_Lorette_ schreef:Vossen zijn inderdaad niet commercieel. Raar eigenlijk, want was is er mis met de voskleur? Is dat lelijk? En door de dominante kleurvererving al helemaal vreselijk?
Ik vind dat zó raar... Ik heb geen bepaald beeld van een paard in mijn hoofd en al helemaal geen kleur. Het ene paard spreekt mij wel aan en het andere paard niet. Ik zal echt nooit zeggen: "Het is een vos, dus ik koop liever een ander paard."
En ik hoop dat de rest van de wereld dat ook gaat doen. Vreselijk zeg. Door die gekke uitspraken gaan de mensen juist denken dat een vos minder is en willen ze er geen vos meer door hebben, want stel je voor dat je 'm minder goed kunt verkopen...
[/size]
voskleur is idd niet commercieel en zeker bij merries niet, maar dat geldt eigenlijk met name voor de dressuursport... bij het springen is de kleur niet van belang, als tie maar springt...
bij de dressuur is het 'mode' om een ruin te hebben en liefst zo donker mogelijk van kleur...
jammer, maar zo werkt de paardenwereld... zou anky morgen met een vosmerrie rijden, dan is het zo over met het vooroordeel hoor...
het ligt ook een beetje aan het soort paard, want bij de tuiger overheerst de voskleur nogsteeds over bruin 
ik ben zelf echt gek op vosjes, maar ja, je hoort idd vaak dingen over vosjes... en tjah 'een vos verliest wel zijn haren, maar nooit zijn streken'... gelukkig maar!