paard dan toch maar verkopen? :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Re: paard dan toch maar verkopen? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:15

Ben benieuwd wat nu uiteindelijk je beslissing is.. Knipoog

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:42

ja dat vraag ik me ook af Knipoog

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:44

het was natuurlijk makkelijker als je dat van te voren had bedacht maar ja..

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:47

tja, daar valt nu weinig meer aan te doen Knipoog de sitiatie is nu (helaas) zo! Is er al een beslissing genomen? *zie eerdere posts..?*

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:53

Ik heb al 3 jaar een eigen paard, vanaf mijn 16e betaal ik alles zelf. Ik heb een boel vrienden, superveel hobbys, werk veel en die een HBO opleiding.
Ik zou het nog even aankijken voordat je alles weggooit.
Ik heb ook weleens spijt, maar ben trots op mezel dat het allemaal lukt en mijn paard brengt zoveel ontspanning!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:55

Even een opmerking die bij mij zo maar boven komt drijven....

Je hebt kennelijk te impulsief besloten het paard te kopen...

Maak je nu niet weer dezelfde fout, door hem te impulsief weer te willen verkopen????

Ik hang hier geen waardeoordeel aan, laat dat duidelijk zijn. Het is jouw leven, jouw paard, jouw keuzes...fout of goed...
Maar dat was wat bij mij naar boven kwam.

Misschien heb je wel even tijd nodig om in het nieuwe ritme te komen en te wennen aan je nieuwe bestedingspatroon van je geld....
Ik zou het nog twee maanden de tijd geven. Is er dan voor je gevoel niets aan veranderd, kun je altijd nog verkopen. Twee weken lijkt mij erg snel om dergelijke beslissingen te nemen.
Maar goed....ik heb ook geen ervaringen met impulsieve beslissingen, aangezien ik een grondige denker ben....en ik kan me dan ook niet voorstellen hoe je zo snel dingen zeker kunt weten.
En kennelijk weet je het ook nog niet zeker genoeg, anders zou je het hier niet vragen.
Succes met je dilemma in ieder geval.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:57

ik denk ook dat je nu een wel overwogen beslissing moet nemen en hier ook de tijd voor nemen. Succes met wat het ook mag worden.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:04

Ik ben het eigenlijk wel eens met polly2.. nu je het zegt zit ik daar ook aan te denken en ze heeft wel gelijk... je hebt het paardje misschien te snel gekocht maar ga je hem misschien niet te snel verkopen?
Dit brengt wel allemaal verwarring naar jou toe denk ik (niks is goed op bokt he Tong uitsteken hihi )
Misschien moet je het nog 4 á 5 weken geven.. dat je meer in je ritme zit en dat went onwijs snel.. ik moest ook even 'doorbijten' toen ik van 3 x per week naar elke dag naar mn verzorgpaardjes ging.. maar ik doe nu ook opleiding, moet elke dag 2 uur reisen heen en weer en dan op de fiets naar de paardjes toe (20 min. fietsen.. alleen ja met dit weer ?? ) en soms met de auto of met de eigenaar mee rijden..
Ik ben nu aan het leren voor mijn scooter rijbewijs zodat ik makkelijker heen en weer kan gaan maar jij woont geloof ik 5 min. van je paardje vandaan.. misschien is er iemand op stal die hem 1 dagje binnen buiten wilt zetten en voeren.. dat scheelt jou al weer 1 dag!
Het blijft natuurlijk jou beslissing en waar jij je goed bij voelt moet je doen.. anders krijg je spijt.. maar het lijkt mij ook zo zielig dat je straks ongeloofelijke spijt hebt dat je hem hebt verkocht.. ik zou door blijven zetten je hebt een paard gekocht misschien een klein beetje spijt van omdat je niet goed nagedacht hebt maar in ver plaats dezelfde fout te maken met hem te snel verkopen kan je misschien proberen door te zetten.. kijk blijf je je zo voelen na een tijdje dan is er zeker iets mis en kan je lichaam het waarschijnlijk gewoon niet aan maar ik hoop alleen dat je een goede keuze voor je zelf én voor je paardje maakt..
succes xx

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:38

suusiejj schreef:
ff een stipje, maar issie inmiddels al te koop of juist niet?

