Edward gal met Gribaldi @ NIC Zuidlaren!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:34

VeraA: Ik zeg ook niet dat hij altijd zonder fouten rijdt/gereden heeft. Maar het is natuurlijk de grootste onzin om te zeggen dat Gribaldi een slecht paard is. De resultaten zijn anders niet verkeerd. Dus hoe verklaar je dat dan? Als het daadwerkelijk een slecht paard was zou hij ook niet goed scoren en dat doet hij toch wel. Een jurylid zal zich niet laten beinvloeden omdat het toevallig om Edward Gal gaat. Ik krijg een beetje pennygedachten bij jou reactie

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:43

Hahaha pennygedachten

Ik heb het misschien niet helemaal goed gezegd. Gribraldi heeft vast wel een stukje goedheid in zich, maar jammer genoeg heb ik dat nog nooit gezien. Het verbaasd mij gewoon zó erg dat meer dan 3 kwart van bokt niet goed kijkt naar die foto's. Iedereen ziet toch dat hij die achterhand niet goed onder de massa zet ? Of ben ik nou héél scheel geworden.. ?

Je kunt me raar vinden. Je kunt me een penny vinden. En weet ik veel wat allemaal. Maar ik zie gewoon foto's die er écht niet mee door kunnen op dat niveau, en 't is niet de eerste keer dat ik zulke foto's zie.

Nathalie1976

Re: Edward gal met Gribaldi @ NIC Zuidlaren!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:47

nou dan gooi ik ook nog ff wat water op het vuur...

veraA:niemand is perfect en dat komt omdat het beesten zijn.voorlopig rijden zij GP en ben jij nog steeds rondjes aan het rijden zeg maar.en ga niet roepen dat je ook wedstrijden rijdt want dat doet het gros hiero.het is alleen geen GP niveau en als jij zo goed weet wat zij fout doen,waarom rijdt jij dan nog geen GP??

zelfs de grote top kan niet zonder trainer hoor............anky word ook vaak genoeg achter haar vodden aangezeten omdat ze het niet goed doet.edward idem...........hou jij het maar bij je penny's.........

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:37

Het is wel knap dat je iets kan beoordelen van een foto wat een moment opname is.

Maar VeraA: Hoe verklaar jij het dan dat hij wel gewonnen heeft in Zuidlaren? Want hier kreeg ik geen antwoord op van jou? Waarschijnlijk lagen de juryleden te slapen.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:02

VeraA, heb je hem ooit met Grib in het echt gezien?
Als dat niet zo is, kan je er niet over oordelen.
Gezien jouw reacties lijkt het daar wel heel sterk op.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:31

Heel bokt tegen mij

@ Mistral94, ik denk dat dat komt omdat die Jury's ook niet helemaal goed kijken. Ik weet dat het betweterig klinkt, maar als 1 of andere ruiter in het L zo rijd en er foto's van plaatst, is heel bokt het opeens wél met mij eens..

en Nathalie1976, ja ik houd het lekker bij m'n penny's ! Ik ga elke dag mooie vlechtjes maken en dan rose elastiekjes er in doen, vind ik zó mooi.

Als jullie willen weten wat voor paarden ik rijd moet je even in mijn profiel kijken.

En nogmaals, reacties als ; waarom rijd jij zelf dan geen GP, slaan nergens op. Somige instructrises kunnen alles heel goed zien en heel goed lesgeven, maar kunnen zelf niet zo goed rijden. Ik ben ook nog niet heel ver, maar ik heb al wel geleerd bepaalde dingen te kunnen zien, en dat vertel ik hier. En ja, ik weet dat jullie me dom vinden omdat ik bepaalde dingen zeg. Maar is een kleine groep in Nederland die het met mij eens is, en die zijn mond eens open trekt tegen de rest van Nederland !

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:36

ik snap niet dat alle andere mensen zo tekeer gaan, Jullie doen ook net alsof jullie GB hebben gezien en weten hoe hij is bla bla bla.
Ik ben het met vera eens!!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:38

veraA schreef:
Heel bokt tegen mij

@ Mistral94, ik denk dat dat komt omdat die Jury's ook niet helemaal goed kijken. Ik weet dat het betweterig klinkt, maar als 1 of andere ruiter in het L zo rijd en er foto's van plaatst, is heel bokt het opeens wél met mij eens..

en Nathalie1976, ja ik houd het lekker bij m'n penny's ! Ik ga elke dag mooie vlechtjes maken en dan rose elastiekjes er in doen, vind ik zó mooi.

Als jullie willen weten wat voor paarden ik rijd moet je even in mijn profiel kijken.

En nogmaals, reacties als ; waarom rijd jij zelf dan geen GP, slaan nergens op. Somige instructrises kunnen alles heel goed zien en heel goed lesgeven, maar kunnen zelf niet zo goed rijden. Ik ben ook nog niet heel ver, maar ik heb al wel geleerd bepaalde dingen te kunnen zien, en dat vertel ik hier. En ja, ik weet dat jullie me dom vinden omdat ik bepaalde dingen zeg. Maar is een kleine groep in Nederland die het met mij eens is, en die zijn mond eens open trekt tegen de rest van Nederland !

Geloof me, met dit soort commentaar op de nederlandse en wereldtop, wil jij echt niet dat Bokt in jouw profiel neust.

