Tuschinski bij anky op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Re: Tuschinski ibj anky op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:05

Hoe een topic van onderwerp kan veranderen in 5 pagina's Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:10

Sjappie schreef:
Ik zou Ton de Kok en Johan Hamminga niet kortzichtig willen noemen!

Ik heb wat jaren terug bij de fam. de Kok getraind!
Toendertijd reed Mieke bij Anky.....

Hmmmmm.... ja kan aan mij liggen ik ben er al een aantal jaren niet meer geweest, de afstand was voor mij niet meer haalbaar!!!

Maar verklaar je antwoord nader???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:12

Sjappie schreef:
Zep schreef:
Enne Sjappie: sinds wanneer leer je echt rijden bij de ORUN Verward

Naar mijn weten is de Orun één van de opleiding in Nederland waar je instructeur mee kunt worden. Als het al zo'n goede methode zou zijn waarom wordt het dan hier niet verkondigd in plaats van verfoeit?

omdat Paardrijdend Nederland voor 80% onder het niveau rijdt om bepaalde methodes toe te passen????? Misschien

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:13

Kaja schreef:
Sjappie schreef:
Ik zou Ton de Kok en Johan Hamminga niet kortzichtig willen noemen!

Ik heb wat jaren terug bij de fam. de Kok getraind!
Toendertijd reed Mieke bij Anky.....

Hmmmmm.... ja kan aan mij liggen ik ben er al een aantal jaren niet meer geweest, de afstand was voor mij niet meer haalbaar!!!

Maar verklaar je antwoord nader???

Ik geloof toch niet dat ik hoef uit te leggen dat Johan Hamminga toch wel aardig bekend is in paardenland. Ook geloof ik wel dat hij met zijn jarenlange ervaring niet bepaald kortzichtig genoemd kan worden. Als je ziet hoe hij omgaat met paarden dan kijk je je ogen uit. Daar komt geen kin op borst aan toe...

(waarom gebruik jij altijd zoveel uitroeptekens?)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:36

Sjappie....

Sjappie schreef:
Ik zou
Ton de Kok
en Johan Hamminga niet kortzichtig willen noemen!

Dan moet je enkel spreken over Johan, en niet Ton de Kok aanhalen.
Daar ging mijn vraag namelijk ook over...

(Weet ik niet.... Knipoog )

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:49

Persoonlijk ken ik Ton de Kok niet echt. Heb hem een paar keer zien lesgeven op de ORUN (sprak me erg aan).
Ik vond trouwens de omschrijving kortzichtigheid ook totaal misplaatst. Kortzichtig betekent dat iemand ergens de gevolgen niet van inziet. Ik denk dat Ton de Kok (alswel Johan Hamminga) wel idee hebben hoe het 'anky-systeem' werkt en ook wel de gevolgen hiervan zien.

Ik wist niet dat Mieke de Kok bij Anky heeft gelest. Heb jij dan destijds bij Mieke ook LDR leren rijden?

Verder weet ik alleen dat Ton de Kok in de ORUN iig niet zo lesgeeft. Blijkbaar is dat iets waar hij achter staat. Ik weet niet hoe hij lesgeeft aan mensen op een 'hoger niveau'.

Kaja

Re: Tuschinski bij anky op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:46

Ik weet niet beter dan dat Mieke nog steeds bij Anky lest... maar misschien dat een ander daar meer duidelijkheid in kan geven...

Ik rijdt al langer LDR, als je het beestje dan toch een naam wilt geven!
Ik heb het dus niet geleerd(?!) bij Ton en Mieke, maar heb hen beide wel zo zien rijden/trainen/lesgeven! Voor mij is het belangrijkste dat ik mijzelf kan aanpassen naar mijn paarden toe en hen individueel kan zien en trainen, elk paard is immers anders!
Darnaast vind ik het allerbelangrijkste dat een ruiter bepaald waar het neusje van het paard zich bevind, evoor/erachter/erop maakt me niet uit zolang de ruiter maar bepaald.... En dat kunnen velen wel zeggen, maar niet rijden!!!

