Wat een nachtmerrie: veulen met fiets in de sloot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:11

jeetje wat een verhaal! ik ben ook van mening dat jullie dit niet hadden kunnen voorzien. veel plezier nog met dat enorm lekkere veulentje hou haar goed in de gaten voortaan

@ Alacairion lees voortaan even alle pagina's voordat je een nutteloze opmerking plaatst. bij voorbaat dank

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:34

Kellebel88 schreef:

Waar lees jij dat wij er geen schuld aan hebben? Tuurlijk, op het moment dat ik het veulen aan Iris overgaf beging ik een fout. Maar deed ik dit met voorbedachte rade? Nee! Dus ik ben van mening dat je hier niet over 'schuld' kunt spreken
Het is never nooit niet mijn intentie geweest dat ongeluk te laten gebeuren, het was een rottige samenloop van omstandigheden: ik die het veulen aan de fietser overgaf, het veulen dat schrok van dat geluid, het touw dat onder mijn spatbord terecht kwam.
En dat die rottige samenloop van omstandigheden voorkomen had kunnen worden door haar niet over te geven weet ik inmiddels wel, dus houdt alsjeblieft je k.utopmerking voor je over schuld, alsof ik me nog niet banketstaaf genoeg gevoeld heb!

en waarom probeer ik me toch steeds weer te verantwoorden tegenover dit soort bokkers, na 5 pagina's?

Hm, wacht even. Ik had al gelezen dat je ergens zei dat het niet al te slim was. Maar het gaat mij meer om hoe je je gedraagt hierzo. Meestal, als ik toegeef dat ik iets goed verkeerd heb gedaan, gedraag ik me daarna ook anders.
Als je jouw reacties leest krijg je echt totaal niet het idee dat je toegeeft dat je fout zat, je blijft jezelf verdedigen en als je een tip krijgt (bv die van dat mes) reageer je met een attitude van hier tot tokyo.
Sorry, maar voor dit soort bokkers heb ík geen bewondering.
Verder veel plezier nog met je paard en je topic.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:47

ja maar ze heeft al meerdere keren gezegd dat ze ervan geleerd heeft en dat ze het niet meer doet. wat kan je dan nog meer verwachten van haar? dat ze de tijd terugdraait ofzo? en dat ze zo verdedigend reageert is heel logisch, omdat er al 5 pagina's lang "gezeurd" wordt.

traan_beauty

Re: Wat een nachtmerrie: veulen met fiets in de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:33

ben ik het mee eens hoor dat je eerst de HELE toppic moet lezen!! Hoe gaat het nu met het veulen?? Nog steeds goed ??

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:50

Alacairion schreef:
Hm, wacht even. Ik had al gelezen dat je ergens zei dat het niet al te slim was. Maar het gaat mij meer om hoe je je gedraagt hierzo. Meestal, als ik toegeef dat ik iets goed verkeerd heb gedaan, gedraag ik me daarna ook anders.
Als je jouw reacties leest krijg je echt totaal niet het idee dat je toegeeft dat je fout zat, je blijft jezelf verdedigen en als je een tip krijgt (bv die van dat mes) reageer je met een attitude van hier tot tokyo.
Sorry, maar voor dit soort bokkers heb ík geen bewondering.
Verder veel plezier nog met je paard en je topic.

Ehm, ik dénk dat je nu even vergeet dat het hier om 2 personen gaat: Ik, kellebel88, en Iris, Sapphire op bokt, waar het veulen van is.
Ik ben niet op de tip van het mes ingegaan, dus val míj daar even niet op aan aub. En hoe zou ik me in jóuw ogen moeten gedragen? Ik heb mijn fout toegegeven, maar ik kom wel in verweer tegen mensen die totaal misplaatste opmerkingen geven. En dat is mijn goed recht vind ik, om foute redeneringen recht te zetten.