Morgen avond weet ik 100% zeker of ik hem nou ga verkopen of niet,
mijn instructrice is er dan weer, zij heeft eerste keus als ze hem wilt kopen omdat ze me ontzettend heeft geholpen met de aanschaf. ( ga er eigelijk niet van uit dat ze hem koopt )
Als zij hem niet wilt hebben komt hij zeker weten te koop te staan.

* heb al een kijker naast mijn instructrice.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:45

Nog een keer; bedankt voor alle reacties.

Ik heb álle reacties gelezen en snap heel goed dat er sommige denken van wat voorn meid is dat in hemelsnaam. Ik neem gauw inpulsieven beslissingen, dat weet ik van mijzelf. Ik leer er ook elke keer weer van.

Ik zie het op dit moment gewoon niet zitten; ik wil zoveel doen aankomende jaren en dat zou worden belemmerd als ik een eigen paard heb.

Omdat ik voor de aanschaf me heel erg druk maakte over de financiering, heb ik mij alleen hiermee bezig gehouden en gekeken of dit zou lukken. Nu lukt dit ook prima. Maar doordat ik me daar zo erg op gefocust heb, heb ik dus niet over andere nadelen na gedacht. Heel jammer maar waar.

Ik wil niet de verantwoordelijkheid nemen voor het niet kunnen betalen van bijv eventueel een kliniek. De maandelijkse kosten die ik nu aan hem heb kan ik prima betalen, maar als hij een koliek aanval of wat dan ook krijgt waarvoor hij geopereerd moet worden, kan ik niet voor deze kosten opdraaien.

Dat is de voornaamste reden dat ik hem verkoop; het is dus ook voor zíjn bestwil en niet alleen het mijne.
Ik wil hem verkopen aan iemand die in apeldoorn of omgeving woont zodat hij misschien wel op de zelfde stal kan blijven staan. En zodat ik hem in ieder geval vaak kan blijven zien en met overleg heel misschien zelfs kan gaan bijrijden.

Ik hoop dat dit een duidelijk antwoord is op mijn 'beslissing'. De verkoop staat vast. Ik wil hem niet aan iemand leasen omdat je daarvoor een andere verzekering moet afsluiten en dat dus alleen maar geld kost.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:21

Deniece; ondanks alles vind ik het heel volwassen en verstandig van je! Het is vast een hele moeilijke beslissing maar zeker in het voordeel van je paard, petje af!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:28

Heel dapper van je om deze keuze te maken. Er zijn genoeg eigenaren die hun paard laten verpieteren of medische hulp niet bieden en er niet aan denken om hun paard te verkopen. Voor een koliek operatie en dergelijke kan je natuurlijk altijd je paard verzekeren. Ik heb ook geen duizende euro's appart liggen omdat te kunnen betalen. Vandaar een verzekering.

Ik hoop dat je paard een goed nieuw plekje krijgt en dat jij je ontspannen kan gaan storten op je studie.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 15:32

dankjewel voor de reactie's.

Heb in ieder geval al een kijker die hier nog geen 10 km vandaan woont. Blijft hij dus dicht bij me Lachen

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:35

Tja, ik weet niet of je er wat aan hebt alle opmerkingen over dat je het je eerder had moeten bedenken!
Je voelt je vast rot genoeg!
Ik kan je helaas niet meer zeggen dan dat het een idee is om iemand te zoeken die je wil en kan helpen en misschien je paardje ook kan verzorgen/rijden!
Succes hoop dat je eruit komt!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:43

Orangiste schreef:
Heel dapper van je om deze keuze te maken. Er zijn genoeg eigenaren die hun paard laten verpieteren of medische hulp niet bieden en er niet aan denken om hun paard te verkopen. Voor een koliek operatie en dergelijke kan je natuurlijk altijd je paard verzekeren. Ik heb ook geen duizende euro's appart liggen omdat te kunnen betalen. Vandaar een verzekering.

Ik hoop dat je paard een goed nieuw plekje krijgt en dat jij je ontspannen kan gaan storten op je studie.

Ben ik het helemaal mee eens.

Je heb een verkeerde keus gemaakt, dat gebeurt iedereen wel eens. Natuurlijk is het jammer dat het een levend dier betreft, maar je denkt er nu in iedergeval wel beter over na. En zo te lezen is het een goede les geweest waar je van geleerd heb.

