Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:30

sherif schreef:
ik maak op uit de tekst van de TS dat ze zich mateloos irriteerd aan bepaalde mensen uit haar naaste omgeving. Dus snap eigenlijk niet zo goed waarom andere mensen die hier zo fel op reageren het zich zo persoonlijk aantrekken. Knipoog
Misschien had de TS op het laatst moeten vermelden: snappen jullie dat ik hier zo moe van wordt!!

Misschien moet je de rest van het topic ook eens lezen? Knipoog
Jij houdt je paard vast niet zo natural mogelijk.... Er staan wat kortzichtige uitspraken hier en daar. Knipoog
Ik geloof dat ze nu wel snapt, dat het bij de naturals niet om de centen gaat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:31

TS; de omgekeerde wereld komt dus ook voor. Mensen die roepen dat het heeeeeeeeeeeeeeel zielig is om een paard 24/7 op het land te houden in weer en wind. Daar word ik nou doodmoe van. Tong uitsteken

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:33

Nadya schreef:
TS; de omgekeerde wereld komt dus ook voor. Mensen die roepen dat het heeeeeeeeeeeeeeel zielig is om een paard 24/7 op het land te houden in weer en wind. Daar word ik nou doodmoe van. Tong uitsteken

absoluut
en weet je... eens in de paar maanden van zomaar iemand op straat/bos te moeten horen dat een Bels toch wel een stang in debek moet, anders is zo'n knol niet te houden.... wordt je ook écht, écht heel moe van!

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:34

cremellogek schreef:
_rosita_ schreef:
Ík heb het topic wel grotendeels her en der doorgelezen. Je krabbelt terug, zegt dat je die niet bedoeld en die niet en vooral dat niet bedoeld en neeee... dát ook niet, alleen de mensen in jouw omgeving...maar ondertussen vind ik jouw beginpost een behoorlijk idiote en irriterende manier van iets brengen. Misschien moet je je eens gaan verdiepen in paarden, ga eens een paar uur die de wei zitten en kijk hoe zij met elkaar omgaan, duidelijk is dat jíj daar nog behoorlijk veel van moet leren! Van een duur sjabrak of gouden stal gaat een paard echt niet beter in zijn vel zitten, van veel weidegang, kudde/vriendjes en een berg hooi wel degelijk!

Ik vind dat je qua verzorging niet op alles kan bezuiningen.
Een dure sjabrak, hoofdstel, etc schaad het paard niet. Mijn paarden hebben veel weidegang, staan altijd met z'n zessen in de wei, hebben onbeperkt hooi. Waar moet ik me in verdiepen dan?

Nee je hebt gelijk het schaad het paard niet, maar is het dan ineens beter om een sybrak te gebruiken van 30 of 40 euro dan van 5 die bij de snuffelhal vandaan komt. Is een duur hoofdstel per definitie beter als een goedkoper hofdstel.
is uberhaupt alles wat duurder is dan beter. Nou volgens mij niet.
En als je je ergens aan ergert in je omgeving, schijf het dan niet op die manier dat het niet lijkt of dat alle mensen die niet het geld hebben of gewoon het niet nodig vinden hele dure spullen te kopen voor hun paard gelijk slecht voor hun paard zorgen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:36

Of dat mensen je raar aan blijven kijken als je net zo lief grond werkt i.p.v. rijdt (en dan nog bitloos ook). Zucht.......
Laat mij mijn ding doen. Zolang mijn paard en ik een vrolijk, klef en gelukkig stel zijn samen, zit ik niet te wachten op het bemoeierige gezeur van mensen die voor andere dingen kiezen of veroordelen dat ik mijn paard op het land hou zonder schuilstal (terwijl hij niet eens in zo'n stal gaat staan en er ook bomen/struiken e.d. zijn).

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:38

Stendo schreef:
Nee je hebt gelijk het schaad het paard niet, maar is het dan ineens beter om een sybrak te gebruiken van 30 of 40 euro dan van 5 die bij de snuffelhal vandaan komt. Is een duur hoofdstel per definitie beter als een goedkoper hofdstel.
is uberhaupt alles wat duurder is dan beter. Nou volgens mij niet.
En als je je ergens aan ergert in je omgeving, schijf het dan niet op die manier dat het niet lijkt of dat alle mensen die niet het geld hebben of gewoon het niet nodig vinden hele dure spullen te kopen voor hun paard gelijk slecht voor hun paard zorgen.

