Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maat 38
Maat 44
Luci schreef:
En dat ik het tegelijk heb over de PAARDENSPORT waar al die voorwaarden dus (in tegenstelling tot sumoworstelen) tot uiting komen in een redelijk slank lichaam.
)Sammie schreef:Luci schreef:
En dat ik het tegelijk heb over de PAARDENSPORT waar al die voorwaarden dus (in tegenstelling tot sumoworstelen) tot uiting komen in een redelijk slank lichaam.
Dat maakt jij ervan. Wie zegt dat je bij paardensport slank moet zijn. Wie zegt dat zo'n paard beter loopt onder een slank iemand. Wie bepaald dat? Als je het regelement erbij pakt gaat het om hoe het paard loopt en wat hij doet. Dat jouw ogen liever een slank persoon zien, is jouw probleem. Zo lang een paard goed en de proef naar behoren loopt onder een dikkertje of een dunnetje, zie ik het probleem niet waarom slank zijn een vereiste moet worden.
Slank zijn is een ideaalbeeld die ons massaal door de strot gedouwd wordt, echter slechts 1% van de hele wereldbevolking voldoet aan dat ideale beeld van maat 34 met cup C. En ik weiger daar aan mee te doen, zo lang iemand plezier heeft met zijn paard, een combinatie vormt waarbij het paard doet wat hem gevraagd wordt en hem niet in de weg zit* wordt zie ik echt niet in waarom maatje 34-36 een vereiste moet worden voorde topsport van de GP.
*en hier mee bedoel ik dus een persoontje van 120kg op een arabiertje of New Forest.
Pipo schreef:Alleen wat is vol Maat 38 Maat 44
lindsey schreef:Dat betekent niet dat je dan automatisch maat 34/46 hebt.
Dit betekent gewoon dat je een gezond vetpercentage hebt.
Bij dit vetpercentage kunnen dan verschillende kledingmaten horen afhankelijk van je lichaamslengte en je bouw dus zou het best kunnen dat je maat 40/42 hebt.
CielitoLindo schreef:Klinkt bijna hetzelfde als een stelling dat je blond met grote tieten moet zijn om een goed betaalde secretaresse te worden..
Zwelgje schreef:Ik denk ook dat het plaatje scoort. Ik heb er geen problemen mee als te dikke mensen ook lekker willen paardrijden of lekker in de basissport willen meedraaien.
Op concours vind ik het helaas vaak wel storend als een amazone wat te dik is, maar dat is puur voor het oog en heeft niks met het rijtechnische te maken.
Al denk ik ook wel dat een jury je er wel op af kan rekenen, die zit toch dik 6-7 minuten naar een combinatie te kijken.
Te stevige mensen met voornamelijk brede bovenbenen kunnen ook moeilijker onafhankelijk zitten, zitten meer op hun bovenbeen en niet op hun kont.
In ieder geval, dat valt me vaak op als ik foto's zie van meiden hier op Bokt die wat te zwaar zijn.
Ik ben zelf ook wel iemand die vindt dat het plaatje mooi moet zijn.
Ik rijd natuurlijk veel paard maar doe ook dagelijks buikspieroefeningen en train mijn benen en armen en probeer 4 keer per week te gaan hardlopen om andere spieren te stimuleren.
Ook let ik op mijn voeding. IK voel me gewoon beter in mijn maatje 36 en mijn platte, gespierde buik op het paard. Maar dat is persoonlijk, daar voel IK me goed bij.
Daarbij komt ook dat ik 2 relatief slanke sportpaarden heb, mijn hengst is in verhouding ook maar een rank dier en Sarabande is ook niet een van de stevigste, die is zelfs in de bouw wat ponyachtig wat wel weer bij mijn figuur past. En het leuke is dat dat ook wel eens onderaan op de coupon staat.
Ik let zelf dus wel op mijn gewicht, overtollig vet. Ik vind het niet mooi op het paard.
LaFunkyJazz schreef:Zwelgje schreef:Ik denk ook dat het plaatje scoort. Ik heb er geen problemen mee als te dikke mensen ook lekker willen paardrijden of lekker in de basissport willen meedraaien.
Op concours vind ik het helaas vaak wel storend als een amazone wat te dik is, maar dat is puur voor het oog en heeft niks met het rijtechnische te maken.
Al denk ik ook wel dat een jury je er wel op af kan rekenen, die zit toch dik 6-7 minuten naar een combinatie te kijken.
Te stevige mensen met voornamelijk brede bovenbenen kunnen ook moeilijker onafhankelijk zitten, zitten meer op hun bovenbeen en niet op hun kont.
In ieder geval, dat valt me vaak op als ik foto's zie van meiden hier op Bokt die wat te zwaar zijn.
Ik ben zelf ook wel iemand die vindt dat het plaatje mooi moet zijn.
Ik rijd natuurlijk veel paard maar doe ook dagelijks buikspieroefeningen en train mijn benen en armen en probeer 4 keer per week te gaan hardlopen om andere spieren te stimuleren.
Ook let ik op mijn voeding. IK voel me gewoon beter in mijn maatje 36 en mijn platte, gespierde buik op het paard. Maar dat is persoonlijk, daar voel IK me goed bij.
Daarbij komt ook dat ik 2 relatief slanke sportpaarden heb, mijn hengst is in verhouding ook maar een rank dier en Sarabande is ook niet een van de stevigste, die is zelfs in de bouw wat ponyachtig wat wel weer bij mijn figuur past. En het leuke is dat dat ook wel eens onderaan op de coupon staat.
Ik let zelf dus wel op mijn gewicht, overtollig vet. Ik vind het niet mooi op het paard.
wat vind jij "wat te dik" zoals ik? (eerlijk zijn hoor, ik ben gewoon benieuwd) of dikker?
En tuurlijk zit je zelfverzekerder als je weet dat ze je niet afrekenen op je gewicht..
CocoChanel schreef:Ik denk dat je uiterlijk ook uitmaakt welke mening je hebt.
Margreet schreef:De BMI is een mooie maatstaf.
Met een BMI boven de 25 is er al sprake van overgewicht, maar goed, die paar kilootjes, dat moet kunnen.
Boven de 30 hebben we het over obesitas en moet je imo al heel stil en netjes kunnen zitten en een flinke knol hebben om nog met fatsoen te rijden.
Boven de 35 is het naar mijn bescheiden mening niet meer ethisch verantwoord om je te laten dragen. En boven de 40 hebben het over morbide obesitas en dat is absoluut een nono.