Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

punkies schreef:Mrijee schreef:Nou k lieg mooj niet hoorALLEEN KLEINE HAFLINGERS MOGEN NIET VERDER IN DE ZZ!!!!!!!! zow moetst er ff uit
ooh wat tof! Die regeling is dus in gegaan! Wieeejoooeee Haha dan is Rosa dus 12 cm te klein
en die liegt niet;) punkies schreef:Mrijee schreef:Nou k lieg mooj niet hoorALLEEN KLEINE HAFLINGERS MOGEN NIET VERDER IN DE ZZ!!!!!!!! zow moetst er ff uit
ooh wat tof! Die regeling is dus in gegaan! Wieeejoooeee Haha dan is Rosa dus 12 cm te klein
en die liegt niet;) Mystica schreef:Maar elke haf is bergpaard x arabier, van oorsprong dus, en dus warmbloed. Hoeveel generaties je ook fokt. Ander arabisch bloed (anders als el bedavi)willen ze eruit fokken. Maar dan nog steeds zijn ze bergpaard x arabier.
En er stond ook eens op de site van de stamboek van de hafs dat ze een koudbloed zijn en dat blijven ook al zijn ze modern of ouderwets!!!!!!!!!! 
Citaat:Na de eerste mondelinge overleveringen komen in 1868 de eerste schriftelijke mededelingen in de vorm van de vermelding van de hengst El' Bedavi XXII. Beschrijving van deze hengst; schofthoogte 1.66 cm. en goudbruin van kleur met aalstreep. Van deze El' Bedavi XXII wordt tevens vermeld, dat hij gefokt werd door El' Bedavi I, uit Hongarije stammend en uit een Arabische merrie. Deze 5-jarige El' Bedavi XXII, gekruist met een "veredelte Landstute" levert in het jaar 1873 een hengstveulen Folie, waarmee men verder fokt en waarop de gehele huidige Haflingerfokkerij is gegrondvest. bron: haflingersdelavallee.cjb.net
Citaat:De term "Warmbloedpaard" geeft aan dat de paarden oosters bloed in hun stamboom hebben bron: www.bmstables.nl
ShannaY schreef:Ik heb er niks op tegen, maar heb er ook niks mee
Vind het lompe, struikelde beesten..
Krijg ik nu heel koudbloed houdend bokt over me heen

Mystica schreef:Ik lees geen site's, ik lees boeken. Zeg ik dat er verschil is tussen een moderne of ouderwetse haf? Beide stammen af van folie, en folie was... Juist een arab x bergpaard.Citaat:Na de eerste mondelinge overleveringen komen in 1868 de eerste schriftelijke mededelingen in de vorm van de vermelding van de hengst El' Bedavi XXII. Beschrijving van deze hengst; schofthoogte 1.66 cm. en goudbruin van kleur met aalstreep. Van deze El' Bedavi XXII wordt tevens vermeld, dat hij gefokt werd door El' Bedavi I, uit Hongarije stammend en uit een Arabische merrie. Deze 5-jarige El' Bedavi XXII, gekruist met een "veredelte Landstute" levert in het jaar 1873 een hengstveulen Folie, waarmee men verder fokt en waarop de gehele huidige Haflingerfokkerij is gegrondvest. bron: haflingersdelavallee.cjb.netCitaat:De term "Warmbloedpaard" geeft aan dat de paarden oosters bloed in hun stamboom hebben bron: www.bmstables.nl
Volgens mij is arabbloed, nog altijd oostersbloed.
kimmy schreef:Ik weet niet of een groningerpaard een echte koudbloed is, toch is het een bijzonder ras wat je niet veel in de dressuurring tegenkomt. Ik ben niet zo'n koudbloedgek maar het paard van mijn buuv spreekt mij wel bijzonder aan. Ik vind het een rijtypisch paard, met uiteraard tekortkomingen, maar ook een heleboel fijne punten, hij wil werken, je kan hem heet krijgen, hij wil springen, hij heeft een hele fijne buiging, ik zie er wel wat in. Dat was wel het paard waar ik op zou kunnen vallen als ik op zoek zou gaan naar een paard...
Enneh... daarbij is bruin ook wel een uitermate fijne kleur voor een paard
Uums schreef:
![]()
![]()
![]()
Weer een zieltje gewonnen, jippie! Wat een compliment voor onze lieve Groningers, thanx!
Alleen is een Groninger dus absoluut geen koudbloed, maar een warmbloedje (in Hercie`s geval: een vaak wat heet warmbloedje). Sterker nog: de Groninger staat aan de voet van complete pracht-WPN-lijnen en we komen bijvoorbeeld Sinaeda en Marco Polo veel tegen in de pedigrees binnen het Groninger Paard (de legendarische Milton was zelfs 25% Groninger, dus ze komen zelfs in schim, kim!).

Dat is een groot voordeel.
..hhehe neej hoor...vind ze super!
..maar heb me wel een tijdje afgevraagd of ze iets tegen mij hadden..we hadden een tinker op stal die me wel kon dooien..achteraf bleek dat ie iedereen wel kon dooien dus ik opgelucht

Mystica schreef:Maar elke haf is bergpaard x arabier, van oorsprong dus, en dus warmbloed. Hoeveel generaties je ook fokt. Ander arabisch bloed (anders als el bedavi)willen ze eruit fokken. Maar dan nog steeds zijn ze bergpaard x arabier.
hrappur schreef:ik heb een koudboed dus tegen : nee .. ook niet tegen warm bloed.. ik heb gewoo een fijne tijd met mijn eiss.. wat de rest er van vind dat ik een ijslander rij ? Boeien!!!