Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sugarmiss schreef:Maar nu blijkt dat veel opfokbedrijven dus niet leveren waar je ze voor betaald is het toch wel zaak om dan de kontrole hierop wél zelf bij te houden. Dan kun je tenminste adequaat reageren (vertrekken met je paard) als blijkt dat men je paard verwaarloost.
Billy schreef:En zolang jij hebt afgesproken dat ze in vol-pension staat is dat gevoel dus niet terecht !!Natuurlijk heeft de opfok dan ook schuld, maar aangezien ik moet zorgen dat mijn paard goed verzorgd wordt, kan ik niet alles op hun afschuiven voor mijn gevoel.
LucasMiller schreef:Het beste wat je m.i. kunt doen is de dierenebescherming hiervan op de hoogte stellen. Als die jou gelijk geven en de ophokker een reprimande geven, heb jij voldoende basis om vervolgens een schadevergoeding te eisen (wat je sowieso wel kunt doen, gezien de foto's). Schadevergoeding kun je alleen maar eisen als je deze goed onderbouwt. Dus veel foto's maken (heb je zo te zien gedaan) en een gedetailleerd overzicht van de gemaakte kosten. Ook alle communicatie met de ophokker moet je op een rijtje zetten. Vervolgens een aangetekende brief aan de ophokker, waarin je hem verantwoordelijk stelt voor de schade en een vergoeding daarvoor eist. Zet erin dat hij binnen 2 weken moet reageren. Doet hij dit niet, of acht hij zichzelf niet schuldig, dan stap je met je bewijslast naar de rechter.
Het klinkt misschien wat heftig, maar zo moet je het denk ik wel doen. Dierenleed is erg en als er sprake kan zijn van dergelijke verwaarlozing bij andere dieren (herhaling), dan is een rechter daar zeker vatbaar voor. Een reprimande van de dierenbescherming kan hier een goede bijdrage bieden. Uiteraard verklaringen van andere klanten ook.
Succes!