BOKT TERREUR

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:22

Ok. Dit wordt me even te veel.

Een minuut stilte gevraagd a.u.b.

Even stilstaan bij alle foute dingen die ik hier lees. Dat kan toch allemaal niet mensen? Denk aan jullie paarden, aan hoe het hoort. Goud bij zilver.. Ik mag hopen dat dit nog wel een behoorlijke portie karaat bevatte??

Toch weer wat bonnen uit gaan schrijven, ik moet er haast een derde bijzoeken.. Hoe kan Bokt bestaan met types als jullie??

*grijpt zich in de haren en zucht eens diep..*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:43

Net dit topic doorgeworsteld en ik ben bang dat ik me maar moet afmelden van Bokt Huilen

Rond mijn 18e/19e had ik nog een beetje aan de idealen kunnen voldoen maar de laatste jaren is het zwaar bergafwaarts met me gegaan.

In plaats van een KWPN-er heb ik nu een Tinker die ook nog eens niet bomproof is. Mijn stal is zelf in elkaar geknutseld, ik rij geen wedstrijden en ik durf het bijna niet te bekennen: ik poets mijn paard soms alleen op de plaats waar het zadel komt te liggen Bloos

Mijn Kiefferhoofdstel heb ik ooit voor mijn verjaardag gekregen, maar die verjaardag is al twintig verjaardagen geleden. Mijn zadel is niet zo heel veel jonger ben ik bang.

Maar het goede nieuws is dat ik al heel lang blauw als lievelingskleur heb en alle spullen voor mijn paard blauw zijn. Maar daar staat tegenover dat ik dus geen verschillende kleurensets heb.
Mijn oudste gaat de laatste tijd door het leven met bordeauxrood, met haar gaat het de goede kant op. Borstels, schabrak, beenbeschermers en halster, allemaal in dezelfde bordeauxrode kleur.
De jongste verzameld alles in het roze, of haar stoere Shetlanderruin daar blij mee is valt te bezien.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:47

Aiaiaiai, dat doet me pijn.. Een Tinker? En, zijn jullie al Grand-Prix? Dat verwacht ik toch wel hoor, als je al zo´n karreknol koopt *LOL* En over dat poetsen.. Kijk, zo veroorzaak je vervelendheden als schimmels, schuurplekken en minderwaardigheidcomplexen. Sorry, maar dáár kan je toch niet meeleven?? En ik hoop dat je ´tuig´want anders kan ik het niet noemen, binnenkort vervangen wordt??

OP DE BON ERMEE!!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:49

Mag een rood halster, een bordo halstertouw, een SHETLANDER, wel tuig, geen wagentje, weinig poetsen... MAG dat?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:13

Ik heb vandaag ook gezondigd: ik heb een zweep gebruikt Bloos

Kan het goedmaken met het feit dat het om een exemplaar van Döbert ging, waarvan de kunstig gevlochten handgreep exact dezelfde kleur bruin heeft als mijn zadel, hoofdstel, singel, laarzen én sporenriempjes. (Waarbij ik mijn benen uiteraard perfect stil kan houden, zodat ik de sporen (in dezelfde kleur als de rest van het metaal, uiteraard glimmend gepoetst) alleen gebruik wanneer het echt nodig is en dat is de afgelopen 4 jaar niet meer voorgevallen).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:23

Margreet schreef:

dan toch alleen om haar een beetje bij te tikken bij de overgang piaffe-passage neem ik aan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:32

Lielle"]
[quote="Margreet schreef:

dan toch alleen om haar een beetje bij te tikken bij de overgang piaffe-passage neem ik aan.
[/quote]

Nee, om wat meer sprong te krijgen in de pirouette.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:32

Eigenlijk doe je het dan zelfs nog verkeerd: eigenlijk moet je dan met twee (identieke) zwepen rijden zodat je je hulpen voor het paard aan beide kanten kunt ondersteunen met de zweep.
Anders zwaait die achterhand misschien weer uit door gebruik van slechts een zweep...

Okee voor de pirouette is 1 zweep nog toegestaan...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:37

Haha! hilarisch topic, dit! Doet me een beetje denken aan het topic over de bokt snobs (suzanne's leren laarzen voor de oudgedienden)

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:38

*LOL* idd!!!

