littleroosie schreef:En Navy moet toch zeker maar eens regelmatig ( 24 uur per dag) gaan controleren wat jullie allemaal uitspoken, want wat ik hier allemaal lees...
Inderdaad. Schandalig is nog zacht uitgedrukt. Dit kan toch allemaal niet.
Een ongepoetste shet? Kom op zeg.. Een Shet zou nog kunnen, je moet je stamboek KWPNer natuurlijk wel 24/7 gezelschap kunnen geven. Dan alsnog liever van een net zo perfecte KWPN, maar anders verdwijnen al die *nutteloze* Shetjes achter de vitrine in de supermarkt, en dat willen we ook niet. Maar.. Ongepoetst?? Sorry, een typefoutje neem ik aan? Jij kamt je haren toch ook dagelijks? Jij wast je toch ook? Poetst je tanden 2 x per dag?
KWPNers zijn ook nog toegestaan in de kleuren zwart, maar dan niet in de zomer, want dit trekt warmte aan, de zogenaamde one-season-horses, en wit. Maar dan niet appelsschimmels of dergelijke, nee WIT. En SPIERWIT. Het paard dient geen mestvlekken te hebben en een dagelijkse (of 3) wasbeurt is ook geen overbodige luxe.
Bont, appaloosa´s, zweetvossen.. Allemaal uit den boze, dat kan niet. Die zijn inderdaad voor op de kermis en in het circus, maar niet bij een particuliertje in een stal, en al helemaal niet bij een prof, of fokker..
Tinkers, Fjorden, IJslanders en andere rassen met sokken behoren uiteraard tot het mindere soort. Een Fries voor de Gouden koets kan dan nog net, maar ook hier geldt: wel met afstamming en natuurlijk niet goedkoper dan een eurootje of 15.000..
Uiteraard wordt er vanuit gegaan dat het paard zo correct is aangereden en de amazone of ruiter zo goed kan rijden dat zwepen niet nodig zijn. Maar, voor de piroutte zie ik het voor een keer door de vingers.
Auw, wat doet dit me pijn. Ik kom nog eens in een inrichting omdat ik mijn medeleven niet langer kan verdragen..