BRIEF GEHAD VAN MN EX ZN ADVOCAAT OVER FLAME

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 16:25

Afbeelding

lees de 6e alinea

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 16:32

Aan papieren (welke dan ook) kan een ex-eigenaar écht geen waarde hechten. Het paard op jouw naam is dus géén bewijs.
Wij hadden Hercules op de naam v/d vorige eigenaar, niet uitgezocht, gewoon gedaan.
Toen kwam Voltrack, staat nog op naam v/d fokker, ook niets aan gedaan. Er is niets getekend of wat dan ook, alleen geld over gemaakt. We hebben het toen uitgezocht, de vorige eigenaar (fokker) heef toegezegd dat hij zo'n geintje nooit zou uithalen (goede naam te grabbel), maar zei ook dat het bull was dat dat kon.
Waar je voor betaalt = van jou. Klaar, of dat nou op naam van Sinterklaas of Piet Puk staat maakt niet uit! Het zou wat worden zeg, jij betaalt je t schompes aan een paard en dan opeens is hij van de vorige eigenaars.
Als je niet kunt bewijzen dat hij van jou is (op andermans naam en 'gekregen' zoals ik mijn paard heb) dan kun je idd misschien je gelijk krijgen als het uit een bepaald soort relatie komt. Zoals mijn ouders mijn paard voor mij kochten en een jaar geleden plechtig gezegd hebben dat het mijn paard is, ik ga erover of hij verkocht mag worden of niet, hoefsmid, da etc. Het gaat hier dus om relaties waarbij dit soort cadeaus gedaan worden, dat kan dus ook je vriend/man/oma zijn.
Over mijn paard heb ik overigens niets op papier staan, zonder mijn ouders kan ik hem waarschijnlijk niet onderhouden, dus dan houdt het op, ik betaal veel, maar 100% zou me niet lukken.
Het is dus echt onzin dat een ander je paard kan komen claimen als je deze of gene misschien 3x gezien hebt. Als het om een ander soort relatie gaat is het heel moeilijk, vaak krijg je gelijk, maar als het welles-nietes wordt, dan ben je daar mooi klaar mee. Lid worden van een stamboek om dan je paard op jouw naam te krijgen is onzin, dan spek je dat soort organisaties alleen maar, en zelf krijg je er niets voor. Als je nou gaat fokken, ok, maar dat is niet het geval!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 16:32

Op dat papier wat je hierboven hebt neergezet staat duidelijk dat ze van jou is, niet in de papieren of het paspoort maar dat andere papier
!!!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 16:34

Heel erg zonde maar als je haar niet kunt betalen dan zit er niets anders op dan te hopen dat ze het goed krijgt... Tenzij verhuren oid..

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 16:46

jah polly dat weet ik.
maar dan moet er volgens een advocaat een rechter bij komen en dat is niet te betalen.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 16:49

wat laui zegt, dat is juist! k kan niet meer doen, heb alles al geprobeerd, en als ik flame zou krijgen dan kan ik haar niet alleen onderhouden.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 17:32

Naomi, ik denk dat je nu gewoon even reeel moet nadenken.

Jij kan het paard niet onderhouden. Ookal mocht je wat geld bij elkaar sprokkelen of een andere manier vinden om dr te houden, voor een paard moet je gewoon veel reserves hebben (trust me, wij hebben 1000 euro moeten betalen voor twee veeartsbezoekjes bij een hoefzweer... en dat was nog niet eens ernstig!)

Je kan nu dus wel wanhopige berichtjes typen of iemand dr samen met jou wil hebben enzo, maar dat heeft naar mijn idee helemaal geen zin. Wanneer het beest verkocht wordt, zal het heus een leuke eigenaar vinden. Ik weet dat alle paardenbezitters denken dat het paard het overal slechter zal hebben dan bij hen Knipoog Dat is natuurlijk onzin Lachen reeel gezien is dit gewoon het beste voor het paardje.

Ik vind het heel sneu voor je, maar zou je ook de raad willen geven om voortaan 100x beter na te denken voordat je (minderjarig!) samen met een vriend(!) zón aanschaf doet.

Nu je de financiele last van een eigen paard niet meer hebt kan je je school afmaken (ik las in je profiel dat je daarmee wilde stoppen om voor het onderhoud van flame te gan werken ) en daarna een goede baan zoeken waarmee je zoveel verdient dat je later helemaal zelf je eigen paard kan gaan onderhouden.

Succes!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 17:42

tnx, ik weet wel dat ik fout zit, maar wil nu iemand vinden die haar koopt , maar dat ik haar wel altijd kan opzoeken.
ow jah en ik bedoelde in de vakantie te gaan werken.
maar dat gaat niet.
en ik weet dat het duur is, flame heeft ook in het gips gelopen, ze had zich verdraait.
is nu helemaal weer beter.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 20:23

In die koopovereenkomst staat dat de vorige eigenaar haar eventueel wil terugkopen. Heb je al contact met haar opgenomen?
Dat zou voor de pony een goede oplossing kunnen zijn.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 20:42

ik heb waarschijnlijk al iemand die haar wil...ben zo blij!
ik heb het nr van mn ex gegeven.
beter dat ze nu verkocht wordt..ik ben het afwachten wel zat.
ik ga weer op vakantie morgen en misschien doet me ex haar expres weg als ik weg ben en dat weet ik niet waar ze is.

