wild paard in australie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 11:54

ik hoop wel dat ze er wat aan kunnen doen, ik hoop in ieder geval dat ze hem te pakken kunnen krijgen, danzijn ze al een heel eind op weg

TurboTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:14

ozzieozzie schreef:
Sorry dat ik niets van me heb laten horen. Het paard loopt er nog steeds en ben nog wel bezig geweest maar zonder verbetering.
Afgelopen vrijdag heb ik de dierenbescherming gebeld, hun waren al een paar keer langs geweest omdat iemand anders gebeld had omdat ze dachten dat het paard van mij was. Maar ik was niet thuis die keren dat ze langskwamen en elke keer hebben ze mijn paarden nagekeken, waar niet mis mee is
Dus heb ik ook maar eens gebeld en het een en ander verteld. Nu zouden ze een keer komen en me dan van te voren bellen zodat ik kan aanwijzen waar dat paard staat. Wanneer dit gaat gebeuren geen idee......
Dit was dus even een update.

ofwel werd jij verdacht van slecht onderhoud aan je paarden,gelukkig staan de jouwe er wel goed bij.
hopleijk kunnen zij wat voor her dier doen

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:37

Het is vast geen wild paard, maar een ontsnapt paard.
En ik denk een paard met een niet zo goede ervaring met mensen.

Maar je bent goed bezig! Als je het vertrouwen eenmaal hebt denk ik dat die hoeven geen probleem meer zullen zijn; en ikzelf zou hem ook lekker laten lopen, alhoewel hij waarschijnlijk ook wel graag bij jou paarden wilt staan.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:44

Zo.. wat een verhaal zeg. Maak je ook niet vaak mee dat een
paard in het wild loopt dat eigenlijk geen wild paard hoord te
zijn.
Opzich zou het beter zijn als hij weer een echt baasje kreeg
zijn hoeven worden bekapt. Enz.
Ik hoop dat het je lukt om zijn vertrouwen te krijgen..

Goof

Re: wild paard in australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:19

Ik snap niet dat het dier uit het wild gehaald moet worden. Ik lees dat de hoeven wat slecht zijn, maar verder schrijf je dat het dier glanst en vrolijk uit zijn ogen kijkt.
Ik heb in Australie ook veel wilde paarden gezien en die zijn niet te vergelijken met onze beschermde stalpaardjes. Wil niet zeggen dat ze het slecht hebben of wat dan ook, ze zijn dit altijd al gewend en hebben alle vrijheid van de wereld.
Ik zou het dier lekker laten staan en stoppen met het te voeren anders gaat het op je rekenen en blijft het terugkomen.

Ik_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:10

.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:12

Linde_ schreef:
.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:21

inderdaad, maar er wordt ook geschreven dat hij een wond heeft met wildvleesvorming, en dat is natuurlijk niet goed. als er een kudde zou zijn zou je denken 'laat maar lopen, zo is de natuur', maar het lijkt mij niet dat er een kudde is, anders zou je er meer wilde paarden moeten hebben gezien.

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 02:11

Dit paard loopt er waarschijnlijk al zo'n 5 tot 7 jaar rond, niemand weet van wie die is en zijn hoeven zijn zodanig slecht dat hij al bijna op zijn koot loopt. Hij kan dus ook alleen maar heel langzaam stappen. Er moet gewoon wat aan gedaan worden vind ik.
De dierenbescherming gaat nu proberen uit te zoeken van wie het paard is en hopelijk ook wat aan zijn hoeven doen.
Dit paard loopt dus ook alleen, midden in de nacht komt hij naar mijn paarden toe en dat brengt ook nogal wat onrust. Mijn shetje is een hengst en dat laat hij duidelijk merken.
Het vertrouwen proberen te winnen heb ik een beetje afgeblazen want dit gaat niet echt lukken en krijg de laatste tijd minder tijd om het te doen en mijn eigen paarden gaan voor! En daarbij stel dat ik hem kan "vangen" dan zit ik met alle kosten die erbij komen en dat gaan we niet echt redden......

