Wat heeft een, voor jou, ideale pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_leon

Re: Wat heeft een, voor jou, ideale pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:45

kissyfur schreef:
XxXLienkeXxX schreef:
neee daar heb ik gestaan het heet nu idd hippisch centrum hulten maar die nieuwe eigenaar is dus vreselijk en idd rare lui... Ik sta nu in hilvarenbeek

HAHA..mijn zus staat daar dus wel Haha! Haha! Haha! .
Eigenlijk een stal met alles erop en eraan.
Maar ik vind mijn zusje ook wel eens een rare. Pling Vork

Citaat:

Ik vind dit niet netjes van Lienke om dit te zeggen over de eigenaar van Hipisch centrum Hulten, ze heeft er maar eventjes gestaan, en haar mening is gebaseerd op de mening van andere, misschien als ze het nog eventjes de kans had gegeven, had het heel goed kunnen gaan. Ik voel me persoonlijk aangesproken als ze het over rare lui heeft, wij zijn gewone mensen, die ons niet laten beinvloeden door andere mensen en onze eigen mening hebben. De eigenaar is goed voor zijn pensionklanten, als je je eigen aan de regels houdt, doet iemand dat niet, is eigen verantwoordelijkheid. Weet je het verhaal van een kant horen, is makkelijk, bekijk het van twee kanten iedereen praat in zijn eigen straatje, luister ook naar de andere kant, misschien dat je dan heel anders over de situatie denkt. Hippisch centrum Hulten is een zeer luxe stal, van alle gemakken voorzien. Waar de eigenaar heel hard werkt om het zo mooi te krijgen en erg zijn best doet, misschien moeten jullie daar eens naar kijken, en op iedere stal is weleens iets. Ik ken de verhalen van twee kanten ik vind het niet eerlijk om dit zo te zeggen, ik vind dat je iemand niet een vreselijke man kunt noemen als je hem niet kent, en zeg niet dat je hem kent, want daarvoor heb je daar niet lang genoeg gestaan. Je weet niet wat je mist op deze stal, we hebben een hele gezellige groep, waar we ook leuke dingen mee gaan doen, waar zelft de eigenaars mee gaan. Dus zo vreselijk zijn ze niet. Ik had dit gehoord dat dit op bokt stond en ik denk nu zet ik het recht, vind het niet eerlijk, de eigenaar zijn eerlijke hardwerkende mensen, en iedereen is anders met andere normen en waarden, leer dat maar eens dat je mensen in hun waarde moet laten.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:00

het is haar mening, en voor zover ik weet is er vrije uiting van mening....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 14:06

@Love_Leon: ik begrijp je punt. Maar misschien kan je dit beter via PB doen Lachen Het is namelijk een persoonlijke kwestie en heeft weinig tot niets te maken met het onderwerp van dit topic. Dat bedoel ik niet naar, maar meer om een heftige discussie hier te voorkomen Lachen Knipoog

vinciewincie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:47

ik heb een paard van 5jaar, een KWPN, voor mij is de perfecte pensionstal waar ik nu sta; Hippisch Centrum Hulten

- we hebben een onwijs gezellig groep
- er worden veel wedstrijden gehouden, ook nationaal en internationaal
- buitenbak 60x100
- binnenbak 20x60
- binnenbak 40x50
- overdekte longeercirckel waar je ze tevens in kunt losgooien
- overdekte stapmolen
- zeer ruime stallen
- kantine
- bij de kantine en bij de stallen wc
- bij de stallen een douche
- ruime zadelkamer
- ieder een eigen dekenrek
- 4 poetsplaatsen
- 2 spuitplaatsen met warm en koud water
- solarium
- straks ook nog paddocks

hmm dit was zo ongeveer HCH, ik heb het er echt naar mn zin, oja nog 1ding, ik woon er 5minuten vanaf... IDEAAL:D!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:51

het prijskaartje wil ik niet weten

Voor mijis de ideaale pensionstal een stal waar mijn paarden lekker de hele dag door buitenstaan.
Veder behoort een gedraaineerde rijbak ook wel tot de basis.

en wat hierna komt is alleen maar luxe Lips are sealed

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:20

Ik rijd voornamelijk dressuur met mijn paard, af en toe een sprongetje.
De ideale pensionstal bestaat niet, er is altijd wel een minpunt Tong uitsteken
Maar voor mij zou dé ideale stal betekenen:

Een goede bak die altijd te rijden is.
Ik heb helemaal geen problemen met alleen een buitenbak, maar dan moet ie wel altijd te rijden zijn. Dag in, dag uit. Gewoon droog en egaal. Regelmatig gesleept zodat je weinig hoefslagvorming krijgt. Ik heb zo'n gigantische hekel aan bakken waar je bij wijze van spreken eerst een wal van 1 meter moet springen om uit de hoefslag te geraken Rolleyes
Verder vind ik het belangrijk dat de drollen uit de rijbak verwijderd worden, mits deze nog te vinden zijn.