Ik heb nergens, maar dan ook nergens gezegd dat mensen die geen dure spullen kopen slecht voor hun paard zorgen. Ik heb wel gezegd dat ik mensen ken die niet alleen op spullen bezuiningen (daar kan ik niet wakker van liggen), maar ook op de verzorging en onderhoud van hun paard. Ik denk dat je het verkeerd gelezen/begrepen hebt..

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:40

_rosita_ schreef:
Nadya schreef:

absoluut
en weet je... eens in de paar maanden van zomaar iemand op straat/bos te moeten horen dat een Bels toch wel een stang in debek moet, anders is zo'n knol niet te houden.... wordt je ook écht, écht heel moe van!

Heel herkenbaar! Zo wilde de staleigenaar een tijd geleden mij verbieden om zonder bit te rijden als er andere paarden in de bak aan het rijden waren. Want dat is gevaarlijk Gestoord Dan ben je bij mij ook aan het verkeerde adres, daar word ik ook moe van

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:41

cremellogek schreef:
[maar ook op de verzorging en onderhoud van hun paard...

Ben wel benieuwd wat jij daaronder precies vind vallen dan?
En nogmaals... Hoe weet jíj dat díe mensen bepaalde dingen niet doen specifiek voor het geld?
Waarom enten zij niet omdat ze daar een goede reden voor hebben, waarom krijgen die dieren geen krachtvoer?

Dus nogmaals: Wat vind jij dat verzorging en onderhoud waarop zij bezuinigen en heb jij deze mensen weleens gevraagd waarom zij ervoor kiezen bepaalde dingen niet te doen?

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:43

cremellogek schreef:
_rosita_ schreef:
Ík heb het topic wel grotendeels her en der doorgelezen. Je krabbelt terug, zegt dat je die niet bedoeld en die niet en vooral dat niet bedoeld en neeee... dát ook niet, alleen de mensen in jouw omgeving...maar ondertussen vind ik jouw beginpost een behoorlijk idiote en irriterende manier van iets brengen. Misschien moet je je eens gaan verdiepen in paarden, ga eens een paar uur die de wei zitten en kijk hoe zij met elkaar omgaan, duidelijk is dat jíj daar nog behoorlijk veel van moet leren! Van een duur sjabrak of gouden stal gaat een paard echt niet beter in zijn vel zitten, van veel weidegang, kudde/vriendjes en een berg hooi wel degelijk!

Ik vind dat je qua verzorging niet op alles kan bezuiningen.
Een dure sjabrak, hoofdstel, etc schaad het paard niet. Mijn paarden hebben veel weidegang, staan altijd met z'n zessen in de wei, hebben onbeperkt hooi. Waar moet ik me in verdiepen dan?

Zie tekst hierboven. Je schrijft het zo dat het lijkt of alles wat goedkoop is niet goed genoeg is.
Maar eigelijk snap ik jou ook wel. Want je kunt inderdaad niet op alles bezuinigen, maar wat je koopt voor je paard hoeft ook toch niet perse duur te zijn of het beste van het beste.
Maar goed mensen die hun paarden verwaarlozen, door entingen en wormenkuen over te slaan enz zijn niet zo goed bezig.
maar thats the way of life + het zijn natuurlijk ook niet alleen maar naturals die dat doen he.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:48

Ik heb ooit wel eens iemand er denk ik van betrapt die dacht onder de naam natural goedkoper uit te kunnen, niet zijn 30 paarden een winterdeken geven en de hele hap buiten laten staan in de sneeuw, modder noem maar op. Maar wel dan de goedkoopst mogelijke zadels, de strengste bitten enz.

Maar daarmee zijn zeker niet alle naturals "gierig", toevallig net die ene die dacht extra geld te verdienen onder het hokje natural. (manege).