(oops wanlijner Schijnheilig )

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:46

Ohjee, ik heb ook een Tinker en voldoe aan geen van de bovenstaande eisen.
Rijdt wel aangespannen met een OP MAAT ÉN KLEUR gemaakte v/d Mee concourswagen. Is dat niet decadent dan?
Voor de rest kan ik het wel schudden zo te lezen wwwhhhèèèèèèèè!!!!!!!

Lachen is dit. Zijn sommige echt zo erg? Ben hier nog maar net, vandaar.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:59

Oeps, nu zit ik wel op te letten op andere, maar ik heb een Tinker, waar de vader van onbekend is Gaaaap

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:59

Uiteraard moeten al die KWPNners met die geweldige afstamming wel bruin met zwarte manen en staart zijn. Hooguit wordt een kleine aftekening boven de hoeven en aan het hoofd geaccepteerd, maar dat is dan ook alles.

Een andere kleurencombinatie is echt not-done, om nog maar niet te spreken van een bont paard. Die laatste is hooguit geschikt ter vermaak van jongelui op het kermisterrein.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 01:27

Weet je wel hoe zielig wij allemaal wel niet bezig zijn!
Bijna iedere dag op dat arme paard( met de uitstekende afstammeling Knipoog) van ons rijden, is toch gewoon pure dierenmishandeling!
Voortaan er naast lopen en uren lang wandelen, maar ook stukken draven en galopperen. Want het paard heeft natuurlijk wel zijn beweging nodig ( en jij moet meerennen!).
Maar natuurlijk wel met: bijpassend, halster, hengsteketting( stel je voor dat je superafstammeling paard er vandoor gaat), bandages en deken.
Maar zelf ook in de bijpassende kleuren.
En Navy moet toch zeker maar eens regelmatig ( 24 uur per dag) gaan controleren wat jullie allemaal uitspoken, want wat ik hier allemaal lees...

Denk dat ik me zelf ook maar aanmeld voor BOKT-politie want dit is gewoon te!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 09:43

littleroosie schreef:
En Navy moet toch zeker maar eens regelmatig ( 24 uur per dag) gaan controleren wat jullie allemaal uitspoken, want wat ik hier allemaal lees...

Inderdaad. Schandalig is nog zacht uitgedrukt. Dit kan toch allemaal niet.

Een ongepoetste shet? Kom op zeg.. Een Shet zou nog kunnen, je moet je stamboek KWPNer natuurlijk wel 24/7 gezelschap kunnen geven. Dan alsnog liever van een net zo perfecte KWPN, maar anders verdwijnen al die *nutteloze* Shetjes achter de vitrine in de supermarkt, en dat willen we ook niet. Maar.. Ongepoetst?? Sorry, een typefoutje neem ik aan? Jij kamt je haren toch ook dagelijks? Jij wast je toch ook? Poetst je tanden 2 x per dag?

KWPNers zijn ook nog toegestaan in de kleuren zwart, maar dan niet in de zomer, want dit trekt warmte aan, de zogenaamde one-season-horses, en wit. Maar dan niet appelsschimmels of dergelijke, nee WIT. En SPIERWIT. Het paard dient geen mestvlekken te hebben en een dagelijkse (of 3) wasbeurt is ook geen overbodige luxe.

Bont, appaloosa´s, zweetvossen.. Allemaal uit den boze, dat kan niet. Die zijn inderdaad voor op de kermis en in het circus, maar niet bij een particuliertje in een stal, en al helemaal niet bij een prof, of fokker..

Tinkers, Fjorden, IJslanders en andere rassen met sokken behoren uiteraard tot het mindere soort. Een Fries voor de Gouden koets kan dan nog net, maar ook hier geldt: wel met afstamming en natuurlijk niet goedkoper dan een eurootje of 15.000..

Uiteraard wordt er vanuit gegaan dat het paard zo correct is aangereden en de amazone of ruiter zo goed kan rijden dat zwepen niet nodig zijn. Maar, voor de piroutte zie ik het voor een keer door de vingers.

