'manegemeisjes'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:23

Dat van Jameylover, daar zou ik echt van flippen!
Ik sta op mijn eigen privestal, voer, mest, enz allemaal zelf. Maar waar ik het 'spul ' van pacht, heeft een 'bed&breakfast hotel, dus dagelijks toeristen over haar erf. Aangezien de paardenwei er naast ligt, komen ze geregeld naar de paarden kijken. Voorheen flikten ze het ook om gewoon door het hek te komen en de paarden te gaan voeren en aaien.
Nu hangt er dus een slot omheen, dat soort dingen moet ik dus echt niet hebben.
Ik wil ook echt niet dat mensen mn paarden gaan staan voeren, met suikerklontjes, hele broden, sinaasappelschillen enz. Ja hallo, het zijn geen geiten!
Maar goed, dat zijn zelfs volwassenen, ken je nagaan.
Ook ik vind geregeld peuken, zijn ze tóch over dat hek geweest, en komen zelfs in mn stal waar mn dure spullen liggen.
Boos!

Wat die kinderen betreft, dat is precies de reden waarom ik dus absoluut niet op een manege of grote pensionstal wil staan.
Ik heb ook wel eens op een mange s=gestaan, met mn eerste eigen paard. Die kinderen willen idd altijd je paard poetsen ed.
Gelukkig was de pensionstal echt 'verboden terrein' voor die kinderen, dat wisten ze ook. Gelukkig.
Maar vaak genoeg vond ik broodjes kaas en ham ed in de voerbak.

Ze kunnen heel pittig zijn hoor, zolang ze maar respect voor jou en je paard tonen.
Op maneges vind je vaak van die pubermeiden die alles denken te weten. Vanmiddag moest ik trouwens even het paard doen van een vriendin, die is op vakantie, en daar lopen ook een stel kinderen rond, die op de overige 4 pensionpaarden mogen rijden. Dat zou ik nooit doen, jonge kinderen ongestoord en onbewaakt met je paard in de weer laten gaan.
2 Van die paarden hadden ook een veulen, en die lieten ze onbewaakt en alleen achter. Eén in de paddock, de ander in een binnenbox. Helemaal knetter natuurlijk. Ja ik vind dat gevaarlijk, zo onbewaakt alleen.
Er is al eens eerder een veulen van een van die merries geweest, die met zn hoeven door een raampje is geweest of zo iets. Vol met bloed die stal...

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 14:17

mc schreef:
zucht hmmmmmmmmm ja Misselijk Misselijk

Denk je heb je een eigen paard sta je op een leuke pensionstal zijn er van die huppels die mijn paardje willen aaien als hij juist NIET braaf is en de hele tijd vragen of ik vandaag ook ga GALOPEREN (heel eng natuurlijk)

Dat is idd vet irritant, had ik ook altijd.
En die pony was al super snel dus wouden ze hem natuurlijk wel willen zien galloperen... Dus ik expres niet doen natuurlijk Extreme duivel
En altijd; mag ik uitstappen? Als ze wouden mee poetsen vond ik het nooit zo erg, dan vroeg ik of ze meeliepen naar m'n zadelkast zodat ze poetskist mee konden nemen (hoefde ik niet 2x te lopen), en aan het einde vroeg ik altijd of ze de stalgang nog ff wouden bezemen, nou vonden ze geweldig als ze iets konden doen Haha! En ik maar lekker in het zonnetje zitten Pling Of in de kantine, of lekker vroeger naar huis Extreme duivel

xxpinoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:29

Ik rijd op een manege waar je echt 2 verschillende groepen kinderen hebt. Je hebt het groepje dat altijd naar adviezen luistert omdat die kinderen hun best doen goed te kunnen rijden en goed om te gaan met de paarden. Maar je hebt ook een groepje irritante kinderen. Aan deze kinderen kan ik me zo ergeren. Ze rukken in de mond van hun paard, zagen, schoppen en blijven meppen met hun zweep ( ook als er nix aan de hand is ). Dan zeg je er iets van en dan krijg je een grote bek! Daar kan ik zo boos om worden. ( ze poetsen by the way hun paard nietineens omdat ze alleen zin hebben om te rijden ). Ze staan ook altijd bij mensen met eigen paarden te slijmen enz. Maar zodra diegene met dat eigen paard niet geliefd meer is bij de rest van de groep vindt dat slijmende meisje het opeens ook maar een stom mens.
Nog zo'n voorbeeldje: er zijn nu veel nieuwe paarden bijgekomen op onze manege. Het paard waar vroeger iedereem op wilde is nu opeens maar een sloom, stom beest ( en dat is het dus echt niet )omdat de andere paarden "beter" zijn. Ik kwam toen op de manege en mocht op dat paard wat iedereen vroeger zo leuk vond en ik was dus superblij. Komt er een meisje naar me toe ( het meisje dat het hardst had geroepen dat dat paard toch zo'n schatje is ) en zei: "Dat je het nog leuk vindt om op die te gaan, echt een sloom beest joh". Nou ik barstte echt uit me vel!!!!!!! ( van de andere kant is het wel makkelijk want als niemand meer op dar paard wil kan ik er voortaan op!haha! ).
Maar nou zit ik die meisjes af te kraken, maare ik moet er wel bij zeggen dat er ook hele aarige rustige meisjes zijn die echt iets willen leren.

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 20:30

Ik heb ook zo'n hekel aan die 'koters' die denken dat ze alles zijn.Manegepony's mogen door iedereen gepoetst worden.Alla.Is er eentje aan het poetsen (klein grietje,9 jaar ofzo) komt er zo'n grote aan (12) en die pakt zomaar die pony af.Dat kleine grietje durft niks meer Boos! Ook die koters die rennen door de gang.Verzoek je ze niet te rennen,geven ze je een grote muil Boos! En dan nog de laatste rang,de allergrotste (rond de 18) met vriendje mee.En vriendje neemt natuurlijk nog meer vriendjes mee.
Dat betekend dat ze je pony onder z'n staart kijken,en hem uitlachen Boos!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:33

Dat laatste slaat echt nergens aan. Ik trek toch ook niet hun broek uit om vervolgens keihard te gaan lachen...