xx_Horsiex schreef:Sorry daar heb ik niks van meegekregen. Als je toevallig weet waar ik dat kan terug vinden?
Nee, wat weet ik nu van NL?!

hc
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xx_Horsiex schreef:Sorry daar heb ik niks van meegekregen. Als je toevallig weet waar ik dat kan terug vinden?
Huertecilla schreef:xx_Horsiex schreef:HC, ik heb net even door je profiel gekeken, en mag ik vragen hoe lang het geleden is dat je de straat in Nederland bent opgeweest met paard?
..een wéér een voorbeeld van vooroordeel en gebrek aan voorstellingsvermogen.
hc
Huertecilla schreef:xx_Horsiex schreef:Sorry daar heb ik niks van meegekregen. Als je toevallig weet waar ik dat kan terug vinden?
Nee, wat weet ik nu van NL?!![]()
hc
Citaat:HC: Ik weet niet wat je daarmee wilt zeggen, maar jou kind is jouw verantwoordelijkheid. Dus als jij wilt oversteken, scheur ik gewoon voorbij met 80 km, want, dat is mijn recht.
Citaat:MET KINDEREN EN DIEREN IN HET VERKEER DIENT MEN EXTRA REKENING TE HOUDEN. Waarom? Omdat ze onvoorspelbaar zijn. Tegelijk aan ouders en dierengeleiders de schone taak de kids/dieren in de hand te houden en extra goed op te letten. Ook dat mag uiteraard niet uitgevlakt worden, het zou even mooi wezen als ruiters en ouders alle rechten hadden en geen plichten...
Huertecilla schreef:casperrr schreef:De weg is niet alleen van hun!
...en van jou?
Volgens de verkeersegels mag elke verkeersdeelnemer er vanuit gaan dat alle verkeersdeelnemers zich aan de regels houden en vaardig zijn.
Als iemand zich misdraagt is dat geen excuus om dat zelf ook te doen maar is het de verantwoordelijkheid gevaar te voorkomen.
Jijbakken is misplaatst.
Nee, het verkeer is geen plaats om een groen paard te beleren en nee, de ruiterij heeft geen voorrang omdat het paard weet-ik-veel-wat.
Áls een paard inderdaad een onvoorspelbaar vluchtdie zou zijn, hoort het niet in het verkeer. Zo simpel is het.
Zoals ík het zie is een paard niet onvoorspelbaar, bestaat ´vluchtdier´ niet en is de ruiterij het probleem. het gebrek aan kennis en inzicht.
hc
Citaat:Nee, het verkeer is geen plaats om een groen paard te beleren
Bienotje schreef:Toch blijf ik de vergelijking tussen kinderen en paarden in het verkeer niet helemaal gegrond vinden.
Huertecilla schreef:Bienotje schreef:Toch blijf ik de vergelijking tussen kinderen en paarden in het verkeer niet helemaal gegrond vinden.
Die slaat ook nergens op.
Kinderen zijn minderjarige, niet geheel toerekeningsvatbare, ´verkeers´deelnemers.
Paarden zijn voertuigen met een bestuurder.
De positie in de wet is volledig anders en ook die in het verkeer.
Het is in mijn ogen wederom een illustratie van de ronduit schandalig gebrekkige kennis, vaardigheid en mentaliteit van veel ruiters.
hc
Huertecilla schreef:Bienotje schreef:Toch blijf ik de vergelijking tussen kinderen en paarden in het verkeer niet helemaal gegrond vinden.
Die slaat ook nergens op.
Kinderen zijn minderjarige, niet geheel toerekeningsvatbare, ´verkeers´deelnemers.
Paarden zijn voertuigen met een bestuurder.
De positie in de wet is volledig anders en ook die in het verkeer.
Het is in mijn ogen wederom een illustratie van de ronduit schandalig gebrekkige kennis, vaardigheid en mentaliteit van veel ruiters.
hc
Kuggur schreef:Vjestagirl schreef:Daarom neem ik altijd n zweep mee... En die steek ik uit ook als ze eraan komen... Wie niet uitwijkt heeft n zweep voor z'n kop
Ooit eraan gedacht dat dit soort wangedrag wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van de felle (en onbeschofte) reacties van de wielrenners in de startpost?
Als je besluit met je paard aan het verkeer deel te nemen moeten zowel paard als ruiter daarvoor klaar zijn. Ik lees hier in vele posts dat er allerlei concessies van mede verkeerdeelnemers worden geeist "ze wijken niet uit!" ""ze willen niet langzamer rijden!".
En raad eens, daar heb je ook geen enkel recht op!
Als een auto je op een buitenweg met tachtig (zijn legale max.snelheid) passert, moet de bestuurder ervan uit kunnen gaan dat jouw combinatie dat verdraagt. Als jouw driejarig net ingereden paardje geen sissende fietsbandjes verdraagt dan heb je niets in de buurt van fietsers te zoeken en moet je niet zeuren als het misloopt, want dat is een risico dat je zelf willens en wetens neemt.
JoT schreef:Ach kom op zeg, da's wel heel erg cru gezegd! Paarden zijn en blijven vluchtdieren.
Huertecilla schreef:JoT schreef:Ach kom op zeg, da's wel heel erg cru gezegd! Paarden zijn en blijven vluchtdieren.
´vluchtdieren´ bestaan niet, alleen in de ruiterij![]()
hc
Huertecilla schreef:JoT schreef:Ach kom op zeg, da's wel heel erg cru gezegd! Paarden zijn en blijven vluchtdieren.
´vluchtdieren´ bestaan niet, alleen in de ruiterij![]()
hc
JoT schreef:Hoezeer ik ook mijn best doe om andere weggebruikers niet tot last te zijn, er kan altijd iets gebeuren. En dan heb je als ruiter zijnde nog altijd 600 kilo paard onder je en daar win je het echt niet van. Als er iets gebeurd, dan moet ik wel de ruimte hebben om eraf te springen en m'n paard te kalmeren. Dat heeft niks met kennis en vaardigheid te maken. Dat heeft gewoon te maken met onmacht.