Zou een paard moedswillig een mens pijn willen doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Re: Zou een paard moedswillig een mens pijn willen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:20

do4evah schreef:
Hum maar wat ik nu niet helemaal begrijp: kwam die pony nou bij jou vandaan?
Eerst zeg je van niet, maar uit je latere posts lijkt het van wel?

Er is nergens besproken of de pony van mij kwam.

@ Cer je quote:

@Natasha: Je hebt toch niet serieus getwijfeld aan de pony? En je hebt het verhaal van die mensen toch niet zomaar voor 'waar' aangenomen??

Ja helaas wel, omdat ze er echt niet hadden bijverteld dat ze een westernzadel met achtersingel hadden gebruikt.
Ik heb ook niets meer van de mensen gehoord en me wel flink druk gemaakt erover.

StalDoorstap

Re: Zou een paard moedswillig een mens pijn willen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:31

russel schreef:
Vreemd Natasha dat jij dit niet wist. Vraag me dan ook af wat de reden is geweest dat ze je hebben gebeld. Toch duidelijk voor ervaren paardenmensen dat een paard van zoiets kan schrikken?

Ik zou er iig al rekening mee houden als ik een 2e singel op een plek om de buik aanleg van mijn paard. Alles wat vreemd is en druk geeft kan toch een reaktie oproepen?

Gelukkig is het nu duidelijk want een 2e leven gaat het verhaal nu niet lijden, lijkt me, voor jouw ook nu duidelijkheid Natas. Het is dus ook geen aanval geweest maar een reaktie van de pony en de vrouw stond verkeerd, en die hond ook dikke pech een spoor trekken is normaal in zo een geval lijkt me.

Dit voorval zou ook eigenlijk bij die mensen moeten blijven, lijkt me. Als ik dit met mijn paard meemaak, neem ik het mijzelf kwalijk dat ik niet oplettender ben geweest.

Helaas was t voor die mensen onvoorstelbaar dat t aan de achtersingel gelegen zou kunnen hebben, zij dachten dat de pony ineens moordneigingen kreeg en dat ie idd een tumor of iets zou hebben.
Ik heb ze meerdere malen gevraagd de pony nog eens te zadelen, en er mee in de bak te gaan,maar dit durfden ze echt niet.
Ik had er echt geen idee van dat ze een westernzadel, laat staan met achtersingel, gebruikt zouden hebben.
Deze achtersingels kunnen alleen gebruikt worden bij paarden met ervaring met westernzadels, omdat ze in de liezen drukken.

De achtersingels zijn alleen nodig bij het stierentrekken, ter voorkoming dat t zadel over de hals wordt getrokken.
Ik heb nu ook iets geleerd:iedereen afraden een achtersingel te gebruiken die niets vermoedend een westernzadel koopt!

Maar de pony in kwestie is een sportpony die 150 m kan springen ( D pony!) dus nu zal ie ook hoog hebben gesprongen!De pony heeft nooit zon zadel opgehad.

Ik ben blij dat puur toevallig Kimmie mijn verhaal herkent, en er op reageert.

Voor mijn zelfvertrouwen......