Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Dat had ik ook niet gezien, size 0 is best wel een beetje onzichtbaar
Wist niet eens dat dat ging
Anke schreef:Armani88 schreef:ENSCHEDE - Soms is het loos alarm, maar dit keer was de melding van ernstige verwaarlozing van pony's volkomen terecht. In een wei in Boekelo banjeren deze maandag zeven pony's tot aan de enkels door de drek.
Op de foto vind ik het nog wel mee vallen, maarja lees het artikel maar even ben benieuwd naar jullie mening ?
http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1155996.ece
dan kom in de winter maar niet bij mij kijken!
toeka schreef:arans schreef:OMG Vreselijk !!!
Als ik dit zie word ik zo boos![]()
Als je geen geld heb voor een stal en dekens moetje geen paarden houden
ZWant paarden moeten nou eenmaal op stal, dat vinden ze veel leuker dan die gore wei, straks bezeren ze elkaar nog !!!En ik snap de DB hartstikke goed hoor ! Want volgends mij hebben ze het hartstikke koud, en ze zien er heel ongelukkig uit.
Ik hoop ook niet dat ze hoeven bbevangen zijn, want dan worden ze gelijk ingeslapen
Gelukig krijgen mijn paardjes geen gras, dan ben ik altijd bang dat de die ziekte krijgen
Zo sneu voor die beetjes..![]()
En dan denk je dat mensen in Nederland weten hoe je paarden moet houden ...![]()
p.s. dit berichtje is sarcastisch geschreven
er zitten wormen in het gras, daar gaan ze aan onderdoor
![]()
je moet die paarden 24/7 op stal zetten, geisoleerd, weet je zeker dat ze geen ziektes krijgen en geen moddervoetjes
LisetCharlot schreef:Wat zijn eigenlijk de richtlijnen voor wanneer een pony verwaarloosd is?
Citaat:Een wild paard zal deze natte zooi nooit vrijwillig opzoeken, zeker niet 24/7
JoviBan schreef:Citaat:Een wild paard zal deze natte zooi nooit vrijwillig opzoeken, zeker niet 24/7
http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=30500
noeki schreef:Voel je je aangesproken ofzo
noeki schreef:Ik heb een hekel aan extremen.
Onder nederlandse omstandigheden (lees omheinde weide en natte ondergrond) paarden een hele winter buiten houden, zeker met de blubber die je na de huidige plensbuien hebt, is dierenmishandeling.
Een paard altijd op stal houden en alleen z'n rondjes in een binnenbak laten lopen is óók dierenmishandeling.
Beide situaties komen gewoon totaal niet overeen met de natuurlijke behoeftes van een paard.
Een wild paard zal deze natte zooi nooit vrijwillig opzoeken, zeker niet 24/7
Het zal ook nooit vrijwillig in een hok van 3x3 gaan staan.
Aan reacties van, ik mag de ondergrond niet verharden van de eigenaar van het land, of ik mag geen schuilstal bouwen, enz. heb ik geen boodschap. Dan ga je maar op zoek naar een situatie waarin dat wel mag.
De gulden middenweg is hier, net als in zoveel situaties, het beste.
Daarmee bedoel ik zoveel mogelijk weidegang, maar niet 24/7 onder deze barbaarse omstandigheden in de blubber.
Dat stuk van de DB is overigens waardeloos en rammelt aan alle kanten.
toeka schreef:hoe kun jij nou bepalen of een wild paard deze nattigheid nooit opzoekt?
lekker makkelijk om te zeggen dat je er geen boodschap aan hebt als iemand geen schuilstal ofzo mag hebben! jij hebt zeker alles al tot je beschikking?! terwijl er andere mensen een paard heel blij kunnen maken met 24/7 wei.
en waarom zou in vredesnaam de guldenmiddenweg hier het beste zijn? dan heb je ook nooit gekeken of een paard zich 24/7 comfertabel voelt op niet. als een paard zich er niet fijn bij voelt is het wat anders, dan kan ik me bij je middenweg wat voorstellen, maar om het zo te zeggen daar klopt niets van.
Citaat:als hij maar de mogelijkheid heeft zelf de ideale omstandigheden te zoeken. Dus omheining eraf zou ik haast willen zeggen.....