Mijn moeder valt ook onder het goedkoopst van het goedkoopst willen, maar natural is ze zeker niet. Ik ben juist weer andersom, dure dingen kopen die ik vaak niet eens nodig heb.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:49

_rosita_ schreef:
cremellogek schreef:
[maar ook op de verzorging en onderhoud van hun paard...

Ben wel benieuwd wat jij daaronder precies vind vallen dan?
En nogmaals... Hoe weet jíj dat díe mensen bepaalde dingen niet doen specifiek voor het geld?
Waarom enten zij niet omdat ze daar een goede reden voor hebben, waarom krijgen die dieren geen krachtvoer?

Dus nogmaals: Wat vind jij dat verzorging en onderhoud waarop zij bezuinigen en heb jij deze mensen weleens gevraagd waarom zij ervoor kiezen bepaalde dingen niet te doen?

Ze zeggen dan heel simpel dat het allemaal een hoop kost en nergens voor nodig is. Doorgaans onder het mom dat paarden in de natuur het ook niet nodig hebben. Dat gaat om krachtvoer, inentingen, ontwormen. Zo zijn ze ook tegen dekens, is niet natuurlijk. Als het dan zo slecht weer is als afgelopen tijd doen ze toch een goedkoop regendekentje op. (Ze waren toch zo anti-deken??) Maar ja zo'n goedkoop ding is natuurlijk niet waterdicht, dus dan zijn ze de volgende dag aan het klagen dat hun paard zeiknat onder die deken staan te bibberen ondanks dat het allang niet meer regent.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:51

cremellogek schreef:
Mijn beginpost was niet gericht op alle naturals, maar op mensen in mijn directe omgeving..

Het vervelende is dat je beginpost wel als zodanig geformuleerd was!!! Stoom uit je oren
Denk volgende keer even na voordat je iets neerknalt.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:52

Ik vind het niet echt vervelend ofzo dat mensen hun paard zo natural mogelijk willen houden, dat moeten ze zelf weten.
Wat ik wél vervelend is, zijn de eeuwige opmerkingen die er gemaakt worden door naturals om ´´te laten zien´´ dat het beter is om natural te zijn. Ik vind dat echt overkomen alsof mensen die hun paard, scheren, dikke dekens op doen, veel op stal zetten, veel trainen etc slechter zijn dan naturals. Ik vind dat iedereen gewoon zelf moet doen wat hij/zij zelf wil, en laten merken dat je natural bent of niet maar doe dat niet op een manier door de ander slechter te maken.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:54

Stendo schreef:
Zie tekst hierboven. Je schrijft het zo dat het lijkt of alles wat goedkoop is niet goed genoeg is.

Nee, rosita schreef;
Van een duur sjabrak of gouden stal gaat een paard echt niet beter in zijn vel zitten,
Mijn reactie was;
Een dure sjabrak, hoofdstel, etc schaad het paard niet.

Ik zeg absoluut niet dat iets wat goedkoop is niet goed is. Alleen als reactie op rosita dat het niet hoeft te schaden als iets duur is. Dat betekent niet automatisch het omgekeerde, dan verdraai je mijn woorden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:55

cremellogek schreef:
Worden jullie ook zo moe van mensen die constant hun mening opdringen hoe je een paard moet houden?
Er is maar 1 goeie manier en dat is de "natural" manier. De mensen vallen anderen lastig en gebruiken dat (de "natural" manier) als excuus om alles maar zo goedkoop mogelijk te doen. Want 24 uur op de wei is goedkoper dan 's nacht op stal, zelf bekappen is goedkoper dan een hoefsmid laten komen. Bitloos en boomloos rijden is goedkoper dan een goed boomzadel. Geen krachtvoer voeren is goedkoper dan dat wel doen, en ga zo maar door.. (Sowieso is aan een onheinde wei met alleen maar gras niets natuurlijks, laat staan aan bekappen of rijden op een paard! Clown )
Als zoals de afgelopen dagen het weer exteem slecht is, doen ze vervolgens wel een flut goedkoop regendekentje om, terwijl ze altijd aan het verkondigen zijn hoe anti-deken ze wel niet zijn?? Want dat is niet natuurlijk! (En lekker goedkoop Vork) En dan zijn ze wel verbaast dat hun paard de volgende dag nat is onder hun goedkope flut dekentje met dit pokkeweer. En blijkbaar zitten ze er ook niet mee dat hun paard 24 uur per dag tot de knieen in de blubber staat, nergens meer kan gaan liggen en nergens kan schuilen voor het weer. Wat is daar nou aan voor natuurlijks aan?? Tja, het is de goedkope oplossing he..

