Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
J0sef1entje schreef:Een pony die niet aan de teugel loopt krijgt bij 8 van de 10 jury's géén winstpunt, terwijl dat in de B niet hoeft.
Hoe het bij de paarden is, weet ik niet, maar bij ponyruiters vind ik dat er door sommige jury's weinig rekening gehouden wordt met de soms nog jonge leeftijd van de ruitertjes.
Citaat:paard is en was ker gezond, is alleen erg week in de rug, 18 jaar (ongeveer) en in de winter met vlagen wat stijfig...
en een 3 en een 4 voor onderdeel 23 en 24... en de preof was niet zo bar dat ze die punten verdient had...

daantjuhhh schreef:Ik heb een keer geschreven bij B dressuur A-B pony's.
Der reed een meisje met een super oude pony mee.
Pony was echt stokoud, maar kon nog makkelijk wat draven en stapen.
(uitgebreid springparcourse zat er niet meer in)
maar een B proefje moet kunnen.
Zegt de jury tegen dat kind: Het word tijd dat je afscheid gaat nemen van deze pony, lang zal die niet meer leven.
Ik vond dat zo gemeen.
Ik grrr.. ik kon dat mens wel.
Ik bedoel zoiets zeg je niet tegen een 7 jarig meisje wat der eerste wedstrijdje rijdt.
( en niet alleen met mij
) amondi schreef:Dit is een voorbeeld van wat ik ervan wil zeggen.
Dressuur is verworden tot een vergaarbak van alles en iedereen die in een andere tak van de paardensport niet mee kan doen!
amondi schreef:Hoe vaak zie je een Gribaldi of Jazz en l parcours springen? Of een haflinger of een fries mee doen op een eventing? Een 22 jarige aan de start van een endurance? Een Tinker op een polowedstrijd? Een arabier voor de Jan Plezier met een klas schoolkinderen?

amondi schreef:En dat is dan alleen nog het materiaal. Dan heb ik het nog niet eens over de ruiters. Dat wordt te hard en zullen velen niet aankunnen. Feit is gewoon dat iedereen snapt dat deze dieren dit niet met goed gevolg af kunnen leggen.
amondi schreef:Dat vindt iedereen logisch en dus gaat "men" dressuren met van alles en nog wat. En als dat niet goed gaat wordt het gegooid op jurysport. Maar te vaak wordt de dressuursport niet serieus genomen, de drempel om te starten ligt erg laag. Geen enkel toelatingsexamen alleen wat geld storten en gaan met die banaan.
amondi schreef:Ik ben nog steeds blij dat de KNHS igg wil proberen om de mensen te ontmoedigen op concours te gaan als ze er niet aan toe zijn. Maar er zou ook een toelatings examen mogen komen, veel te vaak zie je juist in de B en L banen combinaties die er de ballen van snappen, of die met een 3 jarige 6 keer over het hele terrein vliegen omdat ze hem niet kunnen houden....( is ons ook gebeurt)
amondi schreef:Het zou voor de jury ook veel leuker zijn om naar meer serieuze combinaties te kijken. Denk ik hoor, iedereen mag het ermee oneens zijn.
Citaat:mijn dochter heeft verschillende bixie wedstrijden gereden (lijkt me een goede oefening) en de pony was daar erg braaf en de jury lovend en adviseerde om een startkaart aan te vragen en aan het "echte" werk te beginnen... eerste concours 3 ringen nodig...

nikyta34 schreef:daantjuhhh schreef:Ik heb een keer geschreven bij B dressuur A-B pony's.Der reed een meisje met een super oude pony mee.Pony was echt stokoud, maar kon nog makkelijk wat draven en stapen.(uitgebreid springparcourse zat er niet meer in)maar een B proefje moet kunnen.Zegt de jury tegen dat kind: Het word tijd dat je afscheid gaat nemen van deze pony, lang zal die niet meer leven.Ik vond dat zo gemeen.Ik grrr.. ik kon dat mens wel.Ik bedoel zoiets zeg je niet tegen een 7 jarig meisje wat der eerste wedstrijdje rijdt.Dat is dus ook wat ik bedoel!!ik vind dus ook dat ze niet kunnen maken

) er ook wel...

)

Cassidy schreef:Dressuur blijft een jurysport, en jurysporten zijn per definitie niet eerlijk. Dus ook als je een goed paard onder je hebt wat niet helemaal naar de smaak is van de jury, zul je het nog niet ver schoppen.