Zirano voor de 2e x ondervoed....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zirano

Re: Zirano voor de 2e x ondervoed....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:13

He he eindelijk mensen die het bergijpen dank jullie wel.Mijn menieng is en was ook dat de opfok er is om veulens tot grote en volwassen paarden op te laten groeien zodat je er straks dressuur etc. mee kunt gaan doen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:48

Hier dan weer een berichtje over Zirano.
Je ziet hem opknappen na de castratie van vorige week.
Hij heeft er nagenoeg geen last van gehad en speelde de volgende dag al voluit in het land met zijn vriendje Omar.
Hij heeft momenteel zo'n lol in zijn leventje,speelt eet, en slaapt,doet ontzettend veel nieuwe indrukken op en vindt alles evn interessant om te gaan bekijken.Hij wil met iedereen vriendje zijn.En vindt het heerlijk als er met hem geknuffeld wordt wat er dan ook door vele gedaan wordt.
Het is echt door al die mensen dat je hem per week vooruit ziet gaan.Wat een verschil met een maand geleden.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:50

Dat kan je wel zeggen Mar, wat een verschil zeg! Wel super idd dat iedereen je zo helpt.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:29

Wat een verhaal zeg!
Echt vreselijk! Ach gut
Wel heel erg fijn, dat hij nu zo opknapt! Lovers En vriendjes heeft!
Binnenkort nog wat foto's? Ik ben beniewd hoe hij er nu uitziet!

Ik vind idd dat je gelijk hebt over OPFOK.. Het is gewoon hun verantwoordelijkheid.

Wel fijn, dat er zoveel mensen zijn die je helpen, een pluim voor iedereen, en jou natuurlijk!! OK dan!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:34

Morgen ga ik weer nieuwe foto's maken en die komen dan morgenavond erop te staan.Ik ben blij dat er steeds meer mensen hetzelfde denken over een opfok.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:51

Mijn pony hadden we gekocht met haar 3 jaar, maar die heeft nooit in de opfok gestaan. Ze stond bij die mensen thuis, die deden een beetje aan 'hobby'fokken Lachen Ze stond dus niet alleen, en was lekker dik en glanzend!
Ik ben echt benieuwd naar je foto's. Volgens mij word het echt een Prinsje!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:20

Hier alvast 2 foto's die Marjan zelf gemaakt heeft van Zirano op het land.

Zirano en Omar (vosje) vechten om een grasspriet Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:18

Die begint er al weer best uit te zien, groeit hij ook al weer wat in de hoogte?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 04:49

Nee dat groeien laat nog even op zich wachten,maar dat had de dierenarts ook wel voorspeld hoor.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:53

Echt erg dit!! Daarom wil ik mn kerel liever niet in een opfok.. Kan iedereen wel zeggen dit is niet goed voor ze enz.. maar wil mn mannetje ook niet zo terug vinden!! Gelukkig woon ik vlakbij het opfok bedrijf waar ik hem wil neerzetten en hoor super goede verhalen dus steld me wel weer gerust..Veel succes met Zirano! Hoop voor je dat hij er weer helemaal bovenop komt!! En ik hou wel even contact hoe t met mijn kerel gaat in de opfok Knipoog en vind trouwens ook dat de opfok de mede-verantwoording over je veulen heeft..!! Mijn veulen mist een oog.. en wil graag op de hoogte worden gehouden mocht dit een probleem worden..wil hem wel graag heel terug hebben Knipoog Nja.. met iig 1 oog Knipoog Maar echt super dat het nu beter gaat!!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 18:43

Hihi het mooiste is dat Zirano stiekem toch een beetje is gegroeid! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:14

Ja ik kwam er gisteren achter dat hij een klein beetje geroeid is.
Mijn fototoestel deed het even niet maar morgen worden er nieuwe foto's gemaakt en plaats ik ze.Goed he Shirley??