Goed geventileerde, ruime stallen
Het liefst zou ik de beschikking hebben over een stal van minimaal 3x3m. Een binnenstal met een luik naar buiten. Goed geventileerd. Bovendien vind ik het niet geheel onbelangrijk dat het geheel er netjes uitziet. Net geveegd gangpad, niet te veel rommel voor de stallen... Bovendien vind ik een rookverbod in de stallen ook een belangrijk punt

Goede kwaliteit stro en voer
Helaas met dit punt ben je afhankelijk van weersinvloeden, en heb je hier weinig over te vertellen.
Het liefste heeft iedereen natuurlijk de beschikking over schimmel en stofvrij hooi/kuil/stro.
Dit zal altijd een moeilijk punt blijven.

Regelmatige voerverstrekking
Bijna het belangrijkste voor mijn paard vind ik een zeer regelmatige verstrekking van het voer.
De kwaliteit ervan vind ik ook belangrijk. Ik zou graag zien dat mijn paard zo'n 3x per dag een goede kwaliteit brok, en indien mogelijk 4x op een dag een zooi kuilgras/hooi. Verder zou ik graag willen dat dit op vaste tijden in een vast schema gegeven word.
Voorbeeld
7.00 kuil/hooi
8.30 brok
12.00 kuil/hooi
13.30 brok
17.00 kuil/hooi
18.30 brok
21.00 kuil/hooi

Voldoende losgooimogelijkheden
De meeste paardeneigenaren onder ons zien graag dat huin paard meerdere uren, of zelfs de hele dag naar buiten kunnen. Ik ben hier ook voorstander van. Ik heb mijn paard graag buiten. Niet in de modder, daar houd ik niet van. In de zomer vind ik weidegang belangrijk. In de winter is dit te overbruggen met diverse paddocks, al dan niet met droge, mestvrije bodem. Idem aan de rijbak vind ik dat drollen eruit gehaald moeten worden als het paard uit de paddock gehaald is.

Overige Faciliteiten
Extra faciliteiten als longeerbakken, solaria, stapmolens etc. vind ik wat overbodig. Naar mijn ervaring word er toch niet vaak gebruik gemaakt van een longeerbak. Dit ligt ook aan de grootte, de longeerbak in kwestie is voor het mooie aan de krappe kant. Pony's tot 1.40 zijn er nog wel in te longeren, grotere maken liever gebruik van de rijbak. Een spuitplaats daarintegen is wel een vereiste. Deze hoeft niet perse voorzien te zijn van warm water. Wel vind ik dat hij veilig moet zijn. Geen rondslingerende obstakels zoals bezems in de buurt. Het paard moet netjes vast te zetten zijn aan het liefst 2 kettingen met paniekhaak. Een solarium en een stapmolen vind ik onzin. Je paard opwarmen voor het rijden doe je maar lekker zelf. Men moet niet lui worden Knipoog.

Dat was het wel zo'n beetje... Tong uitsteken

love_leon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:26

Pletje123 schreef:
@Love_Leon: ik begrijp je punt. Maar misschien kan je dit beter via PB doen Lachen Het is namelijk een persoonlijke kwestie en heeft weinig tot niets te maken met het onderwerp van dit topic. Dat bedoel ik niet naar, maar meer om een heftige discussie hier te voorkomen Lachen Knipoog

love_leon, ik ben pas nieuw bij Bokt en weet eigenlijk nog niet hoe het werkt, kun jij hem via de PB doen, ik weet niet hoe ik aan Lienke haar account kan komen. Dus daarom heb ik het zo gedaan.

roxyolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:00

*Normale tijden
*Ruime stallen
*Weidegang
*Goede bak , Longeerbak en paddock
*Grote kast
*Normale voertijden
*Goede sfeer!

Is voor mijn het belangrijkste
Cool

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:14

ik heb een 5-jarige pony die we nu zadelmak aan het maken zijn.
ik zou het liefst een stal hebben waar mijn pony 24/7 buiten staat met schuilstal en andere paarden.
onbeperkt hooi
een goede buitenbak die altijd te rijden is
een poets/afsuitplaats
een zadelkamer
en natuurlijk een gezellige sfeer

