Ben ik nou echt de enige die niet wil wete hoe slachten gaat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:23

Het lijkt mij geen pretje om te zien en ik zou er geloof ik ook niet vrijwillig naartoe gaan

Maar er zijn mensen die zoveel kunnen hebben voordat hun maag omdraait

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:20

Ik kan die knop omzetten dus in dat geval; ja ik zou wel heen gaan. Ben ook wel benieuwd hoe het gaat enzovoorts (van nature behoorlijk nieuwschierig persoontje). Weet alleen niet of ik het zou willen zien. Ik KAN het wel zien, maar WILLEN is wat anders in mijn woordenboek.
Maargoed ik ben helemaal niet zo'n dood-figuur. Kan dr slecht tegen, al is het wel zo, zie ik een dooie muis of vogel dat vind ik dat tig keer gruwelijker dan dat ik een dode koe of paard zie, eigenlijk stom maar zo is het!

En zo zielig vind ik slachten niet. Bedoel...elke manier van doden heeft zo zijn nadelen. In laten slapen gebeurt ook niet altijd even fijn. Evenals paarden die uit een coma komen, in paniek raken en overlijden aan een hartaanval (gebeurde met paard van bekende).
En hoeveel van de paarden die overlijden, lijden wel niet vanwege koliek of weet ik het. Dan moet dat slachthuis echt niet veel minder zijn...dan kijk ik toch liever naar een paard wat eventjes zich niet op zn gemak voelt dan een paard wat 1,5 dag wegkwijnt aan koliek, tijdens het wachten of de medicijnen wel of niet gaan werken....

_Rebec

Re: Ben ik nou echt de enige die niet wil wete hoe slachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:27

je zal me der geen plezier mee doen als vegetarier.
Bah als er dan lieve paardjes heen gaan weet ik al helemaal hoe het gebeurd. denk dat ik dat liever niet wil zien.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:59

jockeygirl schreef:
je zal me der geen plezier mee doen als vegetarier.
.

Kun je misschien uitleggen wat het uitmaakt of je vegetarisch bent of niet?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:31

Sommige mensen praten heel makkelijk over slachterijen..!
Ik zelf ga niet naar slachterijen voor me pleziertje, ook al is het soms heel leerzaam dat wel. Ik ga mijn paarden trouwens helemaal niet laten slachten! ik kan echt geen reden bedenken waarom ik dat zou willen doen? Dat iemand anders (of ikzelf!) straks aan paardenvlees zit te eten. Nee, praat me er niet van!
Inderdaad dan ben je maar een penny..
Maar ik wil nu eigelijk echt wel eens weten, waarom laat je je paard slachten? Jou reden dan he.. Ik kan er zelf eigelijk geen 1 bedenken

Nouja..

Groetjes

els35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:35

traan_beauty schreef:
Sommige mensen praten heel makkelijk over slachterijen..!
Ik zelf ga niet naar slachterijen voor me pleziertje, ook al is het soms heel leerzaam dat wel. Ik ga mijn paarden trouwens helemaal niet laten slachten! ik kan echt geen reden bedenken waarom ik dat zou willen doen? Dat iemand anders (of ikzelf!) straks aan paardenvlees zit te eten. Nee, praat me er niet van!
Inderdaad dan ben je maar een penny..
Maar ik wil nu eigelijk echt wel eens weten, waarom laat je je paard slachten? Jou reden dan he.. Ik kan er zelf eigelijk geen 1 bedenken

Nouja..

Groetjes

mijn mening:

Gaat veel sneller dan een spuitje, dus veel diervriendelijker
&
voorkomt onnodig dierenleed (een ander dier hoeft dan niet gefokt te worden (bio industrie is geen pretje))

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:02

Hmm zit wat in.. Maar ik heb alleen nog maar mee gemaakt dat het inslapen zacht gebeurde, dat ze laat maar zeggen echt heel langzaam insliepen.. Dus dat geeft een fijner gevoel.

traan_beauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:30

Oo maar ik het trouwens wel eens gehoord dat de dieren echt vechten tegen de dood dat is wel heel zielig

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:03

Nee hoor je bent lang niet de enige!;) Ik moet er zelf ook niets van weten en reken maar dat mocht me school ineens een tripje paarden slachthuis (of een slachthuis voor andere dieren) bedacht hebben ik zeker niet mee zal gaan! Ik vind het best dat andere mensen ze eten en ze daarvoor geslacht worden maar ik hoef het echt niet te zien hoor! Ik vind dat zo vies jonge!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:17

Tja... je kunt er natuurlijk wel de ogen voor sluiten, maar wat dan?