Overigens heb ik de Orun ook gevolgd, dan niet bij Ton de Kok, maar moet zeggen dat het een rijke Bloos aanvulling was op mijn eigen trainen en lesgeven!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:48

Hallo, kan iemand mij uitleggen wat dit met F&A te maken heeft?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:58

*(kuch)* Sigaar uhmm Joost, dat ging hier mis

greetjebee schreef:
arm beest.....

Ach eens een staker, altijd een staker hè??? Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:10

lachmar schreef:
Jeetje ik open ook een keer een topic om iets leuks(voor mij dan) mee te delen en er komt meteen een discussie van hier tot tokio.
Dit soort discussies zijn er echt al honderden geweest en je komt hier toch nooit uit.
Dus een advies aan iedereen blijf lekker op je eigen manier rijden en bemoei je niet met anderen, maar kijk eerst naar je zelf.
(en hoeveel "gewone" ruiters hebben wel geen paarden "kapot" gereden)

Trouwens er staat nu ook een stukje over tuschinski op de site van anky en mijn veulentje staat er ook op Haha!

..zie je nou wel!!..ik heb een paar dagen niet achter mn compie gezeten, dus ik naar de site van Anky..en ik dacht al het koppie te herkennen !!..tof voor je!(ik zou helemaal glunderen van trots!)...en voor de rest deel ik je mening

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:15

Leuk voor je dat je hem nu zo vaak kunt zien!
De naam van het veulentje kwam me ook al erg bekend voor!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:28

..toch wil ik wel graag verder gaan over top sport, ik weet niet wie er graag sport kijkt bijv. de OS!..dan zie je daar meisjes turnen van pak weg, 14 a 15 jaar??...zich in de groei van de leven helemaal verbuigen en doen..na die periode van topsport zijn ze met de 18e te oud en niet meer soepel of krijgen ze teveel borsten!, wat gelijk wordt weggehaald en met de 30ste hebben ze reuma of iets in die geest.., overdreven??...nee, niet!..topsport is hard!..heel hard, het vraagt veel en in dit geval van ruiter en zeker ook paard!...wil niet zeggen dat je het overal maar mee eens moet zijn!..maar het is nou eenmaal wel iets waar die mensen de centen mee binnen halen..en dat is bij ons zeker niet het geval!..dus ga weg met je oordelen!je kan commentaar geven maar je weet niet hoe het is om zo te leven en zo'n prestatie te moeten neerzetten(tja het is toch je boterham)...en daarbij, buiten het trainen hebben de paarden het enorm goed!..ze krijgen het beste voer, de beste hoefsmid, ze hoeven maar een keer scheel te kijken en er staat al een da!..ze komen naar buiten(zeker bij Anky=na te lezen op de site en verdere informatiebronnen)...hebben schone stallen, hebben voor elk weertype een ander dekentje...en ja!..daar moeten ze keihard voor werken..so be it!...die paarden werken denk 2 a 3 uur per dag???...pffff, ik 8!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:37

Dimitri schreef:
die paarden werken denk 2 a 3 uur per dag???...pffff, ik 8!

Nog niet eens.... Haha!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:58

leuk onderwerp lachmar!

helaas gaat het nergens meer over van de zes is er misschien 1 totaal wat over dit onderwerp gaat Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:29

greetjebee schreef:
.
Het verschil zit um erin dat de paarden die het niet redden bij Anky 'stuk gaan' en bij Van Baalen door de achterdeur vertrekken (zonder blessures en zonder een mentaal wrak te zijn geworden)

Zo zeg, das een gewaagde uitspraak!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:07

Loze uitspraken wat mij betreft... raken kant noch wal!!