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 19:24

Zeker goed Mar. Ik ben echt heel blij voor jullie en Zirano dat hij het zo super doet! Het is jullie ook heeeel erg gegunt!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:32

Gaan we samen toch een goed jaar tegemoed.2007 wordt ons jaar.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 20:31

Hoop t maar dat moet ik nog even afwachten... eerst donderdag naar t avl...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:48

hoe laat moet je er dan zijn???
Ik ga heeeeeel erg voor jullie duimen.
Welterusten allemaal.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:58

Ik heb het topic al een tijdje niet gevolgd maar hij ziet er weer geweldig uit!!! Moest wel even slikken bij de antwoorden van Sabbel! Sorrie Sabbel...ik heb ook pensionpaarden....maar al zouden de mensen me zes maanden niet betalen ( wat in het geval van Zirano natuurlijk niet ter sprake komt )of zich niet laten zien,dan nog krijgen de dieren wat ze nodig hebben! Ik vind het een schande dat een opfokbedrijf het zover laat komen!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:06

aerdenhout1 schreef:
Ik heb het topic al een tijdje niet gevolgd maar hij ziet er weer geweldig uit!!! Moest wel even slikken bij de antwoorden van Sabbel! Sorrie Sabbel...ik heb ook pensionpaarden....maar al zouden de mensen me zes maanden niet betalen ( wat in het geval van Zirano natuurlijk niet ter sprake komt )of zich niet laten zien,dan nog krijgen de dieren wat ze nodig hebben! Ik vind het een schande dat een opfokbedrijf het zover laat komen!

Zo hoort een opfok ook te denken/handelen. En eigenlijk iedereen die met dieren bezig is. Gelukkig zijn er ook mensen die dat zelfde gevoel hebben, top Aerdenhout!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 04:53

Dank je Aedenhout,soms wordt je wel moe hoor van al die mensen die maar blijven vertellen dat je zelf maar op moet letten.
Iedereen spreekt altijs schande als er een paard in het weiland mishandeld wordt maar een opfok schijnt gewoon zijn gang te kunnen gaan,want de verantwoordelijkheid wordt op de eigenaar van het paard gegooid,i.p.v. diegene aan wie je tijdelijk de verantwoordelijkheid hebt gegeven om jouw veulen lekker speels en gezond groot te brengen.Nogmaals dank je wel Aerdenhout.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:11

Hier weer een berichtje van Zirano,
Achteraf is er toch een ontsteking bijgekomen na de castratie,gelukkig zijn we er op tijd bij en krijgt hj momenteel atibiotica.Zelf heeft hij er niet zoveel last van.
Gisteren hebben we voor het eerst gelongeerd met hem.Wat gedroeg hij zich keurig.Ik ben apetrots op hem.
De DA heeft hem gemeten en hij is sinds 1 maand geleden 2 cm. gegeroeid.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:13

hey marian Haha!

Hij ziet er inderdaad super uit he en fijn dat het longeren zo goed ging Haha! Als ik een keer moet stappen ofzo moet je het zeggen hoor!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:20

Ik denk dat ik het je de komende tijd wel eens vraag dank je wel.(esther toch??

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:21

haha nee willemijn

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 13:06

aerdenhout1 schreef:

Zoals ik al zei in mijn laatste (dacht ik) post hier, dat Zirano en ik elkaar niet goed begrepen hebben. Uit het verhaal wat ik gevolgt heb, ander topic, maakte ik op dat er voor de zomer niets was afgesproken over het bijvoeren in de zomer, en dat Zirano er simpelweg vanuit was gegaan dat dat wel zou gebeuren. Vandaar mijn reactie dat het een je eigen verantwoordelijkheid betreft. Maar zoals dus al eerder gezegt heb ik dit dus verkeerd begrepen. Verder worden er (volgens mij) alleen koppen getelt als ze op de weide staan, en komen ze veel minder in de hand als wanneer ze op stal staan. Daarom ga ik het liefst elke week even langs om te kijken of alles nog goed gaat.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:57

Ja maar Sabbel...als ze koppen tellen, zoals jij dat noemt, kijken ze dan helemaal niet hoe de dieren er verder uit zien?? Kreupel, wondjes en zoals in het geval van Zirano veels te mager?? Ik blijf erbij, als opfokbedrijf heb je de verantwoording over de dieren van andere mensen. Ik bedoel...je doet je paard naar de opfok omdat je denkt dat dat beter is voor je paard, en je er ook niet elke dag mee bezig hoeft te zijn. Jij gaat nu een keer per week kijken of alles in orde is, maar je bent net weg en je paard krijgt een klap van een ander paard! Dan komen ze misschien wel 'koppen' tellen maar als jou paard op dat moment stil staat zien ze dus niet dat hij kreupel is, of misschien zelf een wond heeft!