Poetin zoek; update: gevonden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannie1980

Re: Poetin zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:09

runningkawa schreef:
Dat van Magic is idd heel erg sneu voor haar

Als het haar echt aan het hart ging...dan zou ze die ook wel even laten verdwijnen toch??

Heel vervelend als je failliet gaat, maar toch...failliet ga je niet zomaar!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:22

Poetin zal niet in het privebezit vallen...... anders staat er niet op die site dat ze bij de veiling gevoegd zal worden, zodra ze gevonden is.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:26

Sannie1980 schreef:
Als het haar echt aan het hart ging...dan zou ze die ook wel even laten verdwijnen toch??

Ja 2 paarden laten verdwijnen.

Het was of Poetin van 2.5 miljoen of Magic.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:42

Ze had ze best allebie hier mogen laten verdwijnen hoor
wei genoeg en dan zijn ze beide in korte tijd moddervet en onherkenbaar

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:56

Loesvb schreef:
fransje23 schreef:
Kan het niet zo zijn dat Poetin gewoon nooit is ingebracht in deze BV die nu failliet is? Dan kan er ook gewoon geen beslag gelegd worden op dat paard. Bovendien zijn alle prive-eigendommen van deze familie ook veilig. De BV is failliet maar de familie niet.
Schijnt bovendien ook erg lucratief te zijn om BV's failliet te laten gaan.

Om erger te voorkomen, maar je hebt wel een punt. Het issue van een bv is juist dat PRIVE eigendommen niet ter sprake zijn. Wellicht is poetin een "huisdiertje" die daardoor helemaal niet geveild kan/mag worden

als ze je verdenken van fraude en dit was hier zeker het gevalvermits de fiod er al langer een geurtje van had ( bvb een paard van 2.5 miljoen euro kopen maar je leveranciers niet betalen of een paar maanden voor het faillisement goederen verkopen ) dan kunnen ze dat wel en geloof me de curatoren zullen tot het uiterste gaan om hun centen te vinden . Ik denk alleen niet dat ze poetin zullen vinden , die zit ergens ver weg verscholen . Wie wil haar iet voor een smak geld wat verborgen houden ,volgens mij kandidaten genoeg !
ze hoeven nu geen embryo's te spoelen t'is toch winter , lekker 6 maanden laten verwilderen ( lange manen ,dikke vacht en niemand herkend ze nog

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:11

Wat ik mij nu afvraag is wat willen ze nu nog met die Poetin gaan doen. Ik weet niet hoe lang ze blijven zoeken, maar starten en zelfs fokken is toch onmogelijk?
Wat betreft de FIOD, die kan soms geen voet aan de grond krijgen in dit soort gevallen. Probleem is om de bewijslast rond te krijgen. Denl maar eens aan de horeca-magnaat (ben zijn naam even kwijt) die keer op keer bekende restaurants failliet laat gaan. Ik verdenk deze mensen overigens niet want ik ken de situatie niet. Maar het is wel een optie.

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:20

Sannie1980 schreef:
runningkawa schreef:
Dat van Magic is idd heel erg sneu voor haar

Over welke magic hebben we t hier, zie geen magic in de catalogus staan (of mis ik nu idd een heel stuk van het verhaal)

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:22

fransje23 schreef:
Wat ik mij nu afvraag is wat willen ze nu nog met die Poetin gaan doen. Ik weet niet hoe lang ze blijven zoeken, maar starten en zelfs fokken is toch onmogelijk?
Wat betreft de FIOD, die kan soms geen voet aan de grond krijgen in dit soort gevallen. Probleem is om de bewijslast rond te krijgen. Denl maar eens aan de horeca-magnaat (ben zijn naam even kwijt) die keer op keer bekende restaurants failliet laat gaan. Ik verdenk deze mensen overigens niet want ik ken de situatie niet. Maar het is wel een optie.

