aky beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Re: aky beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:49

och waarom eigenlijk... Anky heeft niets te verbergen..
Zoals ik al eerder zei mensen die zo;n dingen durven te beweren zonder er het fijne van te weten zijn niets meer dan onnozelaars

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:50

Iedereen roept hier wel als enige argument: Anky is toch wereldkampioen geworden? En de prestaties zijn zo goed?

Maar heiligt het doel de middelen dan

Verder ben ik het met Suzanne eens, ik denk dat veel mensen hier echt te naief denken over hun pennydroom Anky.

posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:51

Hoe je het went of keert in iedere topstal gebeuren wel eens dingen die niet door de beugel kunnen. Of dat valt onder dierenmishandeling of niet diervriendelijk bezig zijn laat ik in het midden. Ik wil daarmee zeggen dat iedereen weleens met zijn paard bezig is wat niet kan. Een paard vreselijk op zijn donder geven als hij een hindernis niet over wilt is nu gewoon en word ook geaccepteerd. Of een dressuurruiter die zijn paard lek prikt is heel gewoon op wedstrijden en niemand nee,.. zelfs de jury niet...die daar iets van zegt.

Toch vind ik dat Anky een voorbeeldfunctie heeft en dat ze heel goed moet oppassen wat ze doet. Een groot deel van de media en concurenten gaan nu nog meer op haar letten. Ze hoeft maar een misstap te doen en ze hangt. Of dat nu een paard in de hoek zetten en flink op zijn donder geven of de stangbit even er flink bij haalt...(wat heel normaal is in dressuursport kijk maar eens op een lokale wedstrijd) Als Anky dat doet is het voor haar einde oefening. Hoe banketstaaf ik het voor haar zou vinden. En dat geval helpt de rechter ook niet meer....

En dan wil ik nog even reageren op mensen die zeggen dat als paarden niet goed behandeld worden ze dan ook niet willen werken. Ik wou dat dat zo was een paard is nu eenmaal niet het slimste wezen op aarde. Een paard doet gewoon alles voor je en accepteerd ook bijna alles en dat doen ze uit lijfsbehoud. Kijk gewoon eens om je heen en vooral op wedstrijden hoe vaak ze je dat ruiters hun paard vreselijk behandelen met zweep en sporen en toch winstpunten halen. Hoe vaak heb jij gedacht: als ik dat paard was....... Juist,..en toch stap hij weer braaf op de trailer naar huis en alleen de eigenaar en het paard weet wat daar gebeurd.....

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:56

posbank .. ik heb al 2x bij een bepaald persoon gezien dat diegene een opmerking op het protocol had staan over de manier waarop ze met het beest omging.. en zelfs al een keer bij de jury geroepen.. dus wat dat betreft..

edit: misschien een beetje offtopic maar goed

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:59

Kaja schreef:
Anky hoort haar paarden fluisteren, de meeste horen hun paarden niet eens schreeuwen...

En juist daarom kan Anky wel dingen (geen idee of ze het doet, maar stel dat ze het doet) als stang&trens combineren met een slof. Het idee dat het zo slecht en paardonterend is komt niet van Anky's techniek maar van de wannebe Anky's die hetzelfde met hun paarden willen doen en dat gevoel missen.

En ik ben het er mee eens dat er veel gebeurt op stallen waar we niets van willen weten maar de ontspanning en vanzelfsprekendheid van het rijden van Anky creeer je er niet mee. Een paard dat onder angst leeft legt zich er bij neer en krijgt een doods, afgestompt uiterlijk of het vecht terug en wordt onhandelbaar.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:59

Kaja schreef:

Heb jij dit met je eigen ogen kunnen aanschouwen bij Anky op stal???

http://picserver.org/view_image.php/Z4I9763C1NT

Beetje vaag maar dan heb je een idee

Blijft een lastig onderwerp, ik blijf erbij dat ik nog nooit praktijken heb gezien van de grote jongens die echt niet zouden kunnen, en dierenmishandeling zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:03

Hoelanger je dingen aankijkt, hoe meer je je grenzen zelf gaat verleggen in wat je "done" vind en wat je "not done " vind.