Ik heb wel eens een paard naar het slachthuis gebracht en zou het zo weer doen. Het ging allemaal heel beheerst en heel snel, ze heeft het amper in de gaten gehad.

Onze oude Zep hebben we in laten slapen, die is met zijn hoofd in mijn armen gestorven, heel erg mooi. Maar dan moet daarna dat kadaver nog weggehaald worden en dat wil je ook niet meemaken hoor.

Marikootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:36

Manon schreef:
Ik snap dat mensen het niet leuk vinden en daarom eventueel niet zouden gaan. Aan de andere kant hoort het ook gewoon bij het leven, er komt een eind aan. Het lijkt mij persoonlijk wel interessant, alhoewel het natuurlijk nooit leuk is als een beest doodgaat. Ik denk persoonlijk dat het wel bij je opleiding hoort, tis niet altijd feest.

Oja, en scharrelbeesten zitten ook gewoon in hokjes hoor

Ook al zou je het van je opleiding moeten, je kunt toch altijd weigeren

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:31

Als je voor dierenarts leert dan lijkt het me niet eens een optie overigens om te weigeren, want noodslachtingen zul je gewoon kennis van moeten hebben!! Maar gewoon als paardenfiguur. Tja...dan kun je het wel weigeren, maar bedenk dan ook even waarom juist de school die excursie houd. Misschien juist wel om het altijd maar gruwelijke bestaande beeld bij veel mensen weg te nemen of iets te veranderen. Om te laten zien dat het beeld wat men heeft vaak niet klopt!?

In dat geval zou ik dus ook heen gaan met het idee: Eerst zien voordat ik oordeel over dingen!
Ga je niet mee omdat je een zwakke maag hebt of iets dergelijks, ala...dan heb ik niks gezegd!!!

friendly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:49

Een noodslachting is geen slachting in het slachthuis hoor! Als je voor nood ''slachten'' moet gebeurt dat 9 van de 10 keer NIET in een slachthuis. Als een paard te veel pijn bijv. hebt breng je hem toch niet eerst naar een slachthuis voor hij dood mag gaan? Zo'n situatie is bijv. een situatie van noodslachting dus ik vind absoluut dat als je voor dierenarts studeert je een trip naar het slachthuis kan weigeren! Dierenartsen geven toch een spuitje? Die doen niet de vieze, gruwelijke dingen die in het slachthuis gebeuren...

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:21

En hoe weet men dat er vieze, gruwelijke dingen in het slachthuis gebeuren? Van horen zeggen, of van mensen die wel de moed opbrengen om te gaan kijken (die komen met andere verhalen thuis).
Er zijn heel veel rare ideeën over slachten en ik vind het heel goed als er meer voorlichting over is. Maar, ik vind dat je wel moet kunnen kiezen of je er al of niet bij wilt zijn, maar een verhaal aanhoren lijkt me erg verstandig voor een groot deel van bokkers die denken dat het mishandeling is en weet ik het wat, gebaseerd op buitenlandse filmpjes (zie ander topic) en rare verhalen van mensen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:49

Het ligt er maar net aan in welk slachthuis je het doet! Sommigen zijn ECHT erg! dat gaat niet netjes.. Maar je hebt er ook wel eens wat waar het echt zonder pijn gebeurd enz.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:54

ik snap het wel van jou kant uit hoor...
ik kan er wel gewoon over praten enzo maar kijken doe ik echt niet! in het verleden ben ik wel heel vaak op het slachthuis geweest maar dat was voor koeien...paarden op het slachthuis vind ik echt niks! eet ook geen paardenvlees eigenlijk wel appart

traan_beauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:57

Ik vind het ook wel dom van mij en nog meer mensen dat ze alleen geen paardenvlees eten.. Maar ik kan er niks aan doen Het is gewoon paarden zijn alles voor me.. en ik heb niet zo heel veel met koeien, varkens..