Maar succes met je glanzende carriërre, mail me even zodra je door de basissport( je rijdt toch B?) heen bent en je Gribaldi eraf rijdt met je pony. Tenslotte mag je tegenwoordig ZZGP starten met paarden van 1.48m. Dus grijp je kans!
Laatst bijgewerkt door Frantic op 26-11-05 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:41

Jij hebt dus niet goed gekeken in m'n profiel

Maar mensen, zoek het lekker uit. Jullie weten wat ik er van vind en ik weet wat jullie er van vinden en beide partijen zijn volgens mij niet om te praten.. dus t word een beetje onzinnig hier !

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:27

alle paarden maken fouten, zie vaak nog fouten bij de passage en de piaffe. Zou zo wel eens kijken of ik de film van gribaldi hier op kan krijgen. Lijkt me erg moeilijk om Gribaldi te rijden. Een vriendin van m'n neef rijd op hoog niveau dressuur en kent Edward, en heeft 1x op Gribaldi gereden.

Toen ik Gribaldi voor t eerst zag vond ik het gelijk al een geweldig paard, en ik zeg dit niet omdat ik zelf een Gribaldi op stal heb staan.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:28

We zijn hier toch niet om mensen om te praten?

Ieder geeft z'n mening, zo kun je iets van meerdere kanten bekijken en zelf je conclusies trekken.

Gribaldi, in dit geval, is bij meerdere stamboeken goedgekeurd, dus heel slecht zal ie niet wezen.

Op de foto's die ik hier zie, zie ik ook dat ie z'n rug wegdrukt en daardoor van achter er minder bij is en zulke foto's heb ik al vaker van hem gezien.

Ik heb Edward ook een keer met Painted Black zien losrijden, die drukte ook z'n rug zo weg.
Edward deed wat oefeningen op de bekende LDR manier en Painted Black liet z'n rug weer los en liep een stuk beter.

Het is niet makkelijk paarden te rijden die die neiging hebben en in de ring kun je moeilijk ineens LDR gaan rijden tijdens een proef.
Dan maak je er het beste van en de scores laten zien dat Edward en Gribaldi, dat best goed kunnen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:41

Op stal zegt de staleigenaar dat ie bij Gribaldi's vaak ziet dat ze de rug vaak gespannen houden (zoals die van mij eerst deed)
Probeer dat er maar eens uit te rijden, ben er zowat een half jaar mee bezig geweest om het goed te krijgen.

en idd. als Gribaldi bij meerdere stamboeken goedgekeurd is zou hij echt niet zo slecht zijn.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:57

Bij Thomas op stal staat een Gribaldi x Roemer en die heeft dat probleem niet, daarmee wil ik even aangeven dat een nakomeling van Gribaldi niet automatisch de rug wegdrukt.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:22

amondi: nou rij jij dan grand prix :S

nogmaal: mensen doen net of dat ze erdward van gal en GB door en door kennen :S

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:26

Mensen kunnen wel elkaar altijd de grond in trappen en slechte dingen erover zeggen, nooit een keer iets goeds zeggen...wat vinden jullie wel een goed gp paard/ruiter?

elmiran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:50

amondi schreef:
veraA schreef:

Geloof me, met dit soort commentaar op de nederlandse en wereldtop, wil jij echt niet dat Bokt in jouw profiel neust.

Maar succes met je glanzende carriërre, mail me even zodra je door de basissport( je rijdt toch B?) heen bent en je Gribaldi eraf rijdt met je pony. Tenslotte mag je tegenwoordig ZZGP starten met paarden van 1.48m. Dus grijp je kans!

met pony's kun je toch maar tot de Z2 ?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:50

Elmiran: Hoe is die gezegde ook al weer, de beste stuurlui staan aan wal Het levende bewijs in dit topic
Iedereen mag zijn mening geven maar op Pennyreacties zitten de meeste niet te wachten. En nee hoor VeraA je hebt zeker niet heel bokt tegen je Je zal een doodgoeie meid zijn maar je komt erg betweterig over

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:52

Inmiddels is het wel een flinke discussie geworden.
Angela wie had gedacht dat je topic al zoveel pagina's zou hebben

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:54

@ Mistral, waarom noem je mij penny dan ? of iig pennyreacties ? ben namelijk bloedserieus hoor..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:00

Je hebt een pb terug, aangezien het aardig offtopic gaat zo

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:26

Jij ook weer

T gaat idd erg offtoppic, en als het niet meer richting ontopic staat, kom ik hier ook niet meer. Dus dan zijn jullie eindelijk van mij(het betweterige pennymeisje met haar fjord(welke fjord??)) af..

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:32

aaah dat is de pappie van mijn chroom paardje turbulent:P

wat is het toch een kanjer,, had stiekem gehoopt dat ik hem had kunnen spotten op het JIM dit weekend in maastricht, maar helaas, is door die irriterende sneeuw ( waar ik nu al genoeg van heb ) misgelopen!! maybe volgend jaar want hij is echt

xxxx

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:40

haha lees nu pas jullie hele discussie over gribaldi,, nja idd offtopic aangezien ik het nog steeds over de foto's had
maar ach ik denk dat als alles waar is wat jullie zeggen, Gribaldi nooit zover was gekomen...

ik blijf het nog steeds een kanjer vinden...

xxxx

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:43

Grib is en zal een goed peerd zijn............ en samen met Edward die gewoon een absurd goede ruiter is........... is het gewoon een geweldig stukje om te zien

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:13

MISTRAL94 schreef:
Inmiddels is het wel een flinke discussie geworden.
Angela wie had gedacht dat je topic al zoveel pagina's zou hebben

nou nee dat had ik in het begin niet gedacht