25.000€ op m'n meisje geboden, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: 25.000€ op m'n meisje geboden, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:34

ik zou hele hard moeten slikken, maar ik zou er een strikje omheen doen ...
voor het geld kun je een voor jou net zo leuk paardje terugkopen.
zo'n bod krijg je maar een keer

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:36

ik zou haar ook verkopen. Tis een hoop geld! En het is misschien ook wel een uitdaging om weer van voor af aan te beginnen.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:37

tja.. Ik weet het ook nog steeds niet.
Je kan idd voor dat geld een goed leerpaard terugkopen (een paard op leeftijd) waar je waarschijnlijk nog veel verder mee kan komen, maar dat is ook weer meer risico nemen of dat goed gaat.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:43

Ik heb er 2.De ene zou gaan met een grote strik er omheen,de andere zou ik nog wel een weekje over na moeten denken....
Ik denk echt dat het aan de band ligt die je hebt met je paard.
Weet je zeker dat dit het paard voor je is?Verkoop hem dan niet.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:48

Hmmm.... ik weet het ook nog niet zo zeker.
Ik heb er ook 2 (1 die dan ook van men zusje is) en die van men zusje die zou ik wel even 2 daagjes over moeten slapen maar denk dat ze dan wel weg gaat ( pony is 3 x hippiade kampioen M2 geworden en is een A/B tje, dus voor dat geld... Tong uitsteken ) en heb een paard waar ik momenteel Z2 mee rijd en daar zou ik denk ik toch wel 3 maandjes over moeten slapen, maar weg gaan doet hij niet (Er word ook door veel mensen gezecht dat ie nog veel en veel meer kan), maar net zoals jij zegt het is gewoon heel moeilijk.
En als jij denkt dat je toch echt een goed paard onder je hebt, en zelf de tijd enz. hebt om verder te komen, zou ik het niet doen.

Veel suc-6 met je verdere beslissing (is al genomen dacht ik Tong uitsteken)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:51

Pfoeh, ik zou er toch heel lang over na moeten denken.
25.000 is een heleboel geld! Maar goed, met je paard heb je toch ook wel een super band.. Misschien eerst kijken wat voor paard je voor dat geld zou kunnen kopen?
En is je paard wat je nu hebt ook echt het paard wat je altijd hebt willen hebben?

Erg moeilijk, succes ermee.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:53

Gelukkig worden voor mijn pony's dat soort bedragen niet geboden (heb er 1 een week later voor de helft meer kunnen verkopen, maar heb dat toen af geslagen omdat het leuk geld was maar geen wereld bedrag).

Voor dat geld gaat er bij mij zeker een stik om geen. Afgelopen maanden is mij weer een paar keer bewezen dat hij zo dood neer kan ploffen en dan heb je niets meer.

Besluit je hem te houden zou ik hem wel heel goed tegen ongeschiktheid en dood verzekeren.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:59

Ik denk dat je bij je zelf gewoon goed moet na gaan of je het zelf echt in je hebt om op 'hoger' niveau te rijden. Bedenk wel dat dit erg veel gaat kosten (investeren in goede trainingen en het concoursgeld etc.) Wanneer je echt zeker weet dat je zelf een hoog niveau kunt halen zou ik haar zeker houden. Hoe hoger je paard in de sport loopt hoe veel meer je er voor kunt vragen, oke ze wordt natuurlijk ouder maar ik denk wel dat je er later nog wat meer voor kunt krijgen. En wat ook belangrijk is, is dat je dan zelf een super gevoel hebt met je paard en ook nog eens hoog in de sport mee draait. Bloos

Wanneer je zeker weet dat jij de top niet aan kunt zou ik haar verkopen. Het is gewoon erg veel geld en voor dat geld kun je natuurlijk een heeeeel leuk ander paardje kopen die misschien nog wel beter bij je past. Het is en blijft een moeilijke keus, ik zou zelf niet te veel bij de risico's van koliek en breuken nadenken. Je moet gewoon goed na denken wat je zelf nog met haar kunt en wilt bereiken.
Albert Zoer houd Okidoki immers ook na een bod van 4 miljoen...

