Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:15

Ik val gelukkig niet vaak, maar de ergste was toen ik 12 was. Toen ben ik met een manegepony in galop over de kop gevlogen. Ik weet niet, hij struikelde of gleed uit. Uiteindelijk lagen we op de grond en hij lag met zijn achterhand op mijn hoofd. Ik had toen een hersenschudding en een gescheurd jukbeen.
Mijn hoofd was helemaal opgezet.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:18

Een paar jaar geleden. We reden op het viaduct op weg naar het bos, de voorste pony schrok en draaide om. Die van mij ging erachteraan, ik wilde hem terugnemen en toen gleed ze uit op het asfalt en mijn been lag eronder. Ik heb er nog steeds af en toe last van, paard had gelukkig alleen maar schrammetjes.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:26

Dat ik niks gebroken heb alle keren dat ik gelanceerd ben is een wonder.

Een les met Splash toen meneer besloot om even een sprintje naar het hek te nemen, uiteindelijk had ik hem wel door en hing ik half in de hoop dat ie zou stoppen bij het hek zoals ie normaal deed. Maar dit keer zaten daar enge dingen en draaide hij 180 graden om en gaf nog een halfe bok na, gevolg dat ik eerst op het hek knal, en daarna op de grond. Behalve veel pijn had ik verder wonder boven wonder niks, heb daarna verder gereden.

Ongelukje met bijrijdpaard Swen, dit boomproof paard schrok opeens ergens van (waarvan nog steeds geen idee), mevrouw trok een sprintje, waar ik totaal niet op voorbereid was, en ik viel er heel knullig af, maar wel van 1.76 hoog. 3 dagen amper kunnen lopen Vork

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:28

Ik ben van ons logeerpaard (lompe Haflinger Haha! ) gevallen. BOEM! Zo op mijn heup. Kep nog 2 weken (hele meivakantie Boos! ) gestrompeld...

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:36

Paar jaar geleden.

Mijn oom en tante hadden een ruin van 5 jaar voor me gekocht , egt een gigantisch mooi beestje..
Eerst een paar maand thuis uitproberen. En ging super, soms schrok hij een beetje, maar voor de rest.
Toen gingen we eens even kijken in een binnenbak van de manege of dat goed ging, anders kon ik daar op les bij andere pony's. Alles ging egt heel goed. Totdat we gingen galloperen.
d'r zaten katten in een huifkar. en dat plastick van die huifkar begon te kraken.
Mijn pony Sloeg op hol, en ik raakte mijn beugels kwijt. Ik kon nie tmeer blijven zitten, en toen viel ik voorover (ja hoe het gelukt is ik heb geen idee). En toen gallopeerde die pony ook n og eens over mij heen! Gekneuste borstkast en een dikke glip in mijn kin eraan over gehouden! Toen was ik egt compleet het vertrouwen kwijt in alle pony's. Dus die pony weg.. Nu heb ik wel een andere pony en ik heb wel weer erg veel vertrouwen in het rijden.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:37

In Oostenrijk. We werden achtervolgd door motorcrossers die het leuk vonden om ons weg te zien galloperen. Rolleyes

Pony struikeld en ik word tegen een boom aan gesmeten. Sleutelbeen gebroken en paard een paar uur kwijt. No Cheer

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:41

Uhm, in december 2001. Ik was aan het rijden in de bak met Stan (bak zonder omheining). Een stalgenootje gaf haar pony een flinke oplawaai met de zweep, Stan schrok en begon te rennen. Hij rende het asfalt op, gleed door (lag ijs) en hij lanceerde mij, waardoor ik met m'n rug op een muur belandde. Ben knock out gegaan en m'n onderrug was zwaar gekneusd, mocht een tijd niet meer rijden en wílde ook niet meer rijden.

Na die tijd heeft het jaren geduurd voor ik zonder angst op Stan (of welk paard dan ook) durfde en heb nog dagelijks last van m'n rug (had toen fysiotherapie gemoeten, probleem bleek achteraf onderschat).