Auw, wat doet dit me pijn. Ik kom nog eens in een inrichting omdat ik mijn medeleven niet langer kan verdragen..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 12:02

En niet vergeten je haar minimaal in een haarnetje.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 12:14

en áls je al haarspelden gebruikt, dan ook in overeenstemmende kleuren alsjeblieft

nou als we nu nog niet allemaal samen olympischgoud winnen dan weet ik het ook niet meer... Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 12:29

Laten we ook niet de sponsorlogo's vergeten die op je dekje en dekens horen te zitten i.p.v. de naam van je paard.............

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 12:59

Oke.
Ik ga maar eens naar de ruitershop.
Even ELK product dat ik heb verviervoudigen, in bijpassende kleuren.. nou ja je weet wat ik bedoel.
Laat ik nou alles te weinig doen, te weinig hebben, te verkeerd...

Bokt-politie kom maar hier hoor.
Ik leg je nog wel een keer uit waarom het ook met een lege portemonnee kan!
Namelijk: door eerst je aanstaande chemokuur-pruik van een paarhonderd euro te betalen... Extreme duivel

Jaja, bij deze gaat Bokt-politie maar eens de snobs en pietje preciezen wijzen op hoe wij het doen toch? *LOL*

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 14:35

Vandaag ga ik de regels eens schandelijk overtreden:

Ik ga met mijn KWPN-vosruin (met een stamboom die terugloopt tot 1633 en da's geen klets) met de trailer naar de club.
Trailer is donkergroen, vandaag is mijn zadeldekje bordeaurood met gouden biesje, mijn rijbroek blauw, shirt is lila en ik doe niet mijn leren laarzen aan (van Cavallo) maar mijn Hypodrama-gaithers. Imker's peesbeschermers zitten in de was dus we doen er nog een schepje bovenop, ik bandageer hem in met mijn mooie grijze bandages... Bloos

NaVy, kom me maar halen, hoor Extreme duivel .

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 14:54

Nee Navy ik smeek je, blijf hier weg, eerst gaan Veerle en ik nog even samen de regels overtreden!

Ga maar snel een afspraak maken voor een DNA onderzoek voor Toscar,.... Dit sportpaardje, met perfecte, nu nog onbekende, stamboom, moet toch op zijn inst zijn ouders een keer gezien hebben!

Trouwens, vergeten jullie niet, je paard elk jaar, in de wineter, 4 weken naar zon/zee/strand/wei/warmte-bestemming te sturen?
4 weken lang niet rijden, alleen maar nog meer verzorging, door de topgrooms van de wereld!
Hoe kunnen jullie dat vergeten!

en trouwens, bij aankoop van een paard, uiteraard Anky mee...

Ik zie jullie wel, bij de volgende olympische spelen! Ik ben der klaar voor!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 15:23

Ja, lach er maar om Haha!
Tot ik een keer echt voor de deur sta.. Op mijn perfecte KWPN, een bruine, netjes in tenue. Mijn wraak zal zoet zijn..

(en haarspelden zijn uit den boze, stel nou toch dat je er een verliest en je paard erin stapt??)

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 16:22

hmm begin me na 6 pagina's toch best te schamen
Ik heb lichtgroen met donkergroen gecombineerd Bloos
Heb donkergroen met zwart gecombineerd Bloos
Ik had een niet overeenkomend neusriempje en frontriempje Bloos
Ow en ik combineerde lichtgroene peerbeschermers met zwarte achterbeschermers Bloos

Mag je als je blond bent dan wel op een paard met zwarte manen? Of is dat helemaal uit den boze?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:19

Missy schreef:
Mag je als je blond bent dan wel op een paard met zwarte manen? Of is dat helemaal uit den boze?

het liefste zien we dat je dan je haar zwart verft nl. he?? *LOL* *LOL* Party!!

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:01

Ik maak me waarschijnlijk schuldig aan een van de hoofdzonden.
Een zwart hoofdstel met een bruin zadel !!!!!!!!!!!!!!!!
daarbijk rijd ik op een fjord die niet mooi rond loopt en ik ga ook niet iedere dag maar les.
en het ergste...... Ik heb er nog steeds plezier in.