Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjappie schreef:Ik zou Ton de Kok en Johan Hamminga niet kortzichtig willen noemen!
Sjappie schreef:Zep schreef:Enne Sjappie: sinds wanneer leer je echt rijden bij de ORUN
Naar mijn weten is de Orun één van de opleiding in Nederland waar je instructeur mee kunt worden. Als het al zo'n goede methode zou zijn waarom wordt het dan hier niet verkondigd in plaats van verfoeit?
Kaja schreef:Sjappie schreef:Ik zou Ton de Kok en Johan Hamminga niet kortzichtig willen noemen!
Ik heb wat jaren terug bij de fam. de Kok getraind!
Toendertijd reed Mieke bij Anky.....
Hmmmmm.... ja kan aan mij liggen ik ben er al een aantal jaren niet meer geweest, de afstand was voor mij niet meer haalbaar!!!
Maar verklaar je antwoord nader???
Sjappie schreef:Ik zou
Ton de Kok en Johan Hamminga niet kortzichtig willen noemen!
)
aanvulling was op mijn eigen trainen en lesgeven!
uhmm Joost, dat ging hier misgreetjebee schreef:arm beest.....
lachmar schreef:Jeetje ik open ook een keer een topic om iets leuks(voor mij dan) mee te delen en er komt meteen een discussie van hier tot tokio.![]()
Dit soort discussies zijn er echt al honderden geweest en je komt hier toch nooit uit.
Dus een advies aan iedereen blijf lekker op je eigen manier rijden en bemoei je niet met anderen, maar kijk eerst naar je zelf.
(en hoeveel "gewone" ruiters hebben wel geen paarden "kapot" gereden)
Trouwens er staat nu ook een stukje over tuschinski op de site van anky en mijn veulentje staat er ook op
Dimitri schreef:die paarden werken denk 2 a 3 uur per dag???...pffff, ik 8!
greetjebee schreef:.
Het verschil zit um erin dat de paarden die het niet redden bij Anky 'stuk gaan' en bij Van Baalen door de achterdeur vertrekken (zonder blessures en zonder een mentaal wrak te zijn geworden)

Renate12 schreef:
en even on- topic..

Renate12 schreef:nou het grootste deel van wat mensen hier posten gaat daar wél over..
greetjebee schreef:De Duitsers hebben weliswaar een strak systeem, het is echter absoluut paardvriendelijk! Dit systeem is geschikt voor alle paarden en zal, indien juist toegepast, bij
alle paarden verbetering tot gevolg hebben, zowel fysiek als mentaal!