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:33

Hebben we hier al niet eens een topic over gehad?

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:38

Kun je je paard niet aanbieden al weidemaatje ofzo totdat je je school hebt afgerond?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 12:54

de vorige eigenaren willen haar niet terug kopen , maar ze kan daar wel staan.
of dat een goed idee is? ......bang voor mn ex....wat zou hij me gaan doen als ik dat paard weg haal?
en als er nog mensen zijn met intresse voor halfzusjes/broertjes stuur me een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 09:07

Wat je het beste kunt doen, is haar op een weide plaatsen of inscharen op een zo'n goedkoop mogelijke plek. Vraag eens bij een boer of hij een stukje voor een redelijke prijs aan je kan afstaan.

Laat haar daar lopen tot je met je school klaar bent, desnoods vertel je niemand waar ze staat. Ik neem aan dat je ouders of een familielid je heus wel op geregelde tijden naar je paardje brengen om te zien of alles goed gaat. Moet hij van de winter bijgevoerd worden komt ook daar een oplossing voor.

50 euro per maand voor 1 ha is een vrij gebruikelijke prijs. Misschien willen je ouders de helft betalen. De andere helft lijkt me niet zo moeilijk om bij te verdienen.

Laat het beestje lopen tot je alles financieel op orde hebt, klaar met school, baantje of een leuk goedbetaald bijbaantje hebt.

Het beste als hij voorlopig niet dicht bij je in de buurt staat, zodat je ex er niet makkelijk achter komt. Als je werkt neem je een rechtsbijstandverzekering en probeer er eens een zaak van te maken. Je moet toch weten waar je staat? Zo kan je toch niet verder gaan?

Bel de rijdende rechter eens op, of breekijzer of die andere floeper Frequin. Als er nog steeds niets officieel is besloten, kun je je paardje van het een op de andere dag kwijtraken en zie hem dan maar weer eens terug te krijgen. Als hij is verkocht en ze willen hem niet teruggeven, ja dan ben je Flame kwijt hoor.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 14:29

ik kan m bij de vorige eigenaren zetten, maar dat durf ik niet.
de staleigenaar laat niet toe dat ik haar weg haal.
en als ik dat doe kan ik rekenen dat ik in een rolstol terecht kom.
en flame staat niet op het land, ik heb het gevraagt al 100.000 keer, maar mn ex moet dat regelen volgens hun, maar hij is er nooit.
als ik flame niet doe doet niemand haar!!!!!!
iedereen zegt dat ik gek ben dat ik dat paars nog doe, eigenlijk voor jan banketstaaf.
maar ik ben er aan gehecht, ik kan flame niet op stal laten staan, want ik weet dat ze toch niet gedaan wordt.

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:38

Ik sluit me helemaal aan bij russel en wat betreft de staleigenaar die vertoeft er toch niet 24 uur per dag?Gewoon je paard ergens anders plaatsen en je niets aan trekken van die man hij moet het eens proberen om je met één vinger aan te raken!Veel succes en flame boft maar met je!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 15:18

jah maar flame staat in nieuwerkerk a/d ijssel en flame kan in flevoland komen te staan als ik haar weghaal.
t probleem is het vervoer.

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 16:54

Wat een gezeur zeg, dit topic is al sinds maart aan de gang. En volgens mij gaan al jouw berichten er over. Het is naar voor je en voor jouw paard maar kan hier nou eindelijk een slot op?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 17:23

jij hebt er toch geen last van? jij kan makkelijk praten, heb een pony zonder problemen.
al die tips en opmerkingen die ik krijg helpen me heel erg, behalve dat van jou dan...
en echt niet al mijn berichten gaan erover en al zou dat zo zijn......jou probleem toch niet?????

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:54

Nee, inderdaad mijn probleem niet maar ik mag er wel op reageren.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:02

Bobo schreef:
Wat een gezeur zeg, dit topic is al sinds maart aan de gang. En volgens mij gaan al jouw berichten er over. Het is naar voor je en voor jouw paard maar kan hier nou eindelijk een slot op?

als jij een groot probleem heb gaan wij ook met ze alle zo reageren, jonge jonge dit vind ik echt niet aardig hoor van u/je

ik heb er zelf geen verstand van maar hoop voor je dat het goed komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:12

Soms hebben mensen een probleem wat hun leven beheerst. Ik sta gelukkig niet in haar schoentjes. Hopelijk voor jouw BOBO dat je nooit in een dergelijke situatie komt, dat je leventje altijd over roosjes gaat.

Keep on dreaming, en welterusten

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 22:30

tiz nie leuk om in mijn schoentjes te staan, tiz mn eigen schuld ook wel...en ik weet dat ik fout zat.
hoe het nu gaat met flame....mn ex heeft weer geen stalling betaald en ze staaat nog niet op het land.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 22:30

tiz nie leuk om in mijn schoentjes te staan, tiz mn eigen schuld ook wel...en ik weet dat ik fout zat.
hoe het nu gaat met flame....mn ex heeft weer geen stalling betaald en ze staaat nog niet op het land.

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 01:59

Ik kan goed begrijpen wat je meemaakt, maar ik ga met Bobo mee. We hebben het zelfde verhaal al gehoord in maart en we hebben allemaal met je meegeleeft en je advies gegeven. Als je nu eens wat advies zou opvolgen zou het een hele andere situatie zijn. Ik heb je al eerder gezegt dat je je paard daar moet laten weghalen.