Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:35

ex-renpaard mss. zo heb ik er twee gereden. Gingen alletwee heel goed buiten. Meestal heb je hier engelse volbloeden tussen. ik heb er nog eentje gereden die galoprennen gedaan had en eentje die steeples gelopen heeft.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:36

Mareeq schreef:
Eigenlijk is een paard kopen niet duur.. Het onderhouden van een paard, dát is duur. Je kunt beter te veel betalen voor een goed paard,.. Een goed paard kun je ook weer goed kwijt als het moet.

Wat dacht je van leasen? (A)

Onderhoud hoeft niemand me op te wijzen, ik heb al eigen paarden dus weet hoe het ermee staat.

Leasen is voor mij geen optie, moet er niet aan denken dat er iets met dat paard gebeurt.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:38

Dan moet je door sparen... het is een aanschaf voor een lange tijd en als je echt niets vind ik jou prijs klasse...
wat ik me overgens echt niet kan voorstellen.. ( tenzij je ook nog eens veel eisen aan het paard stelt)

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:45

Als je echt wil kunnen opstappen en wegrijden zal je moeten kijken bij de paarden van 12 jaar en ouder. Daar is maar heel weinig markt voor (dus goedkoop), maar het zijn wel de paarden die al van alles gezien en gedaan hebben EN waar je een goede indruk van het karakter kan krijgen bij een proefrit.
En als ze tegen die tijd klinisch nog goed zijn, is recreatief gebruik tot ze heeel oud zijn ook geen probleem meer, want de meeste kreupelheden uiten zich tussen de 8 en 10 jaar.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:45

De ene draver is de ander niet Knipoog vind dat er tussen dravers veel verschil kan zitten .. en je vind engels volbloeds wel mooi.. maar dravers niet? Vind die twee soms erg op elkaar lijken.. maar goed dat zal wel aan mij liggen. (vier benen en een hoofd en ik ben al tevreden Clown)

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:00

Redrumfox schreef:
Mareeq schreef:
Eigenlijk is een paard kopen niet duur.. Het onderhouden van een paard, dát is duur. Je kunt beter te veel betalen voor een goed paard,.. Een goed paard kun je ook weer goed kwijt als het moet.

Wat dacht je van leasen? (A)

Onderhoud hoeft niemand me op te wijzen, ik heb al eigen paarden dus weet hoe het ermee staat.

Leasen is voor mij geen optie, moet er niet aan denken dat er iets met dat paard gebeurt.

Ja,. maar het is wel zo dat als er iets gebeurt met je paard als je hem least.. dan hoef jij de dierenarts of weetikveel wat níet te betalen.. gewoon effe in 't algemeen Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:09

Schets eens een plaatje van je ideale paard?
Ik heb hier een hele dag niks te doen met een ziek kind in de box, ik snor wel wat advertenties voor je op.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:21

'Latruda' heeft al 2x gepost dat haar paardje te koop staat, lijkt mij een heel leuk, fit, veelzijdig paard (100% bomproof staat in haar advertentie) voor niet al te veel geld maar niemand hier reageert erop, leest iedereen nou over haar posts heen ofzo? Haha!
Is dat niks dan?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 16:59

Urielle schreef:
Schets eens een plaatje van je ideale paard?
Ik heb hier een hele dag niks te doen met een ziek kind in de box, ik snor wel wat advertenties voor je op.

Nou.. aangezien je toch niks te doen hebt. Clown
Ras interesseerd me eigenlijk niet zoveel, toen ik dit topic opende zat ik met een rijpaard in mijn hoofd maar nu vind ik alles eigenlijk wel best. Het moet een merrie of een ruin zijn, papier maakt me niet uit. Minimaal een grote D-pony. Een goed karakter, niet te moeilijk te rijden en iets in z'n mars hebben. Hoeft absoluut geen M te lopen, als het maar een beetje kan springen en de dressuurbasis maar kent: wijken, in de houding e.d. Leeftijd maximaal 12 jaar, hij moet nog een tijdje mee. - tenzij het paard in goede conditie is, dan wil ik een ouder paard wel overwegen. dan stopt het voor mij bij 16 -
Mag wel een beetje uitstraling hebben, dus niet te slonzig.

Mareeq: het geeft niet bepaald een goed gevoel als je perongeluk andermans paard naar de knoppen rijdt.dit hoeft natuurlijk niet te gebeuren, maar ik wil het risico gewoon niet nemen.

