De Bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 01:32

hey vraag maar hoor
mijn opa is best wel bekend daar, hij komt vaak op alkmaar
hij heeft ook in het bestuur van mereveld gezeten

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 02:31

vera schreef:
John Swaab is een van weinige aristocraten binnen de paardensport in Nederland. Of je het er mee eens bent of niet, er zijn nog maar weinig die de paardensport nog op zo'n manier uitdragen en dat vind ik iets om te koesteren. Cool

Ik ben zelf westernruiter in spijkerbroek (zonder piercings) maar kan een dergelijke opstelling zeker waarderen ookal past het niet bij de tak van sport waar ik voor gekozen heb.

We moeten mensen in hun waarde en gebruik maken van de onmetelijke kennis die deze oude "jonge" cracks bezitten en heel graag willen overdragen. Knipoog

Het is inderdaad enorm netjes bij John en daar is hij terecht trots op. En ik moet je eerlijk zeggen dat de meerderheid van de staleigenaren in Nederland daar wel eens een voorbeeld aan kunnen nemen. Want tsjonge, tsjonge, het is toch vaak een vieze bende op veel stallen. Misselijk

Amen!

BenHur

uiterlijke toestanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 06:49

Buitenzorg en Sonja(o.a.): hier hoef ik niets aan toe te voegen!!!! Maar ik doe het toch....
Je paard ziet het verschil niet en daar kom je toch voor?
Al moet ik wel zeggen dat als ik buiten ga rijden (aangespannen) ik ervoor zorg dat m'n knollie netjes gepoetst is, ik enigzinds verzorgd en met pet ben uitgerust: omdat dat zo hoort....
Maar men niet in mantelpak, heb nog meer te doen op stal op een dag....
Zie niks fouts in een spijkerbroek, maar kan me voorstellen dat het niet prettig rijd.
En kom op: piercings en tatoos zijn toch net zo gewoon geworden als carpaccio eten? Get a life! Paardrijden is geen elite-sport meer, piercings en tatoos hebben alle 'lagen' van de bevolking! Paardrijden doe je niet alleen als je 'kak' of rijk bent, maar ook 'gewoon' als je van paarden houdt! En ik koop lekker wortels voor het geld waar een ander rijkleding voor koopt(ja, ze zijn nogal dik, die beesten van mij :))

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 12:51

Een vriendin van mij heeft haar paard bij Swaab staan en dat is geen 50.000 gulden paard hoor! Meer een <10.000!

En in hoeverre luxe meespeelt.....even ter vergelijking Atie waar Margreet haar paard heeft staan. De binnenbak is daar vind ik van een slechtere kwaliteit (de bodem dus he) en de buitenbak is de helft van de tijd een modderpoel. Verder heeft het absoluut fantastische uitrijdmogelijkheden en is het een goede stal, maar bodem vind ik persoonlijk een van de belangrijkste dingen!

Bij ons op stal word je ook geacht er netjes uit te zien, en dat heeft te maken met respect voor je paard. Dus geen chokertje of truttekleding, maar wel je t-shirt bij je rijbroek in en geen slobbertrui. Het mag wel, maar liever niet. Ik vond de column in De Hoefslag over dit onderwerp (Swaab en zijn strikte regels) erg goed: wellicht ouwelullen-praat maar de gedachte erachter is goed!

Ik heb trouwens begrepen dat het bij Swaab wel mogelijk is om daar op aanvraag in de buurt bij een boertje je paard in het land te zetten.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 16:22

Lot schreef:
En in hoeverre luxe meespeelt.....even ter vergelijking Atie waar Margreet haar paard heeft staan. De binnenbak is daar vind ik van een slechtere kwaliteit (de bodem dus he) en de buitenbak is de helft van de tijd een modderpoel. Verder heeft het absoluut fantastische uitrijdmogelijkheden en is het een goede stal, maar bodem vind ik persoonlijk een van de belangrijkste dingen!

Hoe lang geleden ben jij er nog geweest? De buitenbak ligt er momenteel bij als een tapijt! Super!
In de winter is hij inderdaad niet ideaal, maar maakt dat uit als er een binnenbak is waar je zelden met meer dan 3 mensen bent? De bodem in de binnenbak zou iets vaker gesleept mogen worden, maar is op dit moment ook gewoon in orde. Ik rij een ontzettend blessuregevoelig paard, als er iets mis is met de bodem dan krijgt zij daar gegarandeerd last van, staan nu iets van anderhalf jaar bij Atie en ze heeft pas 1x kreupel gelopen toen ze vast had gelegen in haar stal.
Wat ik een heel groot pluspunt vind bij Atie is dat de boxen zo lekker ruim zijn (ik sta in de schaapskooi) en dat ze ontzettend goed voert.

