Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:45

pubelia schreef:
Ik vind dit onzin. Sorry heb het verhaal van die man gelezen, en ook van zijn kant zit echt wel wat in..

Wat zit er van zijn kant dan wel in? Dat hij meer dan 200 paarden had en daar dus niet voor kon zorgen? Dat hij al meerdere malen gewaarschuwd was maar zijn paarden daar gewoon liet staan in de hoop dat het wel mee zou vallen?

Of van het feit dat hij al meerdere keren de dierenbescherming en AID op zijn dak heeft gehad vanwege verwaarlozing van vee en paarden?

De man kan mooi praten, daar schijnt hij om bekend te staan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:45

Karl66 het probleem is dat hij voor die logge instanties hun eerste move gemaakt hebben de hele bubs al op de trein naar Italie gezet kan hebben om op die manier verzekerd te zijn van zijn geld.
Daarom moet de aandacht voor dat bedrijf gewoon niet verslappen.

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:46

ik wens iedereen succ6 ..Ik ga naar bed.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:47

Arabesk schreef:
orange1 schreef:
waarom hypocriet?

die paarden gaan morgen weer terug naar de boer.

iedereen gaat weer vrolijk verder en die paarden krijgen nooit een mooi leven !

Hallo mensen we zijn paardengekken dan moet je toch wat voor ze doen ?

wij willen toch ook niet in een land gepropt worden en niemand die naar je omkijkt ?

ik vind dat we het gewoon moeten proberen !

echt waar !

als we niks doen weet je zeker dat t niet helpt !

gaat hij ze weer in een ondergelopen weiland neerzetten dan?? Of zet hij ze met zijn vieren in een box?

of gewoon ergens anders waar het niet kan overstromen.

Mensen schijnen ook altijd moeite te hebben dat andere mensen 100 paarden hebben, dat zou teveel zijn voor één boer. Maar waarom maakt niemand zich dan druk om de koeienboeren? Die hebben er vaak wel meer dan 100, omdat het anders niet rendabel is.

Een koeienboer en dit vind ik érgens appelen met peren vergelijken. Schijnbaar gaat het niet om 100 paarden, maar heeft hij er nog véél meer. (dacht dat het aantal in de 300 liep) Daarbij vermoed ik niet dat een koe haar hoeven om de zoveel maanden gedaan moeten worden, wat hier nu met deze paarden bijvoorbeeld ook wel niet gebeurd zal zijn, als je even na gaat wat dat kost. Ook lopen er al meerdere klachten tegen hem, men had dus inderdaad al veel eerder moeten ingrijpen. Zoals bij mij en met mij vele anderen, is de verontwaardiging toch wel even groot als je hoort dat hij ze dan zomaar even mee kan nemen. (Ik weet óók dat een goede thuis niet op 123 gevonden is voor zoveel paarden, maar men kan hem wel verplichten vind ik er 1 te zoeken. Daarom hoeft niet alles buiten, maar hij moet het wel wat onder controle houden.)

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:47

gaan we morgen nog?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:49

eigenlijk is het zonde, dit feit (paarden terug) overschaduwd helemaal de triomph van de bevrijding.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:50

En die 20 paarden die dood zijn.....zijn die verdronken doordat ze daar stonden of door een reddingsactie die niet zo lekker liep.....
BTW het ik enorme bewondering voor de pogingen en de mensen die dat gedaan werden maar ben ook kritisch tegenover de enorme media-aandacht die er bij heeft gedragen dat er té krampachtig gered werd....

Bluem

Marigold schreef:
eigenlijk is het zonde, dit feit (paarden terug) overschaduwd helemaal de triomph van de bevrijding.....

Inderdaad heel jammer allemaal.
Zeer zeker een trieste zaak.

Arabesk

Alle redenen die hier staan kunnen zo van tafel geveegd worden, we kunnen en mógen niet voor eigen rechter gaan spelen. Dan zijn we nog erger dan de 1e beste bananenrepubliek Boos!

Het voorval is niet goed te praten en een onderzoek naar zijn manier van paardenhouden en eventuele juridische stappen zijn nodig.

MAAR, je kan niet zeggen dat 'die instanties log zijn en we dus een actie op touw moeten gaan zetten'

De trias-politica is niet voor niets uitgevonden. Onafhankelijk, en onschuldig totdat schuld is bewezen.

met dit soort stemmingmakerij wordt het alleen maar lastiger om deze man een eerlijke objectieve rechtsgang te geven

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:51

slimmerik schreef:
En die 20 paarden die dood zijn.....zijn die verdronken doordat ze daar stonden of door een reddingsactie die niet zo lekker liep.....
BTW het ik enorme bewondering voor de pogingen en de mensen die dat gedaan werden maar ben ook kritisch tegenover de enorme media-aandacht die er bij heeft gedragen dat er té krampachtig gered werd....