Ík weet dat ik fout zat, had me dat al gerealiseerd vóórdat ik uberhaubt dit topic op bokt opende. Ik vraag ook niet om jouw bewondering oid, ik vraag alleen of mensen nu alsjeblieft, (1,5 week nadat dit topic geopend is en 6 pagina's met over het algemeen hetzelfde commentaar, waar ik ook op ingegaan ben op een in mijn ogen normale, rustige manier) willen ophouden met 'eigen schuld, dikke bult'- opmerkingen. Ik vind dat ik duidelijk genoeg geweest ben wat betreft mijn aandeel in dit ongeluk, ik heb me er rot genoeg om gevoeld, en ik zit niet te wachten op bokkers die keer op keer door blijven drammen en me de grond intrappen. Want voor die bokkers heb ík geen bewondering...

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:00

excuse me?
waar kom ik met een rot opmerking dan?

ik geef heel gewoon een tip.
en dat is gewoon alles!

maar boeiend, ik verlaat dit topic dit vind ik namelijk echt niet normaal hoe het hier gaat!!

tabé.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:14

ik heb alleen pagina 1 gelezen.
en zie wel vaker mensen die met de fiets en een paard weg gaan
ik ben ondanks alles blij dat het veulen ongedeerd is
en dat jullie er ook goed vanaf zijn gekomen.
veel sterkte verder
en een ongelukje zit in een klein hoekje dus til er niet te zwaar aan wat hier allemaal gezegd word

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:05

Eeh? weet je ik zou ook niet met een mes op zak gaan rijden! Je zou maar vallen en dat mes steekt in je! Bah.. ik vin ook dat de mensen gewoon niet zo moeten zeuren van eigenschuld dikke bult.. geeft wat tips... hoe is het nu met het veulen eigenlijk??

baboeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:55

iff helemaal met traan_beauty eens, zelf heb ik wel altijd een zakmes opzak ook omdat er een hoevenkrabber en een schaartje bij zit. Maar in zo'n geval kellebell88 dat ze op een mooie dag gezellig op stap gaan zou ik, voordat ik dit las wel doen maar nu dus niet, ook niet aan zo iets denken, op zo'n moment dat het gebueurt kan een mesje handig zijn maar je bent in paniek je zou jezelf er ook mee kunnen bezeren.

Ze hebben er van geleerd en na de opmerkingen kunnen ze wel wat steun gebruiken. Dus hierbij kijk naar de toekomst en leer ervan, sterkte

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:45

Citaat:
vreemde zin van die cowgirl.

Fijn te horen dat ik met DIE wordt aangesproken.
Ik ben geen ding maar gewoon een persoon met een mening.

Voor mij zijn mijn paarden ook niet vervangbaar...maar moet er niet aan denken dat door mijn stomme toedoen een vader of moeder verongelukt of blijvend letsel houd.

Naast een enorm schuldgevoel kun je de rest van je leven nog gaan betalen ook.

Verder mijn excuses dat ik er overheen heb gelezen dat er geen auto's reden.
Maar dat weerhoud mij er niet van om te zeggen dat het enorm stom is.

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:49

Cowgirl schreef:

Voor mij zijn mijn paarden ook niet vervangbaar...maar moet er niet aan denken dat door mijn stomme toedoen een vader of moeder verongelukt of blijvend letsel houd.

wat bedoel je daarmee? ik snap nog steeds niet waar je ''moeder of vader'' vandaan haalt, bedoel je de moeder van het veulen ofzo?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:07

Jeb een mes is erg handig! maar.... En ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn vader of moeder verongelukt.... maareeh! mijn paard! verongelukt ook niet hoor!!!

fjordeliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:17

Dames, Het was verschrikkelijk stom wat jullie gedaan hebben maar ik denk dat jullie het na al deze reacties ook wel door hebben.
Ik heb ook wel eens gedacht van, goh dat had goed mis kunnen gaan!!! Het enige wat je dan kan doen is blij zijn dat het zo goed is afgelopen en je bent de volgende keer 1000X voorzichtiger.