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 14:14

Tja, wat een reacties zo'n topic al niet oproept...

Ik persoonlijk ga met de meeste bokkers hier mee, dat je paard er niks om geeft of je in je Pikeur rijbroek met Petries staat te longeren of in een rokje met topje of in houthakkersblouse met klompen.

En die meneer Swaab, ken hem van clinics en van verhalen van andere paardenbezitters. Ik heb er niet zo'n hoge pet van op, maar ik ga daar ook niet staan. Ben je het eens met de kledingvoorschriften (onder andere, ook veel over het poetsen en rijden van je paard), dan ga je daar lekker staan. Ben je het er niet mee eens, zoek je een stal uit die mens- en paardvriendelijker is.

Ik snap alleen niet waarom iedereen zo reageert op die kledingvoorschriften, uitspraken als "Een paard hoort niet in de wei" en "Lange teugel? Vanaf de 1ste tot en met de laatste minuut hoort een paard verzameld te lopen" vind ik veel meer een kwalijke zaak!!

Mijn paard mag paard zijn, lekker de hele dag in paddock/weiland, buitenritje, keertje zonder zadel met halster rijden, keertje springen, etc. Blijkbaar denkt men bij Swaab daar anders over, dat past dus niet bij mijn denkbeeld over wat goed voor een paard is. Maar daar kan ik verder niet mee zitten, MIJN paard heeft het goed en daar ben ik blij mee Haha! .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 14:26

Ik denk dat mijn paarden gelukkiger zijn waar ze nu staan dan in die stal van meneer swaab.(die we kennelijk nog even wakker moeten maken dat paarden LOOP dieren zijn en geen STAL dieren)
Het is geen luxe totaal niet, maar de boxen zijn groot genoeg, fris en ze lopen over dag buiten.
Het voer is ook prima en de bodem voor in de stallen ook(stro, rapsodie).
Mijn paarden zouden helemaal gek worden in die stal, de hele dag opgesloten.
Zelf houd ik ook niet zo van die luxe, ik heb alle soorten stallen al gehad maar doe voor mij maar eenvoudig. Ik rijd dus in een spijkerbroek(met gat Haha! ) en gewoon een trui, houthakkersblouse etc etc.

Ik vind als je daar zou staan je best met een spijkerbroek je western paard kan rijden hoor, een spijkerbroek is net zo netjes als je er dan ook maar een nette blouse/tshirt op doet.

Een westernruiter kan ook netjes gekleed hoor.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 14:34

Ik wil nog ff wat kwijt.

Stel ik kom daar om mijn fjord te stallen, ik rijd gewoon B dressuur, rijd wat buiten en maak eens een sprongetje.
Ik kom netjes in een Eurostar rijdbroek(van 100 gulden/circa 50 euro), blousje erop en in de winter gewoon een trui(geen slobbertrui), heb simpele rubberen Aigle laarzen aan en een Cap op mijn kop Haha!
Mijn paard draagt een passend zadel, schoon dekje en een degelijk Divoza hoofdstelletje.

Ik kan me niet voorstellen dat ik nu geweigerd zou worden, ik voldoe aan de ruiterkleding, maar het is niet duur.
Moet je dan ook allemaal dure dingen hebben, goedkoop kan toch ook netjes zijn?
Iedereen heeft het hier maar over de dure dingen .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 18:15

Cowgirl schreef:
Ik wil nog ff wat kwijt.

Stel ik kom daar om mijn fjord te stallen, ik rijd gewoon B dressuur, rijd wat buiten en maak eens een sprongetje.
Ik kom netjes in een Eurostar rijdbroek(van 100 gulden/circa 50 euro), blousje erop en in de winter gewoon een trui(geen slobbertrui), heb simpele rubberen Aigle laarzen aan en een Cap op mijn kop Haha!
Mijn paard draagt een passend zadel, schoon dekje en een degelijk Divoza hoofdstelletje.