Misschien is dat ook iets om rekening mee te houden.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:04

Wouter, lijkt me geen S&T opd e foto (voor zover te beoordelen aangezien hij wel erg vaag is ), maar wellicht een trens met slof? Ik zie ook maar 2 teugels lopen van mond naar hand.

Dit diepe instellen kennen we wel.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:04

Wouter24 schreef:
Kaja schreef:

Heb jij dit met je eigen ogen kunnen aanschouwen bij Anky op stal???

http://picserver.org/view_image.php/Z4I9763C1NT

Beetje vaag maar dan heb je een idee

Blijft een lastig onderwerp, ik blijf erbij dat ik nog nooit praktijken heb gezien van de grote jongens die echt niet zouden kunnen, en dierenmishandeling zou zijn.

sorry maar wat zou ik uit die foto op moeten maken ??

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:05

Anoukie schreef:
Wouter, lijkt me geen S&T opd e foto (voor zover te beoordelen aangezien hij wel erg vaag is ), maar wellicht een trens met slof? Ik zie ook maar 2 teugels lopen van mond naar hand.

Lovely heeft de originele

is een s&t met gogeu.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:07

Oke, en die gogue zal dan (neem ik aan?) erg strak zitten?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:08

trouwens nog even iets anders: in dit topic wordt nu veel commentaar geleverd op Anky, dressuurruiters in het algemeen en dressuurruiters in de basissport, maar ooit wel eens gezien hoe er in de springsport - vooral in de barrages - aan de bekken van die paarden gesleurd wordt? Ene sprong over, sleur hem om naar de volgende.....

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:08

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:09

Suzanne F. schreef:
Heb de mensen die aan mij vroegen of ik het met eigen ogen gezien heb en bij Anky geweest ben, ff gePB-t.

Ben er nog nooit geweest, maar ik mag concluderen dat Anky's fanclubdag voor jou geen succes was??

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:11

Kaja

Wouter24 schreef:
knightloekie schreef:

sorry maar wat zou ik uit die foto op moeten maken ??

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=355 ... ge_id=2151

Filmpje

Dit zijn geen grappen Wouter!!!

Om deze zaak zijn er mensen lastig gevallen, gedupeerd, belaagd en ook nog eens bedreigd....

Als je een punt wilt maken, of iets te zeggen hebt, doe dat dan wel met zaken waar je verstand van hebt, wel degelijk ook maar iets van af weet en uit het heden en ga geen oude koeien uit de sloot halen!!!

Urielle

het filmpje doet het niet eens

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:12

Kaja schreef:
Suzanne F. schreef:
Heb de mensen die aan mij vroegen of ik het met eigen ogen gezien heb en bij Anky geweest ben, ff gePB-t.

Ben er nog nooit geweest, maar ik mag concluderen dat Anky's fanclubdag voor jou geen succes was??

misschien heeft ze geen handtekening op haar poster gekregen

MissJ

Urielle schreef:
trouwens nog even iets anders: in dit topic wordt nu veel commentaar geleverd op Anky, dressuurruiters in het algemeen en dressuurruiters in de basissport, maar ooit wel eens gezien hoe er in de springsport - vooral in de barrages - aan de bekken van die paarden gesleurd wordt? Ene sprong over, sleur hem om naar de volgende.....

_/-o-\_
Laatst bijgewerkt door MissJ op 02-08-05 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoukie

Filmpje doet het bij mij niet...

Suzanne F.

Kaja schreef:
Suzanne F. schreef:

Hhahahahhahahhahah hihi, sorry heb echt lol.

Haha nee ben geschokt teruggekomen...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:13

knightloekie schreef:
Kaja schreef:

misschien heeft ze geen handtekening op haar poster gekregen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:13

Suzanne F. verklaar u nader

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:14

Zit ik moeite te doen om dat filmpje te bekijken, doet hij het niet eens.
Als je nog eens wat hebt Wouter.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:15

MissJ schreef:
Urielle schreef:

_/-o-\_

zo, da's gefundeerd commentaar