De gezegde dat het paard de 'dupe' er van wordt zie ik eigenlijk niet zo. Het dier krijgt gewoon een ander huis die wel de tijd en geld ervoor op kunnen brengen, dan denk je in mijn ogen nog altijd goed aan de gezondheid van je paard. Als je jezelf helemaal over de kop werkt wordt je straks ziek en kan je er helemaal niet voor zorgen, pas dan wordt het paard echt de 'dupe'.

Sterkte en succes, hoop dat hij in de buurt blijft. Misschien mag je hem wel bijrijden?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:10

Ik vind dit niet dapper!
Ik vind dit helemaal verkeerd!

Ocharme, ZIJ heeft een verkeerde keus gemaakt?? Waar het op dieren aankomt mag JIJ geen verkeerde keus maken! Want JIJ bent de enige die KAN kiezen! Een dier kan niet kiezen om bij jou op stal te komen of om door jou gekozen te worden!

Hij moet het allemaal maar laten begaan!
Ik ben blij dat je je paard verkoopt maar zou je toch aanraden later geen meer te kopen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:26

Little_Gift schreef:
Ik vind dit niet dapper!

Ocharme, ZIJ heeft een verkeerde keus gemaakt?? Waar het op dieren aankomt mag JIJ geen verkeerde keus maken! Want JIJ bent de enige die KAN kiezen! Een dier kan niet kiezen om bij jou op stal te komen of om door jou gekozen te worden!

Ik ben blij dat je je paard verkoopt maar zou je toch aanraden later geen meer te kopen

Wat is dit nu voor een kinderachtige opmerking. Ok ze heeft idd de verkeerde keuze gemaakt. 'Hij moet het allemaal maar laten begaan'?! Ja tuurlijk maar dat is toch voor ieder paard/dier zo. Ik denk niet dat hij er op dit moment heel veel problemen mee heeft. Het gaat om een dier, geen mens! Klinkt mss voor jouw nogal dieronvriendelijk en nu ga je mij heel zeker als onmens aanzien om dat ik dit laatste gezegd heb, maar voor hem is het belangrijkste beweging, voer en aandacht. maakt niet uit van wie of wat het komt. Ze heeft hem nog niet zo heel lang en als hij in de buurt/hetzelfde stal kan blijven hoeft dit voor hem niet eens een grote verandering te zijn. Ik vind dat topicschrijfster de goeie keus gemaakt heeft. als je het niet aankan, dan kan je het niet aan, punt uit. Dit hoeft niet te betekenen dat je niet dapper bent ofzo. En je kan maar weten of het allemaal lukt eens je het zelf meemaakt.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:47

Wat vindt de vorige eigenaar hiervan? Die heeft hem jou voor een klein prijsje verkocht omdat jij er zo gek mee was (zo begrijp ik uit je verhaal) en twee weken later verkoop je hem weer. Vind ik tegenover de vorige eigenaar niet zo netjes........ Ik zou hem dus zeker opbellen en het uitleggen. Misschien wil hij in dat geval het paard wel graag terug.

Ik vind het jammer dat je er niet beter over nagedacht hebt vantevoren, maar zoals eerder gezegd maakt iedereen fouten. Het is nu eenmaal gebeurd en nu moet je verder kijken naar wat de beste oplossing is. En dat is verkopen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:50

Little_Gift schreef:
Ik vind dit niet dapper!

Okee, je spreekt jezelf nogal tegen.

Wij zeggen: dapper dat TS de keus van verkopen gemaakt heeft. Dit vind jij niet dapper? Dit vind jij verkeerd? Wat is er verkeerd aan om de keus te maken voor verkopen? En vervolgens zeg je dat je blij bent dat het paard verkocht wordt. Wat vind je nou? Is het nou goed of verkeerd dat het paard verkocht wordt?

Ik snap best dat je voor het paard wilt opkomen, maar aan zo'n reaktie heeft helemaal niemand wat.

Het klinkt nogal utopisch om maar gewoon te stellen dat het maken van een verkeerde keus 'not-done' is. Zaken kunnen verkeerd ingeschat worden, en omstandigheden kunnen veranderen. En daarbij: we zijn allemaal menselijk, en er kunnen nou eenmaal dingen verkeerd gaan. Get used to it zou ik zeggen.

En dan nog doet TS haar best om het zo goed mogelijk op te lossen zodat het paard nog op dezelfde stal kan blijven ook. Kortom: dit komt allemaal helemaal goed, en het zal het paard -kort door de bocht- w*rst wezen wie hem nu eigenlijk eten geeft en berijdt.