Ik kan me niet voorstellen dat ik nu geweigerd zou worden, ik voldoe aan de ruiterkleding, maar het is niet duur.
Iedereen heeft het hier maar over de dure dingen .

Vind je over de fl 800.- stalgeld per maand niet duur dan? En ik denk dat je voor de rest wel met je nek aangekeken gaat worden als je er met een Fjord komt te staan, en een Divoza hoofdstelletje....
Je kunt het allicht proberen. Of het echt zo zal zijn zal alleen de ervaring je leren....

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 20:39

ik ken deze meneer niet persoonlijk, maar weet wel dat hij een aantal jaren geleden in ieder geval dravers had en daar ook personeel voor had. Hier zitten toch ook alle lagen van de bevolking in. En ik weet ook dat het daar errug mooi is. En dat je niet echt makkelijk een bos in kan. Het is dus eigenlijk meer voor mensen die iets in de dressuur sport willen bereiken.

amberosa

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 00:08

wat lopen jullie toch allemaal te zeiken op Prima
hij loopt ook wel eens in een leren string maar hij durft dat gewoon niet zo makkelijk toe te geven want dan zie je die ene piercing met die ketting naar zijn tepels
dus pak hem niet te hard aan
hij is niet anders dan jullie
hij komt ook uit een laag milieu net als al die andere loosers met die piercings ik moet echt kotsen van al die mensen met dat metaal
het zijn meestal homo's of lesbo's Misselijk

XoNo

Re: bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 00:29

amberosa"]
wat lopen jullie toch allemaal te zeiken op Prima
hij loopt ook wel eens in een leren string maar hij durft dat gewoon niet zo makkelijk toe te geven want dan zie je die ene piercing met die ketting naar zijn tepels
[/quote]

Tot hier vond ik het een leuk bericht Lachen

[quote="amberosa schreef:
dus pak hem niet te hard aan
hij is niet anders dan jullie
hij komt ook uit een laag milieu net als al die andere loosers met die piercings ik moet echt kotsen van al die mensen met dat metaal
het zijn meestal homo's of lesbo's Misselijk

En hier moet je gewoon je mond dichthouden. Overigens verdient dit topic een gigantisch slot.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 01:03

ok ok fair, nu heb je me!

Trouwens dit topic verdiend niet een slot, het ging weer de goede kant op!

Ik hoorde ook iets over dravers en swaab. Weet alleen niet helemaal hoe of wat, maar het was behoorlijk negatief.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 09:53

Er moet heel wat gebeuren wil ik bij Swaab gaan staan.
Ten eerste vind ikhet kledingvoorschrift nergens op slaan.
Ten tweede vind ik het nkiet leuk voor het paard als hij en niet in de wei kan en op stal geen contact heeft met andere paarden.(wel uitzicht op de bak maar of dat nou zo leuk is Verward )
En tot slot vind ik het nergens op slaan dat Swaab mag ingrijpen als Hij vind dat jij je paard niet goed behandeld. En aagezien hij dat al vind als je met lange teugels rijdt, denk ik niet dat we goed met elkaar kunen opschieten.
O en over zijn goed reputatie: Ik woon in dezelfde straat en ik gloof niet dat er hier veel mensen zijn die een hoge pet van hem ophebben.
Hij schijnt zelfs een leerlingenlijst bij de manege te hebben "geleend" om zo uitnodigingen voor zij clinics te kunnen versturen. Lips are sealed

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 12:05

Nou hier dan een reactie van iemand met piercing die geen lesbo is (waar gaaaat dit over&#8230;): Margreet ik ben 2 maanden geleden nog bij Atie geweest en heb er denk ik een jaar geleden in de binnenbak gereden. Zou inderdaad vaker gesleept moeten worden. Verder vind ik het een prima stal. Maar Swaab is als ik het goed heb 50 piek duurder en dan vind ik wel dat je er heel veel extra service en faciliteiten voor krijgt.
Ik snap niet waarom iedereen die man zo afzeikt. Is het de kift ofzo? Hij valt niemand aan die een slobbertrui aanheeft, hij wil het alleen niet zien op zijn eigen bedrijf. Nou, fair enough! En je hoeft echt geen dure spullen te hebben hoor! En dat hij mag ingrijpen als hij vindt dat je niet goed voor je paard bent vind ik een goede zaak! Dat geldt bij ons ook: het welzijn van het paard staat voorop. Niet eerst een uur in de kantine kletsen en dan snel snel je paard doen, dan krijg je bij ons ook ruzie. En inderdaad: als het je niet bevalt ga je er gewoon niet staan. Geen reden om negatief te doen, het is een mooi bedrijf. Ik zou er persoonlijk niet gaan staan omdat het een mega dressuurgerichte stal is, maar een vriendin van mij staat er met erg veel tevredenheid. Haar paard gaat elke dag in de molen en ze heeft &#8217;s avonds lekker alle ruimte, er is een solarium en ik meen me te herinneren dat 3 x per dag de mestballen uit de stal worden gehaald&#8230;..Prima toch?