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:45

Ik ben ooit van mijn vorige paard gelanceerd en viel ik op mijn hoofd (godzijdank had ik een cap op) en ben even in de war geweest
Toen wilde ik weer op mijn paard stappen hebben mijn mede bakgebruikes mij aangeradene mn paard maar op stal te zetten omdat ik beetje raar praatte, en vanaf toen ben ik zo'n 10 min. kwijt geweest
Nadat ik zelf mijn paard al had afgezadeld, op stal gezet had en mijn laarzen al had aangetrokken, vroeg ik waar mijn paard was.... Clown

toen hebben ze me maar even thuis gebracht..... Knipoog

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:50

Samen met mijn lieve merrie die struikelde tijdens de galop, het naar voren duiken en de plof naast je horen, en dan je paard helemaal onder het zand (tot in haar oren) naar je zien staan kijken. Ik vond het vooral zo zielig voor mijn paard, die was zelf zo geschrokken .... Ach gut . Ik had wel behoorlijk mijn rug bezeerd (bleek later), maar dacht toen eigenlijk alleen aan mijn paard.
Ben er direct weer opgestapt, ook omdat er allemaal kleine meisjes in de bak reden die het hadden zien gebeuren en erg geschrokken waren. Dus ik gelijk er weer stoer op, kon er alleen daarna niet meer af door mijn zere rug en moest vanaf het paard de manege eigenaar bellen met mijn mobiel of ie me wilde komen helpen Bloos !

Ik heb er eerlijk gezegd wel een beetje een galop trauma aan overgehouden, want dat doe ik op geen enkel ander paard nu erg graag meer, zeker niet als het hard gaat!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 11:53

simodi schreef:
Samen met mijn lieve merrie die struikelde tijdens de galop, het naar voren duiken en de plof naast je horen, en dan je paard helemaal onder het zand (tot in haar oren) naar je zien staan kijken. Ik vond het vooral zo zielig voor mijn paard, die was zelf zo geschrokken .... Ach gut . Ik had wel behoorlijk mijn rug bezeerd (bleek later), maar dacht toen eigenlijk alleen aan mijn paard.
Ben er direct weer opgestapt, ook omdat er allemaal kleine meisjes in de bak reden die het hadden zien gebeuren en erg geschrokken waren. Dus ik gelijk er weer stoer op, kon er alleen daarna niet meer af door mijn zere rug en moest vanaf het paard de manege eigenaar bellen met mijn mobiel of ie me wilde komen helpen Bloos !

Ik heb er eerlijk gezegd wel een beetje een galop trauma aan overgehouden, want dat doe ik op geen enkel ander paard nu erg graag meer, zeker niet als het hard gaat!

Boos!

Insigne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:53

Ik ben in m'n hele leven 2 keer van m'n paard gevallen en dat is 2 keer goed mis gegaan!
De eerste keer was 7 jaar geleden. Ik reed net een half jaartje serieus paard en ik bakte er nog niet veel van, m'n instructricr vond anders van wel en zette me op een c-pony die net 6 weken onder het zadel lag. Naar de hulpen luisterde hij nog niet zo goed, zolang ik maar duidelijk sprak dan zou alles wel goed gaan. Ik heb er 5 minuten opgezeten. Na een paar minuten begon hij te rennen en stopte niet meer, wat ik ook probeerde. Tot hij t rennen ineens zat was en toch maar uit het niets stopte. Toen vloog ik er met een prachtige salto af, bovenarm gebroken. Heb uiteindelijk 4 weken in het ziekenhuis gelegen, met m'n arm in tractie omdat ze het niet konden zetten. En daarna nog 5 weken gips.
De tweede keer was 3 jaar geleden. Ik was buiten met m'n paardje, zonder zadel en wel een cap op, maar alleen vast met een elastiekje. Ik was bijna thuis, kon de wei al zien en toen schrok hij. Hij vloog alle kanten op en ik heb t nog redelijk lang volgehouden. Viel er uiteindelijk toch af. Met de ambulance naar t ziekenhuis, 1 nachtje gebleven. Een zware hersenschudding, m'n rug, nek, rechtse schouder en arm gekneusd en een scheurtje in m'n schouderblad. Zou allemaal goed komen. Na 4 fysio's, een osteophaat en heel wat ziekenhuizen en artsen later, ben ik vorig jaar geopereerd aan m'n schouder, omdat m'n kapsel helemaal uitgerokken was. Nu 3 jaar na t ongeluk, word ik over 5 weken weer aan m'n schouder geopeerd. Wat ze precies gaan doen, weten ze nog niet. Maar ik heb constant ontstekingen en daar gaan ze de oorzaak van zoeken!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:57

Ik heb een paar keer dat ik ongelukkig ben gevallen..