Succes met de moeilijke beslissing...

lyndsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:00

moeilijk idd, maar het feit dat je er zo over twijfelt zegt al genoeg imo. als ze dat voor mijn paard zouden bieden(al is het een miljoen echtwaar) twijfel ik daar nog geen seconde aan, die gaat gewoon NIET weg.

en 25.000 is een smak geld, maar is heel snel uitgegeven als je het hebt en investeren in de toekomst/sport is ook erg prijzig(goed paard,traingen etc.) ben je dat geld al lang en breed kwijt denk ik.
ik persoonlijk zou het niet doen(prachtig dier!), maar ik weet niet hoe de band met je paard is.

succes ermee,

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:02

Tja... Verkopen met een kleurig strikje erom... Een paard is waard wat de gek er voor geeft... en schoon aan de haak allemaal hetzelfde waard...

Het heeft niets te maken met houden van etc.. Iemand die zoveel geld biedt voor een paard heeft ook voor het paard een goed tehuis.
Anders is het als je top sport wilt gaan bedrijven en zeker weet dat dit paard (met veel investering in les etc) je daar gaat brengen... Dan zou ik zeggen HOUDEN

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:04

Ik zou hem verkopen. Tis even hard. Maar hierna heb je misschien weer een nieuw paard en dan ben je het alweer vergeten. Ja

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:05

Mijn mening is altijd dat de band met het paard is niet in geld uit te drukken.

Dus ik zou het paard niet verkopen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:13

Dees schreef:
_rosita_ nav reactie Dees schreef:
....nogmaals... etc

@Rosita, waarom reageer jij op mijn reactie?
Ik richtte me op de TS.

Hoeveel jij om je paard denkt te geven, is nu wel duidelijk.
Maar het is immers niet de enige insteek om deze kwestie te benaderen.

Daarnaast (en aan dit idee zal je helemaal wel moeten wennen): een ander kan ook net zo goed voor een paard zorgen als jijzelf. Misschien wel beter. Waarom dat uitsluiten?

Alle overwegingen zijn puur voor de TS om te maken.
Je kan alleen bedenken wat je zelf zou doen in een vergelijkbare situatie...
Dat jij koste-wat-kost zou willen houden, is jouw keus. Niet het grote gelijk, slechts jouw keus.

Ik wens de TS nogmaals veel succes in het maken van de voor haar juiste beslissing.

waarom herhaal jij ongeveer mijn woorden?
net als dat jouw insteek niet de enige is, is de mijne dat uiteraard ook niet en dat gaf ik al vele malen eerder aan...

een ander kan idd misschien beter voor mijn paard zorgen, maar daar ben ik heel arrogant in. ik weet dat ik er goed voor zorg en haar vooral geef wat zij nodig heeft en waar zij gelukkig van wordt, bij een ander heeft ze misschien wel een 'lekker warm stalletje en lekker warme deken', maar ik weet heel zeker dat mijn paard ( jawel... MIJN paard) daar niet gelukkig van zou worden.

net zoals jij mag aangeven waarom jij jouw paard de deur uit zou schoppen voor geld, mag ik aangeven dat dat niet mijn keuze zou zijn

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:47

Lastig verhaal, ik weet niet wat ik zou doen. 25.000 euro is wel heel veel geld. Maar aan de andere kant, misschien krijg je nooit meer zon fijn paard waar het goed mee klikt. Ik zou er nog goed over na denken. Als ie verkocht word, krijgt ie dan een goed tehuis? Blijft ie in de buurt zo dat je hem af en toe nog eens kunt op zoeken? In dat geval zou ik mijn paard denk ik wel willen verkopen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 17:15

Bedankt voor de vele reacties!!! Heb ze allemaal vluchtig doorgelezen.

Leuk om te zien dat er zoveel verschillende meningen zijn!! Haha!

Voor mij hoeft er niemand meer te posten, weet nu hoe de meesten er over denken!

Bedankt!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:17

Wat is je beslissing nou geworden eigenlijk?