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:23

Beetje sociale controle komt meestal wel ten goede van het paard ja! Is bij ons ook zo! Paard eerst, dan de rest!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:12

HUh het was maar een stelling hoor Haha!
Geen haar op mijn lijf die er aan denkt om daar te gaan staan

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 20:24

Het is ook een beetje te ver weg voor je, Cowgirl Knipoog

Ik heb het idee dat de helft van alle schrijvers hier de stal van John Swaab nooit hebben gezien, laat staan de man zelf hebben ontmoet.

Kom op jongens, wat een nutteloze discussie die nergens toe leidt Misselijk

Er zijn ruiters die graag hun paarden in een wei met een schuilstal zien staan en er zijn ruiters die graag hun paard bij Jonh Swaab neerzetten.
Moeten we elkaar daarom aanvallen en met de nek aankijken Boos!
Laat een ieder het beleven zoals hij of zij het er het meeste plezier in heeft en laten we waarderen dat er mensen zijn die hun nek durven uit te steken.
Het is zo laag om iemand af te zeiken terwijl hij hier geen antwoord op kan geven.

Volgens mij houden beide groepen van hun paard op hun eigen manier en dat is het belangrijkste! Een paard wat niet geliefd en gewaardeerd wordt is nergens gelukkig Huilen

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 00:24

Cowgirl schreef:
Ik wil nog ff wat kwijt.

Zoals jij jezelf nu beschrijft kan je gewoon bij Swaab komen staan Haha! Ik ken de stal, ben er geweest en ik kan zeggen dat wat ie daar heeft er tip top uitziet (ondanks dat ie er geen weidegang bij heeft!) en ook dat er gewoon recreatieruiters rijden. Mensen die bij Swaab gaan staan willen gewoon niets aan het lot overlaten, ze weten dat alles op en top verzorgd wordt.

Het gaat er bij meneer Swaab om dat hij de oude traditie in ere wil houden, en dat doet hij door te eisen dat men er op zijn stal verzorgd bij loopt en geen ZICHTBARE piercings en tattoo's heeft (het wil dus niet zeggen dat als je tattoo's of een piercing hebt dat je geen fatsoen hebt, meneer Swaab wil dat gewoon niet op z'n stal!) Het is gewoon zijn denkwijze en daar heeft ie ook het recht toe. Natuurlijk zijn dat regels waar niet iedereen zich in kan vinden, nou dan is de keus toch makkelijk gemaakt Verward En denk nou niet dat meneer Swaab gaat vragen of je je even uit wil kleden voor een allround body check Knipoog

Tevens vindt ik dat iedereen moet doen en laten wat ie zelf wil, maar dat er sommigen hier op bokt zich het allemaal erg persoonlijk aantrekken! Tuurlijk sommigen van jullie hebben een tattoo of een piercing so what? Je weet zelf toch wel wie je bent? De dingen die in dit topic staan worden zo uit z'n verband gerukt en verdraaid. De reacties zijn behoorlijk fel en dat is nergens voor nodig. Er is volgens mij niemand persoonlijk aangevallen, het lijkt alleen maar zo omdat vele van ons in hun eigen straatje denken!