Ik denk/hoop dat jullie niet meer met dit veulentje aan de fiets op stap gaan. Het was idd totaal niet verantwoordelijk. Gaa de volgende x gwn lkkr aan de hand een stukkie wandelen en kennis maken met het verkeer. Het is allemaal al zoo spannend voor zo'n klein ding. En probeer het lkkr over een paar jaartjes weer.

Geef je kleine veulen een dikke knuffel van mij. Hij/zij zal ook vast heel erg geschrokken zijn... En jullie ook...jullie zitten ook nog een tijdje na te bibberen..

Veer

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:51

fjordeliefde schreef:
Dames, Het was verschrikkelijk stom wat jullie gedaan hebben maar ik denk dat jullie het na al deze reacties ook wel door hebben.
Ik heb ook wel eens gedacht van, goh dat had goed mis kunnen gaan!!! Het enige wat je dan kan doen is blij zijn dat het zo goed is afgelopen en je bent de volgende keer 1000X voorzichtiger.

Ik denk/hoop dat jullie niet meer met dit veulentje aan de fiets op stap gaan. Het was idd totaal niet verantwoordelijk. Gaa de volgende x gwn lkkr aan de hand een stukkie wandelen en kennis maken met het verkeer. Het is allemaal al zoo spannend voor zo'n klein ding. En probeer het lkkr over een paar jaartjes weer.

Geef je kleine veulen een dikke knuffel van mij. Hij/zij zal ook vast heel erg geschrokken zijn... En jullie ook...jullie zitten ook nog een tijdje na te bibberen..

Veer

hier sluit ik me bij aan!

leuk veulentje trouwens

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:00

@ TS: ik zou mooi een slotje aanvragen

Dat je fout zit dat weet je nu wel, maar sommige mensen hebben aan de universiteit geleerd hoe ze mensen moeten afzeiken.

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 22:11

Quellian schreef:
@ TS: ik zou mooi een slotje aanvragen

Dat je fout zit dat weet je nu wel, maar sommige mensen hebben aan de universiteit geleerd hoe ze mensen moeten afzeiken.

Precies, en ze zijn allemaal cum laude afgestudeerd

Van mij mogen ze lekker doorzeuren, ik heb besloten er geen energie meer in te steken, aan het oeverloze doorzeuren. Die energie steek ik lekker in andere zaken, dus bij deze, ajuu!

Voor de mensen die overigens wel normaal konden reageren, bedankt voor jullie reacties

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:31

Woow wat een verhaal
Gelukkig dat het veulen er niets aan over heeft gehouden!

baboeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:49

nogmaals veel sterkte en suc6 in de toekomst

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:52

Wat een geluk dat ze het heeft overleefd, ik zou er niet aan moeten denken dat ze het leven zou laten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:41

Citaat:
Cowgirl schreef:

wat bedoel je daarmee? ik snap nog steeds niet waar je ''moeder of vader'' vandaan haalt, bedoel je de moeder van het veulen ofzo?

Als dat paard op een auto klapt(paard weegt ong 300kg) weet ik niet of de bestuurder er heel huids uitkomt.

Dan moet IK er dus niet aan denken dat dat een van mijn ouders zou zijn....of de buuf die 2 kleine kinderen heeft.

Dan dat paard maar dood.

Nu duidelijk?

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:55

DER RIJDEN GEEN AUTO'S

nu duidelijk? en doe nou niet zo bijdehand want als je het in dat soort mongole taal typt nee logisch dat ik het dan niet snapt jij begint opeens over een moeder pfff, ga beter een goede bril met extra dikke glazen kopen

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:56

en liever JOU moeder dan MIJN paard whahahahahaha

sorry maar dit soort mensen maken mij echt sacherijnig

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:02

ik snap niet waarom mensen nog door gaan zeuren
het veulen is nog levend en mankeert niks
en gaat er gewoon weer langs
dus toon een beetje respect

en ik vindt een paard dus echt niet onvangbaar
je hebt nooit hetzelfde paard als wat je had nooit
echt niet die er helemala hetzelfde uitziet dus een cloon en dan ook nog met precies het zelfde karakter nou dat lijkt me sterk

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:41

vervangbaar