Of heb ik daar overheen gelezen Bloos

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:20

Veel zeggen er hier: en wat als ze morgen nu haar been breekt...
Tja,je hebt spijt dat je haar niet hebt verkocht.
Maar wat als je morgen nu een nieuw paard koopt voor dat geld en het breekt zijn been?
Dan heb je spijt dat je je ander paard hebt verkocht en dat je je paard waar je nog zoveel mee wou bereiken hebt verkocht...

25.000 euro is natuurlijk veel geld,maar als ze op mijn Waditje zoveel geld zouden bieden dan zou die nog niet weggaan.Ok op mijn pony zullen ze nooit zoveel geld bieden,maar dan nog het is mijn maatje,mijn alles en ik kan er gewoon niet zonder...
Mijn andere pony daarintegen zou voor zo'n bod met een strikje de deur uitvliegen.

Tja,volg je hart zoals een deel zegt...

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:21

TouchAndGo schreef:
Ik zou hem verkopen. Tis even hard. Maar hierna heb je misschien weer een nieuw paard en dan ben je het alweer vergeten. Ja

dit vind ik een foute opmerking!!
als je een beetje om je dier geeft, vergeet je hem niet zomaar.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 17:26

__elise__ schreef:
Wat is je beslissing nou geworden eigenlijk?

Of heb ik daar overheen gelezen Bloos

Zie het allereerste bericht! Tong uitsteken

Bedankt voor reactie's, maar weet nu genoeg!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:35

geld is maar geld, en als dit het paard is wat bij JOU past, zou ik haar nooit weg doen. alleen als je zelf twijfelt over het feit dat ze bij jou past. je zegt zelf dat je niet snel weer zo'n paard kan kopen, dan zou ik het al helemaal niet doen. dat is handig voor een handelstal, maar voor jou niet denk ik. en als ze straks Z is, is ze nog wel veel meer waard Knipoog kun je het altijd nog overwegen

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:37

Elinee schreef:
zou jij je kind verkopen als ze er 25.000 euro op zouden bieden?
dat geld is er zo weer doorheen hoor.

Dat vind ik geen goede vergelijking, een paard is wel degelijk iets anders dan een kind!
Al snap ik best dat mensen zich erg aan een paard kunnen hechten, een kind is het zeker niet.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:40

Elinee schreef:
TouchAndGo schreef:

dit vind ik een foute opmerking!!
als je een beetje om je dier geeft, vergeet je hem niet zomaar.

Klopt, maar als je krap zit met geld. En je bent zo uit je schulden etc. Dan zou ik het wel doen. Maar goed, dat is wat IK zou doen. Omdat ik zelf in zo'n situatie zou zitten dan.
Maar als ik het geld niet nodig had, en ik wist zeker dat dit mijn paard was.. dan zou ik het ook zeker niet doen!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:44

Idd, toch zal ik slikken en mits het wel een beetje een leuk tehuisje is wegdoen, altijd de vraag is zal je eroverheen komen? ik ben ook zo vestndig is om hem weg te doen maar je volgt toch je hart he..

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:50

silvana schreef:
Eerlijk gezegd voor dat geld zou ik ze niet weg doen.25.000 lijkt veel maar als je de centjes in handen heb zal je zelf merken dat je er zo vanaf bent.Als ik ze niet dringend nodig had zal ik lekker het paard houden.
Even in je profiel gespiekt,en ik zag dat je ze elite wil laten keuren.Dat zou ik lekker proberen en er evt.een leuk veulen uit fokken.

Geloof me het is zeer moeilijk een goed paard te kopen en gezien je opleiding zou je gek zijn dit juweeltje uit handen te geven.

Ik heb trouwens een drie jarige kleindochter van Ferro en het is twee druppels water de jouwe.Voel alle hoop weer groeien Haha! Mischiens word het ook nog wat. Knipoog

Ben ik het helemaal mee eens Haha!

Moet zeggen vind het echt een prachtige paard en super combinatie vind. Je kan zeker veel verder komen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:54

ik denk dat je de keuze zelf moet maken.. Hier hulp vragen wekt denk ik alleen maar nog meer twijfel op. de een zegt dit de ander zegt dat.

25000 euro is heel veel geld, maar zo'n paard vind je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven.

Denk er heel goed over na, zet alle voor en nadelen op een rijtje en neem dan een beslissing.