Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EN lenig
Karl66 schreef:Appie schreef:Wbt de bespiering, ik bedoel niet geen bespiering alleen vaak de verkeerde bespiering.
Het is de meest effectieve training van de buikspieren, doordat je met LDR training deze spieren actief ipv passief traint.
KiWiKo schreef:volgens mij zijn GP paarden erg gehoorzaamEN lenig
Lusitana schreef:En het grootste probleem is dat het struist met logica. Als je een paard voorwaarts wilt, moet je het niet uitermate gaan remmen. Als je een paard opgericht (licht en verheven) wilt laten gaan, moet je het niet op de voorhand dwingen. Als je en stuwende achterhand wilt, moet je het niet voor gaan blokkeren, etc, etc, etc.
Appie schreef:youngster schreef:Wat doe jij als je paard de kolder in de kop krijgt?? Ik zie namelijk heeeel veel ruiters hun paard of omtrekken of even lekker zagen.
geloof dat ik dan liever deze manier zie.
Als het paard ontspannen is laat de hand namelijk ook gelijk los.
Vind je een beetje kort door de bocht. Jij vind dus dan hun paarden geen bespiering hebben??benangelique schreef:Trekken jullie je paard dan nooit naar beneden of hard in de mond wanneer deze constant op springen staat? Ik durf volmondig toe te geven dat ik dit wel doe bij Noby. Wanneer hij namelijk de kans krijgt om maar even onder mijn hand uit te komen, is hij gelijk onder mijn zit uit en ben ik hem dus kwijt met alle (grote) risico;s van dien. Dan zaag ik liever even en ben ik hard met mijn hand, dan dat ik gelanceerd wordt of een van mijn mede-bakgebruikers overhoop rijd
Nee, ik zal nooit een paard naar beneden trekken of hard in de mond zijn (of zagen, omtrekken, LDR...etc.). Wanneer een paard de neiging heeft om er vandoor te gaan, op springen staat of met andere ongewenste bewegingen komt, dan wordt dit bijna altijd veroorzaakt door spanning. Juist dan moet je dit niet met spanning oplossen. Natuurlijk maak je dan over het algemeen wel gebruik van een ophouding, maar dit is kort (en zeker niet hard) en laat meteen weer los.
Wbt de bespiering, ik bedoel niet geen bespiering alleen vaak de verkeerde bespiering.
Elisa2, ook in de top zit de achterhand er lang niet altijd bij (bij LDR of zogenaamd 'klassiek').
aafje87 schreef:@karl66, leuk dat je me citeerd maar op deze manier wordt mijn bericht compleet uit zijn verband gerukt!!!
Ik geef het systeem niet de schuld maar wel de onkunde van de ruiter!(zo staat het toch duidelijk in mijn verhaal)
Dus voor je stukjes citeerd kijk dan wel even of het niet compleet uit zijn verband wordt gerukt!(en dat is ook precies wat er gebeurt met andere quote's!)
aafje87 schreef:Het grootste probleem wat ik zie bij het LDR rijden is dat Anky, edward en dergelijke ruiters een voorbeeld zijn voor mindere ruites.
Thuis bij de training van zo'n mindere ruiter zal het LDR een belangerijk trainingsonderdeel zijn want Anky wint er immers ook een olympische spelen mee!!
Het kopieer gedrag is groot in nederland, als een ruiter die op hoog niveau presteerd een bepaalde trainingsmethode gebruikt wordt deze klakkeloos overgenomen.
Dat is het zelfde als een aantal jaren gelden met de slof en het elastiek, iedereen reed er ineens mee, niemand wist eigenlijk waar het voor diende maar iemand gebruikte het en dat ging ZO goed, dat ruiters promt het paard insnoerde met een slof of elastiek.
Nu is de methode LDR rijden ineens hot, dat komt ook omdat zo waanzinnig veel ruiters die niet weten waar ze mee bezig zijn het en maar overnemen en merken dat het paard zo makkelijk reageerd.
Tja tot ze er later achterkomen dat een paard zo niet een uur moet lopen, maar af en toe het als hulpmiddel wordt gebruikt om het paard rustiger te krijgen in stress volle omstandigheden.
Ik praat het LDR niet goed, maar het is wel zo dat Anky, edward etc hun paarden niet de gehele training door met de kin op de borst laten lopen.
Iets wat een normale ruiter niet weet of simpel weg vergeet omdat het zo lekker en goed gaat.
Daar zit mijn grootste struikelblok in.
Ruiters weten niet hoe de methode gebruikt wordt in dagelijkse training en doen maar wat!
Astragirl schreef:De buikspieren worden idd heel goed getraind, maar daarbij ook de onderhalsspieren om het hoofd zo diep te houden, en dat vind ik minder bijdragend aan de training. Ik vind het nog altijd een dwangmethode. En ok, antoine heeft ook tegenstanders, maar als ik het gehele plaatje vergelijk weet ik wel wie de meeste ontspanning geeft.
fransheijs schreef:Goedpraten doe ik niets....maar vind de foto's meer DR dan LDR
youngster schreef:Het is en blijft een momentopname !!
fransheijs schreef:youngster schreef:Het is en blijft een momentopname !!
Dat is zeker.......op de foto's is het vooral diep en rond en het lage zie je niet!!
youngster schreef:KiWiKo schreef:volgens mij zijn GP paarden erg gehoorzaamEN lenig
Dat niet alleen.. Appie wat denk je van Talent en Aanleg van een paard??
Karl66 schreef:Het is de meest effectieve training van de buikspieren, doordat je met LDR training deze spieren actief ipv passief traint.
Appie schreef:
Ik begrijp niet goed in wat voor context je deze vraag bedoelt, kan je dat beter uitleggen?

youngster schreef:Was eigenlijk niet eens een vraag
Maar jij vind paarden klaargestoomd. Persoonlijk vind ik dat wel meevallen. Sommige paarden hebben het talent en aanleg voor het zwaardere werk en zullen dit veel makkelijker oppakken. Dus dan is het meer een kwestie van bevestigen
Onder klaarstomen versta ik waarschijnlijk nog niet hetzelfde als wat jij eronder verstaat gok ik zo.
youngster schreef:fransheijs schreef:op de foto's is het vooral diep en rond en het lage zie je niet!!
Klopt, maar dit is ook op wedstrijdterrein genomen, dus dan is het denk ik toch al anders.

Urielle schreef:Met die opmerking ben ik het niet helemaal eens, in de regel probeer je je paarden toch los te werken zoals thuis (tenzij ze in het rijden dermate veranderen op ander terrein dat je ook anders moet rijden).

youngster schreef:Klopt, maar dit is ook op wedstrijdterrein genomen, dus dan is het denk ik toch al anders.

Skitter schreef:youngster schreef:Klopt, maar dit is ook op wedstrijdterrein genomen, dus dan is het denk ik toch al anders.
Nou ik hoop het niet voor die paarden
Dat ze ' in een keer' zo diep moeten lopen, lijkt me niet een goed manier van los rijden![]()
Dit doen de ruiters dagelijks, paarden zijn heus wel gewend om zo te lopen...