Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jumpertjes

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:00

Deze discussie,s blijven oplaaien, en deze beelden blijven bestaan zolang het om sponsors, geld, en macht gaat. Mischien raar, maar zeker waar!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:01

Jeetje mina...
Wordt het normaal om je paard zo af te tuigen!? Misselijk

sologirl

jumpertjes schreef:
ja dat is waar ja, ik zie ze regelmatig de piaffe en de passage doen door de wei.....

Spaanse pas dan wel? Zo heel hoog springen bij de spaanse rijschool ook? Ik zie paarden rennen bokken steigeren changeren en lekker met het neusje eruit lopen. Heerlijk relaxed enzo. Dan kunnen we net zo goed stoppen met het paardrijden.

sologirl

jumpertjes schreef:
Deze discussie,s blijven oplaaien, en deze beelden blijven bestaan zolang het om sponsors, geld, en macht gaat. Mischien raar, maar zeker waar!

Zeker het laatste! Ik kan hier alleen maar amen bij zeggen!

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:02

Trouwens, de KNHS vindt ik, net zoals het Koningshuis, een instituut!

slaat mischien nergens op, maar ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Er wordt nooit geluisterd naar juist diegene, (de leden en de wedstrijdruiters) waar ze van bestaan!

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:04

sologirl schreef:
jumpertjes schreef:

Zeker het laatste! Ik kan hier alleen maar amen bij zeggen!

ja is toch zo? en dat van die spaanse rijschool, nee dat is ook niet natuurlijk, en dat puissance springen is ook niet geheel gezond..

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:05

jumpertjes schreef:

slaat mischien nergens op, maar ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Er wordt nooit geluisterd naar juist diegene, (de leden en de wedstrijdruiters) waar ze van bestaan!

Ga me verder niet heel veel bemoeien met deze discussie, maar met dit punt ben ik het wel zekerste weten eens!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:06

jumpertjes schreef:

Afgod

Ik zie het ook om me heen gebeuren. Extreem teugelgebruik met de binnenhand. Een kind die geholpen wordt om het hoofd naar beneden te trekken. De instructrice helpt wel even met trekken En het probleem is de meesten weten niet beter... Ook de instructeurs/trices. En dat is toch best triest. Laatst een verenigingsles van dezelfde instructrice gezien. Drie van de vier paarden had ernstig tactverlies door het vele teugelgebruik, maar dit werd niet opgemerkt!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:07

sologirl schreef:
jumpertjes schreef:
ja dat is waar ja, ik zie ze regelmatig de piaffe en de passage doen door de wei.....

Spaanse pas dan wel? Zo heel hoog springen bij de spaanse rijschool ook? Ik zie paarden rennen bokken steigeren changeren en lekker met het neusje eruit lopen. Heerlijk relaxed enzo. Dan kunnen we net zo goed stoppen met het paardrijden.

Als ik met een paard langs een wei loop waar al een paard staat is de kans vrij groot dat je passage/piaf krijgt van de paarden die dan iets heet worden omdat ze op elkaar reageren.

De Spaanse rijschool heeft een militaire oorsprong die tot op de dag van vandaag getoond wordt. Deze sprongen zijn ontstaan op het slagveld waar ik meen dat o.a. de courbette gericht was op het uitschakelen van achterop komend voetvolk. Het is een traditie die nu getoond wordt om het verleden in ere te houden.

Puissance is in vrijwel heel Europa niet meer op het programma, mede onder druk van publiek dat niet graag er naar keek en dus geen kaarten hiervoor kocht zodat een concours-organisatie min of meer gedwongen wordt een andere soort rubriek op het programma te zetten.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:08

jumpertjes schreef:

Anky is een groot onderdeel van dit instituut. Als Anky naar de prullenbak gebonjourd zou worden, stort de KNHS ook in elkaar.

Misschien allemaal massaal overstappen naar de FNRS?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:11

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:12

LuvdaTossa schreef:
jumpertjes schreef:

Afgod

Ik zie het ook om me heen gebeuren. Extreem teugelgebruik met de binnenhand. Een kind die geholpen wordt om het hoofd naar beneden te trekken. De instructrice helpt wel even met trekken En het probleem is de meesten weten niet beter... Ook de instructeurs/trices. En dat is toch best triest. Laatst een verenigingsles van dezelfde instructrice gezien. Drie van de vier paarden had ernstig tactverlies door het vele teugelgebruik, maar dit werd niet opgemerkt!