Er schuilt meer kracht in fouten toegeven en zo goed mogelijk oplossen dan alles maar laten aanmodderen en het dier de dupe laten worden. De TS heeft op haar 17de een hele goede les geleerd, ze zal dit geen tweede keer meer laten gebeuren.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:50

Little_Gift schreef:
Ik vind dit niet dapper!

Idd een beetje trieste opmerking..
Eigenlijk zeg je dus dat het dier maar moet afwachten op betere tijden??
Als je een goeie plek voor een dier kan geven, waarom dan zo egoïstisch zijn om em te houden??
Uit principe??

Tuurlijk, ik heb ook mijn dieren en die gaan voor alles, maar als ik moet kiezen tussen mezelf en het dier, kies ik voor mezelf.. simpelweg omdat: als ik niet voor mezelf kan zorgen kan ik dat ook niet voor een dier! Ze zijn immers afhankelijk van ons.. qua tijd en geld..

En als dat wil zeggen dat ik een betere plek voor em zoek, omdat ik em nu niet alles kan geven wat hij nodig heeft... is dat ook bekeken vanuit het dier!!

Dat is dus 1 van de redenen dat ik mijn vorige paardje verkocht heb, en hij heeft het nu beter.. op een plek die echt bij em past..

TS... veel sukses toe gewenst bij dit moeilijke besluit!!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:04

Nee ik wil juist dat ze hem verkoopt, omdat hij beter af zal zijn maar ik vind het helemaal verkeerd dat ze dit niet bedacht heeft vooraf, je gaat mij niet wijsmaken dat dit niet bedacht kon worden voor de aankoop, ze heeft hem ocharme god nog maar twee weken! Kom zeg, van wispelturigheid gesproken en het paard is er wel de dupe van, moest hij kunnen kiezen hebben zou hij gekozen hebben om bij zijn vorige eigenaar te blijven in plaats van te moeten verhuizen, wennen aan een nieuwe persoon en dan weer weg te moeten!

Maar ja, het dier heeft nooit geen keuze hé, het is de mens die persé koste wat koste het beestje wou hebben en als ze hem dan hebben tja dan is ie er teveel aan

Triest vind ik dat!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:08

Mja, maar het leuke is: hoogstwaarschijnlijk hoeft hij helemaal niet weg. Zo goed wil de TS het nl oplossen: dat hij niet eens hoeft te verhuizen.

Er zit heus wel een kern van waarheid in je pleidooi: dieren hebben ook niets te kiezen en de mens is degene die kan en moet denken over het lot van een dier. En TS had wellicht beter moeten nadenken.
Maar zoals ik al eens zei: vergissingen kunnen nu eenmaal gemaakt worden. Het is nu eenmaal niet anders in dit geval.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:15

Ben het helemaal met maanling eens!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 16:59

Roxx schreef:
Wat vindt de vorige eigenaar hiervan? Die heeft hem jou voor een klein prijsje verkocht omdat jij er zo gek mee was (zo begrijp ik uit je verhaal) en twee weken later verkoop je hem weer. Vind ik tegenover de vorige eigenaar niet zo netjes........ Ik zou hem dus zeker opbellen en het uitleggen. Misschien wil hij in dat geval het paard wel graag terug.

Ik vind het jammer dat je er niet beter over nagedacht hebt vantevoren, maar zoals eerder gezegd maakt iedereen fouten. Het is nu eenmaal gebeurd en nu moet je verder kijken naar wat de beste oplossing is. En dat is verkopen.

Ik voelde mij in het begin ook schuldig tegen over de oude eigenaar, maar hij heeft een heleboel afspraken die gemaakt waren niet waargemaakt (ik zou van alles bij het paard erbij krijgen zoals hoofdstel, deken, transportbeschermers, halster, dekjes, aantal wormenkuren). Ook heb ik hem uitgebreid gemailt (hij is via de tel vaak niet te bereiken daarom mailden we altijd over alles) over hoe het de eerste week met het paard is gegaan enzo. Ook hier krijg ik nu geen reacties op.
Ik heb daarom op dit moment een beetje sch*t aan de oude eigenaar.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:01

en toch zou ik wat laten horen. Wat een ander doet hoef jij niet terug te doen.