Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Boris94 schreef:Maar waarom mag je dan wel zomaar je paard uit de kudde zetten als je hem longeert. Daar heb ik van de meeste mensen nog niet echt antwoord op gehad. Ik vind join up en longeren echt bijna hetzelfde ik vraag me af of een paard een verschil hier tussen ziet. En deze vraag is natuurlijk bedoelt voor de mensen die tegen join up zijn.
Boris94 schreef:Maar waarom mag je dan wel zomaar je paard uit de kudde zetten als je hem longeert. Daar heb ik van de meeste mensen nog niet echt antwoord op gehad. Ik vind join up en longeren echt bijna hetzelfde ik vraag me af of een paard een verschil hier tussen ziet. En deze vraag is natuurlijk bedoelt voor de mensen die tegen join up zijn.
Ydnic schreef:Elke paardliefhebber moet verder zelf maar beslissen hoeveel hij zichzelf tekort wil doen.
Boris94 schreef:Volgens mij is de methode van Parelli ook inderdaad niet altijd zo netjes hoor, gewoon een paard steeds op zijn plaats zetten als hij iets verkeerds doet, hij leert wel wat niet mag, maar wordt er in de methode van Parelli ook vergedaan aan positieve stimulatie, zoals naar stal brengen als hij zich goed gedraagd enz???
Cassidy schreef:geluksvogel schreef:hahahahahaha kijk eens naar jezelf in de reacties geef je allemaal tegenstreidige dingen tegenm jezelf. in dit geval ben jij de dominante merrie, is dat dat nog niet opgevallen??
In een kudde met paarden (laten we ontopic blijven) is
de dominante merrie de leider. Zij beslist waar er wordt gegeten, waar de kudde heengaat, en jaagt ook de boosdoenders uit de kudde.
Dus even terug naar jou reactie: als jij met mij een join up zou doen, ik de dominante merrie ben, en jij de leider...wat klopt hier niet? Rest assured dat ik mezelf zelden een schop geef....