Datzelfde dacht ik ook, je hebt haar in ieder geval nog. Maar je kunt geen enkel ding in het openbaar met haar doen, want het eerste wat er gebeurd is dat ze opgeladen en meegenomen wordt...
(je kunt niet eens laten zien dat je een paard van zoveel geld hebt)

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:35

MissSisa schreef:
Sannie1980 schreef:

Ja 2 paarden laten verdwijnen.

Het was of Poetin van 2.5 miljoen of Magic.

Ja, kan wel wezen maar als het haar zo aan het hart gaat wat er nu met Magic zou gaan gebeuren dan had ze haar ook wel laten verdwijnen ook al is ze geen 2.5 miljoen geweest....1 of 2 paarden laten verdwijnen, dat maakt dan ook niet meer uit lijkt mij. Hoe dan ook een vervelende situatie voor hun, dat gun je niemand maar ik blijf erbij dat zoiets je niet zomaar overkomt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:00

fransje23 schreef:

Idd ik denk ook wel dat het heel moeilijk zal zijn voor de fiod om paarden en dergelijke te vinden en te identificeren , in veel landen is de chip nog niet verplicht die is er met een eenvoudige ingreep zelfs uit te halen dus ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:02

eenvoudige ingreep?
In de halsspier zou ik toch niet graag gaan knoeien met uithalen.
of kijk ik er te moeilijk tegenaan?

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:04

runningkawa schreef:
eenvoudige ingreep?
In de halsspier zou ik toch niet graag gaan knoeien met uithalen.
of kijk ik er te moeilijk tegenaan?

Zouden die dingen ook magneetgevoelig zijn......?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:27

Ze zijn idd te manipuleren.
Er is in het illegale cirquit in Dld zelfs een apparaatje op de markt die ze kan herprogrammeren.
Of je houdt de stroomstok erop.
De persoon die persé wil, raakt het ding wel kwijt of vindt een manier om hem buiten werking te stellen.
Triest maar waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:29

Buiten werking stellen gaat idd wel makkelijk heb ik wel eens gehoord.
Maar eruit halen lijkt me niet zo makkelijk.

Maar wat hier al geschreven was, wat heb je aan zo'n paard.
De toekomst droom, die je moet verstoppen
jammer, heel erg jammer

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:41

Ik had wel door hoor dat Poetin een merrie was... Als hengst was ze nl wel goedgekeurd denk ik voor een of ander stamboek.
BV's faiet laten gaan kan zeker lucratief zijn. En schuldeiser zijn is best vervelend. Mijn vader heeft een eigen "zaakje" en wij hebben vroeger echt weleens droog brood gegeten omdat een klant die hem een half jaarsalaris schuldig was 4 maanden te laat betaalde. Sneu voor alle partijen...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:50

Degene die Poetin verborgen houdt is toch ook strafbaar, toch???

Ik denk niet dat ze de grote plas over is. Tenzij ze met de chip hebben geknoeid. DNA onderzoek is het volgende. Papieren van de paarden moeten in orde zijn voordat ze de lucht in kunnen, dus ook paspoort en chip.

Poetin zal wel met een armtielig trailertje richting het het voormalige Oostblok vertrokken zijn. Die zijn wel gek op een paar extra euries om op een paard te passen. Niet toileteren, poetsen of rijden

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 00:30

saluut schreef:
dat ze geregeld bij een zéér gerenommeerde kliniek in Duitsland kwam......

... waar ook veel Nederlanders komen...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 09:21

Er wordt een paar pagina's eerder gesuggereerd dat wij slecht zijn door zo negatief over haar te praten en dat wij haar dat paarden zouden moeten gunnen.

Dat heeft er dus werkelijk NIETS mee te maken.

Wat ik irritant vind, is dat dat paard gekocht is door oplichting, oplichting en nog eens oplichting.
Alles in de BV, liefst meerdere BV's, schulden in één BV en die laten klappen, de rest weer gezond.
Zij verdienen hun geld over de rug van anderen. Want als zij al hun schulden in één BV stoppen, dan zijn de schuldeiseres benadeeld. Die krijgen dus niets.
Belasting, daar zijn ook leuke trucs voor, maar helaas waren ze niet zo slim de legale trucs toe te passen.

