al is het maar omdat ik mijn handen niet stil kan houden tijdens het rijden* . Ziet hij er niet uit als een gezonde, wilde en natuurlijke kat? Mensen die hem niet blij vinden kijken weten niks van katten, want ja, die houden hun kat snachts in een kratje. Wel vreemd dat die katten vrolijker kijken en beter in hun vacht zitten dan die van mij.

Ze krijgen lekker gras, want dat eten ze in de natuur ook, en ontwormen is niet nodig want ook dat is er in de natuur niet. Als mijn paard nat is, laat ik hem lekker nat, ook al staat hij te bibberen, een virusje is natuurlijk en vijzeld zijn weerbaarheid weer op. Natuurlijk staat mijn paard niet alleen, ze staan met zijn 8en in dezelfde modderpoel en vechten om hun gras. Laatst ging ik weer eens kijken naar mijn paard, want dat doe ik ongeveer 1 keer in de maand, terwijl ik de kat uitlaat en ontdekte dat mijn paard alweer dood is. Dit is alweer de 2e in 3 jaar die het loodje heeft gelegd..naja, geld zat, koop wel weer een nieuwe. In de natuur worden ze ook maar gemiddeld 3 dus eigenlijk wel heel normaal...

Hahah geweldig! *LOL*
Mag ik 'm gebruiken voor mijn profiel? Lachen

Ik heb nog één en ander bijgevuld, mag ik hem ook hebben? Huilen van het lachen
Ohja, ik wil echt niet alle NH-ers over 1 kam scheren hoor, maar vind het wel lollig, dit stukje Haha!
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 18-02-08 20:24, in het totaal 3 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:21

vanitymay schreef:

Mijn paarden vinden het fijn om buiten te staan, zo fijn dat ik maar heb besloten de stallen weg te breken. Ze rollen namelijk graag in de modder dus dacht ik: wat maakt mij het uit, ik zet ze er maar meteen de hele dag in. Ijzers heb ik gelukkig niet nodig, ik rijd gelukkig toch nooit op mijn paarden, want dat zou maar zielig zijn. Ik knip af en toe zelf gewoon een stukje van de hoef af als het nodig is. Beetje jammer dat hij nu wel scheef op zijn poten staat, maar ja wat wil je dan ook, in de natuur staan ze er ook allemaal scheef op. Dekens zijn te zielig dus ook die heb ik niet om mijn dier te beschermen tegen het altijd lekkere weer in nederland. in de natuur staan ze toch ook zonder dekens. Het feit dat mijn paard is gefokt uit luxe paarden en als zodanig nog geen dag zou overleven in de natuur maakt niet uit, een paard is een paard..

Jah, heel leuk Haha! Als het zou kloppen teminste Knipoog

Ik heb een interessant stukje over de prezwalski's

PRZEWALSKI'S HORSE (Equus caballus przewalskii): SPECIES ACCOUNTS

Physical characteristics: This horse stands 4 to 4.8 feet (1.2 to 1.5 meters) tall and weighs around 772 pounds (350 kilograms). Its legs are rather short while the head is large. During summertime, the coat is short and reddish brown, a color also known as "dun." The hairs grow thicker and longer during the winter to provide insulation from the cold. The mane is short and stands straight up, and the top of the tail has short hairs. The muzzle is white with gray around the nostrils.

Geographic range: Przewalski's horse is considered Extinct in the Wild, but has been reintroduced in certain areas of Mongolia.

Habitat: Like the kiang, this horse lives in grassland and steppe regions. It was last seen in the steppes of the Gobi desert.

Diet: Przewalski's horse eats whatever grasses are available.

Behavior and reproduction: These horses form a stable family composed of one male, numerous females, and their offspring. Other males form what is called "bachelor" groups.

Przewalski's wild horse spends the majority of the day foraging for food. (© Tom McHugh/Photo Researchers, Inc. Reproduced by permission.)

After 340 days of pregnancy, females deliver a single foal, usually in April, May, or June. Foals are weaned (removed from mothers' milk) around six to eight months and are ready to breed around the age of two years.
It is believed they live to an average age of twenty years. Wolves are the primary predators of Przewalski's horse.

Przewalski's horse and people: This horse is of great significance to the people of Mongolia as it is their national symbol.

Conservation status: Listed as Extinct in the Wild, though reintroduction into Mongolia has begun. They became extinct due to overhunting, capture by zoos, and loss of habitat. Today, reintroduction is difficult because there are so few left that genetic diversity (variation of genes that create distinct differences within a species) is nearly gone.

Dat is 13 jaar langer dan de paarden in Nederland Nagelbijten / Gniffelen