pony kopen/mag niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelOdYs_Star

Re: pony kopen/mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:50

Dat klinkt toch heel fijn en gelukkig. Lachen Ik denk dat je gewoon lekker bezig moet zijn en je Shet heel rustig moet laten wennen aan het halster en vertrouwen winnen. Het komt echt wel goed hoor. Even doorzetten en veel tijd doorbrengen en dan komt het goed!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 19:55

jaa hoop het ook..
maar het is gewoon zoo.. is zo'n superpony

ben nu vooral lekker bezig met mijn fjord..
de shetlander is eigenlijk van mijn zusje namelijk!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:56

Nou dat klinkt toch alsof het opgelost is? Ik persoonlijk zie nu geen probleem meer, je komt een stuk positiever op mij over. Lachen Ga lekker die pony's van je verwennen. En die Shet, dat komt wel goed. Heb je trouwens al een advertentie geplaatst voor eventuele instructeur aan huis? Of iets gevonden op Marktplaats?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 19:59

ik heb thuis geen bak maar rijd in een stuk weiland wat is afgezet. ja ik heb iemand maar weet niet de prijs enz..
en of mijn ouders dat willen omdat ik voor les niet heel veel tijd heb met mijn eigen fjord.
want les bij huis is natuurlyk wel duur en ik heb ook les op manege... en met slecht weer enz..
en kijk ik hoor nu net dat een uur les 30 euro kost wel heeel erg duur:(

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:01

Ja, ik begrijp dat het prijzig is. Maar ik neem aan dat je dus geen les hebt op de manege met je Fjord, i.v.m de trailer e.d?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:03

jaa met de trailer... en mijn ouders geen tijd daarvoor hebben..
en vanwege de shet..
maarjaa... thuis is dus ook geen oplossing..
ik rijd tthuis ook we eens alsof ik les heb op die manier.
maar ik weet niet oplossing voor echt les..
maar is wel zoo.. op gewone les leer ik ok weer wat.. en nu komm ik in nog een gevordene les.. en dat kan ik weer toepassen op mijn fjord:D

Evanne_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:08

angelax schreef:
alsof we dat niet doen..
dan krijg je dat idee maar, dat is ht niet.. hij is 4 dus dan jaa.. moet hij veeel leren hea.. en dan moet ik ook plezier met rijden kunnen hebben maar.. als dat niet kan vanwege de shet!!

Waarom zou je geen plezier kunnen hebben van de Fjord vanwege de Shet?
Als je een pony koopt weet je toch hoe hij is? Dan had je de Shet maar niet moeten kopen Knipoog
Of niet zo'n jonge Fjord die nog veel moet leren, maar een die al alles kent en waar de Shet misschien iets van had kunnen leren..
Volgens mij ben jij een heel ondankbaar en verwend kind, als ik dat zo hoor Knipoog
En indd het geld dat je in die andere pony wilt steken om te kopen kan je beter gebruiken voor lessen Knipoog

En je hebt daar ook geduld voor nodig en het vertrouwen van de pony's en als je dat niet hebt en niet kan krijgen, kan je ze net zo goed verkopen.. Of een ouder, meer ervaren vragen om te helpen..

Bloos

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:09

nou daar ga ik dus niet op reageren..
ik wou even zeggen ik wou een pony en die is dus verkocht.. zonder dat ze het tegen mij zegt:(
maar okeee..Haha!

Evanne_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:11

angelax schreef:
jaa met de trailer... en mijn ouders geen tijd daarvoor hebben..
en vanwege de shet..
maarjaa... thuis is dus ook geen oplossing..
ik rijd tthuis ook we eens alsof ik les heb op die manier.
maar ik weet niet oplossing voor echt les..
maar is wel zoo.. op gewone les leer ik ok weer wat.. en nu komm ik in nog een gevordene les.. en dat kan ik weer toepassen op mijn fjord:D

Ik weet niet of dat zoveel zin heeft, dingen die je op andere pony's leert op je eigen Fjord toepassen zonder instructrice ofzo erbij.. Jouw Fjord kan heel anders reageren dan die andere pony's die je rijd in de les..
Misschien moet je je Fjord maar stallen op 'n manege of pension stal.. Of vragen of iemand je les wilt komen geven of wilt komen helpen met de Fjord, iemand met meer ervaring en die meer weet..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:13

ik vind het goed van je ouders dat je dit niet mag.
zoals ik het begrijp heb je niet zo heel veel tijd voor je paarden.
van wat ik uit de tekst dan kan halen omdat je ook al niet zoveel op je andere rijdt.

en dan nog eens je hebt nu een shetje staan die bang is..
ga daar lekker mee aan de slag?
daar gaat veel tijd in zitten

Evanne_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:14

angelax schreef:
nou daar ga ik dus niet op reageren..
ik wou even zeggen ik wou een pony en die is dus verkocht.. zonder dat ze het tegen mij zegt:(
maar okeee..Haha!

Waarom zou je daar niet op reageren? Geen goed antwoord?
En heb je de pony die je later kocht niet eerst op proef gehad om te kijken of wel alles goed gaat??