Er rijdt nu een meisje van elf jaar op mijn pony.. Als ze hem niet rond krijgt ga ik er liever even naast lopen om hem er voorzichtig doorheen te zetten dan dat ik de slof eromheen hang. Anders stap ik er zelf wel even op.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:12

Ho Ho Ho, Puissance bestaat nog wel degelijk! Wat dacht je van Het Gouden Ei in Barneveld? Het Gouden Hert in Putten, Indoor Meppel?? allemaal recente wedstrijden die het nog steeds organiseren. Gouden Ei is in Oktober, en ja, Puissance staat dan nog steeds op het programma. Hoogten van 2.05/2.15 worden niet geschuwd..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:14

jumpertjes schreef:
Ho Ho Ho, Puissance bestaat nog wel degelijk! Wat dacht je van Het Gouden Ei in Barneveld? Het Gouden Hert in Putten, Indoor Meppel?? allemaal recente wedstrijden die het nog steeds organiseren. Gouden Ei is in Oktober, en ja, Puissance staat dan nog steeds op het programma. Hoogten van 2.05/2.15 worden niet geschuwd..

Dat is regionaal, ik had het over internationaal.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:16

daniella74: Daar heb je wel gelijk in, dat van je paard langs de wei en in piaffe.
Alleen gaat dit dan zonder bruut geweld.
De meeste dressuurpaarden die niet snel genoeg aanpakken, worden naar de tuigpaardmannen gebracht, en daar in de "welbekende touwtjes" gezet..

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:17

daniella74 schreef:
jumpertjes schreef:

Maakt niet uit, hoogte en paarden (dieren) blijven hetzelfde toch?? of het nou Inter of Nationaal is

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:20

jumpertjes schreef:
daniella74 schreef:

Maakt niet uit, hoogte en paarden (dieren) blijven hetzelfde toch?? of het nou Inter of Nationaal is

Mijn ervaring is dat als het internationaal verdwijnt het regionaal uiteindelijk ook wel verdwijnt. Blijkbaar vinden mensen het toch nog leuk om naar te kijken. Het is ook een bepaald deel van nederland volgens mij.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:24

Anky rijd dr paarden al jaren zo los,,nog nooit iemand over gehoord! en ineens is het een wereldramp..
Salinero word net zo losgereden!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:27

Iris__Bennie schreef:
Anky rijd dr paarden al jaren zo los,,nog nooit iemand over gehoord! en ineens is het een wereldramp..

Ik ben nooit een Anky-fan geweest en ben alleen maar blij dat dit soort "problemen" eindelijk openbaar aan de kaak gesteld worden.

En omdat het Salinero is, is het goed Verward

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:38

Iris__Bennie schreef:

Alle paarden worden zo losgereden. Toen ik me erin verdiepte vond ik het vreselijk! En een paar jaar geleden hoorde je er OOK al mensen over. Alleen die werden niet gehoord omdat iedereen zo idolaat achter Anky aan hobbelde.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 22:40

Geloof maar niet dat hier iets aan gedaan wordt. De Jong (KNHS) en Janssen hebben elkaar te
hard nodig voor Hong Kong.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:42

Als het publiek weg gaat blijven en de A-setjes lopen niet meer zo goed.........misschien dat er dan eens iets gaat veranderen?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:44

Niet te geloven dat mensen zelfs dit nog goedpraten en suggereren dat het hier om een momentopname gaat en dat het dus niet erg is.

Als ik met een zware moker het hoofd van mijn paard aan diggelen sla, dan is dat ook een momentopname, maar evengoed kan dat ook niet!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:48

mijn moeder, volstrekte paardenleek, over de foto's:

Citaat:
ja, ja , als je het plaatje iets kantelt is het net een zeepaardje....

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:05

Ja nee dit is echt DÉ oplossing.. zo rij ik altijd.. Verward