18 paarden waren al verdronken voor men in aktie kwam

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:53

Als ik de reacties van sommige mensen zo lees hadden ze die paarden beter kunnen laten staan.
Ze zijn er nu weg en zijn volgens sommige nu vogelvrij overgelaten aan de instanties waarvan iedereen weet dat ze niets doen tenzij ze scherp in de gaten worden gehouden door de media.

Deze boer is meerdere malen betrapt op het verwaarlozen van zijn vee en paarden. (En Slimmerik de beelden waren uit 2004 en niet uit 1994) En toch vinden sommige mensen hier dat hij nog recht heeft op deze paarden en een of ander recht om te bewijzen dat hij het nu wel goed zou doen.

Mijn mening is: Als je iets doet moet je het goed doen. Geen paarden gaan redden en ze vervolgens aan hun lot overlaten bij deze boer die niet eens voldoende onderkomen heeft voor al zijn paarden en meerdere malen heeft laten zien niet in staat te zijn om goed voor zijn dieren te kunnen zorgen.

Daar kunnen jullie dan wel asieldieren (ik heb hier ook dieren uit het asiel dus mag meepraten) bio-industrie en weet ik het wat gaan bijhalen maar dat is een slappe vergelijking.
Als je dat echt vindt had je in ieder geval ook niet achter de redding moeten staan en het prima moeten vinden dat ze daar verzopen.

Verder gaat het hier niet om "eigen rechter spelen" maar om een vreedzame protestaktie. Dat is in Nederland gelukkig nog altijd toegestaan: je stem laten horen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:55

sarabande schreef:
Karl66 het probleem is dat hij voor die logge instanties hun eerste move gemaakt hebben de hele bubs al op de trein naar Italie gezet kan hebben om op die manier verzekerd te zijn van zijn geld.
Daarom moet de aandacht voor dat bedrijf gewoon niet verslappen.

Met of zonder aandacht worden die paarden naar Italië vervoerd, dat is de toekomst van slachtpaarden netzo als slachtkippen, -varkens en -runderen naar de slager gebracht worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:56

Dito schreef:

Een koeienboer en dit vind ik érgens appelen met peren vergelijken. Schijnbaar gaat het niet om 100 paarden, maar heeft hij er nog véél meer. (dacht dat het aantal in de 300 liep) Daarbij vermoed ik niet dat een koe haar hoeven om de zoveel maanden gedaan moeten worden, wat hier nu met deze paarden bijvoorbeeld ook wel niet gebeurd zal zijn, als je even na gaat wat dat kost. Ook lopen er al meerdere klachten tegen hem, men had dus inderdaad al veel eerder moeten ingrijpen. Zoals bij mij en met mij vele anderen, is de verontwaardiging toch wel even groot als je hoort dat hij ze dan zomaar even mee kan nemen. (Ik weet óók dat een goede thuis niet op 123 gevonden is voor zoveel paarden, maar men kan hem wel verplichten vind ik er 1 te zoeken. Daarom hoeft niet alles buiten, maar hij moet het wel wat onder controle houden.)

Koeien en paarden zijn zeer zeker wel met elkaar te vergelijken.....
Zeker moeten van koeien ook de hoeven gedaan worden en dat doet een koeienboer ook. En hoeveel klachten er tegen hem lopen is bij niemand hier bekend....allemaal van horen zeggen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:56

Karl66 schreef:
Met of zonder aandacht worden die paarden naar Italië vervoerd, dat is de toekomst van slachtpaarden netzo als slachtkippen, -varkens en -runderen naar de slager gebracht worden.

Hoe kom je er nu toch bij dat dit slachtpaarden zijn? Volgens omroep friesland waren het geen slachtpaarden maar fokmerrie's.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:57

slimmerik schreef:
Koeien en paarden zijn zeer zeker wel met elkaar te vergelijken.....
Zeker moeten van koeien ook de hoeven gedaan worden en dat doet een koeienboer ook. En hoeveel klachten er tegen hem lopen is bij niemand hier bekend....allemaal van horen zeggen.

Misschien jezelf eerst wat beter informeren?
Dat was namelijk de dierenbescherming zelf die dat vertelde op omroep friesland.
Elke winter weer gaan er dieren bij hem dood door verwaarlozing.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:58

ThePast03 schreef:

Misschien jezelf eerst wat beter informeren?
Dat was namelijk de dierenbescherming zelf die dat vertelde op omroep friesland.
Elke winter weer gaan er dieren bij hem dood door verwaarlozing.