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:17

balen dat het jou niet gaat lukken, hopelijk kan de dierenbescherming er wel wat aan doen!

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 07:56

*Update*

Vandaag belde er een vrouw van de dierenbescherming dat ze vanmorgen kwam kijken naar het paard. Rond elf uur was ze er en ik heb haar even wegwijs gemaakt waar het paard ongeveer zou staan. Ik kon zelf niet mee omdat de smid mijn paard aan het beslaan was en ik daar graag zelf bij ben.
Ze is wezen kijken en heeft het een beetje opgejaagd zodat ze kon zien hoe hij liep.
Toen ze terug kwam zei ze dat hij erg veel last had van zijn knieen en niet zozeer van zijn hoeven . Mijn smid ging daar gelijk op in natuurlijk en gezegt dat die zere knieen toch echt komen van zijn slechte hoeven. Dat had ze ook gezien dat het paard echt op de ballen van de hoef liep. De wild vlees vorming op zijn achterbeen was niet de ergste zorg. Wel het overgewicht maakte haar zorgen, de kans was erg groot dat hij vet in de bloedvaten had zitten waardoor de bloedvaten gaan dichtslippen/ Ze vond gelukkig dat het paard in een dusdanige slechte conditie is dat ze actie gaan ondernemen. Hier ben ik heel blij mee.
Eerst gaan ze kijken of ze de eigenaar kunnen achterhalen, lijkt me sterk dat ze die vinden want het paard loopt er al een paar jaar.
Als ze de eigenaar niet kunnen vinden dan gaan ze hem vangen en komt hij bij mij in de wei te staan, dit is het dichts bijzijnde en het handigst voor het paard. Op hun kosten word het paard dan helemaal onderzocht door een dierenarts en er word wat gedaan aan de hoeven.
Als hij dan weer een beetje "opgeknapt" is dan word er gezocht voor een nieuw huis voor hem.
Als het allemaal tegen gaat vallen, dus als zijn conditie zodanig slecht is dan laten ze hem waarschijnlijk inslapen. Maar daar moeten we maar niet aan denken. We gaan er van uit dat het allemaal wel goed gaat komen.

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan stellen ze mij daar van op de hoogte. En dan zal ik jullie weer op de hoogte brengen van het laatste nieuws

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:24

oke, houd oins op de hoogte ben heel benieuwd hoe het verder afloopt, en zou je niet nog eens foto's willen maken

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 08:25

ik zal gaan proberen om van de week nog eens foto's te gaan maken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:35

geweldig. hopelijk kunnen ze het paard helpen!

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:02

dit is allemaal wel erg spannend ik blijf dit volgen

Imala204

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:09

Volg het ook nog steeds vol spanning. Hopelijk heeft het een happy end.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:41

Als dieren in het wild de mensen gaan opzoeken is er iets aan de hand met ze, je zag hem toch laatst in je achtertuin? Ik werkte ooit in Spanje en daar lag oppeens een zwerfhond in een tuinstoel van mensen,die hond was altijd erg schuw. Hij bleek een zware longontsteking te hebben en kwam hulp zoeken bij die mensen.

Ik_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:45

Fijn zeg.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:35

Goed nieuws

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:43

Hoop ook op een happy end, lees ook al vanaf het begin af aan mee!

Ben benieuwd naar de foto's!

MayBelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:47

Cool zegg dat ze er wat aan gaan doen
ik ben ook benieuwd naar de foto's

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:58

Super wat jij voor dat paardje doet. En gelukkig dat de dierenbescherming er nu voor wil betalen.

Verder wens ik je heel veel succes. En houd ons up to date he

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:59

Gaaf zeg!
Lief dat je dat doet

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:38

Goed van je dat je het doet.
erg leuk !!

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 14:47

dank je voor jullie berichtjes
Ik hoop dat ik aankomende week bericht van ze krijg en dan er dan een beetje vaart in komt zodat ze dit paard kunnen helpen.
Aanstaande maandag ga ik proberen om foto's van hem te maken en dan zal ik ze plaatsen