Ik sta op mijn eigen privestal, voer, mest, enz allemaal zelf. Maar waar ik het 'spul ' van pacht, heeft een 'bed&breakfast hotel, dus dagelijks toeristen over haar erf. Aangezien de paardenwei er naast ligt, komen ze geregeld naar de paarden kijken. Voorheen flikten ze het ook om gewoon door het hek te komen en de paarden te gaan voeren en aaien.
Nu hangt er dus een slot omheen, dat soort dingen moet ik dus echt niet hebben.
Ik wil ook echt niet dat mensen mn paarden gaan staan voeren, met suikerklontjes, hele broden, sinaasappelschillen enz. Ja hallo, het zijn geen geiten!
Maar goed, dat zijn zelfs volwassenen, ken je nagaan.
Ook ik vind geregeld peuken, zijn ze tóch over dat hek geweest, en komen zelfs in mn stal waar mn dure spullen liggen.

Wat die kinderen betreft, dat is precies de reden waarom ik dus absoluut niet op een manege of grote pensionstal wil staan.
Ik heb ook wel eens op een mange s=gestaan, met mn eerste eigen paard. Die kinderen willen idd altijd je paard poetsen ed.
Gelukkig was de pensionstal echt 'verboden terrein' voor die kinderen, dat wisten ze ook. Gelukkig.
Maar vaak genoeg vond ik broodjes kaas en ham ed in de voerbak.

Ze kunnen heel pittig zijn hoor, zolang ze maar respect voor jou en je paard tonen.
Op maneges vind je vaak van die pubermeiden die alles denken te weten. Vanmiddag moest ik trouwens even het paard doen van een vriendin, die is op vakantie, en daar lopen ook een stel kinderen rond, die op de overige 4 pensionpaarden mogen rijden. Dat zou ik nooit doen, jonge kinderen ongestoord en onbewaakt met je paard in de weer laten gaan.
2 Van die paarden hadden ook een veulen, en die lieten ze onbewaakt en alleen achter. Eén in de paddock, de ander in een binnenbox. Helemaal knetter natuurlijk. Ja ik vind dat gevaarlijk, zo onbewaakt alleen.
Er is al eens eerder een veulen van een van die merries geweest, die met zn hoeven door een raampje is geweest of zo iets. Vol met bloed die stal...