cappie op het koppie en dan kan ouw niks gebeure?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

udine5

Re: cappie op het koppie en dan kan ouw niks gebeure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 19:46

Barmat schreef:
Misser schreef:
Daar heb je gelijk in.
Maar dan ben ik benieuwd hoeveel mensen er hier absoluut tegen zonder cap rijden zijn, maar wel hun lichaam de vernieling inhelpen door te roken?

Ik rook niet
Ik drink niet
Ik sport veel
Ik eet gezond
Ik draag een cap

Mag ik dan WEL zeuren er over? Lachen

[/quote]
ik rook ook niet
drink niet
sport ook veel
en ik eet ook gezond
en ik draag ook nog eens een cap Tong uitsteken
dus mag ik het dan OOK? Haha!

al zie ik niet in waarom misser het er allemaal bij haalt.
focus je nou eens op die cap zonder al die smoesjes erbij te halen Tong uitsteken

loessjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:32

ik heb eigenlijk altijd een cap op. wel zo fijn

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:36

Ik draag nu altijd m'n cap. Vroeger (toen ik een jaar of 12 was) ging ik een stukje stappen in de bak met m'n (toen nog) verzorgpony en ik dacht ik ga er maar even op zitten. Maar m'n cap lag nog in m'n kastje en had geen zin om die te gaan pakken. Maargoed, ik zat op die pony en ineens komt er een vrachtwagen het erf op rijden (vanaf de bak kon je het erf op kijken) de pony schrok daarvan en ik lag op de grond met een zware hersenschudding en een zwaar gekneusde neus. Vanaf die dag heb ik nooit meer zonder cap op een paard/pony gezeten !

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:23

udine5 schreef:
al zie ik niet in waarom misser het er allemaal bij haalt.
focus je nou eens op die cap zonder al die smoesjes erbij te halen Tong uitsteken

Omdat ik me afvraag waarom het zo'n drama is dat er iedere maand een topic over geopend moet worden, laat mensen toch zelf hun keuzes maken. Mensen beslissen echt niet door zo'n topic om toch maar een cap op te zetten.
Ja, het is niet verstandig om zonder cap op een paard te stappen, maar de meeste volwassenen kunnen die keuze zelf maken. Sommigen kiezen ervoor bepaalde risico's te lopen, maar er zijn nog zoveel meer risico's waar mensen bewust voor 'kiezen'.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:03

Ik heb ook lang zonder cap gereden. Maar toen viel ik eens op een examen zo hard van mijn paard dat er een deuk in mijn cap zat. Ik bedacht dat die deuk anders in mijn hoofd had gezeten en sindsdien draag ik altijd een cap. Tegenwoordig is het trouwens ook verplicht bij ons op de manege, toendestijds alleen voor 18-.

IvarDonjaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:38

Ik rijd altijd met cap, zelfs als iemand zegt wil je even op m'n paard, of wil je hem/haar even uitstappen doe ik hem op. Maar mijn stiefmoeder die rijd al vanaf kleins af aan paard en bij hun was dat helemaal niet vroeger, verplicht ofzo. Dus die is het niet gewend en doet het heeeeel soms als ze aan de bui van Donja ziet, dat er wel is iets mis kan gaan, en we weten heus wel dat er altijd wat kan gebeurden, maar het is haar eigen keuze.

Rebekk__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:42

Ik draag een cap omdat het moet voor de veiligheid, stel je valt en je hebt geen cap op ? je kan ernstig gewond raken dus draag ik wel een cap om dat te voorkomen.. Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:47

Ik draag ook altijd een cap.
(vind het onderwerp trouwens ook wel een beetje flauw worden, het gaat zo vaak over wel of geen cap en uiteindelijk bereik je er denk ik niet zo veel mee, want degene die zonder rijden gaan nu helaas echt niet opeens met rijden)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:52

Ik draag 9 vd 10x een cap in de bak (ik rij altijd alleen) en rij altijd met cap in het bos.

Laatst toen het echt 30 graden was en branden zon, toen heb ik met m'n (licht gekleurde) pet gereden omdat het anders zo heet is. Maar ik kijk altijd wel naar m'n paarden, zijn ze druk, dan doe ik alsnog m'n cap op.
Maar ik heb ook wel het voordeel dat ik eigelijk altijd alleen rij in de bak en er weinig andere mensen op ons erf rond lopen, dus weinig invloed van vreemde omstandigheden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:54

Lijkt meer op frustratie van de cap-dragers/ts om het steeds aan te halen.
De niet-cap-dragers maken toch ook niet steeds topics aan over de wel cap-dragers?
Maak je eens druk om jezelf en niet over een ander Slim

idd Misser. Het leven is een groot risico.
Laat mensen dat zelf uit zoeken als ze daarbij niemand mee nemen.
(bijv zonder rijbewijs rijden = ook een risico voor een ander als deze wordt aangereden, die aansprakelijke is namelijk niet verzekerd.)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:26