Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
charly16V schreef:het zijn dus lange teugels die elastieken ! om er achter te lopen zodat hij op kop loopt ik speel dan 'de kar ' en zo leert hij wennen dat hij vanvoor loopt en leer ik de gangen !!!! ik zou niet weten hoe je anders een paardje zou opleren voor een karretje alle sinds niet door er op rijden ,je weet precies niet zo veel over paarden ! ook al verzorg je 2 paarden voor nog maar 1 jaar ! wil niet zeggen dat je hier alles weet over opleren ezv..... ik heb al 8jaar rijervaring ! en leer al 3jaar shetlanders op die ik daarachter verkoop , dus ik weet wel degelijk hoe je het best doet dus gelieve geen commentaar meer te geven hoe ik mijn shetlander optuig !! lees eesrt eens een deftig boek over opleren en komt dan nog maar is terug
heerlijk toch volgens mij hebben ze die echt ergens losgelaten sjee hey wat ik hier tegenkom af en toe durf ik niemand te vertellen
en dan aan een ouder iemand zeggen dat jij het wel even allemaal kan en weet hoe het moet jij bent een super ANKY,
een shet hoort wel wat ronder te zijn en niet zoals dat iel ding op die foto.
die pesskappen passen voor geen meter en dat elastiek tjaha ik heb medelijden met dat beest ik ga dit tpoic in de gaten houden 
dat wist ik niet
.
ik ga haar dan wel eens een handje helpen om boos te zijn want dan word ik eens boos
maar ja hoe hoger je vliegt, hoe harder je valt

of lukt het bewerken niet
hahaha en ja dat bewijs volgens mij is nu snel een shet aan het zoeken waar ze foto's van mag maken of zo hahaha