Overigens vindt ik sommige tattoo's best wel mooi maar ik ben van mening dat het iets heel persoonlijks is, ik ken zat mensn met een tattoo die het niet continu zichtbaar laten zijn, puur omdat ze dat niet nodig vinden!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 00:36

Wat ik trouwens wel onwijs irritant vindt van mensen die ik ken met een tongpiercing...........dat ze altijd maar moeten "spelen " met het balletje of staafje in hun mond! Sta je gezellig te kletsen met zo iemand, zie je de hele tijd die tong bewegen, overdreven de tong naar buiten zien komen en hoor je dat ding steeds tegen de tanden aan tikken, Mega irritant! Bij mijn nichtje en een vriendin van mij heb ik eens gevraagd of ze daar in godsnaam mee op konden houden, bleken ze het niet eens door te hebben dat ze dat deden Verward

BTW meneer Swaab is niet de enige die zulke kledingvoorschtiften stelt! Weleens gesolliciteerd bij een luchtvaart maatschappij????? Daar mag je geen ZICHTBARE tattoo's hebben en geen staafje of balletjes in het gelaat (gezicht Haha! ) Heb je dat wel, jammer dan kom je daar niet te werken! (overigens hoef je bij een luchtvaartmaatschappij niet in rijbroek te verschijnen Haha! Knipoog )

STEL:, je bent 16/17 jaar, je hebt net een tattoo laten zetten op je enkel en je grootste droom is vliegen! Ben je eindelijk 21jaar, je grootste droom is nog steeds vliegen en je hebt een vooropleiding gekozen die aansluit bij een eventuele sollicitatie.....................lees je de voorwaarden in je sollicitatieuitnodiging, blijkt dat je geen tattoo's mag hebben. Lijkt mij dat je dan baalt, maar het is vrij normaal bij sommige banen dat je je tattoo's niet zichtbaar mag dragen!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 01:32

haha, die vergelijking gaat natuurlijk niet op!
Een vliegtuigmaatschappij betaalt jou om voor haar te werken, dus logisch dat zij eisen stellen over jouw voorkomen, immers een stewardess moet representatief zijn. Meneer Swaab betaalt je niet om zijn stallen er leuk uit te laten zien, jij betaalt meneer Swaab voor zijn diensten, in weze is meneer Swaab dus bij jou in dienst Haha!
Daarom; hoe willen we dat meneer Swaab eruit ziet? Ik stel voor, een leuk leren sm pakje, met een bitje in zijn mond en een hondenriempje om.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 09:01

Ik vind dat jullie idd wel erg negatief doen over die stal. Ik ken de stal voor de rest ook niet, maar op mij maakt het geheel een positieve indruk.

En ik zal jullie even uit de droom helpen: er zijn in deze omgeving ontzettend veel stallen zonder weidegang. Bij ons is nl. de meeste grond bollengrond.
Je paard hoeft daar echt niet minder van te worden.

Daarentegen vind ik 800,- wel veel geld, maar dat wordt hier ook wel gevraagd op de luxere pensionstallen.

Erwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 11:15

Nou ik vind, je moet jezelf kunnen zijn en het is een hobby dus iets, waar je een beetje zelf mag doen wat je leuk vind of lekker vind zitten.

En over dat buiten zetten die van mij staat nu een halve dag buiten waar hij harstikke plezier van heeft, waarom zal ik dan meer betalen voor iets waar het paard juist chagrijnig van wordt... Mensen moeten niet zo aan zich zelf denken maar ook eens aan hun paard waar ze zo van houden ja dan moet je hem opsluiten de hele dag, NOU NIET DUS!!! het zijn buiten dieren en kudden dieren dus ze moeten niet alleen de hele dag binnen staan en geen buurtjes hebben.... Maar lekker buiten staan en met andere paarden kunnen rennen en spelen..

En luxere stallen het is maar wat je luxe noemt mischien van de buitenkant om het te laten zien aan andere, maar denk je nou echt dat jou paard zich daar druk om maakt, als hij maar goed te eten krijgt en ook geniet van zijn leven.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:13

Ik vind 800 gld stalgeld ronduit absurt! En dat voor een stalling waar geen weidegang bij is? Daar zou ik mijn paard nooit stallen, dan kan het verder nog zo luxe zijn en de staleigenaar nog zo bekend, weidegang vind ik een vereiste. Ik vind het niet gek dat hij weinig stallen gevuld heeft staan, voor 800 gld kun je hier in de omgeving twee paarden stallen! En dan staan ze prima verzorgt, zijn er goede binnen en buitenrijmogelijkheden en hebben ze weidegang!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:36

jolande heeft gelijk. een paard moet goed voer hebben, een schone stal en weidegang om zich goed te voelen. En geen ruiter met kledingsvoorschriften, en een schoon geveegde stal zegt een paard ook niks. Geen wonder dat de stallen van die swaab leeg staan. en hier zijn inderdaad stallen die voldoen voor de helft van het stalgeld.