Als je nou meteen even gemeld had dat het hier om irritante mensen uit je omgeving ging. No Cheer Nu blijf je zo algemeen dat het lijkt alsof er heeeeeeeel veel naturals zijn die het uit financieel oogpunt zo doen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:56

Voel me niet aangesproken want wil niet in een hokje geplaatst worden ook al staan m'n paardjes 24/7 buiten zonder ijzers en dekens. Wat overigens wel goedkoper is dan voorheen op een stalling waar ze in de winter naar binnen gingen. Strokosten zijn naar 0 gegaan Tong uitsteken

Wil wel zeggen dat de mensen waar jij het over hebt ook geen naturals zijn, die zijn lui/laks. Bij ons op de stalling staan ook paardjes waar bijna nooit naar wordt omgekeken en die niet geent worden simpelweg omdat de eigenaren geen zin in hebben om er geld en tijd aan te spenderen of ze niet eens weten dat dit verstandig is. Ik snap uberhaupt niet waarom dat soort mensen een paard willen.

De natural die er staat, toevallig is dat Tinkerloos, komt dagelijks en zal altijd zoeken naar het beste voor haar paarden, ongeacht de kosten.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:58

cremellogek schreef:
Ze zeggen dan heel simpel dat het allemaal een hoop kost en nergens voor nodig is. Doorgaans onder het mom dat paarden in de natuur het ook niet nodig hebben. Dat gaat om krachtvoer, inentingen, ontwormen. Zo zijn ze ook tegen dekens, is niet natuurlijk. Als het dan zo slecht weer is als afgelopen tijd doen ze toch een goedkoop regendekentje op. (Ze waren toch zo anti-deken??) Maar ja zo'n goedkoop ding is natuurlijk niet waterdicht, dus dan zijn ze de volgende dag aan het klagen dat hun paard zeiknat onder die deken staan te bibberen ondanks dat het allang niet meer regent.

Alle bovenstaande dingen doe ik ook niet. Ik ent niet, ik heb niet eens een deken, , ze krijgen geen krachtvoer.....en ontworm tegenwoordig alleen nog als het nodig is, na onderzoek.

Dat er wél 300 kilo hooi in 3 a 4 weken doorheen gaat is een ander verhaal.

Ik kan best begrijpen wat die mensen zeggen.... Ze hebben het niet nodig, zo simpel is het ook.
En wie beweert dat een goedkope deken ( hier heb je het dus wéér) veel slechter is dan een dure, waar Scapa opstaat?

Wanneer je zegt dat dekens niet nodig zijn en er tóch 1 oplegt, zegt mij alleen maar dat die mensen kijken naar wat hún dier of dieren nodig hebben en niet stomweg een richting volgen...... Anders hadden ze nooit een deken opgelegd, schijnbaar had dat beestje er wél 1 nodig( voor zover dieren dat nodig hebben)

En kan me ook zo voorstellen dat je het op een gegeven moment zo zat bent alles uit te leggen dat je korte antwoord ( zeker wanneer er al naar gevraagd wordt op een irritante toon) dat ze het niet nodig hebben én het lekker goedkoop is.
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 15-11-07 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 15:00

Arabesk schreef:
Als je nou meteen even gemeld had dat het hier om irritante mensen uit je omgeving ging. No Cheer Nu blijf je zo algemeen dat het lijkt alsof er heeeeeeeel veel naturals zijn die het uit financieel oogpunt zo doen.

