Hartstilstand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Re: Hartstilstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:35

Ik hoop dat hij flink kan dokken, toch vind ik 8.000 té weinig voor een paardenleven...

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:40

ten eerste is het een verschrikkelijke rotstreek van die jongen dat hij rotjes naar paarden gooit! moet hij zeker afleren!

maar ik ben benieuwd naar de precieze doodsoorzaak van dit paard...een hartstilstand is namelijk geen diagnose..we gaan uiteindelijk allemaal dood aan een hartstilstand of ademhalingsstilstand! dat is een van de tekenen dat we dood zijn namelijjk..hoe die hartstilstand tot stand is gekomen is veel interessanter..vaak vindt men in dit soort gevallen een dichtgeslibte ader/aorta of een bloeding ergens in het lichaam waardoor het hart langzaam is gestopt met pompen..

dit is slechts vast te stellen door autopsie..het kan zijn dat door de schrikreactie van het paard net zoveel druk op de slagaders of de hartspier is komen te staan dat het hierdoor bezweken is..nogmaals een autopsie zou dit moeten uitwijzen. dan zit je nog met een juridische kwestie of een jongen van 10 dit aan had kunnen zien komen en of dit paard niet alsnog tien minuten later overleden zou kunnen zijn zonder enige aanleiding maar goed dat is aan een schadeexpert dan wel rechter..

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:59

L_ola schreef:
Ik hoop dat hij flink kan dokken, toch vind ik 8.000 té weinig voor een paardenleven...

niet alleen voor het paardenleven, maar voor het verdriet die hij heeft achtergelaten omdat het paard dood is. Die liefde is onvervangbaar. Ook als er een ander paard voor in de plaats komt

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:03

vanitymay schreef:
ten eerste is het een verschrikkelijke rotstreek van die jongen dat hij rotjes naar paarden gooit! moet hij zeker afleren!

maar ik ben benieuwd naar de precieze doodsoorzaak van dit paard...een hartstilstand is namelijk geen diagnose..we gaan uiteindelijk allemaal dood aan een hartstilstand of ademhalingsstilstand! dat is een van de tekenen dat we dood zijn namelijjk..hoe die hartstilstand tot stand is gekomen is veel interessanter..vaak vindt men in dit soort gevallen een dichtgeslibte ader/aorta of een bloeding ergens in het lichaam waardoor het hart langzaam is gestopt met pompen..

dit is slechts vast te stellen door autopsie..het kan zijn dat door de schrikreactie van het paard net zoveel druk op de slagaders of de hartspier is komen te staan dat het hierdoor bezweken is..nogmaals een autopsie zou dit moeten uitwijzen. dan zit je nog met een juridische kwestie of een jongen van 10 dit aan had kunnen zien komen en of dit paard niet alsnog tien minuten later overleden zou kunnen zijn zonder enige aanleiding maar goed dat is aan een schadeexpert dan wel rechter..

Je mag er wel vanuit gaan dat hij nog geleefd zou hebben als dit niet was gebeurd. Ergens anders is het al geschreven, maar een acute hartstilstand door hevige schrik komt vaker voor. Hij had echt geen hart of andere problemen, hij was zelfs in topconditie.
Nee autopsie zal niet meer gaan, maar zover zal een rechter denk ik ook niet gaan.
Op iedere verpakking van vuurwerk is te lezen dat je niet in de richting van mensen of dieren mag gooien. Buiten dat is het bezit van vuurwerk of het gebruik daarvan buiten oud en nieuw, verboden en strafbaar. Dat weet iedereen, zelf een jongetje van 10! Daar kunnen zij of de ouders op aangepakt worden. En verder is het maar net hoe de pet van de rechter staat, of hoe groot dierliefhebber hij is, of juist niet. Maar daar gaat het mijn nichtje ook om, dat ze flink aan de tand gevoeld worden. Meer zal je hier helaas toch niet bereiken ben ik bang.
Maar we wachten het af, ze heeft vandaag weer een gesprek met de politie.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:34

Vanuit menselijk medisch oogpunt kun je zeggen dat je je letterlijk dood kunt schrikken. Dit - lijkt mij - kan uiteraard ook voorkomen bij onze dappere viervoeters. Sorry dat ik het zo grof ga zeggen maar WAT IS JOU VRIEND EEN ENORME SUKKEL. Hoe kun je nu zo dom zijn om rotjes te gaan gooien in de buurt van dieren? Is die knul niet opgevoedt ofzo? En dan ook nog klagen dat er een schadevergoeding wordt gevraagd. Heb je ooit wel eens afgevraagd wat voor EMOTIONEEL leed deze mensen is aangedaan? Een paard van die leeftijd is vaak van onschatbare emotionele waarde. Ongeloflijk dat hij nog moeilijk erover doet ook. Ik zou me doodschamen als ik het was geweest en misschien wel het dubbele betalen. Stomme sufferd dat het is.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:01

hier dan het echte verhaal,dit hele gebeuren gaat over mijn pony dus hier is mijn verhaal.
15 oktober stond ik mijn pony te voeren toen er een harde knal kwam.
mijn pony's schrokken hier enorm van en mijn fjord viel stuiptrekkend neer waarna hij overleed.
ja,het was een oude pony(25) maar hij had geen long of hardklachten.
hij was gewoon gezond en er werd nog elke dag mee gereden.
hij had makkelijk nog een paar jaar meegekunt.
ik heb inderdaad een schade vergoeding gevraagd,via hun w.a verzekering maar er is nog helemaal geen bedrag genoemt.
het is niet alleen het vriendje van hen3 die gegooid heeft maar hij was er zelf bij!!!,ze hebben het samen gedaan!!
ik heb trouwens geen manege maar heb NU,1 pony bij een pensionstal staan.deze pony,amber,staat nu alleen in de wei en ik hoop dat ik voor haar snel een nieuw maatje terug kan kopen.
collin krijg ik nooit meer terug,hem heb ik 18 jaar gehad en ongelovelijk veel mee meegemaakt.
ik vind het heel fijn om te lezen dat jullie met ons meeleven,de meeste reakties vind ik hartverwarmend.
bedankt hiervoor.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:10