Dan moet eerst de DB op de schop Boos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:00

slimmerik schreef:

Dat zeg ik al jaren.
Maar feit is wel dat de db weinig kan doen vanwege onze Wet en deze man schijnt een meester te zijn in het balanseren op het randje van de Wet.

Foefer

Cyntje schreef:
OK Vork
Ik blijf dit volgen om te kijken of ik ook een aandeel kan leveren, aangezien ik niet zo snel daar morgen kan geraken!

me too, TOP!

Karl66

ThePast03, jouw redenering klopt niet. Jaarlijks wordt vee door slecht weer getroffen als plotseling opkomend water of blikseminslag. Daar is deze boer echt niet de enige in, aangezien we het weer nou eenmaal niet in de hand hebben.

Natuurlijk moet je op zo'n moment die dieren daar weg proberen te halen, maar dat wil niet opeens zeggen dat die boer daardoor een slechte boer is en geen dieren meer mag hebben.

Er wordt hier heel hard geroepen (en vooral elkaar nageroepen) dat het een slechte boer is die niet voor zijn dieren zorgt. Maar dat is een punt wat je aan de AID moet overlaten, wij kunnen dat vanachter onze pc's niet beoordelen en dus moeten we niet maar even met z'n allen eigen rechtertje gaan spelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:01

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

Hoe kom je er nu toch bij dat dit slachtpaarden zijn? Volgens omroep friesland waren het geen slachtpaarden maar fokmerrie's.

Wat denk je dat er met de biggen van fokzeugen gebeurt?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:02

Ja aan de ene kant van het land komt de DB al aanzeilen als IJslanders in de sneeuw buiten staan en aan de andere kant van het land kunnen rustig paarden sterven door verwaarlozing en ze doen er niks aan Verward

Van mij mag de DB grondig herzien worden! Boos! Ik heb het een beetje gehad met die lui.

Bij ons stonden ook weleens paarden buitendijks bij het IJsselmeer, die hadden ook zomaar kunnen verdrinken bij hoogwater.

De rechter moet nu bepalen in hoeverre er sprake was van overmacht in deze situatie.

Immers dit paard kwam ook onvoorzien in ernstige problemen en dreigde te verdrinken:

viewtopic.php?f=11&t=670383

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:02

ThePast03 schreef:
slimmerik schreef:

Dat zeg ik al jaren.
Maar feit is wel dat de db weinig kan doen vanwege onze Wet en deze man schijnt een meester te zijn in het balanseren op het randje van de Wet.

Wij hebben dus een veebedrijf en krijgen 4 keer per jaar verplicht bezoek van de DA die het welzijn van de dieren controleert. Dit is standaard voor iedereen. Wat voor 'n prutsers zijn het daar dan....... Boos!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 00:03

slimmerik schreef:

Dood doordat ze daar stonden, niet doordat men geprobeerd heeft ze te redden...

Als al die media-aandacht er niet was geweest, had de boer nu onderuit op de bank gezeten zonder te vrezen voor verdere stappen (en dan bedoel ik rechterlijke stappen, niet wraakacties).
Dan was dit allemaal niet zo op de spits gedreven, hadden veel mensen er niet vanaf geweten.
Nu moet men er wel wat aan doen, want de hele wereld weet er zo ongeveer vanaf nu.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:03

Karl66 schreef:
[*olduser*], jouw redenering klopt niet. Jaarlijks wordt vee door slecht weer getroffen als plotseling opkomend water of blikseminslag. Daar is deze boer echt niet de enige in, aangezien we het weer nou eenmaal niet in de hand hebben.

Waar deze boer in verschilt met de andere boeren die dit overkomt is dat deze boer wel de tijd had en meerdere malen is gewaarschuwd.
Hij heeft er echter voor gekozen om zijn paarden daar te laten staan. Dat is een bewuste keuze en een risico die hij genomen heeft.
Overmacht kan iedereen overkomen, maar dit was geen overmacht. Hij had tijd genoeg maar dacht dat het allemaal wel los zou lopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:04

Arabesk schreef:
Bij ons stonden ook weleens paarden buitendijks bij het IJsselmeer, die hadden ook zomaar kunnen verdrinken bij hoogwater.

Ik mag toch hopen dat jij op zijn minst een poging doet om ze daar weg te halen als je meerdere malen wordt gewaarschuwd dat er storm komt en hoog water?
En niet dat je, zoals deze man, zegt en denkt: het zal wel loslopen.