paarden worden ook gebruikt als proefdieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irisamaire

Re: paarden worden ook gebruikt als proefdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:19

rivarachella schreef:
wij zijn met school naar een dierproeverij geweest om shampoo te testen op de ogen.
Ze deden eerst wat water in het konijn zijn oog , (knipert 1x)
dan de shampoo druppel, als hij meer dan 2x knippert doet het pijn en anders niet) En als hij meer dan 2x knippert word hij meteen onder een oog douche gezet om de shampoo er uit te halen

ikke schreef:
Die organisaties als Dierproefvrij hebben ook geld nodig en spelen op het "ach, wat zielugh" sentiment levert meer geld op dan tonen dat dierproeven over het algemeen netjes worden gedaan en dat welzijn van dieren zeer streng wordt gecontroleerd!
De spotjes van Dierproefvrij slaan in dit opzicht helemaal nergens op en hebben geen enkele binding met de werkelijkheid.

Nou, ik vind dit toch behoorlijk zielig eruit zien en volgens rivarchella dus ook binding met de werkelijkheid.....dus ze spelen het niet op ' ow wat zielig' ze vertonen gewoon de werkelijkheid....
Voor medicijnen: prima....dan ben je bezig voor mensen die ongeneeslijk ziek zijn etc maar shampoo e.d? Praktisch alle grondstoffen voor shampoo zijn al getest op dieren....dan kun je die informatie toch ook gebruiken?

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:48

Ik weet niet of het al vermeld werd, maar even voor de duidelijkheid. Die duizenden paarden worden voor 't grootste deel voor onschuldige proeven als gedragstesten enzo gebruikt. Die worden ook allemaal meegerekend hoor mi

*LEEEEEEEEEEENTJE*

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:54

Trouwens, bij vele proeven is het zo dat wanneer de dieren onbedoeld gestresseerd zijn of pijn hebben, er stoffen in het bloed komen waardoor bepaalde resultaten verdraaid worden. Ze kijken dus wel uit met hun proefdieren.
En ik raad ook het topic op BB van elf (meer?) pagina's aan, staan hele goeie dingen tussen.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:56

maar toch er zijn wel dieren waar het niet zo gaat waar ze foute proefen op uitesten(alle proefen zijn eigelijk wel fout).

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:07

je bent heel erg mis met alle proeven zijn fout... dat is echt een verkeerde denkwijze. Je gaat me nu niet zeggen dat als iemand nu een onderzoek doet over waarom paarden weven, en daardoor een oplossing vindt, dat dat fout is?? Zo zijn er nog talloze voorbeelden en 99% lijdt echt geen pijn...
En die 1%, daar wordt aan gewerkt!!!!!

Dat schijnt nu toch echt niet door te dringen he Dat men alláng bezig is naar het zoeken en testen van alternatieven.
Maar geneesmiddelen bv, zijn zooo delicaat, dat er wel een héél accuraat programma moet zijn. En daarom vraagt het zoveel tijd.

Zo, ik duik terug mijn cursus in, zodat ik over een paar jaar ook met die dieren aan de slag kan (diergeneeskunde). 't Zijn trouwens leuke honden hier, blij en fris

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:32

Irisamaire schreef:
rivarachella schreef:
wij zijn met school naar een dierproeverij geweest om shampoo te testen op de ogen.
Ze deden eerst wat water in het konijn zijn oog , (knipert 1x)
dan de shampoo druppel, als hij meer dan 2x knippert doet het pijn en anders niet) En als hij meer dan 2x knippert word hij meteen onder een oog douche gezet om de shampoo er uit te halen

ikke schreef:
Die organisaties als Dierproefvrij hebben ook geld nodig en spelen op het "ach, wat zielugh" sentiment levert meer geld op dan tonen dat dierproeven over het algemeen netjes worden gedaan en dat welzijn van dieren zeer streng wordt gecontroleerd!
De spotjes van Dierproefvrij slaan in dit opzicht helemaal nergens op en hebben geen enkele binding met de werkelijkheid.

Nou, ik vind dit toch behoorlijk zielig eruit zien en volgens rivarchella dus ook binding met de werkelijkheid.....dus ze spelen het niet op ' ow wat zielig' ze vertonen gewoon de werkelijkheid....
Voor medicijnen: prima....dan ben je bezig voor mensen die ongeneeslijk ziek zijn etc maar shampoo e.d? Praktisch alle grondstoffen voor shampoo zijn al getest op dieren....dan kun je die informatie toch ook gebruiken?

Wie zegt er dat die proef serieus was? Zou het niet zo kunnen zijn dat het alleen maar gedaan werd om te tonen hoe dingen gaan???

Trouwens ook Emiel Voest werkt mee aan dierproeven!
Velen zullen het zich ongetwijfelt herinneren dat Emiel meegewerkt heeft aan een vergelijkende proef over de resultaten van trainingsmethodes. Dat is een proef met dieren: dierproeven dus!!!
Ik heb toen echter niemand in opstand horen komen........