love_leon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:43

Ik en mijn dochter love_leon staan op Hippische centrum Hulten. Als je het over een ideale pensionstal hebt.
1x binnenbak met 20x60 met achterbergbodem
1x binnenbak 40x50 met achterbergbodem
Overdekte longeercirkel (pas nieuw)
Overdekte stapmolen (pas nieuw)
Schitterende weilanden
Buitenbak 100x60 met speciale bodem dat je altijd buiten kunt rijden.
4 poetsplaatsen
2 wasplaatsen met warm water
Solarium
mooie lichte stallen, eventueel met hoofd naar buiten
de stal is 4 bij 3 meter
Beveiligde zadelkamer, kun je met speciale sleutel in.
eigen zadelkast eventueel 2.
Gezellig kantine.
Overkapt buitenterras als het lekker weer is.
Op deze stal organiseren de eigenaars zelf wedstrijden, van cat. 3 tot en met cat. 1, zodat wij ook mee kunnen rijden dat is ideaal.
Springwedstrijden en dressuurwedstrijden.
Er zit ook een ponyclub (klavertje vier) die organiseren daar ook hun wedstrijden, dus eigenlijk hoeven we voor onze selectiewedstrijden alleen nog weg.
Waar ook de eigenaars veel verstand van paarden hebben, zodat dat fijn is als je paard iets heeft. Je kunt altijd bij ze terecht.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 15:16

@Love_leon: wat bedoel je met wedstrijden van Cat. 3 tot en met Cat. 1?

Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar Lachen

Torretje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:59

Ik doe natural horsemanship. Ideaal: Veel land met schuilstal, eventueel paddock, soortgenoten, onbeperkt hooi, droge bak, ruimte voor zadel ed. en een toilet!

Torretje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:01

O ja en een roundpen Haha!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:17

love_leon schreef:
Pletje123 schreef:

love_leon, ik ben pas nieuw bij Bokt en weet eigenlijk nog niet hoe het werkt, kun jij hem via de PB doen, ik weet niet hoe ik aan Lienke haar account kan komen. Dus daarom heb ik het zo gedaan.

Ik vind dat dit juist wel gedaan moet worden in deze topic. Ook al gaat deze niet hierover. Dit bedrijf wordt afgekraakt, en de eigenaar wordt belachelijk gemaakt. Juist dan, moet er in deze topic een weerwoord mogen komen.
Ik vind het ernstig dat er op dit forum zoveel bedrijven en mensen met naam en toenaam, genoemd en/of beschadigd worden. Er zal best waarheid in zitten, maar ook heel vaak gebaseerd op de mening van een persoon. Het recht dat deze b.v. ene persoon denkt te hebben, om te mogen zeggen wat die van een ander vind, zegt meer over die persoon zelf dan over degene waar zij/hij het over heeft. Een menig geven mag altijd, maar het mag geen smaad worden.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:41

kraal schreef:
Ik rij dressuur.

Geen al te strakke openingstijden van de stal.

Een ruime frisse box met genoeg aanvoer van frisse lucht.
Eventueel een buitenluik maar niet noodzakelijk.
In de zomer weidegang in kudde verband en dan s' nachts op stal.
Vaste voertijden en bij voorkeur verdeeld in 4 tot 5 maal per dag.
Goede kwaliteit hooi, kuil.
Zelf verantwoordelijk voor het aanschaffen van brok en dit klaar zetten zodat je controle hebt over de hoeveelheid voer die je paard krijgt.
Deskundige mensen die aanwezig zijn dat als je paard koliek heeft dit ook herkend wordt bijvoorbeeld.
Een frisse droge ruimte die dienst kan doen als zadelhok.
Ruimte voor het stallen van je trailer.
Voldoende parkeergelegenheid voor auto's.
Een schoon erf zonder allerlei baggerplassen etc.

Een goede rijbak, bij voorkeur 20 x 60 die zomer en winter altijd droog is.
Een longeerbak of losgooi bak.
Een wasplaats, warm water mag maar niet noodzakelijk.

And last but not least, gezellige mede pensionklanten.

precies hetzelfde Haha! kan niks erbij bedenken verder Haha!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:43

love_leon schreef:
Ik en mijn dochter love_leon staan op Hippische centrum Hulten. Als je het over een ideale pensionstal hebt.
Schitterende weilanden
4 poetsplaatsen
Solarium
de stal is 4 bij 3 meter
Gezellig kantine.
Op deze stal organiseren de eigenaars zelf wedstrijden, van cat. 3 tot en met cat. 1, zodat wij ook mee kunnen rijden dat is ideaal.
Er zit ook een ponyclub (klavertje vier) die organiseren daar ook hun wedstrijden, dus eigenlijk hoeven we voor onze selectiewedstrijden alleen nog weg.
Waar ook de eigenaars veel verstand van paarden hebben, zodat dat fijn is als je paard iets heeft. Je kunt altijd bij ze terecht.

nog beter.. ik kies dan toch voor deze Haha! super zeg echt leuk dat je het zo naar je zin hebt

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:44

lovekomeet schreef:
love_leon schreef:
Schitterende weilanden
4 poetsplaatsen
Solarium
de stal is 4 bij 3 meter
Gezellig kantine.

Amen Tong uitsteken
Wat een luxe Bloos natuurlijk wel handig