Krijgen jullie soms last van je geweten tov je paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Krijgen jullie soms last van je geweten tov je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:18

Ik zeg altijd
Een paard is helemaal niet vo vervelend als vele zeggen.

Denk je anders dat je op 600 KG kon zitten als het echt zo'n K**bok is?

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:31

als ik mijn pony zie na het longeren, krijg ik altijd het gevoel dat ze voldaan is. Blij dat ze het gedaan heeft. Zo'n gevoel dat je hebt als je gedaan hebt met joggen.
maar soms vraag ik me ook af wat ons het recht geeft. en dan kies ik voor mezelf en mijn plezier, hoewel ik altijd probeer om mijn pony zo gelukkig mogelijk te maken.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:22

Ben het ook met Rieja eens. Ik denk dat je best kan werken met je paard mits je niet te ver gaat met scherpe bitten, zweep en overnemen inzo. En mits je voor de rest van de tijd probeert om je paard zo paard-vriendelijk mogelijk te houden.

Mijn geweten zou te veel opspelen als ik mijn pony's op een stal zou zetten waar ze 23 uur binnen staan en 1 uurtje rijden en als ze geluk hebben misschien nog 1 uurtje los in de bak mogen staan. Mijn pony's staan nu gelukkig de hele winter de hele dag op de wei en snachts op stal Pling

Misschien overdrijf ik het wel ook een beetje. Want ik vind het nu zielig om een bit in te hangen bij mijn pony van 3,5 jaar oud.. Gelukkig gaat het tot nu toe heel goed met een bitlooshoofdstel! Alleen...als ik wedstrijden zou willen rijden mag dat niet met een bitlooshoofdstel. Belachelijk Boos!