Maar ik houd niet van mensen die hun geld op oneerlijke wijze proberen te verdienen over de ruggen van anderen.

Want laten we even wel zijn: Poetin is in feite bekostigd door de leveranciers van de van der zwans.
DIe executieverkoop is een goede zaak. De pandhouder wordt eruit voldaan en de rest krijgen ze gewoon weer terug. Het is van essentieel belang voor een goed handelsverkeer dat schuldeisers hun geld krijgen. Verduistering van een paard is in dat licht bezien een zonde tegen ons allemaal, omdat wij zo moeilijker leningen krijgen.
Mocht het paard onder het pandrecht vallen, dan dienen ze m. i. streng gestraft te worden.
Als Poetin niet onder het pandrecht valt houdt het op natuurlijk.

O ja, en ik denk ook niet dat ern 2,5 miljoen betaald is.
Op welke veiling wordt er nu werkelijk de prijs betaald van de veiling voor de veilingtoppers? Ik ken er maar bitter weinig. Kijk maar naar de veulenveilingen.

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 09:51

Ben blij dat Patty en Peter eens voelen hoe het isom iets dierbaars kwijt te raken.

Ken die 2 al bijna 18 jaar, en heb meerdere paarden verzorgt waaronder Zetor, die gelukkig al heel lang van zijn oude dag geniet in Zeeland.

Waar hij nu is heeft hij het beter dan bij hun!

En dat meen ik 100% uit mijn hart.

Heb menig verdriet gehad door die 2 dus gun al die paarden een beter huis!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:13

ik ga mee met Venetia, het is door oplichting gekocht en nu komt het dus allemaal aan het licht. In mijn ogen is dat alleen maar goed. Laat ze er maar van leren

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:48

fransje23 schreef:
Wat betreft de FIOD, die kan soms geen voet aan de grond krijgen in dit soort gevallen. .

Citaat:
Onttrokken aan de boedel, zoals dat heet. De bank noemt het verduistering

Hoeveel gefinancieerde knollen auto's trailers worden in dit land onttrokken .???

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:50

ceasario schreef:
fransje23 schreef:
Wat betreft de FIOD, die kan soms geen voet aan de grond krijgen in dit soort gevallen. .

Citaat:
Onttrokken aan de boedel, zoals dat heet.
De bank
noemt het verduistering

Hoeveel gefinancieerde knollen auto's trailers worden in dit land onttrokken .???

Ongeveer 75% misschien wel meer

Er zijn weinig mensen die ff bijv. 20.000 euries hebben liggen voor een auto of ander lux artikel, laat staan voor een paard. Oei, wat zijn de banken rijk met alle spullen die op de pof gekocht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:10

Er zijn er een paar op bokt die ze persoonlijk kennen en kennelijk niet zo gecharmeerd zijn van ze.

Het is paardenhandel en men zegt wel eens geen oneerlijkere handel dan paardenhandel, nog erger dan de koehandel. Er wordt ook grof betaald voor paarden met geld dat ook niet altijd eerlijk geld is, vraagt niemand naar ook niet als de bewuste personen wel bekend zijn.

Moet toch wel even glimlachen als ik sommige haatdragende berichtjes lees hoor. Proef leedvermaak met een vleugje jaloesie.

De FIOD is er om te onderduiken, een ieder die kans ziet zijn belastingformulier zo in te vullen dat ze zoveel mogelijk terug krijgen en zo weinig mogelijk te betalen, laat die kans niet onbenut
Kom we zijn niet roomser dan de paus. Ken er velen die op rode diesel rijden. Als ze een uitkering hebben zwart bij verdienen. Soms onterecht een uitkering aanpakken, etc. Is dat geen oplichting dan?

En oplichting? Zouden jullie dat specifieker kunnen benoemen? Graag volledig benoemd, want dit is dus nog niet bewezen en jullie weten kennelijk weer beter. Paardenhandel is altijd oneerlijk, wat een gek er voor geeft.
Misschien zijn ze zelf wel opgelicht waardoor ze al hun geld kwijt zijn.