Iemand had het over doorsparen, maar dat is in mijn geval niet zo simpel. Knipoog het kostte me al heel veel tijd om een krappe 2000 euro bij elkaar te schrapen. (ik heb wel meer geld, maar dat weiger ik uit te geven want ik heb hier ook nog een merrie en een veulen lopen. als daar iets mee gebeurt wil ik wel de rekening kunnen betalen)

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:03

Hier nog zo iemand.
Max 1000 euro te besteden, vind meer echt niet normaal voor een paard.

Wat ik kan kopen ?
- afgekeurde hengsten
- hafjes
- fjorden
- dravers

Is toch best keus toch Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:35

Redrumfox:
Op MP staat een hele leuke WelshCob merrie te koop van 9 jaar. 1.50 shofthoogte, mooie schimmel en €2250,-
Als je E-pony als zoekopdracht invult dan staat ze op pagina 2.

Nee..ik ken deze pony niet maar was gewoon even aan het bladeren voor je
Laatst bijgewerkt door AnjaKos op 08-06-07 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:38

En er staan er nog mee rond de €2000,- Knipoog
Ook een 2 jarige ruin voor €750,-??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:44

Ik heb je een waslijst paarden doorgestuurd, waar er imo een paar echt leuke bijstaan!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:57

AnjaKos schreef:
Redrumfox:
Op MP staat een hele leuke WelshCob merrie te koop van 9 jaar. 1.50 shofthoogte en €2250,-
Als je E-pony als zoekopdracht invult dan staat ze op pagina 2.

Nee..ik ken deze pony niet maar was gewoon even aan het bladeren voor je

Heb net even gekeken! Da's misschien wel een leuk paardje voor je.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:00

Wij hebben een leuke vos ruin te koop met KWPN papier.

Afstamming: Zeus x Lector
Stokmaat: ong. 1.73
Kleur: Vos met bles en 3 witte voetjes
Geb datum: 13-05-1990 (dus 17 jaar)

staat op Mp deze advertentie, gewoon zoeken bij paarden en dan recreatie intypen bij zoeken, deze is 1950 euro

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:03

Redrumfox schreef:
Ik zoek me al weken helemaal rot naar een leuk recreatiepaard, maar nergens zijn ze in mijn prijsklasse. Alleen maar €4000, €8000 etc.. Ik raak hier echt vreselijk gefrustreerd van, ik wil gewoon een lekker rijpaardje om het bos mee in te kunnen. Is dat nou teveel gevraagd voor 2000 euro?
Er komen allemaal leuke paarden voorbij, en als ik dan informeer naar de vraagprijs schrik ik me een ongeluk.

Ik heb hier in de buurt een KWPN merrie aangeboden gekregen voor €1000, maar daar mankeerde vanalles aan. Dus is mijn budget gewoon te laag om een gezond paard te vinden om de paden mee op te gaan?

Dus hierbij mijn vraag; wat hebben jullie voor jullie recreatiepaard betaald en wáárom kan ik niet gewoon een normaal geprijst paard vinden? Ligt dit aan de markt, doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?

hoi, gewoon even doorzoeken, ik vindt 2000,- voor een leuk recreatiepaardje een nette prijs, je moet toch niet over 1 nacht ijs gaan als je een paard wil kopen. Geduld niet opgeven en weet zeker dat je wat leuks vindt

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:03

mischien ook geinformeerd bij handelaren??
ik stel maar wat voor hoor.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:06

Redrumfox schreef:
Ik zoek me al weken helemaal rot naar een leuk recreatiepaard, maar nergens zijn ze in mijn prijsklasse. Alleen maar €4000, €8000 etc.. Ik raak hier echt vreselijk gefrustreerd van, ik wil gewoon een lekker rijpaardje om het bos mee in te kunnen. Is dat nou teveel gevraagd voor 2000 euro?
Er komen allemaal leuke paarden voorbij, en als ik dan informeer naar de vraagprijs schrik ik me een ongeluk.

Ik heb hier in de buurt een KWPN merrie aangeboden gekregen voor €1000, maar daar mankeerde vanalles aan. Dus is mijn budget gewoon te laag om een gezond paard te vinden om de paden mee op te gaan?

Dus hierbij mijn vraag; wat hebben jullie voor jullie recreatiepaard betaald en wáárom kan ik niet gewoon een normaal geprijst paard vinden? Ligt dit aan de markt, doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?

ik wist niet of ik dat hier mcht vertellen dus heb even gecheckt maar ik heb nog een aantal leuke paardjes te koop staan. kijk maar even bij marktplaats en zoek dan hippisch centrum veluwe ik heb eeb leuke recratieruin staan van 170 en 11 jaar oud zijn fotoos staan ook op mijn site http://www.hippisch-centrum.tk.
Ik hoop niet dat ik te ver ben gegaan anders moeten jullie maar even temmen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:07

