Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vonneke schreef:uitzonderingen bevestigen de regel ja.
Maar ga is kijken hoeveel friezen er goed kunnen galopperen.
En op een fries of een arabier rijden vind ik heel wat anders als een KWPNer.
Het gaat wel om het feit dat je je school gaat halen en niet om zomaar ff een rondje te rijden.
ik wil een fries nog wel eens een technisch M parcour zien lopen waarin je moet sluiten etc.
ik heb niets tegen frienzen oid, maar voor Deurne vind ik ze echt niet geschikt, daar zijn ze niet all round genoeg voor en dat is wel wat je nodig hebt
paardje2005 schreef:friezen zijn van oorsprong bedoeld voor de koets. niet voor de kar. voor werk op het land waren ze niet geschikt.
maar dat terzijde
paardje2005 schreef:friezen zijn van oorsprong bedoeld voor de koets. niet voor de kar. voor werk op het land waren ze niet geschikt.
maar dat terzijde
Blackmystery schreef:[naam] schreef:uitzonderingen bevestigen de regel ja.
Maar ga is kijken hoeveel friezen er goed kunnen galopperen.
En op een fries of een arabier rijden vind ik heel wat anders als een KWPNer.
Het gaat wel om het feit dat je je school gaat halen en niet om zomaar ff een rondje te rijden.
ik wil een fries nog wel eens een technisch M parcour zien lopen waarin je moet sluiten etc.
ik heb niets tegen frienzen oid, maar voor Deurne vind ik ze echt niet geschikt, daar zijn ze niet all round genoeg voor en dat is wel wat je nodig hebt
Niet all round genoeg![]()
- Ze beschikt over uitstekende bassis gangen, en leert snel.
- we springen met gemak een poncour uit van 1,20.
- Het is een geweldig men paard
- Ze heeft een uithoudings vermogen van heb ik jouw daar, en we starten elkaar jaar op een oefen Endurenche ( hoe je het ook schrijft )
Verder is het een paard, dat net zo heet is als een kwpn, en word op het moment twee keer per dag gereden.
Marliesvr schreef:
En dat friezen gefokt zijn om voor de koets te lopen is onzin. Ze hebben ook op het land gewerkt, werden als rijpaard en ook zelfs als draver ingezet! Hoezo niet alround??
paardje2005 schreef:Marliesvr schreef:
En dat friezen gefokt zijn om voor de koets te lopen is onzin. Ze hebben ook op het land gewerkt, werden als rijpaard en ook zelfs als draver ingezet! Hoezo niet alround??
friezen zijn nooit als landwerkdieren gebruikt. omdat de benen daar te zwak voor zijn. van oorsprong zijn ze gefokt voor de edele mensen, later werden ze ook gebruikt door de wat rijkere boeren om hun naar de kerk te brengen of als ze een dagje naar de stad gingen.later zijn ze inderdaad ook onder het zadel beleerd, en ja de laatste jaren zie je ze ook voor de sulky.
maar friezen zijn zeker all round.vind het geweldige paarden om te zien.
paardje2005 schreef:Destinietje: jij bent 1 van de redenen waarom je mij zelden op een dressuurwedstrijd ziet. jij bent waarschijnlijker nog erger omhoog gevallen dan het meisje in mijn verhaal. mijn moeder heeft echt gelijk, ze heeft zovaak gezegt dat de paardenwereld niks voor mij is. en dat heeft niets met mijn liefde voor paarden te maken.
ik zie liever een meisje/vrouw veel plezier hebben met haar tinker/haflinger/fries enz en een leuke/mooie proef neer te zien zetten.dan een omhoog gevallen doos als jij op een lelijke peperdure standaart kwpner rond te zien hobbelen. ook jou zullen we nooit aan de top zien.
en ja die tinker springt dressuurcorrecte wissels, misschien wel net zo goed als die van jou.
o ja, denk jij dat anky lief aan salinero heeft gevraagd of hij alsjeblieft zo mooi wil gaan lopen. nee. doe je oogkleppen af en kijk eens rond.
Destinietje schreef:paardje2005 schreef:Destinietje: jij bent 1 van de redenen waarom je mij zelden op een dressuurwedstrijd ziet. jij bent waarschijnlijker nog erger omhoog gevallen dan het meisje in mijn verhaal. mijn moeder heeft echt gelijk, ze heeft zovaak gezegt dat de paardenwereld niks voor mij is. en dat heeft niets met mijn liefde voor paarden te maken.
ik zie liever een meisje/vrouw veel plezier hebben met haar tinker/haflinger/fries enz en een leuke/mooie proef neer te zien zetten.dan een omhoog gevallen doos als jij op een lelijke peperdure standaart kwpner rond te zien hobbelen. ook jou zullen we nooit aan de top zien.
en ja die tinker springt dressuurcorrecte wissels, misschien wel net zo goed als die van jou.
o ja, denk jij dat anky lief aan salinero heeft gevraagd of hij alsjeblieft zo mooi wil gaan lopen. nee. doe je oogkleppen af en kijk eens rond.
Welke maat schoenen heb jij?
Ik denk idd dat jij beter niet op wedstrijd kan gaan, daar ben je veelste heetgebakken en snel op je teentjes getrapt voor. Maargoed, je haalt je eigen nivo aardig naar beneden zo hoor!
En mijn paard springt uberhaupt nog geen wissels, daar zijn we nog niet aan toe. Maar heb ik het over MIJN paard en JOU fjord? ik meen dat we het over kwpner/sportpaarden/what ever hadden vs koudbloeden.
En dat meen je niet, vraagt anky dat niet lief?????? Sjee, hoe doet ze dat dan?? Pff, nooit geweten!![]()
Enne, nog bedankt he, dat ik een omhoog gevallen doos ben met een lelijke peperdure knol! Zucht.. En dat ik er nooit ga komen? Ik geloof de woorden meteen, maar niet uit de mond van een naief pennymeisje.
Meid, grow up, en ga eerst maar eens meedraaien in de sportwereld, dan ga je er misschien ook nog eens wat van snappen![]()
Overigens kreeg ik toch al de indruk dat je lichtelijk jalours was op het meisje uit je eerste verhaaltje, want die lijkt het toch heel aardig voor elkaar te hebben. Maargoed, zolang je blijft geloven wat je jezelf voorhoud, is er niets aan de hand, toch?