- Vroeger op de manege waar ik reed, moest ik op een dag op een manegepaard rijden dat al even niet was uit geweest. Toen met de galop moest ik achter een ander paardje galopperen zodat mijn paardje niet te snel ging(had nog niet veel ervaring Bloos )
Dat meisje dat voor mij reed, kreeg het plots in haar hoofd om op de binnenhoefslag te gaan galopperen, dat paardje waar ik op reed, ging er als een speer vandoor en stopte heel plots, vloog ik links van haar af, hield haar nek vast, vloog onder de nek door en vloog ik rechts tegen de muur. Heb er toen een hersenschudding aan overgehouden.

- ik was met mijn verzorgpaardje aan het inrijden in de manege. Er was nog een paardje aan het springen, en op een moment neemt dat ander paardje zijn sprong en kwam nogal hard op ons af gegaloppeerd. Mijn paardje sprong toen enorm snel opzij en ik had toen wat hier nog iemand al verteld heeft, dat je zo een moment hebt gelijk bij de looney tunes, zo: 'ohooww', dat je onder je kijkt en je paard weg is Haha! Toen ben ik languit op mijn rug terrecht gekomen
Gevolg=> Staartbeen over... Daar heb ik nu nog plezier van, dat ongelukje is nu al 3 jaar geleden!

- ik was gaan rijden op een piste, na het rijden onderweg naar huis door het bos. Mn vriendin was te voet mee gekomen. Toen was daar zo een heel leuk weggetje(beetje bergaf, niet fel) om te galopperen. Mijn vriendin was al tot op het einde van dat weggetje gewandeld, toen kon ik beginnen galopperen. Helaas nam mn paardje het bit in haar mond en vertrok volle rengalop. Mn vriendin wist niet wat ze moest doen, dus ging met haar armen gestrekt in het midden van het weggetje staan.
Mn paardje rengaloppeerde tot bij mn vriendin en sprong toen het bos in en toen stond ze stil.(je moet je niet voorstellen hoe hard ze dus remde...van rengalop naar stilstand...)
Toen vloog ik zo heel mooi over haar hoofd knal tegen een boom met mijn hoofd. Maargoed had ik mijn tok op... Ik had lichamelijk niets, maar geestelijk had ik toch de schrik van mijn leven!

- ik heb vorig jaar september klierkoorts gekregen, mocht dus even niet paardrijden. Eind november zei de dokter dat ik stilletjes mocht proberen om paard te rijden, maar ik niet te veel mocht doen. 2 december ging ik rijden op mijn hafje, een vriendin van me was mee gegaan. Ik was lekker aan het rijden, tot hij plots begon rodeo te rijden, ik strafte hem, toen was het goed voor hem. Ik liet hem door galopperen, maar eens op de korte zijde, pakte hij zich bijeen, reed rodeo zoals hij dat nog nooit had gedaan(staat op video) over de diagonaal. Hij heeft er welgeteld 3 seconden over gedaan om aan de overkant van de piste te komen! Op het einde van de diagonaal stopte hij heel bruusk en sprong de andere kant op. Ik vloog erlangs en ben zo het ziekenhuis in beland. Heb een week in het ziekenhuis gelegen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:00

mijn ergste en pijnlijkste Clown
toen ik met m'n oude pony op springwedstrijd keihard onderuit ging.
ik knalde tegen de bakrand en de pony deed zowat de koprol
dat was denk ik toch wel de ergste

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:15

Toen ik een jaar of 10/11 was, ik was aan het rijden met mijn nichtje in de bak ik op Donja ( mijn haffie nog steeds ) en mijn nichtje op haar Fjord. Op een gegeven moment hebben we geruilt en ging ik dus op Donna. Er was zeil aan het klapperen aan de zeikant van de bak, en daar schrok ze van, ze schoot in een loeiharde galop, en precies in de bocht gleed ze uit. Zei viel naar links en ik vloog op de een of andere manier over haar heen, met m'n rug boven op de letter A.

