Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:04

Die van mij heette Miriam... reageerde ze niet echt op, en een paardennaam vond ik het niet, dus heb ik haar omgedoopt tot Pebbles!

nadezda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:38

Mijn pony heette Volkan toen we hem kochten en ook de Appaloosa merrie Quillaja had haar naam al, maar de 3 veulens die we bij Quillaja gefokt hebben, hebben we dus zelf een naam gegeven.
1e was een merrie die kreeg de naam Siddieqa
2e was een hengst die kreeg de naam Bachir
3e was een merrie die kreeg de naam Zavanya

Manderino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:41

Wat een aparte namen ,leuk hoor mijn (vz) heeft een lekker makkelijke naam Ilona (ook leuk)

Marinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:43

Haha mijn pony was naamloos toen ie kwam(of nouja hij heette iets van Fury, maar niemand wist het precies ), nu heet ie Romeo

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:32

Amber heette al zo, maar ik kende de fokkers en heb toen Ams net geboren was nog wel meegedacht voor de naam. Grappig dat ik haar zelf 4 jaar later gekocht heb.
Karma krijgt een kleintje in juni/juli en ik ben al volop aan het naam-verzinnen
Ik zou niet zo snel de naam van een paard veranderen.

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:06

Mijn eerste paard kwam op 2 jarige leeftijd uit Ierland en had nog geen naam. Hem heb ik zelf de naam Yorghos gegeven. Andere paarden die ik heb gehad waren wat ouder en hadden al een naam die ik aangehouden heb.

Nathalie02

Re: Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:20

Nee, ze hadden allebei al een naam die ik wel okay vond.

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:30

Mijn verzorghaf heette Thea voordat ze bij de 'manege' kwam... Das dus een beetje geen naam voor een paard. En omdat alle pony's een naam met een R hebben bij ons, moest zij dat natuurlijk ook. Dus toen is het Romie geworden

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:33

Mijn Arabiertje noemt op papier Jamal-al-Din... Vind ik niet echt zo mooi, dus toen ik hem kocht heb ik hem Falco genoemd. (Soms noem ik heb wel eens Jamal, maar dat is dan niet met opzet, ik noem hem meestal zo als hij iets doet wat ik niet leuk vind, hij is volledig Falco als hij lief is )

Malibu_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:47

volume.. hij is lekker fel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:58

Ze heette al Katie, een naam waarmee ik verder prima kan leven

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:18

Ik rij Armani bij. Eerst was het een manegepaard op de manege waar ik werk, en daar hebben ze hem zo genoemd. Zijn stamboeknaam is Kwind. Toen ie is verkocht aan een voormalige pensionklant heeft hij de naam Armani gewoon gehouden

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:31

Ik heb de naam niet zelf bedacht, maar ben er wel tevreden mee opzich. Ze heet Matsje, maar in het stamboek staat ze onder de naam Marrit.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:34

Mijn paardje heet al vanafhaar geboorte farouche(faroesj) vind ik mooi, dus zo heet ze nog steeds

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:55

ik heb er 2 zelf verzonnen; Rosa en Manga Van Kloosterend. Volgende paard wordt niet met een a op het einde want dat wordt te gek hahaha. Rosa heette Kim, en Manga zat voordat ze Manga heette veilig in de baarmoeder.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:58

Moony heete al zo toen ik haar kocht, ze heeft een maanoog dus denk dat het wel een beetje daarvan afgeleid is, maar vind het wel een leuke naam

Bento heb ik samen met mn zusje bedacht, hij was toen nog onze verzorgpony en de eigenaar wilde hem dezelfde naam geven als zijn opa, die heete Bo, en hij zou dan Bo'tje gaan heten, zodat hij nog een Bo had als de oude Bo dood ging
daar waren wij het niet mee eens dus noemden wij hem bento

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:41

ik heb van geen een paar dde naam kunnen verzinnen. mijn pony heette kevin en dat hoorde ook bij hem. mijn 1e paard heette sierano, naar haar oma en dat werdt vaak afgekort naar pipo, helaas heb ik haar weg moeten doen. nu heb ik up to date, afegekort als up, uppie, puppie, prupke emz. enz. zeluisteren toch naar je stem en niet naar hun naam.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:43

Die van mijn huidige paard niet.. deze heet Sox en vind ik wel een coole naam roep em altijd als sokkie ofzo..

Mijn shetveulen heb ik zelf een naam kunnen geven, dit was Lexy, vond ik dus wel leuk.

De naam van mijn vorige e-pony vond ik vreselijk, ze heet Nonny.
Nog steeds geen mooie naam, maar je went er zo snel aan!

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:48

opzicht ben ik heel erg tegen namen veranderen, daarom hete mijn vorrige paard ook nog steeds Geert, en me shet Sonja en me welshje Hansje.

maar mijn nieuwe fries hete toen ze kwam Wytske, en omdat ik dat dus echt niet bij haar vond passen en er ook een niet zo aardig meisje op stal rondliep met de zelfde naam, heb ik haar omgedoopt tot Wikke.
ik vind namelijk als je de naam dan verandert, dan moet je bij sommige rassen al aan de naam kunnen horen, van dat is zeker een fries, o.i.d en de naam moet bij mij met de zelfde letter beginnen als de oude/ vorrige naam!

en Wikke wordt welliswaar door iedereen Wikky genoemd, maar dat komt ook wel door me zelf
net als dikke wikke

daniekjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:02

nou bij mij was het heel grappig:
als ik ooit een paard zou krijgen, zou ik haar pepper noemen. en ze heette al pepper!!!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:26

Die van mij heette ook anders en heeft wel een hele rits van namen gehad.
De ergste is toch wel Beertje maar Dotje en ook Brenda heeft ze geheten. En ook haar echte officiele naam is wel chique maar niet iets voor dagelijks, namelijk Authority (betekent gezag) Ik heb haar Fly genoemd.

Chenoa heette eerst Spikkel vond ik ook niet zo bij haar passen. Daarom ook verandert

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:01

Toen ik hem kocht, vroeg ik hoe hij heette, dat wisten ze niet, en hadden hem toen maar Bob genoemd. Dat vonden we helemaal bij hem passen, dus we hebben hem zo gehouden.

Voor de wedstrijden heet hij wel anders.

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:29

Ik heb Xara met 4 maanden gekocht en omdat ze toen nog nergens geregistreerd stond had ik haar naam kunnen veranderen. Ik wilde echter wel aan de X vasthouden ivm het lusitanostamboek. Ik vond Xara eigenlijk wel een mooie naam, kort maar krachtig, dus ik heb besloten haar naam niet te wijzigen en ik ben er nog steeds erg tevreden mee.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:00

Amigo heet van af dat hij geboren is al Amigo..

En vond dat wel erg leuk en mooi bij hem passen

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:08

MaiNat schreef:
Die van mij heette ook anders en heeft wel een hele rits van namen gehad.
De ergste is toch wel Beertje maar Dotje en ook Brenda heeft ze geheten. En ook haar echte officiele naam is wel chique maar niet iets voor dagelijks, namelijk Authority (betekent gezag) Ik heb haar Fly genoemd.

Chenoa heette eerst Spikkel vond ik ook niet zo bij haar passen. Daarom ook verandert

ik vind Autrority eigenlijk wel een mooie naam!
ook voor dagelijks!