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:02

Ik zou denk ik wel gaan kijken, wil best weten hoe het er daar aan toe gaat. Ik zal het vast akelig vinden en me rottig voelen als ik daar ben, maar als je er nooit bent geweest weet je er ook niets vanaf. En ik heb mezelf beloofd dat ik álles wil leren wat met paarden te maken heeft, dus dan hoort dit er ook bij.

Ik zou er wel tegenop zien, want ik werd vorige keer al misselijk in een stokvismuseum maar daar stonk het dan ook verschrikkelijk.

En inderdaad, je kent het paard niet dus dan is het toch al een heel ander gevoel dan wanneer je maatje waarmee je jarenlang hebt samengeleefd daar staat/ligt (zie je dat weet ik al niet eens ) Dagelijks worden er waarschijnlijk honderden duizenden beesten geslacht omdat er net zoveel dagelijks opgegeten worden, en eigenlijk is het voor die koeien en varkens niet zieliger dan voor de paarden... Hoogstens voor de eigenaar.

Boktpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:10

denk niet dat ik kan toekijken hoe mijn paard of zowiezo een ander paard geslacht word...de rest vind ik niet zo erg...alhoewel nu mijn ergste herrinering weer bovenkomt...vroeger hadden wij altijd koeien en ging mijn lievelingskoe naar het slachthuis...die man met die schietpen vroeg aan mij...is dit jou lievelingskoe...ik als 7-jarig meisje verdrietig jah...en bats daar lag die zal het nooit vergeten en vind het achteraf nog een naai-streek van die vent maar goed! ben er harder door geworden zullen we maar zeggen! maar die geur die daar hangt bah bah!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:21

Citaat:
Dierenartsen geven toch een spuitje? Die doen niet de vieze, gruwelijke dingen die in het slachthuis gebeuren...

Ik heb wel eens een dier geschoten hoor. Het hoort er allemaal bij. Ik zou het zo weer doen. Ik ben wel heel benieuwd wat voor een vieze gruwelijke dingen er allemaal gebeuren dan in het slachthuis? Blijkbaar heb jij er verstand van, je bent dus vast al heel vaak geweest?

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:28

Ik zou persoonlijk daar niet heen kunnen, ik geloof best dat ze het op een goede manier doen en daar ben ik dan ook heel blij om.
Maar ik zou het gewoon niet kunnen.
Als mijn pony zover is dat ik haar moet laten inslapen gaat ze niet naar de slager, veel liever een spuitje. Dan kan ze rustig sterven en ja , dat de rendac dan moet komen, ja dan ben ik ook een blokje om want ook dat hoef ik echt niet te zien.
Maar als ze geslacht worden dan worden ze gegeten toch?
Nou ik moet er niet aandenken dat er iemand mij lieverd op zit te eten.
Gelukkig zijn die twee opties er, en kun je kiezen wat jij liever hebt.
Ieder heeft zijn voorkeur.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:45

nou iris,

ik vond het super interessant, ik vind dat je het ook al ben je 1 en al paard en vind je het eng je het toch gezien moet hebben, ik weet nu wat ik zou doen, ik zou geen euthanasie plegen, schieten gaat zoveel sneller, ik ben dus wel meegeweest met onze klas en vond het zeer interessant, het gaat zo snel. tuurlijk is het geen fijn gezicht maar toch.. je hebt wel wat gemist!

Lindsjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:59

Ik zou het niet kunnen. Alle respect voor de mensen die het wel kunnen.
Ik kan absoluut niet tegen dierenleed of iets wat daar op lijkt. Ik kan echt niet kijken naar een paard, of elk ander dier, dat na een kogel in elkaar zakt, ookal heeft hij er misschien niks van gevoelt.. En ik wordt al helemaal niet goed van bloed.

Dus ik zou absoluut niet de behoefte hebben om een paard dood te zien gaan om vervolgens naar het slachten te kijken.
Natuurlijk hoort het bij het leven. Ik weet ook wel hoe dat stukje vlees op m'n bord komt. Maar ik hou het liever bij een gruwelijke fantasie ipv het irl te zien.