Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
L_ola schreef:Ik hoop dat hij flink kan dokken, toch vind ik 8.000 té weinig voor een paardenleven...
vanitymay schreef:ten eerste is het een verschrikkelijke rotstreek van die jongen dat hij rotjes naar paarden gooit! moet hij zeker afleren!
maar ik ben benieuwd naar de precieze doodsoorzaak van dit paard...een hartstilstand is namelijk geen diagnose..we gaan uiteindelijk allemaal dood aan een hartstilstand of ademhalingsstilstand! dat is een van de tekenen dat we dood zijn namelijjk..hoe die hartstilstand tot stand is gekomen is veel interessanter..vaak vindt men in dit soort gevallen een dichtgeslibte ader/aorta of een bloeding ergens in het lichaam waardoor het hart langzaam is gestopt met pompen..
dit is slechts vast te stellen door autopsie..het kan zijn dat door de schrikreactie van het paard net zoveel druk op de slagaders of de hartspier is komen te staan dat het hierdoor bezweken is..nogmaals een autopsie zou dit moeten uitwijzen. dan zit je nog met een juridische kwestie of een jongen van 10 dit aan had kunnen zien komen en of dit paard niet alsnog tien minuten later overleden zou kunnen zijn zonder enige aanleiding maar goed dat is aan een schadeexpert dan wel rechter..

Cassidy schreef:Het is helaas maar al te waar, en niet ieder nieuws wordt uiteindelijk een nieuwsbericht.
Helaas dus geen aandachttrekkerij en stokerij om te kijken hoe de paardentrutjes reageren.
Ik hoop dat de persoon in kwestie zich zijn leven lang diep gaat schamen. En de TS ook, omdat hij duidelijk niet inziet wat zijn vriend heeft gedaan. En omdat hij zich er ook nog een keer tegenaan dacht te moeten bemoeien....