Lees nu net dit topic en maak me nu al weer zo ongelovelijk kwaad!!! Vorige week hier ook een paar van die rot jongens!!
Gloeiende.... ik was niet snel genoeg anders hadden ze de hond in hun nek gehad!! Laat hem maar lekker betalen of een werkstraf van 200 uur!! Ik heb ze hier lopen van bureau Halt dus breng hem hier maar!!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:06

Dus TS heeft hier zelf ook aan meegedaan?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:50

ja,ze heben het samen gedaan,ze hebben het vuurwerk om een loods heen op het terrein gegooid waar mijn pony's stonden en zijn hard weggerend.
ze zijn later ook samen naar mij toegekomen en hebben het bekend.
als het goed is zijn ze vandaag bij de politie geweest.
wat er verder gaat gebeuren weet ik nog niet

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:15

Echt te ziek voor woorden. Hoop voor colunder en familie dat er een behoorlijke straf uitkomt!

Sterkte allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 06:22

Toch best bijdehand voor zo een snotaap van 12 om een eigen account aan te maken op bokt terwijl ze kennelijk niets met paarden hebben. Alhoewel ze snappen hoe ze een bericht op een paardenforum kunnen zetten, snappen ze niet dat ze met dierenmishandeling bezig zijn. Ik hoop dat mams en paps een pittige straf in petto hebben.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:21

idd russel, ik vind dat dus ook heel erg vreemd ...

edit : die hen3 schrijft wel in zijn eerdere posts dat ie meerdere paarden heeft gehad...

blijf het vreemd vinden, dit zal toch niet weer zo'n grote leugen zijn als een tijd geleden met die bokker die zei dat ze ongeneeslijk ziek was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:26

colunder, sterkte met het grote verlies van je maatje.
Erg zuur omdat het gewoon niet nodig was geweest

Ik hoop dat Hen en zijn vriend een hele flinke straf krijgen zodat ze echt nooit meer zo oerdom kunnen zijn

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:31

Als ik naar het profiel vand e TS kijk en naar die van Colunder krijg ik de indruk dat er iets verzonnen wordt; is er serieus iemand hier die getuige was en open boek wil spelen?..
De boete zou bij zo'n geval onbetaalbaat hoog moeten zijn; ze zullen echter echt geen 8000 euro voor een paard van 25 vragen met long0-en hartproblemen.

Sterk verhaal dit.

Als het verzonnen is moet je je doodschamen TS!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:38

idd detour, en die 0_inge_0 is ook in dit topic begonnen met bokt...

en het feit dat er niks over in het nieuws is gekomen vind ik ook erg rammelen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:39

Wat staat er dan in het profiel dat er raar zou zijn?
Er staat namelijk gewoon weinig in Lachen

En cassidy zou weten dat het echt klopt, die is niet net nieuw op bokt Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:45

Cassidy schreef:
Het is helaas maar al te waar, en niet ieder nieuws wordt uiteindelijk een nieuwsbericht.
Helaas dus geen aandachttrekkerij en stokerij om te kijken hoe de paardentrutjes reageren.

Ik hoop dat de persoon in kwestie zich zijn leven lang diep gaat schamen. En de TS ook, omdat hij duidelijk niet inziet wat zijn vriend heeft gedaan. En omdat hij zich er ook nog een keer tegenaan dacht te moeten bemoeien....

je hebt gelijk kawa
cassidy verzint zoiets niet lijkt me.

maar nog blijft de TS vreemd..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:48

Dat vind ik ook; zou zoiets ook niet bij overige nieuws worden vermeld hier op bokt?...

Cassidy, ik geloof jou na al je reacties te hebben gelezen ook wel hoor, maar iets zegt me dat het een sensatieverhaal is en dat zou ik erg kwalijk vinden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:51

maar cassidy heeft niet verteld waar zij het van weet

ook ik vind het raar, dat er steeds nieuwe accounds aangemaakt woden.
als het waar blijkt te zijn vind ik het heel erg, maar ik wantrouw dit

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:18

Ik krijg net een pb-tje dat iemand een slotje aanvraagt omdat het niet zo moeten kunnen dat we het niet helemaal vertrouwen hier en daarmee schijnen we de TS-ers te kunnen kwetsen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:19

[quote="detour"]Ik krijg net een pb-tje dat iemand een slotje aanvraagt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:23

sja moet er vooral een slotje opkomen Knipoog
dat wekt helemaal wantrouwen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:25

Heb hele boze pb's gehad en heb ze verzocht die hier neer te zetten omdat ze anderen ook aanvalt.

Tegenwoordig mag een mens niet meer alert zijn en minder naief..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:28

hier idem , detour Knipoog

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:29

Wie is TS? Ik zie die naam wel vaker voorbijkomen Tong uitsteken

Maar, ja. Een boete van 8.000 is iig veelste weinig voor een paardenleven. Ik hoop dat die vriend van jou nog wat meer ervoor mag doen .