Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LecyTinker schreef:Iedereen in diep aan het denken. Net mijn hengstje weer op stal gezet ( foto´s staan in onderschift) en was gewoonweg weer snoezig. Wil steeds knuffelen en dan ineens beseft hij dat dat niet stoer is en geeft me een duw met zijn hoofd. Kijk ik m s aan, en dan puppie ogen.
Nee, ik denk dat castratie van hengst tot hengst verschilt. Hengstengedrag ook van hengst tot hengst verschilt. Wel of niet castreren ligt aan veel factoren.
EvaSuzanne schreef:LecyTinker schreef:Iedereen in diep aan het denken. Net mijn hengstje weer op stal gezet ( foto´s staan in onderschift) en was gewoonweg weer snoezig. Wil steeds knuffelen en dan ineens beseft hij dat dat niet stoer is en geeft me een duw met zijn hoofd. Kijk ik m s aan, en dan puppie ogen.
Nee, ik denk dat castratie van hengst tot hengst verschilt. Hengstengedrag ook van hengst tot hengst verschilt. Wel of niet castreren ligt aan veel factoren.
Ja maar jouw hengst is van 2004! Vorig jaar was mijn hengst (van 2003) ook nog een baby, maar dit jaar is'ie toch echt een mannetje geworden. Vorig jaar kon ik nog met gemak met hem en een merrie gaan wandelen, als ik dat nu doe springt hij er bovenop als hij de kans heeft (en door mijn waanzinnige spierballen heenloopt)
LecyTinker schreef:Vind het wel zonde dat mensen soms puberaal gedrag verwarren met hengstengedrag. Er zijn gewoon streken die zowel een hengst als een merrie hebben op die leeftijd. Pubertijd is voor niemand makkelijk ongeacht geslacht.
Leentje1 schreef:Ik denk half bokt.![]()
Maar ja je hebt gelijk. Als een hengst niet meer in de hand te houden is door zijn henstengedrag (en neit door de puberteit) dan vind ik het ''hakkie takkie weg zakkie''.
karoliena schreef:Wat word dan precies gezien als echt hengstengedrag?
Vaak komen ze wat sneller omhoog, dat heeft die van mij 2 keer gedaan en zal hij neit zo gauw weer doen, ze zijn vaak wat happigeriger maar verder?
EDIT: Wil wel nogmaals zeggen dat het dus niet altijd zo hoeft te zijn dat een hengst een eenzaam leven krijgt natuurlijk, denk dat iedereen die een hengst heeft en weet waar die mee bezig is echt welg oed er voor zorgt.