Dat deed zeer, Donja kwam gelijk naar me toe om me te troosten, en ik kreeg geen adem meer, ben een kwartier blijven liggen, en toen kon ik met een hoop hulp net weer lopen.

Ik heb er uiteindelijk niks ernstigs aan overgehouden, behalve maanden lang pijn in m'n rug/stuitje en een mini galopsangstje.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:19

Ik ben wel vaak gevallen maar er wel altijd goed vanaf gekomen.

# met mijn eerste pony samen onderuit gegaan op het asfalt door een trekker, beide alleen schaafwondjes.

# met mijn 2e pony ontzettend vaak gelanceerd, staat nu in engeland omdat de 2e eigenaren er ook niets mee konden. Alleen altijd blauwe plekken en spierpijn.

# met de pony voor de stal waarvoor ik rijd met inspringen van de ABOP er afgevlogen en op mijn buik terecht gekomen, alleen mega last van mijn nek en rug.... Had al een zwakke rug Bloos Maar nog wel mee gesprongen en de volgende pony natuurlijk ook, wel met tranen in mijn ogen maargoed Clown

En dan niet te vergeten alle vallen op de manege maar nog nooit wat gebroken of zwaar gekneusd, terwijl ik de laatste 3 jaar alleen maar jong spul in rijd.... Heb gewoon een engeltje bij me Schijnheilig

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:05

ik heb nooit echt een erge val gehad eigenlijk,, ik weet nog wel mn eerste echte val,, ik reed net een paar maandjes en galopeerde nog niet, ik mocht op een paardje rijden in een landje het beeste ging nooit aan de kletter met iemand en met mij deed ze het dus wel! ik ben redelijk lang blijven zitten en heb me toen half laten vallen voordat ik later viel want dan was ik op de weg gevallen!

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:16

Ik ben laatst van de verzorgpony van mn zussie afgevallen.. Tong uitsteken haha, zeer kleine pony waar ik te groot voor ben, maar hij had een grote mond dus er maar even op.. Duivel Heel braaf.. mn zussie waarschuwde mij voor de bocht die kwam Sigaar , ik wist niet dat hij daarheen zou gaan en verstond dat ze zei dat ik daar heen moest..Ik zei nee en op dat moment neemt de pony de bocht.. En toen lag ik ernaast.. Bloos Haha! Ik deed me wel even zeer, maar keb er na de tijd smakelijk om gelachen.. Het beestje stond heel vrolijk naast me te eten.. Vork

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:29

Ben er eigenlijk nog niet zo vaak afgevallen gelukkig.... (even afkloppen! Knipoog )

Mijn ergste val was eigenlijk toen ik aan het oefenen was voor ringrijden (= zonder zadel).
Cindy vind dat thuis wel erg leuk en gaat dan nogal hard. Ik ging dus als een raket door het baantje heen, met lans in mijn hand.
Omdat Cindy zo hard ging, kon ze haar benen niet bijhouden en struikelde ze voor. We gingen dus samen over de kop. Gelukkig kwam ik niet onder haar, maar naast haar op de grond. Cindy en ik stonden allebei weer op, niet aan de hand geluukig, behalve dat ik wel erg geschrokken was. Ik verwachte eigenlijk dat cindy zelf ook wel geschrokken zou zijn, maar dat bleek niet zo te zijn. Ben er meteen weer op gegaan, even in stap en daarna weer in galop! En wat denk je.... weer als een raket. Cindy was duidelijk niet geschrokken!!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:16

Volgens mij moet die van mij nog komen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:15