Misschien een tip Greetje, om beide amazones eens op te zoeken, binnenkort op Nijmegen en je uitspraken eens te herhalen..!!!

Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:09

in bijzijn van de sportvrouwen Haha! Haha! Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:15

Eerlijk gezegd denk ik dat ze haar nog niet eens serieus zullen nemen, en denke dat er weer eens een dwaallicht ontsnapt is die roept maar niet weet waarover!!

Haha! Haha! Haha!

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:59

ja wie gaan er allemaal naar het NK dressuur??

en even on- topic.. ik vind dat ieder op zijn eigen manier moet trainen, en ik denk dat het systeem van anky zown 'hipe' is geworden, omdat het totaal niet in de manier van rijden valt zoals veel mensen rijden,, neusje voor de loodlijn lijken mensen tegenwoordig niet meer te kennen. Zaterdag was ik op een wedstrijd hier in de buurt, en ook tijdens het losrijden viel het me op (ik was erop aan het letten mede door deze discussie) dat er zoveel mensen hun paardje diep en rond losreden.. eigenlijk zou ik graag eens een dagje bij anky de trainingen willen zien.. puur om te kijken hoe het is..
Verder moet ik eerlijk kwijt.. dat ik tijdens mijn lessen mij paardje ook wel eens iets dieper moet zetten.. en dan bedoel ik niet 'met de neus tussen de voorbenen en een terugwerkende hand' maar om iets 'extra's' te hebben tijdens bijvoorbeeld een moeilijke oefening. Ik vind dat je op dat moment je paard best wat dieper kunt zetten. als je hem er daarna ook maar weer uit kunt rijden.
en ik denk dat het eruit rijden voor veel mensen het grootste probleem ligt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat er in deze 6 pagina's zoveel gediscussieerd wordt.. ik denk dat iedereen hier wat van opsteekt.. ook al was het niet de opzet van de topic

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:03

Nee het is ook niet erg dat deze discussie er is, maar wel jammer dat het in lachmar's topic gebeurt!
Ik denk niet dat dat haar bedoeling was.
Maak zelf een leuk topic hierover, kan best wel geinig worden Haha! Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 16:15

Renate12 schreef:

en even on- topic..

Hmm vreemd dacht toch echt dat dit topic over tuschinski ging en niet over de rijstijl van anky Verward Haha!

En mistral was inderdaad niet m'n bedoeling geweest dat er zo'n discussie kwam.

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:25

nou het grootste deel van wat mensen hier posten gaat daar wél over..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:21

Het gaat toch ook niet om de rijstijl van Anky maar om het extreem laag diep en rond rijden in samenspel met het extreem achter de loodlijn trekken. Met de neus op de zeg zeg maar.
Natuurlijk wel jammer dat het in lachmaar topic gebeurd.
In het rijtechnische gedeelte worden ze direct gelocked omdat mensen dan vaak persoonlijk worden. Maar ik zal eens kijken om er toch een te openen, benieuwd hoe lang die blijft bestaan Haha!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 12:27

Renate12 schreef:
nou het grootste deel van wat mensen hier posten gaat daar wél over..

Bedoelde het ook maar als grapje hoor Haha!
En het grootste deel gaat daar wel over ja, maar dat was niet de bedoeling van het topic.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:20

greetjebee schreef:
De Duitsers hebben weliswaar een strak systeem, het is echter absoluut paardvriendelijk! Dit systeem is geschikt voor alle paarden en zal, indien juist toegepast, bij
alle
paarden verbetering tot gevolg hebben, zowel fysiek als mentaal!

Help, je meent het. Elke methode, onder welke noemer ook is niet paardvriendelijk. En heb je dan een bewijs dat het duitse systeem dan zo goed is, en fysiek en mentaal paarden verbeterd??

Ik heb geen duidelijke voorkeur voor een systeem. Je moet een paard trainen met de fysieke beperking die het heeft, ongeacht de naam die daaraan gehangen wordt.