Zolang paarden er niet onder lijden moeten mensen zelf weten wat ze uit financieel oogpunt doen. Maar je mening ongevraagd opdringen en mensen aanvallen en afzeiken omdat zij het niet zoals jij doen, daar wordt ik moe van.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 15:01

Vasthi schreef:
Wil wel zeggen dat de mensen waar jij het over hebt ook geen naturals zijn, die zijn lui/laks. Bij ons op de stalling staan ook paardjes waar bijna nooit naar wordt omgekeken en die niet geent worden simpelweg omdat de eigenaren geen zin in hebben om er geld en tijd aan te spenderen of ze niet eens weten dat dit verstandig is. Ik snap uberhaupt niet waarom dat soort mensen een paard willen.

heel herkenbaar!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:02

cremellogek schreef:
Zolang paarden er niet onder lijden moeten mensen zelf weten wat ze uit financieel oogpunt doen. Maar je mening ongevraagd opdringen en mensen aanvallen en afzeiken omdat zij het niet zoals jij doen, daar wordt ik moe van.

Gek dat ik dat hier op bokt anders meerdere malen heb meegemaakt van de andere kant. Clown Tong uitsteken

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:02

cremellogek schreef:
Stendo schreef:

Nee, rosita schreef;
Van een duur sjabrak of gouden stal gaat een paard echt niet beter in zijn vel zitten,
Mijn reactie was;
Een dure sjabrak, hoofdstel, etc schaad het paard niet.

Ik zeg absoluut niet dat iets wat goedkoop is niet goed is. Alleen als reactie op rosita dat het niet hoeft te schaden als iets duur is. Dat betekent niet automatisch het omgekeerde, dan verdraai je mijn woorden.

nee maar zo staat her er wel, lees lijkt het wel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:06

cremellogek schreef:

De defenitie van wat zielig is voor paarden verschilt nogal. Ik vind een paard dat 23/7 op stal staat zielig, maar er zijn ook mensen die de DB bellen als een stel IJslanders nog buiten staat in de sneeuw (met schuilstal en hooi).

Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is voor jou dat die paarden lijden in hun blub en het is zonder meer nog irritanter dat die mensen dat zogenaamd goedpraten omdat het 'natural' zou zijn. Daar zit jij niet op te wachten en wij nog minder.

In een geval heb ik eens meegemaakt dat iemand zei dat haar paarden natuurlijk bekapt werden toen ze erop aangesproken werd dat de hoeven wel erg lang waren. 'Ja natuurlijk bekappen, ik bekap niet want dat gebeurt in de natuur ook niet' Gestoord
Erg fijn als mensen zich daar achter verschuilen, krijgt NB weer een slechte naam van, terwijl het niets met NB van doen had. Boos!

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 15:08

@Stendo Als je het over de dekens hebt, als het de hele dag regent zijn helaas maar een paar merken echt waterdicht. Dat is gewoon zo, en die dekens zijn niet goedkoop.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 15:09

Arabesk schreef:
cremellogek schreef:

De defenitie van wat zielig is voor paarden verschilt nogal. Ik vind een paard dat 23/7 op stal staat zielig, maar er zijn ook mensen die de DB bellen als een stel IJslanders nog buiten staat in de sneeuw (met schuilstal en hooi).

Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is voor jou dat die paarden lijden in hun blub en het is zonder meer nog irritanter dat die mensen dat zogenaamd goedpraten omdat het 'natural' zou zijn. Daar zit jij niet op te wachten en wij nog minder.

In een geval heb ik eens meegemaakt dat iemand zei dat haar paarden natuurlijk bekapt werden toen ze erop aangesproken werd dat de hoeven wel erg lang waren. 'Ja natuurlijk bekappen, ik bekap niet want dat gebeurt in de natuur ook niet' Gestoord
Erg fijn als mensen zich daar achter verschuilen, krijgt NB weer een slechte naam van, terwijl het niets met NB van doen had. Boos!

Ik denk dat je daar een vinger op het probleem legt, mijn kenissen verschuilen zich achter het natural zijn..

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 15:11

Nadya schreef:
cremellogek schreef:

Gek dat ik dat hier op bokt anders meerdere malen heb meegemaakt van de andere kant. Clown Tong uitsteken

Kan me voorstellen dat je daar helemaal kierewiet van wordt!