Tja, als je zo'n topic plaatst weet je toch al gewoon zeker wat voorn reacties je krijgt?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:14

kjik alweer zo'n rare reactie..
melodys star begrijpt mij volgens mij:D
maarjaa.. kijk alweer de verkeerde kant op

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:16

nee want dit had ik niet verw8..
het gaat togh goed!!!!
hoevaak moet ik dat zeggen..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:19

Kan je niet met je ouders overleggen dat je thuis wat meer klusjes doet en dat je daar wat voor krijgt. Kan je daarvan les nemen. Het hoeft ook niet elke week. Eens in de twee weken, of maand helpt ook al.

Ik had vandaag les, en nu heb ik hartstikke veel stof om mee bezig te gaan. Terwijl ik dacht dat het wel aardig goed ging.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:21

neee..
ik vind dat ook wat te duur.
red me zo wel gaat hartstikke goed.
ik weet wat ik moet doen..
hoe ik hem moet leren wijken enz.
wat hij nu al kan.. heeft hier al vet veel geleerd zonder les

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:24

Mijn advies is om er toch een keertje iemand bij te halen. Of makkelijker... Maak foto's en zet ze tbij HAW op bokt. Kan nooit kwaad en misschien zijn er in de loop van de tijd wel wat foutjes in geslopen die je dan zo weer makkelijk kan corrigeren.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:27

angelax schreef:
nee want dit had ik niet verw8..
het gaat togh goed!!!!
hoevaak moet ik dat zeggen..

We proberen je te helpen!
Begrijp dat dan toch eens een keer! (zucht!) Bloos

wat een hopeloos meisje... sorry hoor!

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:37

Evanne_Polly schreef:
angelax schreef:
alsof we dat niet doen..
dan krijg je dat idee maar, dat is ht niet.. hij is 4 dus dan jaa.. moet hij veeel leren hea.. en dan moet ik ook plezier met rijden kunnen hebben maar.. als dat niet kan vanwege de shet!!

Waarom zou je geen plezier kunnen hebben van de Fjord vanwege de Shet?
Als je een pony koopt weet je toch hoe hij is? Dan had je de Shet maar niet moeten kopen Knipoog
Of niet zo'n jonge Fjord die nog veel moet leren, maar een die al alles kent en waar de Shet misschien iets van had kunnen leren..
Volgens mij ben jij een heel ondankbaar en verwend kind, als ik dat zo hoor Knipoog
En indd het geld dat je in die andere pony wilt steken om te kopen kan je beter gebruiken voor lessen Knipoog

Ben ik het helemaal mee eens, Probeer in te zien wat voor geluk je hebt met 2 eigen pony's!!
En wat de shet betreft , als die "op hol slaat " als jy weg gaat met de fjord zal die daar toch aan moeten wennen.En wat de anderen ook zeiden probeer veel geduld te hebben met de shetlander, ze zijn slim dus die heeft zo door dat je hem geen kwaad doet.Veel succes drmee!

En je hebt daar ook geduld voor nodig en het vertrouwen van de pony's en als je dat niet hebt en niet kan krijgen, kan je ze net zo goed verkopen.. Of een ouder, meer ervaren vragen om te helpen..

Bloos

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:42

Sorry voor t berigtje net mijn fout, ik wilde zeggen ben het helemaal eens met Evanne_polly.
verder zoals de meeste al zeiden , probeer geduld te hebben met de shetlander, die beestjes zijn slim en hij/zij zal wel heel snel door hebben dat jy m geen kwaad doet.
succes ermee!

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:46

Meid, komop nou! Er zijn hier alleen maar mensen die je willen helpen. Je moet proberen de berichten wat aardiger en beter op te vatten. Waarschijnlijk ben jij niet verwend, maar zijn wij ook niet gemeen of stom. Ik bedoel, jij vraagt hier om hulp... Niet wij. Dus doe er dan iets mee ipv maar zitten ontkennen, iig ga ik je niet meer helpen. Je hebt het gewoon verpest voor jezelf en je pony's.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:47

joooo
mijn pony's hebben het hier vet goed..
en als je nu zo begint te praten omg..Boos!

Evanne_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:49

x_Can schreef:
Meid, komop nou! Er zijn hier alleen maar mensen die je willen helpen. Je moet proberen de berichten wat aardiger en beter op te vatten. Waarschijnlijk ben jij niet verwend, maar zijn wij ook niet gemeen of stom. Ik bedoel, jij vraagt hier om hulp... Niet wij. Dus doe er dan iets mee ipv maar zitten ontkennen, iig ga ik je niet meer helpen. Je hebt het gewoon verpest voor jezelf en je pony's.

Ik kan er wel wat in vinden dat je het hebt verpest Knipoog
Ik ga je ook niet meer helpen.. je ontkent toch alleen maar..
En hoe kan dat dat je pony nu opeens kan wijken en het heel goed gaat? je hebt het topci gisteren geplaatst!
Er klopt hier NIKS van Knipoog
Laatst bijgewerkt door Evanne_Polly op 28-08-07 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:50

ik irriteer mij af en toe aan jou taalgebruik. je schrijft onbegrijpelijk en af en toe met msntaal. zou je misschien normaal nederlands kunne schrijven? bokt wil jou alleen maar helpen dus doe ook alsjeblieft een beetje normaal.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:51

dit komt erg verwend over, wees blij met de 2 ponies die je hebt.

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:52

angelax schreef:
joooo
mijn pony's hebben het hier vet goed..
en als je nu zo begint te praten omg..Boos!

Zeg ik dat jou pony's het niet goed hebben Vork Ik vind alleen dat het voor mij nutteloos is om je te helpen, omdat je met onze hulp toch niks doet... Clown