Ik was samen met een pony gevallen na een hindernisje....
Pony had te lange hoeven en struikelde daardoor.Gelukkig allebei niets aan over gehouden, behalve spring-angst van mij die nu al een beetje weg is Lachen .....
Verder moet ik altijd lachen als ik van een paard val Clown Als het geen pijn doet althans Lachen

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:22

Ik merk aan al die verhalen dat de meeste vallen bij het springen Clown (ik meestal ook hoor)
Maar mijn ergste val is(noujah echt erg was het niet) tot nu toe de val toen ik op me 11e een fries aan het inrijden was (dat GING natuurlijk heel niet) en het was nog een paard dat een moeilijk karakter had ook. Hij begon te bokken een paar rondjes op een gegevenmoment kon ik echt niet meer blijven zitten en vloog ik zo op de grond!! Het was niet bepaald een lekkere ondergrond waar ik op viel allemaal van die houtblokjes(weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) dus had ik overal van die striemen van die blokjes!!!AUWW! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:08

Vorig jaar van m'n eigen paard; scheur heiligbeen en een vinger
die gebroken door het gewricht èn uit de kom was.
Het allerergste ? Ik ben maandenlang doodsbang geweest met
paardrijden, maar heb die angst gelukkig overwonnen.

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:14

Ben twee keer met mijn paard onderuit gegaan.
De eerste keer lag hij op mijn enkel, die kon daar niet zo goed tegen. Ik toch er weer op, maar mijn stijgbeugel kon niet meer aan, dat deed teveel pijn. na 30 minuten gevraagd aan mijn instructeur of ik er alsjeblieft af mocht.... enkel bleek op 7 plaatsen gebroken... oeps.
Tweede keer viel ik aan de kant van zijn benen, hij raakte me met opstaan in mijn nek en rug. Stevige hersenschudding en twee blauwe ogen, die later paars, rood, groen en geel werden haha! In het ziekenhuis bleek dat ik ook een scheurtje in mijn nekwervel had.
Wel blij dat ik mijn cap op had hoor! En dat nekwerveltje, koste me 8 weken revalideren, maar was verder niet ernstig, klinkt alleen heel heftig Lachen

maar 1 en 1 is 2... en na de revalidatie helemaal happy dat ik weer mocht rijden... maar ik zat erop en wilde eraf! Had nog helemaal niet bedacht dat ik bang zou kunnen zijn, maar ik was het wel. Heeft toch een jaar of zo geduurdt eer dat ik weer echt aan het rijden was met vertrouwen.
Laatst bijgewerkt door JML op 04-08-07 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

anjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:15

hij schrok, draaide zich vliegensvlug om en ik ging rechtdoor... ik lande op mijn arm waardoor mijn pols tot mijn schouder kwam. helemaal dubbel dus: elleboog was uit de kom en weer terug geschoten waardoor het gewricht praktisch verbrijzeld was. in het ziekenhuis hadden ze dat dus niet door waardoor ik gewoon in het gips kwam en het gewricht fijn vast groeide waar het scheef zat. wat later na veel fysio resulteerde in een operatie en nog meer gips. dat luchte op zeg!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:19

Hmm.. mijn ergste midden in een modderpoel? Nagelbijten / Gniffelen nouja, die was érg grappig (laterna dan op dat moment vond ik 't alles behalve leuk! Clown ) Ik ben gelukkig(!) nooit zo ernstig terecht gekomen dat ik of m'n paard/pony iets er aan overhield. Ik had (heb) nogal een bokkige pony (om 't zo maar even te noemen, hij vind het geloof ik gewoon 'leuk' om af en toe ahum.. eens een bok te geven) en dan leer je vanzelf om te blijven zitten Lachen ik ben wel 1 keer met m'n pony uitgegleden in de bak. Toen hadden ze te veel gesproeid op die plek en toen gleed die uit hij kon nog een beetje overeind blijven maar ik kuukelde eraf. Ik ben ook regelmatig óver een hindernis gedoken (op hem) Maar ik heb me zover ik weet nooit écht pijn gedaan ofzo. En paard ook niet. *afkloppen!*