De FIOD is gauw op iemand zijn dak gestuurd, kwaaie tongen hebben het misschien al lang voorbereid. Dit is zo een land waar iedereen altijd afgunstig is over een ander zijn geluk. Met leugens kun je iemand volledig kapot maken. Wordt er meteen over allerlei BV's gesproken. De paardenhandel ligt op zijn gat en dat kost geld.

Als je je laatste onderbroek moet verkopen, zou je dan ook niet proberen wat weg te moffelen?

We hebben al zo lang niets van Poetin gehoord, leeft dat beest nog wel? Omgedoopt kan hij toch niet, dus naar het buitenland en in de top mee draaien gaat ook niet meer.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:50

Tja Russel, jaloers ben ik geenszins. Ik zou voor geen goud willen ruilen.
Maar in mijn studie rechten zijn dit soort gevallen de gevallen die besproken worden. En aangezien dit vakgebied zich kan verheugen op mijn bijzondere interesse (nl. het ondernemingsrecht) heb ik recentelijk een functie aanvaard op deze sectie op de universiteit. Ik zal aan één van de experts wel het fijne van deze kwestie gaan vragen.

Ik kan echter wel uit jouw verhaal proeven dat jij duidelijk wat minder met de wet ophebt. Dat is je goed recht natuurlijk. De wet is niet zaligmakend, en ook niet altijd eerlijk. Maar in dit geval is de wet m.i. wel eerlijk.

Dit is niet afgunstig zijn over een ander zijn geluk. Ik gun ze best hun geluk. Maar dat wil niet zeggen dat je correct gehandeld hebt. Valse handel is nog niet direct illegale praktijken, daar zit nog wel wat tussen.

Dit soort mensen echter, die al een malafide debiteurenpositie hebben, zijn ook gehaat onder hun mede-ondernemers.
Ze verpesten het voor de rest, om het maar in gewone taal te zeggen.
Door steeds hun schuldeisers niet te voldoen en hun privé-vermogen steeds onaantastbaar te maken, maken ze het lenen lastiger en duurder voor iedereen.
Echter, mocht er sprake zijn van wanbeleid, dan zullen ze als bestuurder van een vennootschap desondanks toch privé aangepakt kunnen worden.

Iedereen wil natuurlijk wel een heleboel dingen kopen voor veel geld. De meesten beseffen dat ze dat geld niet hebben en kopen iets goedkopers. Sommigen kopen het echter toch. En ik vrees dat we daar in dit geval mee te maken hebben.
Dat de bank zijn pandrecht gaat uitoefenen is niet voor niets. Dat doet ze niet zomaar. Daar zijn vele aanmaningen aan vooraf gegaan. Ze hadden ook zelf een paar paarden kunnen verkopen, teneinde de schuld te voldoen.
Deze opties hebben ze niet aangewend, want ze dachten kennellijk dat het wel goed zou komen.
Tja, en dan moet je niet gaan huilen als de bank zijn geld toch komt ophalen.
Je hebt meer gekocht dan je kon betalen, prima, dan komt de bank het overschot weer halen. Zielig is het dus niet. Hetgeen dat overblijft na voldoening van de vordering van de bank, krijgen ze gewoon weer terug.

En het spijt me wel, als ik een keuken koop, en zeg dat ik voldoende geld heb, en later bij betaling zeg ik: "sorry, nu heb ik geen geld meer"
dan is dat in gewone mensentaal gewoon oplichting.

Kijk, als je van alles failliet laat gaan en ondertussen zelf er warmpjes bij zit, dan is dat in ieder geval niet netjes.
Als je de belasting probeert te ontduiken door gegevens niet op te geven, dan handel je in strijd met de wet. De belasting ontlopen kan ook op andere wegen, die wel legaal zijn(zoals een BV in het buitenland). Als ze die hadden genomen, prima, maar dat is blijkbaar niet gebeurd.