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:43

Ja zo kun je alles wel gaan ontkennen natuurlijk. En als ze alleen al hadden aangetoond bij die klas hoe het gaat, dan gaat het toch ook zo?! Kan die proef wel niet serieus zijn geweest, maar het gaat dus wél zo!
Ik ben hier trouwens uitgeluld: ik ben tegen dierproeven voor make-up/wasmiddel, ed en vóór dierproeven voor geneeskunde.
En ik heb verder hier geen nieuwe inzichten opgedaan waarom ik anno 2006 nog voor dierproeven zou moeten zijn die zich richten op make-up e.d
Liever geen mascara meer dan dat er een konijn dat in z'n oog krijgt.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:56

Irisamaire schreef:
Ja zo kun je alles wel gaan ontkennen natuurlijk. En als ze alleen al hadden aangetoond bij die klas hoe het gaat, dan gaat het toch ook zo?! Kan die proef wel niet serieus zijn geweest, maar het gaat dus wél zo!
Ik ben hier trouwens uitgeluld: ik ben tegen dierproeven voor make-up/wasmiddel, ed en vóór dierproeven voor geneeskunde.
En ik heb verder hier geen nieuwe inzichten opgedaan waarom ik anno 2006 nog voor dierproeven zou moeten zijn die zich richten op make-up e.d
Liever geen mascara meer dan dat er een konijn dat in z'n oog krijgt.

Dan snap ik je gezeur niet. Dit is al lang bij wet geregeld, vandaar mijn shampoo-opmerking. Shampoo is dan niet toegestaan, maar dragers voor genezende oogdruppels worden echt op precies dezelfde manier getest hoor........

L_Odette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:00

Hartstikke fijn al die cijfers en statistieken... Maar weet je hoeveel paarden er per dag naar de slacht gaan? Om als vullen te dienen voor je frikadel of zogenaamde 'rundvlees'kroket?? En daar hoor je niemand over... Hoeveel muizen worden er per dag op jou stal gevangen door de stalkat? Nog zoiets...

En als een famlielid ziek op bed ligt met wat voor virus dan ook, die medicijnen zijn ook gestest op dieren...

Verder ben ik niet voor of tegen... Ik laat alleen mijn visie zien op het hele verhaal...

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:15

ikke schreef:
Dan snap ik je gezeur niet. Dit is al lang bij wet geregeld, vandaar mijn shampoo-opmerking. Shampoo is dan niet toegestaan, maar dragers voor genezende oogdruppels worden echt op precies dezelfde manier getest hoor........

ja ik snap mijn eigen 'gezeur' inderdaad ook niet, want ik heb inderdaad wéér op jou gereageerd terwijl jij eerder zo ontzettend agressief op mij hebt gereageerd met iets wat totaal nergens op sloeg. En nu vind je me alweer een zeur...
Discussieren is niet uitschelden of vernederen hoor!!!
Met jou valt totaal niet te discussieren...jij hebt geen respect voor de argumenten van anderen want je haalt alles direct met grof geweld naar beneden...
En je leest ook niet goed want volgens mij denk je dat ik lijnrecht tegenover jou ideeen sta, wat dus absoluut niet waar is.
Maar goed veel plezier met je mening er door drammen.
Zo kom je er vast wel in je leven

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:47

toen ik dat typ[te dacht ik nog "zal ze snappen dat ik het over erge proeven heb" maar nee dus

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:31

Niet alle dieren (lees paarden) blijven leven in bijv. alfdeling diergeneeskunde.
Hoe denk je dat een dierenarts in opleiding te weten komt hoe een gezond paard er van binnen uitziet? (denk aan sectieverrichten)
Ja juist,valt t kwartje?
Door eerst een dier levend te onderzoeken en de volgende dag opengesneden op tafel!!
Vriendelijke dierproeven?? Lekker de rest van je leven op de wei geld niet voor elk paard.

Desiree ,jij gebruikt zeker nog geen aspirientje zeker?
Of make up.
Zelfs de zogenoemde natuurgenees middelen zijn getest op dieren.
Maar mij zul je niet horen zeggen dat ik dat goedkeur of leuk vind.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:39

Voor de secties worden overleden patienten waarvoor de eigenaar toestemming heeft gegeven begruikt. Voor anatomie onderwijs worden geplastificeerde en in formaline gefixeerde onderdelen van overleden dieren (patienten) gebruikt. De gezonde delen worden uitgesneden en kunnen jarenlang voor onderwijs dienen.
De enige keer dat er een paard voor anatomieonderwijs wordt opgeofferd is eens per jaar 1 pony. Het gaat dan om een dier dat anders ook dood gegaan zou zijn, het wordt meestal voor de slager weggekocht. Die dieren staan nog een tijdje lekker op de wei, krijgen alle zorg en aandacht die ze nodig hebben en als de tijd daar is worden ze op een nette manier afgemaakt. Ik heb daar persoonlijk absoluut geen etische bezwaren bij.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:15

maar echte testen voor cosmeticavind ik eerlijk gezegt niet nodig. Want dan maar een paar dieren die meer leven dan jij die geen nieuwe make-up kan kopen. en ik koop alleen dierproevvrije make-up