Redrumfox schreef:
Ik hoef ook absoluut geen paard met een prachtige uitstraling, het gaat mij ook om het innerlijk. Maar als in de advertentie al staat 'niet voor beginners' of 'heeft een consequente ruiter nodig' dan zoek ik gauw verder. Zoals ik al zei; ik wil gewoon kunnen opstappen en wegrijden zonder gehannes met die pony dat hij niet wil lopen e.d. Natuurlijk, dat heb je bij iedere pony wel een keer. Maar het moet niet zo zijn dat dat de hele tijd zo gaat.

staat in de meeste advertenties idd, maar het hoeft niet altijd 'waar' te zijn. Dikwijls zetten mensen dat in hun advertenties om jonge onervaren kinderen en pennys weg te houden Knipoog
Toen ik mijn paard verkocht en alleen maar reacties kreeg van 12jarige of maneges, heb ik ook mijn advertentie aangepast met: 'niet voor beginners, en consequente ruiter nodig'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:12

Sisco4life schreef:
Hier nog zo iemand.
Max 1000 euro te besteden, vind meer echt niet normaal voor een paard.

Wat ik kan kopen ?
- afgekeurde hengsten
- hafjes
- fjorden
- dravers

Is toch best keus toch Haha!

Ik vind 1000 euro geen normale prijs voor een paard. Ik ben blij dat de prijzen hoger liggen zodat ze meer in verhouding zijn met de werkelijke onderhoudskosten en het dus minder snel impulsaankopen zijn.
Daarbij: als je ziet wat het kost om een paard groot te brengen op een goede manier is 1000 euro ook veel te weinig voor een jong paard, dus dan moet je of een jonger exemplaar kopen of een ouder of genoegen nemen met afwijkingen/gebreken die al dan niet met schoonheid of gezondheid te maken hebben.
Een goedkoop paard met bijvoorbeeld zomerexceem of die luchtzuigt kopen lijkt mij een geval van goedkoop is duurkoop. Ik zou dan liever even doorsparen voor een gezond dier.
De 2000 euro van de TS vind ik al veer reeeler voor een gezond dier, daar moet wel een grote pony, te klein gebleven paard of een wat ouder gezond paard voor te vinden zijn.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:15

je moet dan denk ik niet een paard willen met papieren of goede ouders, want daar betaal je al snel een behoorlijk bedrag voor. dus een vuilnisbakkenras die zijn igg een stuk goedkoper Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:17

barbara1970 schreef:
Redrumfox schreef:

hoi, gewoon even doorzoeken, ik vindt 2000,- voor een leuk recreatiepaardje een nette prijs, je moet toch niet over 1 nacht ijs gaan als je een paard wil kopen. Geduld niet opgeven en weet zeker dat je wat leuks vindt

ik vind dat ook een nette prijs hoor, ik kreeg laatst voor mijn kwpener die toch wel wat meer is dan een recreatiepaard mensen die zochten een paard voor lekker rijden en in het bos rijden. daar wil je toch geen 6000 euro aan uitgeven Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:23

lotjj92 schreef:
je moet dan denk ik niet een paard willen met papieren of goede ouders, want daar betaal je al snel een behoorlijk bedrag voor. dus een vuilnisbakkenras die zijn igg een stuk goedkoper Knipoog

Ik heb voor 2000 euro een stermerrie van 17 gekocht die Z springen en Z dressuur heeft gelopen uit een hele goede merrielijn, mankeerd nooit wat, ze kan nog jaren mee, dit is haar 4 jaar(dus nu 21) en 3 veulens later:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn punt is: ik denk dat je voor 1000 euro eerder een miskoop hebt of een ongezond paard dan als je wat meer betaald.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 18:28

barbara1970 schreef:
Redrumfox schreef:

ik wist niet of ik dat hier mcht vertellen dus heb even gecheckt maar ik heb nog een aantal leuke paardjes te koop staan. kijk maar even bij marktplaats en zoek dan hippisch centrum veluwe ik heb eeb leuke recratieruin staan van 170 en 11 jaar oud zijn fotoos staan ook op mijn site http://www.hippisch-centrum.tk.
Ik hoop niet dat ik te ver ben gegaan anders moeten jullie maar even temmen

Ik neem vanavond even contact met ze op, heb namelijk wel wat leuke paarden gezien die me heel erg aanspreken. (nu nog uitvogelen of er 1 in mijn prijsklasse valt)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:30

er zijn zat paarden voor jou prijsklasse hoor, ik kan er zo stuk of 10 vinden.

Overigens heb ik hier wel onzin zien staan van onder de 5000 euro heb je geen sportpaard.

Wat is de defenitie van sportpaard ROFL ROFL